English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerengens IF - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 25.09.2011 23:50    Post subject: Reply with quote

Etter kampen skal du dø fikk jeg ikke med meg, sikkert fordi det er kun på Rosenborg er rævva det blir noe volum på Klanen & co. Men det var ikke bare lokale som kritiserte Hater Molde by, Esten O Sæter hadde en skandaløs kronikk med paralleller til 22.juli.
Back to top
View user's profile Send private message
Awesome
Rutinert

PostPosted: 25.09.2011 23:51    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Klevolainen wrote:
Alle vet da vel at Martin er psykopat.

Han har mange av trekkene for å si det pent.
- Dobbeltmoralsk
- Usympatisk
- Stressede øyne
- DÃ¥rlig taper
- Vansker for å innrømme feil
- Inteligent
- Utspekulert
- Null lojalitetsprinsipp, driter i Brann og Stabæk.
- Sjalu
- ukontrollert sinne
- Voldelig
- Total mangel på sjarm

Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp!
Hedning
Legende

PostPosted: 26.09.2011 00:28    Post subject: Reply with quote

Så dette er norges barcelona? Tror Andresen har misforstått noe på veien her.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 26.09.2011 00:32    Post subject: Reply with quote

Syns Høiland beskriver det veldig bra.

http://www.rbk.no/incomin...210732.ece

- Torgeir Børven
Back to top
Libero
Junior

PostPosted: 26.09.2011 00:33    Post subject: Reply with quote

Herlig reaksjon av Jönsson på intervjuet!
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 26.09.2011 00:54    Post subject: Reply with quote

1.kjempeunderholdende kamp for nøytrals tilskuere.
2.Elendig uttelling for oss
3.Ingen var direkte dårlig foruten chibbe som var e-l-e-n-d-i-g.

dette er de 3 punktene jeg ser som aktuelle å diskutere. Lustig var syk og hadde feber så vil ikke skylde på ham i dag. selv om markeringen var svak hadde vi nok sjangser til å ta 3poeng i dag.

etter denne kampen ville jeg ha terpet løitt på avslutninger på direkten etc samt tatt en samtale med chibbe om posisjoneringen. den var hovedgrunnen til at han var svak i dag. brukte alt for mye krefter på å hente ballen lavt, noe som førte til at han ble litt "ferdig" slike jeg oppfattet det.

en spennende kamp vi BURDE og SKAL vinne, men var bare et tidsspørsmål før vi fikk en i fleisen.

Blir spennende å se hvordan midtbanen komponeres neste gang. tipper svensson trekkes inn og at vi får se bakenga/Holm/målskrekk på venstre. om da ikke Janne vurderer å teste chibbe på venstre. Ville ikke gjort det da det er viktig å trene relasjoner med spisspartner akkurat nå!

Børs:

Daniel: 5 kunne ikke gjøre mye med målet, ellers bra. ingen syke redninger som trekker opp.

Lustig: 4 Svak i markeringen, men var med fremover til tross for at han var sjuk.

Dorsin: 4 Svak igjen. Ser virkelig ut som om han sliter med hurtighet og begynner å bli treig.

Lago: 6BB Kanongod. Stoppet Pall gang på gang og var kompromissløs!

Høiland: 4 Totalt usynelig, men var vel i veien et par ganger. Gode innkast, men bidro svakt fremover i andre omgang.

Dockal: 5 litt for lite presisjon på innleggene i dag. BURDE scoret. hadde frispark i god posisjon et par ganger som gikk i muren. Kommer til avslutning, men mangler det siste lille på siktet.

Henriksen: 5 jobber, men bser sliten ut. hadde ikke "gnisten" og "drivet" i dag.

Issah: 5
jobber hardt, men viser at han kan trene litt mere på nærteknikk da han hadde et par farlige mottak i dag.

Svensson: 5 Løper og løper. Har et par fine driv forrover og burde scoret. Litt sånn midt på treet kamp.

Chibbe: 3 Spiller like mye defensiv Midtbane som spiss i oppbygningsfasen og vises tydelig han vil ha ball, men slipper seg alt for lavt for å få ball og får 1 pressledd for mye imot seg til æ være effektiv.

Prica: 4
Upresis i avslutningene. Virker sliten også.

totalt sett en underholdende kamp der vi sløser for mye. Har på følelsen det hadde løsnet litt bedre med et mål i nota.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 26.09.2011 01:18    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Lustig var syk og hadde feber så vil ikke skylde på ham i dag. selv om markeringen var svak hadde vi nok sjangser til å ta 3poeng i dag.
Jeg skjønner virkelig ikke denne totale ansvarsfraskrivelsen folk bedriver rundt spilleres egne valg.

Er de mentalt sett barn hele gjengen, så de må behandles som sådan og sys puter under armene på?

Dersom Lustig spilte til tross for å være sykelig, så er det vel for at han selv (som kjenner kroppen sin best) meldte seg klar til kamp!?

Folk er så jævla småkårslige husmenn i holdningene at det er helt utrolig.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 26.09.2011 01:40    Post subject: Reply with quote

Gjorde Lustig i det hele tatt noe bra, ut over å skjerme/vende vekk en VIF-spiller ved egen dødlinje og slå et par firemeterspasninger?

Med Høiland, Lago, Rønning og Larsen (og etter hvert Wangberg) er det ingen grunn til å sette en Lustig på vei bort inn på laget igjen.
Back to top
Kafanskavimedhan
Rutinert

PostPosted: 26.09.2011 03:33    Post subject: Reply with quote

[quote="Recon"]
moomoo wrote:

Dersom Lustig spilte til tross for å være sykelig, så er det vel for at han selv (som kjenner kroppen sin best) meldte seg klar til kamp!?
.

Har skjedd meg også at jeg føler meg klar for kamp/jobb eller noe liknende også finner jeg ut etterhvert at formen kanskje ikke var på topp. Men mange er jo tydelige hårsåre ettersom han forlater oss uten å gi kr tilbake.

Syns forøvrig vi spilte en god kamp, var uheldig i sluttfasen og Janne syns jeg sier akkurat det han bør i intervjuet etter kampen. Føler ikke han skylder på dommeren. Hadde applaudert om han hadde spytta andresen i trynet selv om det ville gitt straff. andresen fortjener forresten ikke stor a i sitt navn om noen tenker over dette.
ErikPerik
Senior

PostPosted: 26.09.2011 08:52    Post subject: Reply with quote

Dagen derpå ja. Skuffa i gårt kveld, men stort sett så var dette en bra kamp av RBK. At Vålerengen gjør sesongbeste i beste Sogndal og Drillo stil, får vi bare riste av oss. Det er dette som venter våre menn og Lustig i alle kamper utover. Hele tippeligaen vet at dette laget per nu er det beste og innstillingen vil reflektere dette.

sett at det har vært litt slakt av Høiland av enkelte medlemmer. Høiland og Lago var jevngode, med en arbeidsfordeling som fikk mer synlige ting ut av Lago(lago fram å krangle/Høiland sikre).

Lustig sin innsats derimot, herregud, det byttet kom ikke for tidlig. Jeg har ikke noe imot om Lustig får en pause på benken, og Høiland får sjansen. Lustig slet mot Dawda Leigh og selv om man er aldri så syk så skal man ikke slite mot den eneste vingen som er mer endimensjonal enn trond Olsen. Dawda Leigh er Trond Olsen uten fart og skudd bein.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 26.09.2011 09:02    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Er de mentalt sett barn hele gjengen, så de må behandles som sådan og sys puter under armene på?

Mentalt sett funker faktisk Lustig som et lite barn. like selvopptatt som en bortsjemt 4 åring på Røa uttafor Oslo, uten evne til å leve seg inn i andres følelser.

Lustig har også smerteterskel som et lite barn, eventuelt skuespillerprestasjoner på nivå med Herman Sabado.
kablap
Senior

PostPosted: 26.09.2011 09:05    Post subject: Reply with quote

Litt deppa i dag, men vi spilte bra, på tross av tett kampprogram. Videre spilte Vålerengen nærmest over evne, og vi kan jo aldri forvente seier på Ullevåll. Derfor er jeg ikke veldig deppa.

Det som er trist derimot er at vi skaper for få store nok sjanser, og at vi ikke setter noen av de få store vi skaper. Dette er for svakt.

Noe annet som er trist er Lustigs "markering" og det faktum at ingen sto på lengste stolpe. Hadde vi hatt en man der, ville det ikke blitt mål.
kristobal
Legende

PostPosted: 26.09.2011 09:22    Post subject: Reply with quote

Selv er jeg tilhenger av å ikke bruke folk på stolpene selv om det av og til ser ut som om at enkelte mål kunne vært unngått. Det viser seg ofte at folk på stolpene ikke klarer å stanse skudd og headinger der likevel, og med folk på stolpene er man dessuten en eller to færre i feltet.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Vollrik
Veteran

PostPosted: 26.09.2011 09:26    Post subject: Reply with quote

Man bør som oftest ha en på lengste stolpe når corneren kommer fra venstre, spillere flest er høyrehendt og da setter de høyresiden av pannebrasken til og da er det lettest å styre den i lengste, slik Muri gjorde i går. Om cornertakeren satser på en heading på nermeste, er det lettere for keeperen å avverge, dog suger Ørlund på det.

mindre spillere i feltet? Jonas Svensson for eksempel har ikke noe i feltet å gjøre, han kan settes på lengste stolpe uten noe problem.
kristobal
Legende

PostPosted: 26.09.2011 09:36    Post subject: Reply with quote

Ulike meninger om dette. Jeg tror det er greit nok å ikke ha spillere på stolpene. Svensson kan ligge i returrommet eller stå igjen oppe på banen.

Synes jeg ofte ser det gå inn mål selv om det er folk på stolpene. Så i sum tror jeg man taper mer enn man vinner på å sette folk der.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 26.09.2011 10:09    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Synes jeg ofte ser det gå inn mål selv om det er folk på stolpene.

Så sent som mot Sogndal ble vel en heading fra corner reddet på strek av en stolpeforsvarer (hø-hø), og da har jeg bare gått én kamp tilbake i tid. Jeg, som Arne, tror en i lengden tjener på å ha folk på stolpene. (Ikke for å blande inn min moderate keeperkarriere... MEN for å blande inn min moderate keeperkarriere, så kan jeg si at jeg mer enn én gang har vært prisgitt folk på stolpene.)
Tettey
Junior

PostPosted: 26.09.2011 10:23    Post subject: Reply with quote

Siden jeg stort sett bare får med meg kamper i Oslo området, var dette første gang jeg fikk Svensson på nært hold.

Må si at det gleder å se hvordan han trår til i dueller med de som er dobbelt så svære som seg. Han løper som en gal på alle løse baller. Frispillinga av Dockal var det også klasse over. Ingen som henger med når den gutten får fart på beina.
Noen ved siden av meg som kommenterte at han ikke er mye til hodespiller, men etter å ha sett stupheadinga i reprise på TV mener jeg han gjør det beste ut av situasjonen.

Synes også Issah gjør en god figur.

Selv om Chibbe gjorde mye rart i denne kampen, er det artig å følge med på fotarbeidet.

Masse bra ferdigheter i laget. Hvis Chibbe, Dockal med flere får hjelp med å ta bedre valg i avslutningene blir dette knall.

PS: Var det tanken at PVR var den som skulle komme med gjennomspillende? Skjønte aldri noe av det.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 26.09.2011 10:23    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Ulike meninger om dette. Jeg tror det er greit nok å ikke ha spillere på stolpene. Svensson kan ligge i returrommet eller stå igjen oppe på banen.

Synes jeg ofte ser det gå inn mål selv om det er folk på stolpene. Så i sum tror jeg man taper mer enn man vinner på å sette folk der.

Vi bør sette 3 mann igjen på topp istedenfor å ha folk på stolpene.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 26.09.2011 10:37    Post subject: Reply with quote

Tettey wrote:
men etter å ha sett stupheadinga i reprise på TV mener jeg han gjør det beste ut av situasjonen.

Tja hva med å nærme seg målet noen centimeter til før han går "i været". Beklager men det var den mest patetiske headinga jeg har sett på lang tid. Bortsett fra det er jeg rimelig på linje med deg angående Svendson (AKA Svensson).
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 26.09.2011 11:30    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

Hjemme mot Sogndal reddet isåfall Sogndal seg ved et tilfelle med å ha en på lengste stolpe. tror det var rett før straffen.
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 26.09.2011 11:49    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Vi bør sette 3 mann igjen på topp istedenfor å ha folk på stolpene.

Hva med tre mann på topp, tre mann på stolpene, og så satse på at Örlund fikser biffen i feltet?

He.
Recon
Legende

PostPosted: 26.09.2011 12:10    Post subject: Reply with quote

2mmy wrote:

Har skjedd meg også at jeg føler meg klar for kamp/jobb eller noe liknende også finner jeg ut etterhvert at formen kanskje ikke var på topp. Men mange er jo tydelige hårsåre ettersom han forlater oss uten å gi kr tilbake.
Med litt ekstra konsentrasjon så du at det ikke var et rent Lustigspesifikt innlegg.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 26.09.2011 12:12    Post subject: Reply with quote

Han var vel ikke i toppform da han leste det, så da oppdaga han ikke det aspektet.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 26.09.2011 13:14    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
moomoo wrote:
Lustig var syk og hadde feber så vil ikke skylde på ham i dag. selv om markeringen var svak hadde vi nok sjangser til å ta 3poeng i dag.
Jeg skjønner virkelig ikke denne totale ansvarsfraskrivelsen folk bedriver rundt spilleres egne valg.

Er ikke nasvarsfraskrivning. Lustig har sugd hardt i år. men i dag var han syk, forårsaket 1 baklengs. men det var ikke derfor vi tapte. hadde vi satt sjangsene så hadde ikke den vanlige lustig glippen betydd noe. Det hjelper ikke å rope på lustig hver gang selv om han har delskyld eller skyld i baklengsmål. da får du heller komme med en statistikk der vi kan tydelig se at hans involveringer på mål imot er MYE verre enn andres.
Hvorfor?
for da kan vi slenge det på bordet i brakka og få han ut av laget.

personelig er jeg lei av lustig haterne. elsker lustig kontra høiland på backen. Håper hver dag Micke skal finen tilbake til go'formen
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 26.09.2011 13:17    Post subject: Reply with quote

Ørlund 5 Vaksinert mot å gå ut i feltet, noen ok inngripener.

Lustig 4 Igjen glipper markeringa
Høiland 5 Leverer en grei match
Lago 5 Ok han også
Dorsin 5 Vil vinne. Inspirerer gutta med teamtalk før kamp, og går foran. Langt unna ving i presset til tider.

Dockal 5 Er litt begrenset grunnet sine manglende 1v1-ferdigheter. Godt blikk og setter opp noen sjanser.
Henriksen 5 En grei match, men burde scoret.
Issah 5 Ikke helt der han har vært de siste kampene, men en del gode gjenvinninger og som regel trygg med ballen.
Svensson 4 Gjør en bra førsteforsvarerjobb og er tett i presset, men i dag lyktes ikke bidragene med ball i spesielt stor grad.

Chibbe 4 Mye involvert, gode mottak og medtak, men for dårlig blikk og for egoistisk. Håper dette utbedres.
Prica 5 Er på alerten og kommer til en del gode sjanser.

PV Rønning 5 Gjør ingen feil, dårlige oppspill.

Kampens høydepunkt rent estetisk: Pall Gunnarsons vending på Lago. Fotballkunst.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Next
Page 16 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb