| View previous topic :: View next topic |
| Hvem blir tøffeste utfordrer i 2011? |
| SK Brann |
|
0% |
[ 0 ] |
| Fredrikstad FK |
|
2% |
[ 2 ] |
| FK Haugesund |
|
0% |
[ 0 ] |
| Lillestrøm SK |
|
2% |
[ 2 ] |
| Molde FK |
|
8% |
[ 7 ] |
| Odds BK |
|
0% |
[ 0 ] |
| Sarpsborg 08 |
|
1% |
[ 1 ] |
| Sogndal IL |
|
2% |
[ 2 ] |
| Stabæk IF |
|
5% |
[ 5 ] |
| IK Start |
|
2% |
[ 2 ] |
| Strømsgodset IF |
|
1% |
[ 1 ] |
| Tromsø IL |
|
10% |
[ 9 ] |
| Viking FK |
|
4% |
[ 4 ] |
| VÃ¥lerengens IF |
|
57% |
[ 48 ] |
| Aalesunds FK |
|
1% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 84 |
|
| Author |
Message |
biffen Proff

|
Posted: 23.09.2011 20:23 Post subject: |
|
|
Vinner vi resten, tar vi gullet. Det føler jeg meg ganske sikker på. Derfor er alt egentlig opp til oss:)
Edit: Vinner vi resten, må Molde ha 2,5 i snitt for å ta gullet. _________________ biffen |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.09.2011 20:29 Post subject: |
|
|
Litt artig det Fjørtoft sa på Bakrommet forleden:
- Molde har en helt håpløs vinnerkultur, som de har slitt med i alle de år. Bare det å ha vært sammen med dere (Knut Nesbø og Jarle Aambø) den siste timen, forteller meg at det kan gå ad undas.
Tror nok mismotet har begynt å spre seg i rosehekken. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.09.2011 20:32 Post subject: |
|
|
Vi vinner nok ikke resten. Vi har fire på rad, og det meste vi noen gang har hatt er åtte på rad. På femti år.
Tror i likhet med Rånny at vi fort kan få det vanskelig allerede på søndag. Men håper naturligvis. Vi trenger tre poeng der. Noe som også vil gi Molde litt noja. |
|
| Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 23.09.2011 20:34 Post subject: |
|
|
Man må jo ikke låse seg inn i fortiden når man skal se på fremtiden! Dette kan gå det! Spesielt om molde får kjørt seg og gir bort flere poeng fremover og fortsetter å bli frustrert og dårlige i kampene fremover. _________________ @Ivaraal |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 23.09.2011 20:35 Post subject: |
|
|
Til Kristobals innlegg forrige side;
Ikke ta av helt, du var veldig fornøyd med Biffen og DFH i sin tid, og det var før disse signeringene at du savnet Annan.
Da blir det Biffen, DFH, Dockal, Issah og Chibbe som er nye ikke-j**** hvis du regner slik.
Last edited by Konesseur on 23.09.2011 20:37; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Vita Junior
|
Posted: 23.09.2011 20:36 Post subject: |
|
|
Rosenborg har en vinnerkultur - uansett om vi taper.
Molde har en taperkultur - uansett om de vinner.
Tromsø, derimot, har en usedvanlig rutinert trener som kan overraske oss. Noen som vet om Tromsø-kampen er berammet? |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4085 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 23.09.2011 20:44 Post subject: |
|
|
Om så Tromsø tar gullet gjør det meg ingen verdens ting bare ikke M**** vinner!!!! Ber til de høyere fotballmakter pr i dag! _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 23.09.2011 20:48 Post subject: |
|
|
Etter hvordan sesongen har vært og hvor utrolig dårlig spillemessig vi var på våren, er jeg veldig fornøyd med medalje og europacup. Har et lite håp om at vi kan snyte Tromsø for sølvet. Skulle vi klare det umulige, å ta gull, må Molde tape poeng på de 3 neste rundene:
25: Tromsø (B)
26: Odd (H)
27: Stabæk (B)
28: Godset (H)
29: Sarpsborg (H)
30: Songdal (H)
De tre siste kampene tror jeg Molde tar greit, mens Tromsø og Stabæk kampene er vel mulige feilskjær. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 23.09.2011 20:49 Post subject: |
|
|
| Vita wrote: | | Noen som vet om Tromsø-kampen er berammet? |
Neste Torsdag 29.09.2011 19:00 Aalesund-Tromsø |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 23.09.2011 20:49 Post subject: |
|
|
| Jeg føler at årets sesong har vært så svak, både fra vår og de andre lagenes side at selve gullet ikke betyr så voldsomt mye. Det som betyr mest er at MFK eventuelt ikke får gull samt at vi får mulighet til å kvalifisere oss til mesterligaen neste år, og får kanskje litt ekstra momentum i forsøket på å skape et ordentlig godt fotballag både offensivt og defensivt. Det har vi ikke hatt på mange år. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.09.2011 20:51 Post subject: |
|
|
Jeg skrev i hvert fall i sesongtipset mitt dagen før seriestart at vi manglet et anker, men jeg trodde laget ville være bra nok her hjemme likevel. Der tok jeg feil.
Nå mener jeg riktignok at Janne burde vinglet mindre inn mot seriestart og i de første kampene. 0-1-3 de første fire var jo helt håpløst. Etter det får man si at det har vært ganske OK her hjemme (11-5-2 46-15).
Så dårlig som den norske serien er så må vi imidlertid være suverene for å ha noe ute å gjøre, og det er vi vel knapt ennå.
| kristobal wrote: | 1. Rosenborg
Regjerende mester, og helt suveren de siste to årene samlet sett. Mangler en fullgod erstatning for Anthony Annan på midten, men uansett ser laget mer enn bra nok ut til å vinne den norske ligaen. En midtbaneterrier må på plass før motstanden blir verre enn den her hjemme.
|
|
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 23.09.2011 20:54 Post subject: |
|
|
| Erik wrote: | | De tre siste kampene tror jeg Molde tar greit, mens Tromsø og Stabæk kampene er vel mulige feilskjær. |
Lov å håpe i hvert fall.
Ville det ikke vært litt typisk om Storflor vartet opp med noe i Molde?
Ellers prøver vel Sogndal å mure igjen i serieavslutningen i Sogndal uansett om de ikke har noe å spille for. Men jeg tror innerst inne at vi må være i førersetet før serieavslutningen. |
|
| Back to top |
|
 |
biffen Proff

|
Posted: 23.09.2011 20:56 Post subject: |
|
|
Jeg tror både Sogndal, SIF, men også et Odd i fremgang med lave skuldre kan bli vanskelige kamper. _________________ biffen |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 23.09.2011 21:20 Post subject: |
|
|
Enig. Både godset og odd kan ta alt fra to til seks poeng fra molde. Det er uhyre sjelden, om enn nesten uhørt sjelden, at andre lag enn rbk klarer å holde sommerflyten utover høsten.
Tror ganske sikkert at molde vil gå på flere tap før vi tar opp poteter; spørsmålet er hvordan vi klarer oss ... |
|
| Back to top |
|
 |
biffen Proff

|
Posted: 23.09.2011 21:24 Post subject: |
|
|
Ikke sant...Vinner vi resten, så er jeg ganske så sikker på at gullet er vårt. Tror også en del av dere undervurderer SIF, Odd og Sogndal(vi så jo i går hvor vanskelig det var, selv om vi var gode). Håper MFK gjør det samme Alltid vanskelig å møte hardtkjempende lag som har lave skuldre, når man i tillegg kanskje undervurderer motstanderne. _________________ biffen |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 23.09.2011 21:35 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Litt artig det Fjørtoft sa på Bakrommet forleden:
- Molde har en helt håpløs vinnerkultur, som de har slitt med i alle de år. Bare det å ha vært sammen med dere (Knut Nesbø og Jarle Aambø) den siste timen, forteller meg at det kan gå ad undas.
Tror nok mismotet har begynt å spre seg i rosehekken. |
Synes Fjørtoft var skarp i dette programmet. Liker han mye mer som meningsytrer enn som programleder. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 23.09.2011 21:35 Post subject: |
|
|
Tidligere i sesongen så har vi vært best mot de presumtivt beste lagene og ofte feilet mot de dårligere. Altså så burde muligheten til å slå Engen være bedre enn på lenge.
Molde har allikevel et latterlig lett program de siste kampene så jeg tror ikke vi når helt fram. Et nedrykksklart Sogndal blir nok walk over desverre. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 23.09.2011 21:36 Post subject: |
|
|
Jeg tror også et Sarpsborg som da sannsynligvis allerede er degradert kan bli ei nøtt for Molde. Det har vært flere tilfeller der lag som har slitt hele sesongen plutselig får en opptur når nedrykket er "sikret".
Men mye kan gjøres de to neste kampene. Vinner vi de tror jeg Molde får et mye større mentalt press. Tankene om gullet de hadde dypt nedi lomma som plutselig kan forsvinne kan gjøre den minste tue til et høyt fjell å forsere. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.09.2011 21:45 Post subject: |
|
|
| Torbjørn wrote: | | Synes Fjørtoft var skarp i dette programmet. Liker han mye mer som meningsytrer enn som programleder. |
Skulle til å skrive det samme i mitt opprinnelige innlegg. Han er best når han slipper å gjøre seg til. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 23.09.2011 21:46 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: |
Molde har allikevel et latterlig lett program de siste kampene så jeg tror ikke vi når helt fram. Et nedrykksklart Sogndal blir nok walk over desverre. |
Skal vel en del til for at Sogndal skal rykke ned. De har 7 poeng å gå på på 7 kamper. Og så er det bortekamp for Molde, ikke hjemme som Erik skriver. Vi får håpe på et oppsving for Start så de kan true Sogndals trygge plass så de trenger poengene  |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 23.09.2011 21:48 Post subject: |
|
|
| Hehe, min tabell var nok av fritt-etter-hukommelsen-slaget:-) Et Sogndal som kjemper om poeng hører bra ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.09.2011 22:18 Post subject: |
|
|
Selv om dommeren gir Molde et poeng i dag (prøver å være like populærkulturistisk som alle andre enn RBK-supportere) er det gøy at vi i teorien tar innpå to poeng i dag. Maybe, just maybe begynner Molde å kjenne en pust eller to i nakken. Begynner å få litt troa igjen om at det laget som leder halvveis ikke vinner, noe som vel er normen med mindre de heter Rosenborg.
Teoretisk sett fire poeng å ta igjen på kvakkpakket. Skal være mulig. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
biffen Proff

|
Posted: 23.09.2011 22:26 Post subject: |
|
|
Vi vet jo ikke om Viking hadde vunnet om de hadde fått scoring, spesielt den annullerte. Umulig å forutse kampbildet. Men jeg kan være enig i at Viking mest sannsynlig hadde vunnet om de hadde fått straffen. Det som er kjipt er at det ene poenget de fikk med seg gjør at de må avgi poeng i en "ekstra" kamp for at vi skal lede.
Angående VIF: De har jo elendig offensivt spill-ingen tegn til et mønster. Burde være greit å forsvare seg mot, og de vil garantert streve voldsomt med den offensive slagkraften vår. Burde gå greit om vi ikke er slappe. _________________ biffen |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.09.2011 22:41 Post subject: |
|
|
Det er slik fotballsupporter-ideologien fungerer. Akkurat som at 6-0-kampen vår mot Sarpsborg hadde vært helt anderledes om vi ikke hadde fått straffen som ga 2-0 fra NFF og dommerstanden. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
biffen Proff

|
Posted: 23.09.2011 22:52 Post subject: |
|
|
Ja, men blir veldig lei av at vi skal bry oss SÅ mye om slike situasjoner. Noen ganger går det i vår favør, andre ganger i disfavør. Dette jevner seg ut. Framfor å se på det negative, burde vi heller være glade for at MFK avgir poeng og ikke viser noen særlig framgang spillemessig. _________________ biffen |
|
| Back to top |
|
 |
|