| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 18.09.2011 15:42 Post subject: |
|
|
| Trollhättans Ali Mohammadian i bloggen wrote: | Till er som undrar ifall Petrit dök upp på träningen igår så är svaret: JA, han dök upp och han har inte skrivit på för Rosenborg  |
Begynte først å lure på om RBK kunne ha hatt en føler ute, men ser nå at FCT har rykket ned til 1. divisjon (nivå 3), så da utelukker jeg det hele som en kødd. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 19.09.2011 08:56 Post subject: |
|
|
Da har det altså skjedd. Vi har fått investorer.
Nå har vi altså 15 millioner å rutte med. Med mindre de kjøper seg inn i f.eks Dockal eller Chibuike. Hvem skal pengene brukes på? _________________ I'm the man in black |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 19.09.2011 08:58 Post subject: |
|
|
| Blir nok til at de kjøper andeler i dockal og chibuke. Eventuelt noen få millioner til overs. Tviler på at vi bruker så mye mer på spillerkjøp nå selv om laget SKRIKER etter en rask midtstopper.... |
|
| Back to top |
|
 |
Ertsaas Rutinert
|
Posted: 19.09.2011 10:57 Post subject: |
|
|
Forutsatt at ikke alle midlene vi nå har fått går til å betale spillerne vi allerede har kjøpt, håper jeg vi kan bruke pengene på en ny venstreback.
Dorsin holder, etter min mening, knapt OK tippeliganivå. Han er treg og alt for dårlig med ball i beina. Hvis vi skal kunne hevde oss internasjonalt, er vi avhengig av en bedre back enn Dorsin. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.09.2011 11:26 Post subject: |
|
|
| I Tippeliga-sammenheng finnes det i mine øyne ikke mye bedre enn Dorsin. Internasjonalt kan han bli litt treg, men det kan være greit å ha med noen som har vært med noen år for oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Ertsaas Rutinert
|
Posted: 19.09.2011 11:29 Post subject: |
|
|
| Jeg sier ikke at han ikke er god nok for benken. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 19.09.2011 11:31 Post subject: |
|
|
Hvis Aasbakk fortsetter utviklingen sin så kan vi ha en erstatter om ikke så altfor lenge fra egne rekker. Å bytte ut Dorsin er ikke førstepri når man ser på stallen vår.
Jeg antar at investorgruppen kjøper seg inn i noen av spillerne fra i sommer, ihvertfall nok til at de røde tallene ikke ser så skumle ut.
Men vi må vel kunne forvente at de også skal bidra i vintervinduet, og da håper jeg vi går inn i krigen om Hovland og Vilsvik. Hadde Stig T funnet en kanon keeper til oss i tillegg vil jeg si at stallen nærmer seg den standarden den skal ha. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 19.09.2011 12:17 Post subject: |
|
|
187 og 72 kg ifølge rbk.no. Er han ikke veldig spinkel, da?
Har du sett han i aksjon, MD? Hvorfor har han ikke vært med a-laget mer, som Midtsjø, Svensson (93) har, og som Markus og Mush (92) var i fjor?
Vi har jo hatt mangel på backup for Dorsin siden Nordvik ble solgt. Er det feilbedømmelse fra sportslig ledelse å spore? |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 19.09.2011 12:32 Post subject: |
|
|
Talentdelen av rbk.no er vel ikke oppdatert siden januar 2010(skamfullt), så det er vel naturlig at gutten har lagt på seg noen kilo muskler siden den gang.
Jeg har ikke sett han mye i aksjon, bare et par ganger. Knerten_10 har flere ganger skrevet om han her på forumet.  |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.09.2011 12:51 Post subject: |
|
|
| Ertsaas wrote: | | Jeg sier ikke at han ikke er god nok for benken. |
Neida, men du sa at han knapt holdt tippeliganivå. Jeg mener han kanskje er Tippeligaens beste venstreback. |
|
| Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 19.09.2011 14:24 Post subject: |
|
|
Er enig med Kristobal her. Dorsin kan vi fint beholde i et par sesonger til.
Han er stort sett jevnt god her i tippeligaen.
Så kan vi bruke neste år til å se etter erstatter. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 19.09.2011 14:43 Post subject: |
|
|
Vi kan ikke fint spille med Dorsin så lenge vi ikke har en keeper som plukker innlegg innenfor 6-7 meter, siden Dorsin konsekvent ligger langt unna mann, og dekker et område 4-5 meter bak målet med kroppen. Dette var ikke noe stort problem så lenge Jarstein uansett gikk ut og boksa innlegg i farlig sone, men nå tipper jeg det er hovedårsaken til mål imot for oss.
Uansett tror jeg Mikael Frank hadde hatt farlig godt av litt konkurranse. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.09.2011 15:22 Post subject: |
|
|
| Enig i det. Vi har for øvrig ikke sluppet inn spesielt mye mål i år. |
|
| Back to top |
|
 |
biffen Proff

|
Posted: 19.09.2011 16:39 Post subject: |
|
|
Håper virkelig ikke RBK er så dumme at de lar investorene ha andeler i Docky, fordi her tror jeg virkelig vi har skutt gullfuglen. Ingen fordel med investorer om de bare investerer i spillerne med desidert størst videresalgspotensiale. _________________ biffen |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 19.09.2011 17:22 Post subject: |
|
|
Skjer ikke. nekter å tro at det skjer. Brann er et eksempel på at slik aktivitet er helt idiotisk, og de som er ansatt på brakka er tross alt noen hakk bedre en de på stadion i Bergen. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 19.09.2011 17:30 Post subject: |
|
|
Det sier ikke nødvendigvis så mye om de som er ansatte på Brakka .. _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.09.2011 18:00 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | | Skjer ikke. nekter å tro at det skjer. Brann er et eksempel på at slik aktivitet er helt idiotisk, og de som er ansatt på brakka er tross alt noen hakk bedre en de på stadion i Bergen. |
Det syntes jeg var en veldig frisk påstand da det er ingenting som tilsier at de på brakka er noe smartere enn de som herjer i idrettsveien heller tvert imot da Brann har etter at medlemmene kuppet styret i vinter vist langt bedre lederskap og har på minimalt med midler bygget ett bra fotballag samtidig som de mistet mange av sine største profiler. Kan vi si at vi har fått det til? |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 19.09.2011 21:32 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Medlemmene kuppet styret i vinter |
Per definisjon er dette en selvmotsigelse. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 20.09.2011 00:24 Post subject: |
|
|
| Sant det, men du forstod hva jeg mente. Selvsagt ønsker vi at investorene i likhet med oss skal tjene gode penger på gode spillere. Det vil gagne alle parter og lysten til å investere vil øke og vi kan få enda bedre spillere. En mulig god sirkel. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 20.09.2011 10:36 Post subject: |
|
|
| Mye kålrabi her. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 20.09.2011 18:54 Post subject: |
|
|
Dersom vi får inn investorer så er det i utgangspunktet en strategi for å spre risikoen vi tar ved spillerkjøp. Dette kan være fornuftig med utgangspunkt i at det er veldig sjelden norske klubber får de store gevinstene ved salg til utlandet lenger (tenk: 25 millioner+), mens vi langt oftere ender opp med at spillerne ikke lykkes. Eventuelt at de lykkes helt greit, men ikke på et sånt nivå at noen vil hente dem før de har veldig kort tid igjen av kontrakten sin. Dette henger selvsagt sammen med det generelle nivået i den norske eliteserien og at det vil være stor risiko for en klubb fra feks. Tyskland å kjøpe en spiller som kun har briljert i en norsk bakgårdsliga.
Dersom vi får inn investorer som er villig til å skyte inn mer penger enn andelen de får i spilleren tilsier så er det bare å kjøre på - det er i praksis gratis penger!
Edit: For øvrig veldig OK av NH å lage "grillingen" av Hoftun og ST. Veldig interessant å se, forhåpentligvis hjelper det flere enn meg til å se også gråtonene i forhold til det som skjer i RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 20.09.2011 20:43 Post subject: |
|
|
...SÃ¥ det var prica som tipset RBK-ledelsen om Chibuike.
Var jo for godt til å være sant at det var klubben selv og et grundig og solid arbeid av apparatet rundt som oppdaget ham. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 20.09.2011 20:53 Post subject: |
|
|
| Jeg tviler på at det var Prica og Dorsin som satt igang denne overgangen. Det gikk da rykter om at vi var interessert allerede på vårparten, så har sikkert spillerne som kjente til han sagt at de ønsker han etter å ha lest at vi var interessert. Stod jo endel i svenske medier om jeg ikke husker feil. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 20.09.2011 20:57 Post subject: |
|
|
Så merkelig tilfeldig at dette kommer fram når Chibuike har startet voldsomt bra. Tviler på at de hadde sagt noe om han hadde floppet. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
q-sjokolade Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
|