View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
vegviks Veteran
|
Posted: 13.09.2011 14:10 Post subject: |
|
|
Jeg mener det er stor forskjell på 28 og 33. Høiland burde vært uaktuell for eksempel _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 13.09.2011 23:51 Post subject: |
|
|
NÃ¥r det snakkes om nye midtstoppere synes jeg Malkhaz Asatiani fra Georgia virker interresant.
Sterk og aggressiv midtstopper som har spilt en rekke landskamper for Georgia, og har spilt for klubber som Lokomotiv Moskva og Dynamo Kiev. Han er også ganske hurtig, og har en fin balanse. Er for tiden klubbløs, etter at kontrakten hans med Lokomotiv gikk ut.
Dog 30 år gammel, men kan bidra med erfaring.
Video. |
|
Back to top |
|
 |
marbismo Junior
|
Posted: 14.09.2011 11:55 Post subject: |
|
|
Begynner og bli ganske fornøyd med troppen vi nå har men har noen ønsker basert på de vi har og i tillegg de vi kan miste i nær fremtid:
Keeper: Jeg mener Ørlund stort sett gjør en god jobb men må nok innrømme at jeg var tryggere på han i fjor enn jeg er nå, syns han slipper inn noen mål til tider som både er klønete og som han skal ta. Jakten på han erstatter bør igang da jeg mener Bråthen er god nok til å spille fast i noen tippeliga klubber men ikke i RBK pr dags dato. Rosenborg skal i mitt syn streve for å være den klart beste klubben i norge og keeperplassen er en fin plass å ha en på den "norske kvoten" i troppen, jeg mener derfor vi bør ha norges beste keeper sålangt han ikke spiller i utlandet. Mitt forslag er Adam Larsen, kanskje ikke norges beste men ikke langt unna og er etter mitt syn bedre enn Ørlund allerede!
Høyre back: Det er vel liten tvil om at Lustig forsvinner og at det her må handles, jeg håper fortsatt Hoftun skal klare å overtale Hedenstad, om det ikke går ser jeg ingen klare alternativer som både er god nok og som har et videresalgspotensiale. DDerfor mener jeg man skal gjør alt man kan for å få inn Lars Jacobsen. Han er god nok i 2-3 år til og gir klubben tid til å finne en ung talentfull back som tar over til den tiden. Billig blir han nok selv om han sikkert krever en fin sign on fee.
Venstre back: Jeg mener fortsatt at Dorsin holder nivået og at han fortsatt skal få beholde plassen, han er også en av kontinutetsbærerene i klubben. Men han blir ikke yngre og arbeidet med å finne hans erstatter bør være igang. Helst et ungt ttalent som kan komme til klubben det neste året og være klar for oppgaven når tiden er inne.. Har ikke noen navn jeg vil foreslå her ennå..
Erstattere for mulige salg:
Om vi mister noen til større klubber det neste året så har jeg en følelse at dette vil være på midbanen, Markus Henriksen er vel den mest sannsynlige men hvem vet, kanskje noen klubber får øynene opp for Mr: Svensson også. her må man han en backupløsning man er klar til å gjøre en forsøk om å hente hvis noen forsvinner. Har veldig sansen for Christer Kleiven i Start. Hva med Guastaviniho? kan vel bekle de fleste offensive roller på midbanen men kasnkje for dyr? Kara bør vi ikke glemme helt, kan bli billigere etterhvert om ikke noen store klubber slår til. Ruben Yttregård Jensen er også en jeg har sansen for.
Sjansen for at vi mister Rade til en større klubb blir vel mindre etterhvert som han blir eldre men inntill Mush er god nok som førstevalg mener jeg RBK alltid må han et spisskjøp klart om man mister noen, pr dags dato mener jeg at både Kim Ojo og Marcus Pedersen hadde vært fine erstattere til Rade, men syns ikke dette skal prioriteres før man eventuelt mister Rade..
Vil gjerne høre hva dere andre syns om disse, selv om dere måtte være uenige.. _________________ Twitter: @MariusBismo |
|
Back to top |
|
 |
marbismo Junior
|
Posted: 14.09.2011 12:00 Post subject: |
|
|
Glemte å nevne at om ingen andre klubber henter Borges nå som hans kontrakt går ut så hadde han været en veldig bra signering for klubben, han kan også brukes på flere plasser, er mer enn god nok og har videresalgspotensiale så det holder! _________________ Twitter: @MariusBismo |
|
Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 14.09.2011 12:33 Post subject: |
|
|
Adam Larse er jeg for at vi skal kjøpe så snart som mulig.
Lars Jacobsen har vel pakket for å reise til Frankrike.
Hedenstad er et godt valg og har vel også lyst til å vinne 7-0 (7-1 mot LSK)
Dorsin trenger avløsning, blant andre Ryan er vel på blokka til EH
Borges er selvfølgelig en god potet på midtbanen
På spissplassen synes jeg vi skal vente å se hva Boti Goa, DFH og MJ blir til før vi stresser inn noe nytt. Chibuike, Prica og Bakenga er jo alle gode nok for 11ern |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 14.09.2011 12:42 Post subject: |
|
|
Erstattere for Svensson, og tildels Henriksen, på midtbanen har vi jo allerede i Berntsen og Midtsjø, så jeg ser ingen grunn til å skulle handle inn et stagnert talent som Kleiven for å konkurrere med disse.
I det hele tatt ser jeg veldig lite poeng med å kjøpe spillere fra Tippeligaen som erstattere for våre utenlandske profiler, som Prica, Lustig, Dorsin og Örlund. Norges beste keeper heter Jarstein, han er per definisjon ikke god nok, og desto mer uaktuell - her finner vi bedre keepere i fleng i Europa. Backer er det også svært stusslig med i Norge, fordi alle som er gode nok til å være virkelig gode backer er middelmådige midtbanespillere og kanter i stedet. Spisser - ja, du ser hvor jeg vil.
Norske spillere kan hentes for å erstatte det norske daukjøttet på benken, og da gjerne spillere som ennå ikke har nådd stjernestatus (prakteksempel: Demidov i sin tid). Vi har en gyllen generasjon på vei opp som bør stå for mesteparten av vårt norske innslag, og hvis vi kan bygge på det med "late bloomers" fra andre steder, er jo det supert. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 14.09.2011 12:45 Post subject: |
|
|
Tror nok ikke vi trenger å vente å se hva Jamtfall kan bli til. Vi snakker om en blivende 25åring som aldri har klart å kjempe seg inn og som er svært skadeutsatt. Ypperlig backup såfremt han er villig til å slite mye benk, men aldri noen a-lagsspiller.
DFH kan nok være en god rotasjonsspiller for oss om vi og han klarer å forme en rolle som passer han perfekt. Gutten har utrolig mye fotball i seg, men problemet (jeg mener) han har hatt hele veien er at han er ingen spiss, han scorer ikke mål. Han er ingen vanlig kantspiller heller.
Videre har han ingen stor fart, verken på de første meterene eller som toppfart. Han er heller ikke utpreget god til å jobbe hjemover.
Jeg tror nok han kunne imponert jevnlig om man hadde bygd laget rundt han og alle hadde spilt for å gjøre Daniel god. Men da er spm: Er han en så god spiller at rbk skal basere spillet rundt han? Jeg mener nei.
Caset DFH tror jeg kommer til å forbli en spiller som er jevnlig skadet for oss og glimtvis viser oss hvor mye fotball det bor i han. Aldri en klar førstelagsspiller, men en habil rotasjonsspiller med langt mer potensial enn han noengang får ut jevnt.
Boti Goa aner jeg ikke hva står for, men jeg klarer egentlig ikke å ta kjøpet seriøst. Nødkjøp som vel ikke Stig T selv har sett live, men blitt anbefalt av noen han kjenner, som ble hastesignert for å ha en gladmelding til årsmøtet. Men får håpe han viser seg fram når han blir skadefri da  |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 14.09.2011 12:54 Post subject: |
|
|
VI har også et skrikende behov for en HURTIG midtstopper. I mine øyne er dette det vi savner mest i dagens førsteoppstilling. |
|
Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 14.09.2011 12:55 Post subject: |
|
|
DFH er ingen spiss, og heller ingen kantspiller, det har du helt rett i. Han er en nummer 10, og vil forhåpentligvis kunne avlasta Chibuke jevnlig utover når det blir behov for det. Til neste sesong har Holm muligheten til å utfordre ham også, men det kan bli tøft med tanke på kjøpesummen Chibuke kom hit for. |
|
Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 14.09.2011 12:56 Post subject: |
|
|
Adam Larsen er bedre enn Jarstein. Han har valgt et annet landslag da han ser at Drillo tviholder på Bugge og Jarstein. Larsen blir en matchvinner for det laget han velger å spille på i framtida. |
|
Back to top |
|
 |
marbismo Junior
|
Posted: 14.09.2011 12:56 Post subject: |
|
|
Må si meg selv litt imot og at jeg er enig med zaphod81, Kleiven trengs jo ikke da vi får inn Berntsen som jeg helt glemte i farta da jeg skrev forrige innlegg. Men det skader ikke å ha backupløsninger klarert i forkant av at behovet dukker opp. Det har RBK ikke hatt før årets sesong mener jeg og det kan også være hovedgrunnen til at Molde mest sannsynlig tar gullet i år. Hadde de spillerene vi nå har kjøpt kommet i forrige vindu hadde vi ledet tabellen for lenge siden, etter min mening.
Står på det jeg har sagt om både Ørlund og Larsen, Adam Larsen hadde vært en stor signering for RBK mener jeg men han kommer nok ikke for å være reserve for Ørlund så da må det tas et valg om Ørlund er god nok eller ikke. Jarstein skal Viking få beholde for min del, var kanskje norges største keepertalent en gang men han gjør like mange feil som Ørlund om ikke fler og er meget ustabil. Men hans toppnivå er veldig bra ja..
Jeg mener vi må ha inn 2 backer, en på hver side slik jeg beskrev tidligere, nevner Jacobsen da jeg ikke ser noen andre gode alternativer etter at Hedenstad sa nei til oss. Borges bør også sikkres da han kan brukes i mange possisjoner og vil nesten spille fast uansett med dagens tropp pga rotering og skader. Kan også være et alternativ som spiss. _________________ Twitter: @MariusBismo |
|
Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 14.09.2011 13:16 Post subject: |
|
|
BG, DFH og MJ er alle angrepsspillere for RBK. Hvis de ikke kan brukes i den formasjonen vi spiller i, eller hvis det ikke er en ide å endre formasjon når vi er nødt til å bruke 2. 3. eller 4. valg, så må de selges for å få plass til mer egnede spillere. Derfor må vi se hva de blir til og bruke vintervinduet godt. |
|
Back to top |
|
 |
CopyCat Junior
|
Posted: 14.09.2011 14:41 Post subject: |
|
|
jacsonø wrote: | BG, DFH og MJ er alle angrepsspillere for RBK. Hvis de ikke kan brukes i den formasjonen vi spiller i, eller hvis det ikke er en ide å endre formasjon når vi er nødt til å bruke 2. 3. eller 4. valg, så må de selges for å få plass til mer egnede spillere. Derfor må vi se hva de blir til og bruke vintervinduet godt. | Høyland=Brede Moe=MYE mindre lønn
Lago=Hovland=Mye mindre lønn.
Lustig=Ryan=Mye mindre lønn
Winsnes=Borges= mer
Prica=Lehne Olsen=MYE mindre lønn
Jamtfall og Ã…sen UT. |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 14.09.2011 14:45 Post subject: |
|
|
CopyCat wrote: |
Lago=Hovland=Mye mindre lønn.
|
Så ettertraktet som Hovland er tviler jeg veldig sterkt på det. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 14.09.2011 14:49 Post subject: |
|
|
Tja. Tviler på at noen andre norske klubber ville gitt i nærheten av 2.2(eller er det 2.7?) millioner i lønn som Lago har hos oss.
Men mye viktigere: Hovland er en klassestopper og vil bare bli bedre. Ung og norsk, ja takk.
Lehne Olsen inn for Prica, uffameg, det skal ikke skje. |
|
Back to top |
|
 |
CopyCat Junior
|
Posted: 14.09.2011 14:54 Post subject: |
|
|
Det katastrofe tall for Rosenborg. Vi har ikke råd til og betale en mann med måne 3 millioner i lønn. |
|
Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 14.09.2011 14:56 Post subject: |
|
|
jacsonø wrote: | Adam Larsen er bedre enn Jarstein. Han har valgt et annet landslag da han ser at Drillo tviholder på Bugge og Jarstein. Larsen blir en matchvinner for det laget han velger å spille på i framtida. |
Uansett så er det jo et godt valg av Adam Larsen, da Ghana er et mye bedre landslag som jevnlig kvalifiserer seg til VM. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 14.09.2011 15:52 Post subject: |
|
|
Joda, Ghana er oftere med i VM enn Norge, men Larsen gjør som RAJ, ofte store tabber.
DFH har ikke prestert på mange år så han har tiden gått i fra.
Hedenstad kan nok skifte mening og komme til RBK likevel. Men så var det denne raske ballsikre stopperen da. Her må det letes godt. |
|
Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 14.09.2011 17:33 Post subject: |
|
|
Jeg kommer til å grine dersom RBK går for Adam Larsen fremfor Jarstein gitt at begge koster det samme. Larsen mangler Jarstein sin aggressivitet i feltet og som sweeper, men har allikevel den samme evnen til å gjøre tabber. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 14.09.2011 17:35 Post subject: |
|
|
Nå er det jo komplett usannsynlig at vi skulle vurdert å kjøpe Jarstein uansett da... |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 14.09.2011 18:06 Post subject: |
|
|
Skyldes denne Larsen runkingen kun en god kamp mot Brasil? For jeg synes ikke han har vært noe spesielt mer enn habil for Strømsgodset i år og er ikke slik jeg ser det en klar forsterkning iforhold til Ørlund. Da har jeg langt mer sansen for Grytebust, men det tror jeg blir for tidlig og jeg mistenker også at han vil være veldig dyr å kjøpe. Jeg ser rett og slett ingen fornuftige kjøp på keeperplass i Norge og vi bør derfor etter min mening se utenfor Norge.
På stopperplass bør vi gå for Hovland først og fremst fordi han er en god spiller og sekundært for å vise Molde hvem som bestemmer.
Når det gjelder høyreback plassen har jeg veldig sansen for Villsvik og hans veldig gode offensive kvaliteter, men mye tyder også på at han kommer til å bli veldig dyr. Skal en ha norsk spiller ville jeg vurdert Skogseid om prisen var riktig. Hedenstad vil ikke være være her og bør ikke få flere muligheter nå. Ett annet spennende alternativ er Sarsborg spiller Hugues Wembangomo. Jeg ser også at klubben følger på Våge Nilsen da han kan være ett godt alternativ å bytte ut Dorsin med. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 14.09.2011 18:46 Post subject: |
|
|
Forventer at vi går etter Hovland...
Norsk, ung og stabil. Steingod. |
|
Back to top |
|
 |
biffen Proff

|
Posted: 14.09.2011 19:00 Post subject: |
|
|
Utrolig tullete den hyllingen av Larsen. Er ikke i nærheten av det vi bør satse på om vi skal erstatte Örlund. Han er ung, ustabil og ikke den virkelig spillende og stabile keeperen vi trenger. Punktum. _________________ biffen |
|
Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 14.09.2011 19:25 Post subject: |
|
|
Hovland som midtstopper lyder meget spændende, men må ærligt indrømme, at jeg ikke ved så meget om ham. Det er trods alt begrænset hvor meget tippeligafodbold man gider at se som ikke inkluderer Rosenborg. Er der ikke nogen der hurtigt kan beskrive styrker og svagheder? Og ikke mindst: er han hurtig? Det er vel først og fremmest en Stadsgaard vi har behov for |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 14.09.2011 22:29 Post subject: |
|
|
Rainbow,
Hovland er en bra stopper med gode allround egenskaper.
_ _ _
Regner med at flere så TV2 sporten i dag og "dramaet" rundt Hovland/ Solbakken og Sogndal/ Hallèn? Der ble det hevdet at Solbakken/Hovland hadde en muntlig avtale med Sgndal om å få gå til Molde i sommer. I siste liten trakk Sogndal den muntlige avtalen - og Hovland ble værende i Sogndal.
Det ble imidlertid bekreftet at Hovland går rett etter sesongen. Jeg tar det for gitt at det er til Molde Hovland går og at han der erstatter Kristoffer Paulsen Vatshaug. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
|