| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
longines Veteran

|
Posted: 08.09.2011 10:14 Post subject: |
|
|
Ser at RBK-ansatte velger den samme reaksjonen som alltid.
Jørgen Stenseth på twitter:
| Quote: | | Kroksæter med forutsigbar grinebiter-kommentar i dagens adressa. ALT var bedre før. Hører dere? ALT! #rosenborg |
Hersketeknikk blandet med en totalt mangel på selvrefleksjon. Istedenfor å forholde seg til det som står i kommentaren, så prøver man å latterliggjøre avsenderen med hersketeknikk. Dette er sånn RBK forholder seg til all kritikk. _________________ "I think they're a team that's looking for their form, for their game, for their everything."
Jordi Cruyff 18.08.2011 |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.09.2011 10:33 Post subject: |
|
|
Det er totalt unødvendig, selv om Twitter er en personlig greie og ikke noe offisielt fra klubbhold.
Alt var jo egentlig mye bedre før, særlig på 90-tallet. Mitt ståsted har imidlertid vært at man må se på hva som skjedde i RBK fra 2000 til 2002 også, og ikke sette Eggens avgang som noe skille for vingling og feilvalg.
Jeg fortsetter økonomi-diskusjonen i økonomi-tråden  |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 08.09.2011 10:38 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | Det er totalt unødvendig, selv om Twitter er en personlig greie og ikke noe offisielt fra klubbhold.
|
Dette er selvsagt ikke noe fra klubbhold, men det styrker bare mitt inntrykk av hvordan holdninger RBK-ansatte har. Hvis man legger sammen enkeltkommentarer som dette, ting fra bloggen til Heldal, Loktu sitt angrep på Adressa, Hoftun sin kritikk av Adressa sin "heksejakt" og Skutle som mener han er utsatt for offentlig henrettelse, så begynner det å danne seg et bilde av hvordan RBK som helhet forholder seg til kritikk. Istedenfor å forholde seg saklig til kritikken, så går man til angrep på avsender. _________________ "I think they're a team that's looking for their form, for their game, for their everything."
Jordi Cruyff 18.08.2011
Last edited by longines on 08.09.2011 10:41; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 08.09.2011 10:41 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: |
Alt var jo egentlig mye bedre før, særlig på 90-tallet. |
Alt var ikke bedre før, men stort sett alt det som betydde noe var bedre. _________________ "I think they're a team that's looking for their form, for their game, for their everything."
Jordi Cruyff 18.08.2011
Last edited by longines on 08.09.2011 10:43; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.09.2011 10:43 Post subject: |
|
|
| Ja, og det har jeg heller aldri lagt skjul på. |
|
| Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 08.09.2011 10:49 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | Ser at RBK-ansatte velger den samme reaksjonen som alltid.
Jørgen Stenseth på twitter:
| Quote: | | Kroksæter med forutsigbar grinebiter-kommentar i dagens adressa. ALT var bedre før. Hører dere? ALT! #rosenborg |
Hersketeknikk blandet med en totalt mangel på selvrefleksjon. Istedenfor å forholde seg til det som står i kommentaren, så prøver man å latterliggjøre avsenderen med hersketeknikk. Dette er sånn RBK forholder seg til all kritikk. |
NILS HELDAL
Få kontroll på dine ansatte. Dette er nøyaktig holdningene jeg sikter til. Er det virkelig slik dere vil bli oppfattet utad?
All kritikk avfeies med bruk av hersketeknikker. |
|
| Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 08.09.2011 10:49 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | | kristobal wrote: | Det er totalt unødvendig, selv om Twitter er en personlig greie og ikke noe offisielt fra klubbhold.
|
Dette er selvsagt ikke noe fra klubbhold, men det styrker bare mitt inntrykk av hvordan holdninger RBK-ansatte har. Hvis man legger sammen enkeltkommentarer som dette, ting fra bloggen til Heldal, Loktu sitt angrep på Adressa, Hoftun sin kritikk av Adressa sin "heksejakt" og Skutle som mener han er utsatt for offentlig henrettelse, så begynner det å danne seg et bilde av hvordan RBK som helhet forholder seg til kritikk. Istedenfor å forholde seg saklig til kritikken, så går man til angrep på avsender. |
Spot on!  |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 08.09.2011 11:06 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | | Dette er selvsagt ikke noe fra klubbhold |
| Quote: | | Vi har to personer som til en hver tid fokuserer på de sosiale mediene. Det er en jobb som krever at man er på hele tiden, sier Heldal. |
http://fotball.adressa.no...191084.ece |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 08.09.2011 11:10 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Mitt ståsted har imidlertid vært at man må se på hva som skjedde i RBK fra 2000 til 2002 også, og ikke sette Eggens avgang som noe skille for vingling og feilvalg. |
Nå har vi jo etterhvert registrert at du hater Eggen, og for enhver pris skal trekke Eggen ned i gjørma. Men sannheten om at Eggen tok grep for å forsikre seg om at stallen var sterk nok til enhver tid slik at det ble seriemesterskap og mesterliga kan du ikke ta fra ham. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 08.09.2011 11:46 Post subject: |
|
|
Så det gullet vi fikk i 2002, da Lyn gikk på en kjempesmell, og fikk bronse etter å ha ledet med 10-12 poeng halveis, det var først og fremst kvaliteten på VÅR stall sin fortjeneste? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 08.09.2011 11:52 Post subject: |
|
|
Jeg regner det slik at Eggen ledet klubben til en rekke med seriegull og mesterligadeltakelser. Jeg anser opprettholdelsen av en seiersdyktig spillerstall som en av de viktigste elementene i Eggens lederskap.
Fotballen er slik av natur at det er vanskelig å unngå fiaskoinnkjøp, talenter som ikke slår ut i blomst, perioder med liten poenggevinst. Lederskapet blir dermed å styre og ta grep slik at den sportslige styrken opprettholdes på et minimumsnivå. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.09.2011 13:46 Post subject: |
|
|
Dette har vi jo aldri vært uenige om.
Uenigheten ligger i hvor stor grad vi opprettholdt en seiersdyktig spillerstall i 2000-2002, hvordan vi skal tolke økonomiutviklingen i samme periode og hvorvidt lederskapet var like bra som tidligere.
Hvis eksempelvis Arsenal skulle komme topp fem i år til tross for hanglende start, men for første gang på svært mange år skulle ryke ut i gruppespillet av CL og neste år det samme, betyr det at Wenger og hans nærmeste medarbeidere stadig gjør en fantastisk jobb med å holde det sportslige nivået vedlike? |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 08.09.2011 13:53 Post subject: |
|
|
Når det gjelder Nils Arne er vi ikke enige, har aldri vært enige, og slik det ser ut tviler jeg på at vi blir enige. Jeg er skamfull på forumets vegne når jeg må sitte her og forsvare og forklare hvorfor Nils Arne er et geni.
For Rosenborgs del ligger lista på seriemesterskap og mesterliga. Da er det per definisjon oppnådd tilfredsstillende sportslige resultater. Og det er det ingen som 10 år etterpå har noe de skulle ha sagt om.
At det noen år ble minus og andre år ble pluss i regnskapene da Nils Arne satt i sjefstolen har mye med fotballens natur å gjøre. Tilfeldighetene spiller inn. Men at det ble seriesmesterskap og mesterliga hvert år, og penger som sakte men sikkert hopet seg opp på konto. Det er ikke tilfeldigheter. |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 08.09.2011 19:10 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | Så det gullet vi fikk i 2002, da Lyn gikk på en kjempesmell, og fikk bronse etter å ha ledet med 10-12 poeng halveis, det var først og fremst kvaliteten på VÅR stall sin fortjeneste? |
Faktisk ja. At Lyn kollapset halveis er riktig, men da hadde de også hatt en unaturlig god vår. Rosenborg endte opp på 57 poeng i 2002, ingen andre tippeligalag har oppnådd samme poengsum (Lillestrøm nære med 56 i 2001). Så jeg tør påstå at vi i seriesammenheng hadde en sesong i 2002 som var fullt på høyde med flere av våre andre gullsesonger, etter en fabelaktig innsats i høstsesongen.
Kristobal - synes sammenligningen med Wenger og Arsenal blir ganske søkt, all den tid Wenger ikke har vunnet noe på 6 (?) sesonger. Eggen vant serien i 2002 og vi kom til gruppespillet i mesterligaen, hvordan dette kan sammenlignes med en femteplass for Arsenal og Wenger er litt vanskelig å henge med på. Jeg vil si at det er ganske gode argumenter for å si at basert på sportslige resultater har vi ikke klart å toppe prestasjonen i 2002 i noen av de 9 sesongene som har gått siden Eggen ga seg. Med tanke på det grunnlaget som ble lagt og de ressursene som har vært tilgjengelig sier det mye om den jobben som er gjort av sportslig ledelse i årene etter 2002, men kanskje aller mest om den jobben Nils Arne Eggen gjorde, også i 2002. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 08.09.2011 19:23 Post subject: |
|
|
Kristobal:
Det at man "ikke" opprettholdt en seiersdyktig stall i 2000-2002 er trenerens ansvar
Det at vi ikke opprettholder en seiersdyktig stall i 2011 er ikke trenerens ansvar?
Har du noen forklaring på hvorfor du argumenterer forskjellig her? |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.09.2011 19:41 Post subject: |
|
|
| Hvor har jeg sagt at det ene og alene er Eggens ansvar at vi ikke opprettholdt en god nok spillerstall i 2000-2002? Jeg har vel heller ikke fritatt Jönsson for alt ansvar for årets sesong? |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 08.09.2011 21:48 Post subject: |
|
|
Jeg sikter mer til argumentasjonen din. Du legger ganske mye vekt på at det var Eggens ansvar at man visstnok hadde en "fallende" trend i 2000-2002, men jeg ser ikke at du legger det samme ansvaret over på Jønsson (eller Hamrén) for at spillerstallen ser ut som den har gjort i år..
Når jeg nevner Hamrén, så er det fordi det var under han at RBK hentet Winsnes og Moldskred. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.09.2011 23:15 Post subject: |
|
|
| Den er grei. Jeg skal ta ansvar for at det kan virke som om at Eggen tillegges mer ansvar for feilkjøpene i 2001 og 2002 enn trenerne har fått for 2009-2011. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.09.2011 23:15 Post subject: |
|
|
Onsdagsoppslaget:

Last edited by 2mas on 16.09.2011 20:42; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 14.09.2011 07:26 Post subject: |
|
|
Synes dette var en veldig godt skrevet sak. Kudos til Adresseavisen i dag  |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 14.09.2011 08:43 Post subject: |
|
|
Det er prøvd å skape en myte om at det er investeringer i 2008 som er skyld i kostnadsøkningene siden 2007 samt de store underskuddene de siste årene.
Kostnadsøkningene er formidable på over 50 millioner kroner per år sammenliknet før og etter 2007, og totalt 250 millioner kroner siden 2007 ved årsslutt 2011. Tallene er for store til at dette kan forklares på denne måten. Likeledes er regnskapsunderskuddene gjennomsnittlig 30 millioner i årene fra 2008.
Dette er tall som på ingen måte kan forklares med feilkjøp i 2008. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 14.09.2011 21:02 Post subject: |
|
|
Her var det mye å fordøye. Noen plukk her og der.
Der jeg er mest uenig er kanskje hvordan Adressa regner på egenkapitalen. Her har brukt tallene fra konsernregnskapet hvor andre selskaper helt uavhengig av Rosenborg har store andeler. Dessuten så ble stadion veldig dyr per sete i forhold til tilsvarende stadioner noe som skulle tilsi at egenkapitalen er lavere. Etter mitt syn reflekterer egenkapitalen slik den fremstår i Rosenborg Ballklubs regnskap egenkapitalen bedre.
En annen ting jeg reagerer på er at Skutle hevder at satsingen vi nå ser på eiendom er strategisk. Det er vel ikke så lenge siden at Skutle med lett arroganse i stemmen hevdet at kampdagstadion er mye bedre fordi konsulentselskapet i London ikke kunne ta feil. Derfor har store areal stått brakk på Lerkendal uten å forrente seg. Strategisk my ass. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 15.09.2011 09:47 Post subject: |
|
|
I disse artiklene fremgår det jo at avgående daglig leder har en ganske annen vinkling og versjon av de økonomiske realitetene de siste årene og hvor vi er på vei enn styreleders vinkling og versjon.
Dette er uprofesjonelt av avgående daglig leder som burde vite såpass at det er styreleders vinkling og versjon som skal være den offisielle vinklingen og versjonen når han er på vei ut. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 16.09.2011 10:49 Post subject: |
|
|
| Kroken har rett i en del av det han skriver i dag, men han raserer jo sin egen troverdighet fullstendig idet han fastslår at VIF og Molde er blitt Norges nye mønsterbruk. |
|
| Back to top |
|
 |
|