English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Yssouf Koné
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 112, 113, 114  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dags
Veteran

PostPosted: 23.01.2006 14:30    Post subject: Reply with quote

Jeg har sett Nanskog og tror faktisk han kan gjøre det bra i TL også. En typisk goalgetter, men han er vel litt vel gammel til at jeg vil anbefale Rosenborg å satse alle pengene sine på han.
amess
Senior

PostPosted: 24.01.2006 06:57    Post subject: Reply with quote

Kone får kontrakt med RBK. Dette står i dagens utgave av adressa.

Rune B og Høgmo ombestemmte seg dagen derpå.

Ja da får vi se da, enten så blir han en ny boteng eller så blir han kanskje det beste kjøpet RBK har gjort dette årtusene.

Jeg tipper på det første.
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 24.01.2006 07:03    Post subject: Reply with quote

Kjenner lukta av desperasjon her jeg sitter (og det er paa den andre sida av kloden). De har visst ikke funnet noen spillere de virkelig ville ha.

Eller oensker Helstad seg bort?...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Skammels10
Veteran

PostPosted: 24.01.2006 08:36    Post subject: Reply with quote

Det står svart på hvitt i adressa at Høgmo & co ble imponert av det de så i de to kampene, i tillegg til treningene.

Vet ikke med dere, men jeg velger å stole på Høgmo.

Tror Kone har alle forutsetninger for å bli en hit!
Velkommen Kone! RBK

PS. Hvis Helstad drar pga dette, er han en annen mann enn jeg trodde. Må da gå an å ha litt konkuranse om plassene.

Dessuten er det vel like stor sjanse for at Johnsen drar, nå som Sparta Praha tydeligvis har vist sin interesse.
Back to top
View user's profile Send private message
Balder
Proff

PostPosted: 24.01.2006 09:37    Post subject: Reply with quote

Ja, det er vel ei uke til vinduet stenger for denne gang, så det vil nok skje en del i løpet av denne uka...
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 24.01.2006 09:41    Post subject: Reply with quote

staha wrote:
Tror Kone har alle forutsetninger for å bli en hit!

Heh, første gang jeg leste denne mente jeg det sto:

"... har alle forutsetninger for å bli en hvit!".
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 24.01.2006 09:48    Post subject: Reply with quote

Hehe.

Jeg må vel si at jeg er litt skeptisk til dette. Synes også det lukter litt desperasjon, men jeg håper at jeg tar feil. Jeg tror heller ikke dette er et signal om at Johnsen er nærmere Sparta Praha.
doffen
Veteran

PostPosted: 24.01.2006 09:51    Post subject: Reply with quote

Kone ja, jaja da forsvant vel Helstad en eller annen plass da. Kone sitter på benken og Johnsen kommer til å fortsette å tape dueller. For sen sesong vi har i vente..

Velvel, er vel bare å ønske Kone velkommen og all lykke. Håper han gjør Helstad og Johnsen til skamme og banker inn en haug med goaller i fremtida (selv om jeg tviler)..
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 24.01.2006 10:09    Post subject: Reply with quote

Da er det bare å ønske Kone velkommen og all mulig hell og lykke med den jobben han skal gjøre for RBK.

...men det bekymrer at de skiftet mening etter først å ha sagt nei. Forsvant plutselig de kriteriene som lå bak det første avslaget? Her bør Høgmo og Bratseth få kjørt seg noen runder med kritiske spørsmål.

Et annet moment er at vi nå har fire ikke-EU spillere i troppen. To av disse bør selges asap. Tre hvis vi skal hente en midtbanespiller utenfor EU (som f.eks. Olofinjana).
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 24.01.2006 10:12    Post subject: Reply with quote

Under det nesten to uker lange treningsoppholdet gjorde spilleren fra Belgisk Kongo et bedre inntrykk enn de fleste hadde forventet.

Eh?
Hvor mange statsborgerskap HAR denne fyren??
Jaja, er han derfra er det mulighet for EU-pass da...

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 24.01.2006 10:21    Post subject: Reply with quote

Dette må jeg si var overraskende. Liker ikke at en av begrunnelsene er at spillermarkedet er vanskelig
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 24.01.2006 10:23    Post subject: Reply with quote

Quote:
Han er fra Afrika, men han er godt tilpasset forholdene vi lever under. Han har bodd i Europa tidligere (var i franske Lecce som junior) og snakker godt engelsk.

Ser ut som om det er tidlig på morgenen for godeste Bergli. Meg bekjent er Lecce i Italia. Hvis du skal ha med faktaopplysninger i en artikkel bør du prøve å få de fleste fakta riktig.

Last edited by dags on 24.01.2006 10:25; edited 1 time in total
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 24.01.2006 10:24    Post subject: Reply with quote

Fra Burkina Faso står på tv2. Men er kanskje ensbetydende? Da ble det Kone allikevel. Sikkert ikke så dumt.
doffen
Veteran

PostPosted: 24.01.2006 10:38    Post subject: Reply with quote

Lukter desperasjon dette, men synes å ha hørt at Kone kan spille på midtbanen. Kan jo hende han kan bidra der da, men uansett synes jeg dette var en rar beslutning. Dersom de nok en gang har kjøpt en "potet" som kan benyttes over hele banen så har de ikke skjønt at det er "spisskompetanse" vi trenger. Ikke nødvendigvis bare spisser, men gjerne spisskompetanse i form av en bunnsolid defensiv midtbanemann..
Back to top
kms
Senior

PostPosted: 24.01.2006 10:48    Post subject: Reply with quote

Mikkmakk wrote:
Fra Burkina Faso står på tv2. Men er kanskje ensbetydende? Da ble det Kone allikevel. Sikkert ikke så dumt.

"Belgisk Kongo" finnes ikke lenger. Det het Zaire en stund, nå henter den DRC Congo (http://en.wikipedia.org/wiki/Belgian_Congo). Uansett har det ingenting med Burkina Faso eller EU-pass å gjøre...

Vi får bare ønske Kone lykke til. Han er åpenbart ikke noe kostbar spiller, så risikoen er vel ikke så fryktelig stor.

Men uff, ja, det ser uten tvil ut som et kjøp av typen "vi hadde ingen bedre forslag." Bevis oss at vi tar feil, Kone!

Noen som vet hvordan han uttaller etternavnet sitt, forresten?
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 24.01.2006 10:52    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Høgmo og Bratseth kjøper Kone fordi de ikke finner "gode" midtbanespillere på overgangsmarkedet. Derfor setter de nå Frode Johnsen ned i midtbanen. Dette tyder også på at Bratseth vil kvitte seg med Eguren eller Russel, eventuelt begge!
Så jeg er enig med dere som mener dette er et "desperat" kjøp! Tommel'n ned
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Pi_Meson
Proff

PostPosted: 24.01.2006 11:02    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Under det nesten to uker lange treningsoppholdet gjorde spilleren fra Belgisk Kongo et bedre inntrykk enn de fleste hadde forventet.

Eh?

Hvor var dette sitatet hentet fra? Belgisk kongo har ikke landet hett siden 1959. Ikke kommer han derfra heller, så vidt jeg vet.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 24.01.2006 11:13    Post subject: Reply with quote

Minner litt utseendemessig om Hofma 2 Very Happy
Back to top
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 24.01.2006 11:31    Post subject: Reply with quote

Quote:
Gutten er bra, men det blir feil av oss å bruke flere millioner kroner på en spiller som ikke går foran de som allerede er i klubben

Nå har man altså ombestemt seg, og vil likevel bruke millioner på en spiller som ikke går foran de som allerede er i klubben. Lukter bomkjøp lang vei,

Last edited by Benoni Hartvich on 24.01.2006 11:32; edited 1 time in total
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 24.01.2006 11:32    Post subject: Reply with quote

Er enig i at dette virka litt panikkarta, men har likevel litt trua på Kone. Såvidt jeg kan bedømme ut fra (det lille) jeg har sett så er han sterk i lufta, rask og har et tungt skudd. Blir spennende. Nå trenger vi ikke FJs luftstyrke og dermed er det ingen grunn til å beholde han.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 24.01.2006 11:37    Post subject: Reply with quote

Benoni Hartvich wrote:
Nå har man altså ombestemt seg, og vil likevel bruke millioner på en spiller som ikke går foran de som allerede er i klubben. Lukter bomkjøp lang vei,

Jeg er ikke så veldig negativ. Han koster vel ikke altfor mange millioner, tross alt, og ser ung og god nok ut til å kunne videreselges uten stort tap.

Av det jeg så fra Gran Canaria-kampene har han jo visse ferdigheter, og jeg synes heller vi kan berømme kara på Brakka for å ta en sånn sjanse for en gangs skyld.

Det er jo temmelig vanskelig å si hvilke nye, ubeskrevne spillere som kan komme til å slå til. Hverken Gudjohnson eller Solskjær ble vurdert som gode nok i løpet av et treningsopphold.

Vi bør ha råd til å teste noen helt nye spillere en gang i blant.
Back to top
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 24.01.2006 11:47    Post subject: Reply with quote

Synes ikke at Kone gjorde seg bort i de to tv-sendte kampene. Det jeg synes er merkelig er at man henter en afrikansk spiller som ikke blir vurdert som et klart førstevalg. Kone forlot dessuten klubben sin uten tillatelse for å prøvespille for RBK, noe som ikke lover bra.

Historien har vist at RBK ikke er villige til å gi utenlandske spillere særlig med tid til å vise seg fram, og når spilleren allerede i utgangspunktet blir vurdert som en gjennomsnittlig spiller, ser jeg en ny Sibaya i det fjerne.

Jeg blir sjokkert om Kone scorer mer enn 4-5 mål neste sesong.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 24.01.2006 11:49    Post subject: Reply with quote

Pi_Meson wrote:
Recon wrote:

Eh?

Hvor var dette sitatet hentet fra? Belgisk kongo har ikke landet hett siden 1959. Ikke kommer han derfra heller, så vidt jeg vet.

Sto på Nettadressa.
Nå står følgende:
Under det nesten to uker lange treningsoppholdet gjorde spilleren fra Elfenbenskysten et bedre inntrykk enn de fleste hadde forventet.
Very Happy

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 24.01.2006 11:50    Post subject: Reply with quote

Joda, joda, men ... Om man prøver noen nye nå og da, er jo sjansen stor for at en av dem viser seg å være bra, før eller senere.

Og tvertom, om man aldri tar sjansen på en slik type spiller, får man heller aldri tak i den ukjente som viser seg å være god.

Olofinjana var ikke Branns første utlending, for å si det sånn.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 24.01.2006 11:58    Post subject: Reply with quote

Benoni Hartvich wrote:

Historien har vist at RBK ikke er villige til å gi utenlandske spillere særlig med tid til å vise seg fram, og når spilleren allerede i utgangspunktet blir vurdert som en gjennomsnittlig spiller, ser jeg en ny Sibaya i det fjerne.

Jeg blir sjokkert om Kone scorer mer enn 4-5 mål neste sesong.

Sibaya var def ikke et feilkjøp. Å selge ham var derimot en total feilvurdering. Men du har rett i at RBK er elendige til å få disse gutta "på plass".

Selv syns jeg han imponerte i treningskampene mtp at han så litt smålubben ut, og er ukjent med spillet vårt. Blir like forvirret hver gang over folk som mener norske spillere bør få et år for å tilpasse seg stilen, mens folk fra en annen kultur skal tilpasse seg asap. Og jeg syns han var aller best da han lå i Pers posisjon. Bevegelig, spillbar, og god teknikk. Luftstyrken (og styrken generelt) var overraskende bra. Han gikk j... høyt på den goallen. Skudda kan behøves å prikkes inn, men det kan fort komme med formen. Han virker som en mere komplett angriper enn Thorstein, selv om han muligens ikke lukter posisjonene like godt som Thorstein. Derimot tror jeg han kan bli bedre til å skape de selv.

Får han 10 kamper i 2006 er jeg villig til å sette noen kroner mot deg på antall mål! Wink
Jeg er dog like spent på hvilken reell sjanse han får av en udugelig klubb på dette området.

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 112, 113, 114  Next
Page 10 of 114

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb