View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 01.09.2011 16:50 Post subject: |
|
|
Stig forstår ikke hva Twitter er og hvorfor det er så viktig f.eks for Jack Wilshere å stadig ytre noe om hva han gjør og hva som skjer med klubben. Han er lei av Twitter-helvetet som råder både i fotballsendinger på tv og i verden ellers, akkurat som meg  |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 01.09.2011 16:53 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Keenoir wrote: | Ikke bare Hoftun, Hamrèn var medskyldig og jeg tror klubben klandret han for Zahora en spiller som Hamrèn bør ta ansvaret for. |
Tror ikke vi skal frikjenne Torbjørnsen for alt og alle og gi all ære til ham for det som har vært bra slik det har vært en tendens til. |
Helt enig, det ødelegger litt av troverdigheten i vurderingene. Zahora må helt klart på Stig sin konto. _________________ "I think they're a team that's looking for their form, for their game, for their everything."
Jordi Cruyff 18.08.2011 |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 01.09.2011 16:58 Post subject: |
|
|
Enig i at han ikke kun skal tillegges det positive, men Dario var jo tross alt på et ukes(?) langt treningsopphold. Det var muligens pga av at Stig ikke følte han hadde 100% kontroll på han. Skylddeling.
http://www.rbkweb.no/vis/6658 |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 02.09.2011 13:12 Post subject: |
|
|
Tror det blir veldig vanskelig for oss å avgjøre hvilken enkeltperson som har gjort en god/dårlig jobb i hver enkelt overgang.
På en side er det trener/sportsdirektør som tar avgjørelsen på om en spiller skal kjøpes eller ikke, men samtidig er det basert på innspill fra speideren.
På en annen side kan ikke speideren gjøre stort mer enn å forsøke å objektivt dømme spilleres ferdigheter ut fra det han ser der spilleren befinner seg. I tillegg har speiderne kanskje begrenset innsikt i hvor godt en spiller vil passe inn i den eksisterende stallen, både sportslig og sosialt. Speiderne er jo sjelden mer enn sporadisk tilstede på treningsfeltet til klubben de jobber for, og har vel neppe veldig god kjennskap til hvordan spillerne de speider fungerer sosialt utenfor banen.
Konan og Eguren er jo gode eksempler på spillere med veldig bra ferdigheter som har blitt slengt på dør, for så å gjøre det meget bra i langt større og bedre ligaer. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 02.09.2011 14:25 Post subject: |
|
|
Nå er det speidere med forskjellige approacher også da. Har f.eks forstått det som at ST og Thorstensen vektlegger personlige egenskaper og sosial tilpasningsevne på rimelig diametralt vis. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 02.09.2011 15:30 Post subject: |
|
|
recon: gidder du gi meg definisjonen av ordet diametralt?
 _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 02.09.2011 15:34 Post subject: |
|
|
Rake motsetninger. |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 02.09.2011 15:35 Post subject: |
|
|
takk  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
KRS Proff

|
Posted: 02.09.2011 16:14 Post subject: |
|
|
Nå sitter jo ikke Google med like mye informasjon som recon, men et søk ville nok ha hjulpet deg:) |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 02.09.2011 16:20 Post subject: |
|
|
gjorde det og fikk søke i 122 ordbøker.. der fikk jeg i svar at: 0 noyaktige definisjoner..
merk: søkte via tlf, prøvde både pc versjon og android.. prøvde 3 ganger og når det ikke funka så spurte jeg og Recon svarte.. så takk igjen Recon  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 02.09.2011 16:29 Post subject: |
|
|
Sløvsekken wrote: | Tror det blir veldig vanskelig for oss å avgjøre hvilken enkeltperson som har gjort en god/dårlig jobb i hver enkelt overgang.
På en side er det trener/sportsdirektør som tar avgjørelsen på om en spiller skal kjøpes eller ikke, men samtidig er det basert på innspill fra speideren.
På en annen side kan ikke speideren gjøre stort mer enn å forsøke å objektivt dømme spilleres ferdigheter ut fra det han ser der spilleren befinner seg. I tillegg har speiderne kanskje begrenset innsikt i hvor godt en spiller vil passe inn i den eksisterende stallen, både sportslig og sosialt. Speiderne er jo sjelden mer enn sporadisk tilstede på treningsfeltet til klubben de jobber for, og har vel neppe veldig god kjennskap til hvordan spillerne de speider fungerer sosialt utenfor banen.
Konan og Eguren er jo gode eksempler på spillere med veldig bra ferdigheter som har blitt slengt på dør, for så å gjøre det meget bra i langt større og bedre ligaer. |
her tror jeg du har veldig rett i dine vurderinger. Lar vi det gjenspeile seg i kritikk, og kritiserer sportslig avdeling, så treffer vi med all kritikk også. I motsetning til når vi kritiserer enkeltpersoner. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 02.09.2011 16:44 Post subject: |
|
|
gonnagetchaa wrote: | gjorde det og fikk søke i 122 ordbøker.. der fikk jeg i svar at: 0 noyaktige definisjoner..
merk: søkte via tlf, prøvde både pc versjon og android.. prøvde 3 ganger og når det ikke funka så spurte jeg og Recon svarte.. så takk igjen Recon  |
Klevolainen svarte!  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 02.09.2011 17:03 Post subject: |
|
|
takk Klevolainen
ferdig med å mobbe meg nå eller kompis? hehe ..har en dårlig dag, skal prøve å skjerpe meg  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 02.09.2011 17:33 Post subject: |
|
|
gonnagetchaa wrote: | takk  | Ingenting å rødme for, var bare unødvendig posering uansett ser jeg. Var enklest å ta da jeg ikke gadd skrive om setningen for et mer normalt ord.  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 02.09.2011 17:46 Post subject: |
|
|
tenkte det var bedre å spørre enn å sitte å klø meg i bakhue  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 02.09.2011 18:22 Post subject: |
|
|
Er "Diametralt" unormalt også nå, recon? Jeg har jo brukt det ordet i årevis i den type beskrive sammenheng. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
hansern Proff
|
Posted: 02.09.2011 18:29 Post subject: |
|
|
Jeg for min del har brukt dette ordet siden jeg ble født, var en del av mitt naturlige ordforråd fra jeg var tre måneder. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 02.09.2011 18:53 Post subject: |
|
|
I matematikkens verden... _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Anders4 Proff
|
Posted: 02.09.2011 18:53 Post subject: |
|
|
Posering er det jo ikke, Recon, det var vel faktisk den enkleste/mest effektive måten å skrive den setningen på. |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 02.09.2011 19:02 Post subject: |
|
|
da må jeg bare skyte inn at matte var noe jeg slet meg igjennom, så ikke veldig rart at jeg ikke hadde det ordet i mitt ellers oppdaterte og artikulerte ordforråd...
-ikke alle er medlem i mensa mine herrer...
 _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 02.09.2011 19:59 Post subject: |
|
|
Menn i mensa er som kvinner med mensen. Bare prat og lite action. |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 02.09.2011 19:59 Post subject: |
|
|
gonnagetchaa wrote: | recon: gidder du gi meg definisjonen av ordet diametralt?
 | På motsatt side av diameteren, dvs rett i mot, på motsatt side. Et helt vanlig ord. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 02.09.2011 20:23 Post subject: |
|
|
gonnagetchaa wrote: | da må jeg bare skyte inn at matte var noe jeg slet meg igjennom |
Jeg strøk i matte på VGS, men ordet diametralt har jeg likevel innabords! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 02.09.2011 20:28 Post subject: |
|
|
og takk til deg Nåerdetnok ...ett helt vanlig ord...for dere nå vet jeg det,så takk til alle sammen!  _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
gonnagetchaa Veteran

|
Posted: 02.09.2011 20:38 Post subject: |
|
|
....minn meg på å aldri spørre om noe sånt igjen...så stor oppstandelse fordi jeg hadde baller nok til å spørre om noe jeg ikke kunne fra før... trodde det var bedre enn å late som om jeg visste det og uttalt meg alikevel...
-det er mer enn hva enkelte andre her inne gjør... _________________ Kauka på meg neseblod. Må være et godt tegn.
-Shadwell  |
|
Back to top |
|
 |
|