English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ny daglig leder
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 14, 15, 16  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
longines
Veteran

PostPosted: 26.08.2011 15:51    Post subject: Reply with quote

Supernils Tommel'n opp!

Jordi Cruyff 18.08.2011
Back to top
View user's profile Send private message
jarand
Junior

PostPosted: 26.08.2011 16:14    Post subject: Reply with quote

Bjørge Stensbøl

http://www.nrk.no/nett-tv...pp/339631/
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 26.08.2011 18:35    Post subject: Reply with quote

- Uheldig om ny sjef «arver» Skutle

"Organisasjons-konsulent mener styret i Rosenborg gjør en stor feil ved å spikre Nils Skutles framtid i klubben før ny leder er på plass."

http://fotball.aftenposte...208217.ece
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 26.08.2011 18:56    Post subject: Reply with quote

Conn Iggulden er genial Smile Har skutle trekt seg eller har han ikke? Jeg sier opp, men fortsetter i jobben som før slår meg som litt merkelig. Enten sier man opp eller så gjør man d ikke. Virker mer og mer som om alt kommer til å fortsette som før nå Confused
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 26.08.2011 19:15    Post subject: Reply with quote

Hvis det overhodet finnes noe tankegods og gangsyn igjen i klubben, så bør de sette bort dette oppdraget til folk som kan dette. Den/de som får oppdraget bør overhodet ikke ha noen koblinger til RBK eller personer involvert i noe som helst i klubben.
Til sist bør de ha såpass vett at de for å vise vilje til forandring og nytenkning tar med ansatte representanter og medlemmer i et utvalg som skal vurdere de kandidater som finnes av "headhunterne". Styret alene er i mine øyne ikke kompetente eller uhildete nok til å foreta dette valget alene. men om de er villige til å praktisere "folkelighet", tja time vil sjå. There is håp in a hanging snor.
gonnagetchaa
Veteran

PostPosted: 26.08.2011 21:26    Post subject: Reply with quote

Iziba Jaja wrote:
- Uheldig om ny sjef «arver» Skutle

"Organisasjons-konsulent mener styret i Rosenborg gjør en stor feil ved å spikre Nils Skutles framtid i klubben før ny leder er på plass."

http://fotball.aftenposte...208217.ece

selvfølgelig er det en stor feil, ny DL burde og skal bestemme skutles nye fremtid .

(skutle burde i beste fall ha en konsulent-jobb hos ny DL med prestasjonsbasert lønn!)

-nytt styre må inn, uten svendsen selvfølgelig og hoftun må vite bedre enn å fortsette som SD-det funker ikke!

....jorda er rund... en spade er en spade osv.... trist, leit og hva faen du måtte kalle det, men i bunn og grunn er det så enkelt og så jævlig at det er sannheten!

er redd for at vi er nødt til å vente til midten av neste sesong med å få vite omm JJ blir eller ei.. system og kreativ frihet som jj snakker om er jo i beste fall fraværende på nåværende tidspunkt-virker desverre ikke som om han evner å samle og lede laget i fulle 90min engang.

(total kollaps når vi leder 0-2 til pause,1 av 3 bytter i glovarme kypros?? det er bare de siste 2 kampene..)

har vokst opp med at gjør du noe dumt/feil/faenskap -så stå for det!!!

er blant annet skutle, styret (svendsen spesielt), OGS, molde-supportere og hoftun som ikke skjønner det desverre...

vil altid elske RBK men det her gjør vondt langt inn i sjel og hjerte-rot....
batigol
Veteran

PostPosted: 26.08.2011 22:06    Post subject: Reply with quote

-Trist som faen...

http://berntsen.tv2blogg....216637.ece
trondhb
Veteran

PostPosted: 27.08.2011 08:54    Post subject: Reply with quote

Kjell Inge Fremo, Fremo Bemannning i Adressa i dag:
Quote:
- Ansett Kjetil Siem. Jeg tror det hadde vært konge for Rosenborg å få tak i ham.

Nettopp det kontaktnettet Siem har, på samme måte som Skutle, er det Kjell Inge Fremo mener er viktigst for den framtidige toppsjefen i Rosenborg.

- Finnes det kandidater i Rosenborgs egne rekker?
- Jeg tror ikke det. Det må i såfall være Per Mikalsen, men han mangler litt av nettverket. Ser man på Trøndelag så kan kanskje Bård Benum være en kandidat.

Kjetil Siem utelukker overfor Adresseavisen at han er en aktuell kandidat til å ta over etter Nils Skutle.
- Det er to mann som er aktuelle slik jeg ser det. Rune Bratseth og Vegard Heggem. Det er to veldig gode kandidater. Heggem er en ypperlig mann, en god administrator, påpeker Siem.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 27.08.2011 11:12    Post subject: Reply with quote

Det er mye rart nå i etterkant av Skutles "avgang".

Kritikken mot Skutle, Svedsen og co slik jeg oppfatter den er at de sperrer for en opprydning som er nødvendig. Nødvendigheten av denne opprydningen avspeiler seg i årsmeldinger og regnskap. Borthen poengterer dette veldig godt i sitt innlegg i Adressa, som jeg opplever som en søknad om styreplass i klubben. I mine øyne er det en veldig god søknad.

Jeg skjønner at Skutle og Svendsen ble fristet av å forsøke å få inn en av "deres folk" inn i stillingen som daglig leder, og at "planen deres" skal videreføres av den nye daglige lederen, men den vurderingen er såpass drøy at det er utenkelig at den vil realiseres.

Jeg føler meg nokså overbevist om at sittende styret vil melde sin umiddelbare avgang etter neste styremøte, og kalle inn til ekstraordinært styremøte. Det er den eneste logiske utviklingen på denne saken slik jeg ser det.
Back to top
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 27.08.2011 11:21    Post subject: Reply with quote

Gå av, og innkalle til ekstraordinært styremøte? Svendsen og co gjør mye rart, men det ville tatt kaka... Very Happy
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 27.08.2011 11:30    Post subject: Reply with quote

Langifra noe rart i det hele tatt. Klubben trenger nye koster som rydder opp. Med sittende styre i manesjen byr det på problemer for klubbens behov. Et godt styre setter organisasjonens behov først. Det koster nok litt å innse at man selv er et problem og må byttes ut, men akkurat nå tror jeg den selvinnsikten vil fremtre. Det fremstår så utrolig klokkeklart i bakgrunn i Borthens oppfordring til Skutle og Svendsen om å gå av i Adressa nylig.
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 27.08.2011 11:44    Post subject: Reply with quote

Snakker vel om å kalle inn til ekstraordinært årsmøte, som kan velge nytt styre
Back to top
acson
Veteran

PostPosted: 28.08.2011 09:11    Post subject: Reply with quote

Problemet med medlemsstyrte klubber er at når sterke personligheter kommer inn, vil de etter hvert være omgitt av personer de kan styre. De har store deler av medlemsmassen bak seg og de må gjøre store feil med store konsekvenser for å bli fjernet.

Når lederen fjernes sitter noksagtene igjen med hendene i fanget. Medlemsmassen sitter og føler seg ukomfortabel og det tar for lang tid før de får samlet seg til handling.

Derfor er forum som RBK web av uvurderlig betydning for å gi signaler inn i alle lag av klubben. For de leser alle sammen. Det skrives tross alt om deres framtid av de som kjøper deres produkt. Og kjøperen har all makt hvis flere kan samle seg om å bruke den.

Det er svært betenkelig at daglig leder har avtalt sin avgang uten at styret har flere kandidater til stillingen. Dette tyder på ugler i mosen og personer som har en agenda som blir undratt offentligheten.

Skutle må UT. Han kan ikke sitte som et gjenferd inne i koridoren et sted, der han sitter å suger på gamle karameller sammen med sine støttespillere. Det vil vanskeliggjøre den nye lederens jobb. Det er rett og slett ikke verdt det.

Utfordringen nå er å få medlemsmassen til å samle seg om et nytt lederteam som kan bringe RBK til nye høyder. Derfor må de her inne som sitter med gode forslag på styre komme med dem, for valgkomiteen leser også.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.09.2011 20:45    Post subject: Reply with quote

VG:

- Jeg har vært usedvanlig lenge i klubben. Men å stå i en sånn type jobb så lenge - er kanskje for lenge. Jeg burde kanskje gjort dette tidligere, sier Skutle ettertenksomt.

(...)

- Du skal fortsatt være i klubben. Hvilken rolle skal du inn i?

- Det vil jeg ikke kommentere spesielt.

- Vil ikke din fortsatt tilstedeværelse gjøre det vanskelig for en ny leder?

- Jeg har jo erfaring fra dette [da Nils Arne Eggen gikk av i 2002, blant annet], og er veldig bevisst på dette. Jeg blir aldri noen konsulent eller hans rådgiver. Og definitivt ingen sjuende far i huset.

- Beholder du lønnnen? Får du sluttpakke?

- Jeg gjorde en grei avtale om dette for ca. syv år siden. Noe mer vil jeg ikke si, annet enn at jeg vet om andre som har gjort bedre avtaler enn meg.

- Du har fått kritikk for å være usynlig, av dine egne medlemmer/medarbeidere i denne undersøkelsen. Hva sier det deg?

- Det forteller meg at jeg gjorde en tabbe i ikke å kjøre denne prosessen selv. Jeg satte ting i gang, men overlot til andre å kjøre det videre i et halvt år. Jeg burde vært mer hands-on, mer hjemme. Men klubben mente det var viktig at jeg var mye borte, både internasjonalt og i Norsk Toppfotball. Klubben skulle gjøre seg mindre avhengig av meg. Men den dynamikken kom aldri.

- Og i ettertid ser jeg at burde tatt dette mer på alvor og tatt enda mer tak i det personlig.

- Næringslivsledere sier til Adressa etter avsløringene om misnøye at i andre bransjer hadde lederen fått sparken. Kommentar?

- Til det jeg vil jeg si at på 18 år så har jeg bare bommet på et budsjett et par ganger.

- Hva har vært ditt største bidrag til RBK-suksessen?

- To ting: Stadion. Og hvordan Nils Arne Eggen, Rune Bratseth og jeg klarte å gjøre hverandre gode, spille hverandre gode hele veien.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 01.09.2011 21:18    Post subject: Reply with quote

Han skal naturligvis ha sin rettmessige del av æren for at vi faktisk har en stadion, men når man ser på hvordan stadion ble seende ut, er det nok langt nærmere en skandale enn en suksess.
Back to top
stenex
Rutinert

PostPosted: 01.09.2011 21:41    Post subject: Reply with quote

Herregud, WTF ?

Vegard HEGGEM ?

Er det noe kollektiv hjerneblødning på gang her ?
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 01.09.2011 21:55    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Stadion

Er vel grunn for avskjedigelse i seg selv.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 09.09.2011 14:52    Post subject: Reply with quote

Ny daglig leder først i februar/mars:

http://fotball.adressa.no...209230.ece

Er det lov til å håpe at styret har selvinnsikt nok til å la nytt styre ta den endelige avgjørelsen?
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 09.09.2011 15:08    Post subject: Reply with quote

Nja, her siktes det inn på presentasjon av den nye daglige lederen på årsmøtet.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 09.09.2011 16:32    Post subject: Reply with quote

Ikke umulig. I så fall utrolig slett håndtverk...
Back to top
bjorjost
Proff

PostPosted: 13.09.2011 07:01    Post subject: dl Reply with quote

Var på jobb (tur) med ein tilsett i eit rekrutteringsfirma frå Trondheim, dette firmaet var ein av to firma som har lagt inn anbod om å finne ny dagleg leiar. Eg passa på å legge inn fansen sin generelle merknadar til tilsetjing av ex-RBK'arar. Ellers er Per Joar Hansen ein av dei innleigde konsulentane som kjem til å jobbe med saka om dette aktuelle firmaet får jobben. 3 andre i tillegg til han skulle sitje i denne gruppa. Prøvde å å få ut maks med info, men eg trur han "slo atti døra" når han skjøna at eg var ein agent for RBKweb.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.09.2011 07:41    Post subject: Reply with quote

Vil tippe et av disse firmaene er Fremo, som jo var ute i avisa om Rosenborg forleden. Vil det si at Rosenborg allerede har satt i gang prosessen eller melder disse firmaene seg likevel? Good job, 007.
Back to top
nin
Rutinert

PostPosted: 13.09.2011 08:14    Post subject: Re: dl Reply with quote

bjorjost wrote:
Ellers er Per Joar Hansen ein av dei innleigde konsulentane som kjem til å jobbe med saka om dette aktuelle firmaet får jobben.

Får krysse fingrene og ganne litt i håp om at dette firmaet ikke får jobben da.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 13.09.2011 08:18    Post subject: Reply with quote

Perry som spiller og trener eller Ole Erik Fremo som spiller...bra vi bruker eksterne konsulenter til slikt ja.. Cool
joakleis
Veteran

PostPosted: 13.09.2011 11:00    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Vil tippe et av disse firmaene er Fremo, som jo var ute i avisa om Rosenborg forleden. Vil det si at Rosenborg allerede har satt i gang prosessen eller melder disse firmaene seg likevel? Good job, 007.

Det virker da ganske tydelig at man har satt i gang prosessen, så smått. Og det burde da man også gjøre. Ingen grunn til å vente med det.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 14, 15, 16  Next
Page 7 of 16

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb