| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
joakleis Veteran

|
Posted: 26.08.2011 10:19 Post subject: |
|
|
| ace wrote: | | Tror han er for mye enga mann til å ville ta den jobben. |
Det kan godt hende, men det vet vi ikke uten å ha snakket med han.
Det verste som skjer er at han sier nei. Det beste som kan skje er at han sier ja. Uten å innkalle Siem til en uformell samtale på Brakka, så vet man ikke hvorvidt han kunne vært villig til å ta jobben eller ikke. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 26.08.2011 10:25 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: | Vil nok heller se Bratseth som styreleder enn som Daglig leder....
Han er bra på spørtslig, økonomi er vel heller difus... | . Helt feil retning. Rune er en del av gutteklubben grei. Som sportsdirektør gjorde han særdeles lite og stod for en svært konservativ tankegang. Typisk at han er en av de som har fått for mye ære som egentlig skyldes NAE. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 26.08.2011 10:29 Post subject: |
|
|
Er ikke helt sikker på om Bratseth faktisk er så fullverdig medlem av den klubben du referer til.
Han virker langt mer profesjonell enn som så. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 26.08.2011 11:44 Post subject: |
|
|
http://www.rbk.no/incomin...208187.ece
Intervju med Skutle:
| Quote: | | Jeg hadde jo egentlig tenkt at dette skulle komme ut om en fjorten dagers tid, men jeg synes det var greit at det kom i går, så den offentlige henrettelsen kunne avblåses |
_________________ "I think they're a team that's looking for their form, for their game, for their everything."
Jordi Cruyff 18.08.2011 |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 26.08.2011 12:01 Post subject: |
|
|
| Quote: | | - De bildene av hvordan det står til i klubben blir veldig misvisende. |
|
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 26.08.2011 12:01 Post subject: |
|
|
| Quote: | Men selv om han slutter som daglig leder i Rosenborg, vil han fortsette i klubben i en eller annen form. Hva det blir, er ennå ikke avklart.
- Nei, det gjør jeg ikke. Jeg skal ha andre arbeidsoppgaver, i hvert fall en stund fremover, vet ikke hvor lenge, men noen år til kan du regne med. Jeg har jo en liten sønn som jeg tar meg av, så jeg har jo egentlig behov for litt mer fritid. Det har vært mye jobbing disse årene, både sent og tidlig, det skjønner alle, så litt mere fritid og litt mere tid til å være sammen med han, det håper jeg at jeg får til, sier han.
|
Reagerer litt paa dette utdraget fra intervjuet paa RBK.no. Hvorfor skal Skutle (sikkert med hoey loenn) fortsette i RBK? Han sier man maa regne at han blir i noen aar til. RBK skal da ikke veldedighet og bare fordi han har en liten soenn saa betyr ikke det at han har rett til en skreddersydd stilling i RBK med hoey loenn og mye fritid.
Det virker jo som om han har tenkt aa bli vaerende som en slags syvende far i huset, noe som virker veldig usunt og mot sin hensikt da det er fornyelse vi trenger. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.08.2011 12:04 Post subject: |
|
|
Får det til å høres ut som at han gjør akkurat som han vil også.
"Nesj, tror jeg tar noen år til." |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 26.08.2011 12:16 Post subject: |
|
|
Skal Skutle fortsette? Er dette en vits??????????
Dette minner meg om når Bratseth sa at han ikke skulle være SD mer for deretter å komme med at han fortsetter:
"Vi skal nok spikre sammen noe"
Dette holder ikke. RBK trenger ikke flere "no-body" ansettelser der man egentlig ikke vet hva man skal gjøre. RBK har ikke råd til dette.
Skutle skal ut!!!!!!!!!!!!!! Du er ferdig i RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 26.08.2011 12:19 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner at Skutle innehar mye kompetanse klubben fremdeles kan dra nytte av, og da ikke minst nyansatte i RBK. Men det gir liten mening i dagens usikre økonomiske situasjon å opprette enda en ny stilling i administrasjonen for å få plass til Skutle, samtidig som det er åpenbart at det er her det i størst grad bør tenkes nedskjæringer.
Jeg tror også det kan bli vanskelig for en ny daglig leder å sette sitt preg på klubben, hvis Skutle skal fungere som både en konsulent og minder. Dette kan fort føre til konflikter og ikke minst en propp i systemet for å sette fart på ting. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 26.08.2011 12:26 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | ikke minst en propp i systemet for å sette fart på ting. |
Det er kanskje nettopp derfor det skal opprettes en total meningsløs emeritus-posisjon for Nils Skutle, bare for å være sikker på at det ikke skjer noe "kupp", og at Gutteklubben Grei får ture frem som de alltid har gjort. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 26.08.2011 12:27 Post subject: |
|
|
Ah, men de sørger seff for å opprette den før en ny DL er på plass og kan si sin mening.
Men fint å se at RBK fortsetter med sparking i Espeseth-stil. Vi kan jo ikke såre noen egoer... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 26.08.2011 13:03 Post subject: |
|
|
Nei ihvertfall ikke en av gutta, men outsidere og folk med mindre ego, f.eks Toerum, By Rise og Hoegmo er det ikke saa faarlig med...
kvalmt. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 26.08.2011 13:04 Post subject: |
|
|
Skutle har tydeligvis en avtale om å kunne gå av ved 58 år. Siden ingen offentlige pensjonsordninger trer inn ved 58 år, så har han dermed en avtale om inntekt frem til pensjon slår inn, som må dekkes av klubben.
Spørsmålet blir derfor ganske enkelt, skal vi betale Skutle uten å få noe igjen, eller skal hans kompetanse brukes. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 26.08.2011 13:23 Post subject: |
|
|
Jaggu kommer noen med en hypotese og banker den som sannhet med en gang. Begynner å bli noen år siden "forskningsstatistikk og metode" nå, men jeg mener å huske at hypoteser må bevises, enten de bevises feilaktige eller korrekte? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 26.08.2011 13:27 Post subject: |
|
|
Recon
Tror du en DL avtaler at han kan gå av ved 58 uten å ha sikret seg inntekt? Ut i fra hva jeg vet om personer i maktstillinger, så skjer ikke det.... |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 26.08.2011 13:40 Post subject: |
|
|
Jeg må rette en stor takk til Borten med bakgrunn i Reitan-systemet for at han gikk foran og satte ord på det mange stille tenker. I en liten by som Trondheim er det en belastning å argumentere for masseoppsigelser uten å stå midt oppe i det selv. Jeg har også stor sans for hans formaninger om seriøsitet og at debatten må dreie seg om realiteter slik de reflekteres av årmeldinger og regnskap.
Når det gjelder den nye daglige lederen så er det kun en oppgave denne må fokusere på opprydning. Når opprydningen er over blir det å telle opp midlene og sette de inn på sportslig satsing etter beste evne. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.08.2011 13:47 Post subject: |
|
|
| Velkommen tilbake, Konesseur. Forumet trenger engasjementet ditt. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.08.2011 14:22 Post subject: |
|
|
I Rosenborgs hus tar seg for hele foranledninga til at Skutle ble formann i januar 1993.
Kortversjonen starter på s. 88. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 26.08.2011 14:48 Post subject: |
|
|
Interessant å lese hvordan Skutle selv en gang i tiden kom inn som en opprydder, før han etter mange år med suksess ikke kjente sin egen tid for exit.
Av en eller annen grunn begynte jeg tenke på den romerske republikken, da Senatet selv kunne opphøye en konsul e.l. til diktator (på strengt tidsavgrenset tid) i krisetider hvor de visste deres eget prat og avstemminger ikke var handlekraftige nok.
Skutle inn utenfra for å rydde opp.
SÃ¥ endte han som en Lucius Cornelius Sulla til slutt.
there's a lesson in there somewhere...
Nei, nå har jeg lest for mye Conn Iggulden. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.08.2011 15:08 Post subject: |
|
|
- Normalt vil en toppleder gå en oppsigelsesperiode på tre til seks måneder, men vi er forberedt på at det kan ta enda lengre tid i verste fall, sier Svendsen.
Les mer: - Vil nok ta tid
I dag virker Svendsen klar på at Skutle sjøl sa opp mens Adressa-saken i går tydet på avgang "i samråd med styret" (les: delvis ønske?):
- Vi har hatt en prosess rundt dette, som startet i fjor. Vi hadde også et strategimøte rett før sommerferien. Der var Skutle selvsagt også med, og der ble konklusjonen at han skulle fratre sin stilling som daglig leder i klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.08.2011 15:11 Post subject: |
|
|
- Det er klart at det er vemodig når en sånn beslutning er tatt. Men hvis vi ser framover så vet vi at enhver endring gir nytt surstoff inn i en organisasjon, og bidrar til utvikling. Så det kan også være sunt, sier styrelederen.
Dette tror jeg nok Svendsen genuint mener, og ikke bare posisjonerer seg frem mot årsmøtet, men han har fortsatt ikke tatt nødvendige grep på eget initiativ. Vi trenger enda mer surstoff. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 26.08.2011 15:13 Post subject: |
|
|
Mener Svendsen noe som helst Skutle ikke har ment for ham først?
Neinei, retorisk! _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 26.08.2011 15:32 Post subject: |
|
|
Det er så mye rart som kommer fram mellom linjene i det intervjuet med Skutle på rbk.no:
- tror han virkelig at alt er greit så lenge han bare sier at han en gang i fremtiden skal gå av? Det forandrer jo minimalt av de problemstillingene klubben står oppi. Han snakker om å "avblåse den offentlige henrettelsen", som om den diskusjonen som går nå, og de problemene som er belyst kun har handlet om å fjerne Skutle, og ikke om selve saken. Snakk om å ikke evne å ta kritikk! ... og snakk om å innta en oppblåst offerrolle!
- Hva i alle dager er dette med at han skal fortsette allikevel? Det virker som om han styrer og ordner fullstendig selv hvordan han skal gjøre det. Jeg kan ikke forstå at det er fornuftig å ha en "syvende far i huset" gående rundt for å passe sitt ettermæle hvis man skal kunne ta tak i disse dyptgående problemene i klubben. Dette virker mer og mer som et tafatt taktisk forsøk fra Skutle og Svendsen på å slukke det ekle lyset mot seg selv ved å endre litt på noen stillingsbetegnelser, og om llitt få inn en av sine løpegutter i en Skutles nåværende rolle.
- På slutten mangler han totalt evnen til å ta inn over seg alvoret, ved nesten å fremstå som koniske Ali: Vi bare jobber videre med det vi holder på med, ingenting er dramatisk, vi jobber godt med mange ting osv.
Nei... denne "avgangen" fremstår bare mer og mer som et spill for galleriet som en taktikk for å tåkelegge alt det som diskuteres nå, slik at de som styrer kan sitte videre og slippe det negative søkelyset mot hvordan klubben er blitt drevet.
Jeg kan virkelig ikke se at Adressa gjør noe feil, de forsøker bare å belyse og viderebringe den informasjonen som f.eks ligger i kontrollkomiteens rapport. En sterk leder svarer saklig på dette, og inntar ikke offerrollen. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 26.08.2011 15:46 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: |
Jeg kan virkelig ikke se at Adressa gjør noe feil, de forsøker bare å belyse og viderebringe den informasjonen som f.eks ligger i kontrollkomiteens rapport. En sterk leder svarer saklig på dette, og inntar ikke offerrollen. |
Som sagt, de lever i en boble på brakka, en boble hvor de fyrer hverandre opp mot Adressa. Blir sånn når realitetene er for harde å ta innover seg. _________________ "I think they're a team that's looking for their form, for their game, for their everything."
Jordi Cruyff 18.08.2011 |
|
| Back to top |
|
 |
Supernils Proff

|
Posted: 26.08.2011 15:49 Post subject: |
|
|
| Noe av det viktigste jeg har lært ang. arbeid i team er hvor viktig det er å ta innover seg råd som eksterne kommer med, som ser gruppen utenfra. En introvert gruppe som ser alle utenfra som fiender, og som hevder de sitter på de riktige svarene og den riktige måten å arbeide på, er på mange måter fortapt, fordi den ikke evner å utvikle seg positivt (i riktig retning). RBK fremstår nå som en slik gruppe, hvor det er alle mot oss, men hvor de har rett. |
|
| Back to top |
|
 |
|