View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Knowrud Veteran
|
Posted: 16.08.2011 18:44 Post subject: |
|
|
BÃ¥rsjek? Serr?
Plutselig så ble navnet utrolig vanskelig å uttale. Bårsjek Dåttsjkall? |
|
Back to top |
|
 |
petter sprett Junior
|
Posted: 16.08.2011 23:00 Post subject: |
|
|
Nei - navnet skrives Borek, så det uttales rett fram: Bårek (med korte vokaler).
SÃ¥:
BÃ¥rek DÃ¥tschkal |
|
Back to top |
|
 |
Golden Monkey Senior
|
Posted: 16.08.2011 23:08 Post subject: |
|
|
Han heter Bořek pÃ¥ tsjekkisk wikipedia? |
|
Back to top |
|
 |
Awesome Rutinert

|
Posted: 16.08.2011 23:59 Post subject: |
|
|
Ok, tydeligvis mange som tar feil her - og sikkert mange som har rett.
Men vi får nok vite det etterhvert, da lagkamerater (som antageligvis har spurt han om hvordan det uttales?) snakker om han i intervjuer. Det er jo også bare å spørre han, trenger ikke gjøres særlig verre enn det  _________________ I'm Awesome |
|
Back to top |
|
 |
petter sprett Junior
|
Posted: 17.08.2011 00:00 Post subject: |
|
|
OK. Jeg har bare sett navnet hans skrevet som Borek. Hvis det skrives Bořek, uttales det BÃ¥rsjek.
(r'en skal rulle - ř er en lyd vi ikke har pÃ¥ norsk og rsj blir ikke helt rett, men det er det nærmeste jeg kommer - det er den lyden utlendinger har mest problem med nÃ¥r man skal uttale tsjekkisk) |
|
Back to top |
|
 |
Golden Monkey Senior
|
Posted: 17.08.2011 11:25 Post subject: |
|
|
..men man kan øve seg pÃ¥ bÃ¥de č og ř ved Ã¥ feks si 44 - čtyřicet čtyři - raskt noen ganger. NÃ¥r den sitter finnes det Czech Tongue Twisters for viderekomne  |
|
Back to top |
|
 |
petter sprett Junior
|
Posted: 17.08.2011 12:12 Post subject: |
|
|
Spesielt denne er vanskelig:
Třistatřiatřicet střÃbrných křepelek přeletělo přes třistatřiatřicet střÃbrných střech.
Jeg sliter med denne, men kona greier det uten problemer  |
|
Back to top |
|
 |
Anders Rutinert

|
Posted: 17.08.2011 12:56 Post subject: |
|
|
petter sprett wrote: | Hvis det skrives Bořek, uttales det BÃ¥rsjek.
(r'en skal rulle - ř er en lyd vi ikke har pÃ¥ norsk og rsj blir ikke helt rett, men det er det nærmeste jeg kommer - det er den lyden utlendinger har mest problem med nÃ¥r man skal uttale tsjekkisk) |
Kan man ikke si det som at fornavnet uttales slik som Oluf ville sagt det?
BÃ¥rsjek DÃ¥tschkal. FASIT.
Byavisa har et lite intervju med Dočkal og Issah:
-RBKs nye tenn-plugger
Borek kombinerte turn og fotball i seks år. Pappa Dockal mente det ville gjøre sønnen til en bedre fotballspiller.
– Han inspirerte meg også til å bruke både venstre og høyre fot, noe som er veldig bra for meg i dag. Far har fokusert på min karriere siden jeg var et barn. I dag er han veldig glad over at jeg har havnet i RBK. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 19.08.2011 12:29 Post subject: |
|
|
Dockal er ikke mer enn sånn middels rask har jeg observert. Synd... |
|
Back to top |
|
 |
Habilos Senior
|
Posted: 19.08.2011 13:13 Post subject: |
|
|
Men han har en utsøkt pasningsfot som vi, med litt bevegelse rundt ballfører, kunne benyttet oss av.. |
|
Back to top |
|
 |
mcmort Senior
|
Posted: 19.08.2011 13:35 Post subject: |
|
|
Men i går var han veldig, veldig dårlig. Håper det er et bunnivå vi ikke får se så ofte. |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 19.08.2011 13:41 Post subject: |
|
|
Er litt bekymret over at han ikke ser ut til å være spesielt god en-mot-en og sliter med å komme seg forbi en motspiller som markerer han. |
|
Back to top |
|
 |
LarsP Proff
|
Posted: 19.08.2011 13:42 Post subject: |
|
|
Dersom resten av laget hadde ekspedert innleggene hans så hadde nok du ikke sagt det der. Kun udugelighet fra Prica, Wangberg m.fl gjorde at Dockal ikke fikk 2-3 assists i går. |
|
Back to top |
|
 |
Habilos Senior
|
Posted: 19.08.2011 13:45 Post subject: |
|
|
Enig. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 19.08.2011 14:05 Post subject: |
|
|
han sliter fortsatt med plasseringen sin. syns han løp mye i veien, og timet en del feil. skulle forsåvidt bare mangle, så fersk som han er. husker med glede hvordan han samarbeidet med henriksen i molde-kampen, det var en sann fryd å se ... |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.08.2011 14:17 Post subject: |
|
|
Til tider tenker jeg at Henriksen kunne ha gjort en like god jobb på kanten der med tanke på å komme seg forbi og å slå gode innlegg. Avdriblingene har ikke sett bedre ut og farten er ikke den store. Da ser jeg bort ifra dødballene.
Nei, jeg sier ikke at Henriksen på noen måte skal spille kant. |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 19.08.2011 14:33 Post subject: |
|
|
Mener jeg leste for noen dager siden at Dockal hadde blitt testet ut som indreløper også ? |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 19.08.2011 19:25 Post subject: |
|
|
Det er stor forskjell på innleggsfoten til Dockal og Henriksen, og Dockal er også bedre en mot en, etter min mening, men det er tydelig at han ikke er vant med rollen sin nå (og hvor er treneren som skal forklare hva rollen hans er? vet han hva rollen er?)
Uansett er ikke Dockal en type ving som kan settes opp mot forsvarer pluss sikring og komme til innlegg, han må spilles opp i langt større grad, som vi så noen eksempler på i går. Det vil også være viktig å få ham med tidligere på overgangene, siden han er tre divisjoner over resten på gjennombruddspasning i bakrom.
I det hele tatt er Dockal en spiller på et jevnt over høyere nivå enn Henriksen, selv om de er noenlunde like som spillertyper. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 25.08.2011 22:48 Post subject: |
|
|
Issah får tyn for sin innsats, mens Dockal som har vært utter crap etter en bra debut mot Molde slipper veldig billig unna. For å si det slik var det vel kanskje ikke helt tilfeldig at vi ikke fikk konkurranse fra de store europeiske klubbene.
Nå skal han selvfølgelig få mer tid til å bevise hva han kan, men bunnivået (som jeg for Guds skyld håper dette er) er i hverfall skremmende dårlig. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.08.2011 23:03 Post subject: |
|
|
Skulle ikke mer enn 2 -3 uker med RBK trening før han var fullstendig ødelagt. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 26.08.2011 06:45 Post subject: |
|
|
Skal ikke påstå at Dockal har spilt bra etter Moille-kampen, men vi hadde kanskje hatt et bedre inntrykk om vi av og til brukte ham riktig?
Hvorfor skal Prica fortsatt ta frisparkene fra litt distanse? Lykketreffet mot AaFK gir ikke evig fribillett. Han treffer muren eller skyter over, end of story. Kanskje langt for direkte skudd fra Dockal, men det hadde da blitt mye farligere å gjenta suksessen fra debutkampen - hard, presis serve på Prica som bare stusser så vidt på ballen for å skifte retning på den så keeper er utspilt.
Greit at samhandlingen på høyre ikke sitter enda - men det var flere tilfeller i går hvor han kunne fått ballen, og det sannsynligvis hadde blitt farligere enn det ble når han ikke fikk den.
Har trua på Dockal, men han er en uslepen diamant. Så får vi håpe vi ikke ødelegger ham helt og vi blir Tyrkia 2... _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 26.08.2011 08:49 Post subject: |
|
|
Det er veldig enkelt å markere ut en spiller som ikke er rask eller kan drible. For at Dockal skal bli nyttig for RBK må man gjøre 2 ting:
1) Skaffe en offensiv spiller som skaper sjanser på egenhånd. Dette vil skaffe rom for Dockal.
2) Lære seg å spille Dockal fri - slik at han får slått sine innlegg.
Til dettegjøres vil man ikke se stort til Dockal. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 26.08.2011 09:31 Post subject: |
|
|
Tiltredes. Det er ikke lett for Dockal å ha et bevegelsesmønster og finne rom når hele laget løper rundt som forvirret høns.
Det samme ser vi egentlig hos backene, vi har ingen plan for hvordan vi skal spille backene i effektive innlegssituasjoner.
Når vi spiller en 4-3-3 må også indreløperne bli flinkere til å skape rom for ving/back. Det ser jeg heller ikke noe plan over i den 4-3-3 formasjonen Jönsson velger å kjøre. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 26.08.2011 14:29 Post subject: |
|
|
Klovnete å begynne å tvile på Dockal's ferdigheter.
Dette er ikke akkurat et glimrende tidspunkt å komme inn som nysignering.
Særlig for en Beckham-lignende midtbanekant som ikke er vant til å måtte jage langballer i 90-minutter.
Den eneste kampen laget faktisk har evnet til å sette ham jevnlig opp i gode innleggsposisjoner serverte han kremball på kremball.
Nå skal det vel også sies at han hadde hatt 1-2 målgivende i dette dobbeltoppgjøret om Prica ikke hadde vært så forbanna råtten foran mål i europeiske oppgjør. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 26.08.2011 15:16 Post subject: |
|
|
Det skal ikke legges tvil på at Dockal er god, for det er han.
Han er kanskje treg og ikke så driblesterk og i tillegg litt veik, men han har spisskompetanse som kan bidra for Rosenborg og hjelpe de ut i Europa. Det er jeg helt sikker på. Problemet er resten av laget og deres ferdigheter. |
|
Back to top |
|
 |
|