English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jan Jönsson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 133, 134, 135 ... 381, 382, 383  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kokeplate
Rutinert

PostPosted: 25.08.2011 23:12    Post subject: Reply with quote

Bakklandia,
Er det slik det er å være politiker? Debatter sklir helt ut til detaljpirking, og det å "vinne diskusjonen" er langt viktigere enn selve saken? I så fall synes jeg synd på deg Smile

Jeg skrev et inlegg til kristobal om at det var urimelig å kjøre "fisketur"-kortet mot Larse65, og på 20 minutter utviklet det seg til en diskusjon om Hamréns fotballfilosofi. Jeez.
Back to top
View user's profile Send private message
larse65
Veteran

PostPosted: 25.08.2011 23:14    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
larse65 wrote:
laff1 wrote:
Hamren-fotballen var kompakt og destruktiv, milevis unna den kreative offansive fotballen som Eggen innførte i klubben i sin tid.NAE er Nordens beste klubbtrener, muligens nord-Europa !

Den hadde ingenting med hva vi mener med Rosenborg-fotball og gjøre

Jeg hører dere sier det der, men det var ikke der foksuet deres i utgangspunktet lå.

Men det der skjer for øvrig hver gang for Larse - han "skifter" fokus fra oppnådde resultater til spillestil hver gang han skjønner at han egentlig ikke har en veldig sterk sak på det første punktet.

Og det er også da jeg pleier å melde meg ut - som jeg gjør også denne gangen! God natt!

Feil. Jeg er resultatorientert når det gjelder landslaget. Med RBK forventes det at de spiller som vi er vant til at laget skal spille. Dessuten kandu i anstendighetens navn ikke mene at vi har hatt noen som helst resultater denne sesongen!
Laff1
Senior

PostPosted: 25.08.2011 23:28    Post subject: Reply with quote

forøvrig så var fellesnevner for Hamren/Eggen meget gode resultater. JJ har feilet på alle mulige blinker som: samhandling,utviklingsevne og gode resultater.

Noen vokser med oppgaven, det kan ikke sies om JJ. uansett hvilket utgangspunkt han hadde.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Bakklandia
Legende

PostPosted: 25.08.2011 23:35    Post subject: Reply with quote

christianm wrote:
Bakklandia,
Er det slik det er å være politiker? Debatter sklir helt ut til detaljpirking, og det å "vinne diskusjonen" er langt viktigere enn selve saken? I så fall synes jeg synd på deg Smile

Kommer litt ann på hva saken spinner rundt om hvem man diskuterer med. Greit å ha forskjellige taktikker og "Mål" innabords alt etter hvem man diskuterer med - partifeller, politiske motstandere, "nøytrale", ubestemte velgere osv.

men for øvrig var jo Kristo inne på noe vesentlig - nemlig at så lenge det fortsatt var en mulighet for at JJ faktisk kunne oppnå ett visst resultat, holdt larse seg unna. NÅ derimot, når han fritt kan spy eder og galle uten fallhøyde (siden ingen kan motbevise hans påstand om at Eggen er best, i hvert fall ikke denne sesongen) - da er han tilbake. du kan ta deg en god faen på at om vi hadde gått videre til gruppespillet ikveld, hadde han aldri dukket opp.

Men den diskusjonen er avsluttet (med han) fra min side - der er faen ikke verdt det.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 25.08.2011 23:44    Post subject: Reply with quote

Ikke at jeg er helt enig med Larse i hans meninger, men han bemerker at JJ har gjort en dårlig jobb, at klubben er i fritt fall og at Hamrens fotball var kjedelig å se på. Alt dett er jo riktig.

Larse oppfører seg ofte som et troll, men diverse foramedlemmers karakteristikk og billige skudd mot Larse er ikke særlig mye bedre.

Det blir for dumt å konsekvent skulle ta mannen istedenfor ballen for å bruke et utvanna flåsete uttrykk. Ekkel hersketeknikk å skulle holde på sånn.
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 25.08.2011 23:49    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
christianm wrote:
Bakklandia,

Kommer litt ann på hva saken spinner rundt om hvem man diskuterer med. Greit å ha forskjellige taktikker og "Mål" innabords alt etter hvem man diskuterer med - partifeller, politiske motstandere, "nøytrale", ubestemte velgere osv.

men for øvrig var jo Kristo inne på noe vesentlig - nemlig at så lenge det fortsatt var en mulighet for at JJ faktisk kunne oppnå ett visst resultat, holdt larse seg unna. NÅ derimot, når han fritt kan spy eder og galle uten fallhøyde (siden ingen kan motbevise hans påstand om at Eggen er best, i hvert fall ikke denne sesongen) - da er han tilbake. du kan ta deg en god faen på at om vi hadde gått videre til gruppespillet ikveld, hadde han aldri dukket opp.

Men den diskusjonen er avsluttet (med han) fra min side - der er faen ikke verdt det.

Du er nå god da.

Jeg har holdt meg unna fordi laget har spilt bedriten fotball, og fordi jeg ikke gadd denne runddansen her inne. Konspirasjonsteoriene dine kan du spare deg for.

Politiker? Neppe tvil om parti.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 25.08.2011 23:56    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Ikke at jeg er helt enig med Larse i hans meninger, men han bemerker at JJ har gjort en dårlig jobb, at klubben er i fritt fall og at Hamrens fotball var kjedelig å se på. Alt dett er jo riktig.

2/3 i hvert fall - hvis jeg er snill.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 25.08.2011 23:57    Post subject: Reply with quote

larse65 wrote:
Politiker? Neppe tvil om parti.

ja, nå er spent! Enten har du fulgt med godt nok her inne til at du veit det, eller så tipper du. Uansett: Hvilket parti tror du jeg representerer?

(Nei, dere andre som veit det skal ikke hjelpe han!)
larse65
Veteran

PostPosted: 26.08.2011 00:04    Post subject: Reply with quote

Vet bare et parti som lager så mye støy om detaljer og reagerer så forurettet og med personangrep nå de blir presset. Det er ikke SV,Ap, SP,KRF,V,H.

Lar det bli med det.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 26.08.2011 00:08    Post subject: Reply with quote

Hihihi, jeg veit ikke om jeg kommentere det - eller om jeg skal la folk som faktisk har sett meg diskutere i politikk-tråden kommentere det der Razz

Ah, skitt au: Nei, du bomma - grovt! Såpass at jeg faktisk tar det som en dyp fornærmelse!
larse65
Veteran

PostPosted: 26.08.2011 00:09    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Hihihi, jeg veit ikke om jeg kommentere det - eller om jeg skal la folk som faktisk har sett meg diskutere i politikk-tråden kommentere det der Razz

Ah, skitt au: Nei, du bomma - grovt! Såpass at jeg faktisk tar det som en dyp fornærmelse!

Huff da Wink

Rødt? Virkelig?

Last edited by larse65 on 26.08.2011 00:09; edited 1 time in total
Back to top
Kokeplate
Rutinert

PostPosted: 26.08.2011 00:09    Post subject: Reply with quote

Hahaha! Den likte jeg! Tommel'n opp!
Back to top
pL
Junior

PostPosted: 26.08.2011 00:10    Post subject: Reply with quote

dette er som å være på mirc for ti år siden... for en gjeng!
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 26.08.2011 00:12    Post subject: Reply with quote

larse65 wrote:
Rødt? Virkelig?

Kommer seg, kommer seg - ikke helt blink ennå, men såpass nært at jeg kan godta det. Ta ett steg til høyre på skalaen, så er du der.

Men Rødt er en fin gjeng det, altså. En god nummer to.

For øvrig kan jeg jo ikke klage på karakteristikken din av Frp. Den er spot-on!

Last edited by Bakklandia on 26.08.2011 00:15; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
larse65
Veteran

PostPosted: 26.08.2011 00:14    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
larse65 wrote:
Rødt? Virkelig?

Kommer seg, kommer seg - ikke helt blink ennå, men såpass nært at jeg kan godta det. Ta ett steg til Høyre på skalaen, så er du der.

Men Rødt er en fin gjeng det, altså. En god nummer to.

Nå, det finnes mye rart blant museumsvokterne på SVs venstreside. Wink
Bakklandia
Legende

PostPosted: 26.08.2011 00:16    Post subject: Reply with quote

Tror vi gir oss der - ikke fordi jeg ikke vil diskutere politikk med deg, men fordi det er feil tråd å gjøre det i. Så slipper vi å irritere moderatorene mer enn vi sikkert allerede har gjort! Wink
HeXX
Rutinert

PostPosted: 26.08.2011 06:52    Post subject: Reply with quote

Men... Hvor ble det av rekdalsupporterne her??

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
Robert81
Rutinert

PostPosted: 26.08.2011 07:35    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
hansern wrote:

Dersom du mener at spillergruppa ikke har underprestert i år, så vil jeg gjerne at du peker på hvilken klubb i tippeligaen som spiller for spiller har en bedre 1. ellever enn RBK. Og da tenker jeg potensialet til spilerne og ikke hav JJ har greid å få ut av dem.

Spillergruppa har kanskje underprestert litte grann, men det skyldes like mye hodet og holdningene til spillerne som JJ.

Og når det gjelder TL-lag med bedre første-ellever enn RBK - hvor mange vil du jeg skal nevne?

Brann
Tromsø
Godset
Stabæk
VIF (den spillergruppa underpresterer)
og ikke minst - Molde.
Muligens også FKH

Og dette er altså bare første-elleveren - og vi er allerede oppe i halve ligaen.

Vanligvis synes jeg du virker reflektert og har gode og interessante meninger, Bakklandia, men dette er skuffende.

Å si at Rosenborg kanskje har underprestert litte grann er som å si at Hitler kanskje var litte grann slem mot jødene under 2. vk.

Og kun de aller færreste, om noen, av lagene der har bedre spillere enn RBK, selv om det ser ut sånn i år.

JJ har kamp etter kamp bevist at han ikke er rett mann for RBK.

Man kan peke på at Eggen hadde ett dårlig resultat siste periode, det er vel omtrent like mange som JJ har hatt av gode.

RBK var ikke knall sist EL, men det laget hadde banket lagene på andre banehalvdel i inneværende.

Er overbevist om at laget hadde vunnet i går om Eggen så hadde blitt ansatt 5 minutter før kampstart.

Mener ikke at Eggen nødvendigvis er optimal lenger, men han, sammen med veldig mange andre, vil være bedre for RBK enn JJ.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
nin
Rutinert

PostPosted: 26.08.2011 07:47    Post subject: Reply with quote

Et av de aller største ankepunktene mot JJ er det massive antallet skader vi har nå. Der er jeg enig med Verheijen, det er et trener-ansvar og det er bare tull å godta det som en nødvendig og naturlig del av toppfotball.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 26.08.2011 11:17    Post subject: Reply with quote

Robert81 wrote:
Bakklandia wrote:
hansern wrote:

Dersom du mener at spillergruppa ikke har underprestert i år, så vil jeg gjerne at du peker på hvilken klubb i tippeligaen som spiller for spiller har en bedre 1. ellever enn RBK. Og da tenker jeg potensialet til spilerne og ikke hav JJ har greid å få ut av dem.

Spillergruppa har kanskje underprestert litte grann, men det skyldes like mye hodet og holdningene til spillerne som JJ.

Og når det gjelder TL-lag med bedre første-ellever enn RBK - hvor mange vil du jeg skal nevne?

Brann
Tromsø
Godset
Stabæk
VIF (den spillergruppa underpresterer)
og ikke minst - Molde.
Muligens også FKH

Og dette er altså bare første-elleveren - og vi er allerede oppe i halve ligaen.

Vanligvis synes jeg du virker reflektert og har gode og interessante meninger, Bakklandia, men dette er skuffende.

Å si at Rosenborg kanskje har underprestert litte grann er som å si at Hitler kanskje var litte grann slem mot jødene under 2. vk.

Og kun de aller færreste, om noen, av lagene der har bedre spillere enn RBK, selv om det ser ut sånn i år.

Spiller for spiller har kanskje ikke alle disse lagene bedre spillerne nei - selv om jeg absolutt men er at Molde definitivt har det også - Brann har også bedre spillere enn RBK i sentrale posisjoner.

Men hovedgrunnen til at jeg mener disse har bedre første-ellever enn RBK er, for å bruke Eggen-terminologi, "go'fot-faktoren." Samtlige av disse lagenes første-elleveren er sammensatt på en slik måte at de får mer ut av hver spiller enn RBK - og de komplementære ferdighetene til spillerne er også bedre enn hos oss.

Kort sagt, disse lagene kan gjøre noe som RBK nesten har umuliggjort med dagens lagsammensetting- nemlig "Spæll kværeinner god."
Når RBK da i tillegg knapt nok har enkeltspillere som er gode nok til å kunne gjøre ting på egenhånd- slik alle de andre nevnte lagene faktisk har - så sier det seg selv at det blir vanskelig å oppnå noe.

Så jeg vil faktisk si at jo, mulig laget har under-prestert litte-grann, men ikke mer enn at det er snakk om en plass eller to på tabellen - En plass LSK kan takke Ujah og Nosa for, og at det faktisk heller nærmest har overprestert mot f.eks. Molde.

Stabæk- og Haugesund-kampene i år er slik jeg ser det tydeliggjøringen av hvor lagets faktisk nivå ligger - laget er rett og slett ikke bedre.

Selv om det tydeligvis er enormt tungt å innse det for mange - på noen som helst måte supportere, så er ikke RBK lenger i nærheten av å ha landets beste stall. Årets seriegull har den aldri vært god nok til å kunne ta uten å overprestere kraftig.

Men at laget har underprestert i Europa - ja. Breidablikk skulle selvsagt vært slått både hjemme og borte, og Larnaca burde vært slått i hvert hjemme på Lerkendal.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.08.2011 11:27    Post subject: Reply with quote

Quote:
Selv om det tydeligvis er enormt tungt å innse det for mange - på noen som helst måte supportere, så er ikke RBK lenger i nærheten av å ha landets beste stall.

Med tanke på nivået de fleste spilerne har vist frem denne sesongen nei. Men før sesongstart så ville nok de aller fleste lagene i Tippeligaen tatt imot de fleste/veldig mange av spillerne våre med åpne armer....
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 26.08.2011 11:34    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ærlig talt ikke veldig mange ville tatt imot f.eks. Høiland.
Eller Svensson (det var jo umulig å vite at han skulle bli såpass dugelig). Ikke Åsen.
Eller Winsnes (bortsette fra Godset, da).
I hvert fall ikke Jamtfall.
Neppe Goa.
Er veldig i tvil om Lago - klarer ikke helt å bestemme meg.
Ikke Bråthen.
FKH trengte en stopper, ellers er jeg usikker på om de eller noen andre ville tatt Nordberg.

Snart halve stallen nå (da regner jeg for øvrig ikke med Midtsjø som en del av stallen, han får jo knapt spille slik det er nå uansett, og var ikke en del av A-stallen da sesongen begynte.)
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.08.2011 11:38    Post subject: Reply with quote

Neida, er nok ikke så mange lag som hadde tatt imot våre dårligste backupspillere. Men det er nok ingen av andre lags dårligste backupspillere vi hadde tatt imot heller....
Back to top
muppet
Proff

PostPosted: 26.08.2011 12:13    Post subject: Reply with quote

Blir llitt drøyt å sammenligne vår store helt Eggen med JJ som knap nok har fått satt foten innenfor dørene her.
moomoo
Veteran

PostPosted: 26.08.2011 12:21    Post subject: Reply with quote

Når sant skal sies så har jo halve stallen vært ute med skade halve sesongen.

Målskrekk, Jamtfall, Goa, Høiland, + en haug med rust her og der. (mulig jeg glemte noen også)

Så langt ifra optimalt for team blending, noe som ikke akkurat har gjort jannes oppgave til en lek. MEN, slikke hårete mål som vi har, og til tross for alt dette.
Rosenborg skal toppe eliteserien og slå et møkkalag som Lancarna. ikke tvil om det. hadde vi spilt sånn i CL sist gang hadde vi tapt samtolige kamper 10-0
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 133, 134, 135 ... 381, 382, 383  Next
Page 134 of 383

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb