| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.08.2011 23:48 Post subject: |
|
|
Hva med en lukket gruppe på Facebook? Opprettet en uten å tenke særlig mer over det:
http://www.facebook.com/g...446221320/
Søk om medlemskap. Gjerne sleng med nicket. |
|
| Back to top |
|
 |
the Arrogant Atheist Junior

|
Posted: 25.08.2011 23:50 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Ingenting i veien for å kjøre en strategi på åpent forum, men en del ting holder man naturligvis borte fra offentligheten. Det sier seg selv. |
Dette er nok fasiten denne gangen. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 25.08.2011 23:50 Post subject: |
|
|
Du vet, det kreves ikke mer enn en opprensking i eksisterende kanal, så har man historikk og alt, Attach... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 25.08.2011 23:52 Post subject: |
|
|
Manglende lyst til å gå på en ny "kaste styret prosess" skyldes nok mye at målet ble ikke nådd i 2008, nemlig å kaste TS. Nesten i mål, men ikke helt. Det var ganske bittert nederlag for de som hadde ofret mye og jobbet hardt for å komme helt mål. Ikke fristende å gå på en sånn smell en gang til.
Årsaken til det store oppmøtet var nok lekkasjen til Adressa dagen før årmøtet om at Loktu ville bli benket inn som motkandidat til TS. Folk luktet blod, og da kommer de gjerne. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 25.08.2011 23:56 Post subject: |
|
|
Jeg syns det er KANON med engasjementet Attach, men jeg håper du ser opsec-utfordringene dine med dette?
| ode wrote: | | Folk luktet blod, og da kommer de gjerne. | Akkurat Ode. Og vanskeligere er det ikke! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.08.2011 00:14 Post subject: |
|
|
Du kan få bli OPSEC-ansvarlig. Legger deg til nu.
EDIT: Nei, det hadde du blokkert for.  |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 26.08.2011 00:20 Post subject: |
|
|
Jepp.
Jeg syns som sagt engasjementet ditt er konge! Men imo gjentar du bare det som ødela den andre kanalen. En for stor "indre kjerne", som fjernet all handlekraft når alle skulle synse og bestemme om alt, og som banet veien for "kompromisse alt"-stien som drepte alt engasjement og tilhørighet. Du vet jeg ikke er noen tilhenger av sosialdemokratiet.
Men kan du inspirere folk til å møte og delta i klubbdemokratiet er det bare bra, uansett HVA de stemmer. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 26.08.2011 00:25 Post subject: |
|
|
Jeg tror at det finnes folk som har mere kompetanse enn andre på å finne ut hvem som kan være aktuelle for en slik stilling, hvis planen er å mobilisere foran et årsmøte. Med andre ord er det neppe nødvendig å inkludere et hundretalls mennesker i gravingen etter kandidater.
Med andre ord foreslår jeg en valgkomite som jobber lukket med kandidater, og så får mobiliseringen skje åpent. Jeg tror potensialet for å trekke folk til neste årsmøte er enormt. Hadde vi ligget i Sør-Amerika, hadde Rosenborg vært overmodne for revolusjon. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.08.2011 00:27 Post subject: |
|
|
Yesyes, Recon Blir litt at veien blir til når vi går her nå. Det er ikke lagt noen overordnet strategi, så vi får se hva det blir til. Samtidig er det vel gitt at Svendsen må gå, såfremt at folk møter opp. En etterfølger må da finnes.
Har fått inn noen rivjern i gruppa nå som sikkert kan ta litt regi også. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.08.2011 00:29 Post subject: |
|
|
| Zaphod: Nå er vel ikke en tilnærmet åpen Årsmøte-gruppe på Facebook et sted der man skal grave frem kandidater til styret eller andre overdrevent kompliserte greier. Det blir vel mer en slags oppildner for å få folk til å faktisk møte opp. Man må få opp engasjementet og temperaturen litt. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 26.08.2011 00:31 Post subject: |
|
|
Joda, ser den, men da ser jeg heller ikke hvorfor den skal være lukket. Hvis målet kun er å skape engasjement, og oppildne til oppmøte på årsmøtet, så burde jo kommunikasjonen nesten foregå i denne tråden eller til og med kommentarfeltet på adressa...
 _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 26.08.2011 00:32 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Det blir vel mer en slags oppildner for å få folk til å faktisk møte opp. Man må få opp engasjementet og temperaturen litt. | Kjøper den!
Edit: Zaphod, det kommentarfeltet sensureres.
Og det må vel være nok at en nestleder i RBK tilsynelatende har driti seg ut der i dag. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Last edited by Recon on 26.08.2011 00:33; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 26.08.2011 00:33 Post subject: |
|
|
Jeg er enig med de to foregående talere. (Og klarer dessverre ikke å ta facebook-grupper seriøst . For ikke å snakke om overskriften i adressa:"Facebook-mytteri blant fansen på ymse fora")
Poenget er, at dersom ting skal være forholdsvis åpent, kan ikke graden av interaktivitet være for høy.
Noen må styre dette, og det må skje lukket.
I 2008 var oppgaven, slik jeg forstår det, forholdsvis grei: Erstatt TS med en oppegående styreleder, som opererer mer profesjonelt på alle nivåer. På den tiden var det trener-problematikken og Svendsens lederegenskaper i motgang som var temaet. Problem-komplekset i klubben var på det tidspunktet av en helt annen og mindre komplisert art enn i dag. Det holdt liksom å finne en med hjertet i klubben og OK CV.
I dag kreves det et styre som kan gå til valg på et prinsipp-program. Det programmet bør tenkes gjennom av kloke hoder, som selv forstår økonomiske og sportslige prinsipper, for deretter å funderes i større deler av medlemsmassen. Dersom VK selv, som dessverre må regner for å være regimetro, ikke gjør dette, er det vel intet til hinder for at en liten gruppe mennesker danner en alternativ VK-komite, uten at man trenger å bruke geriljataktikker.
Forandring for forandringens skyld er ikke det vi trenger. Loktu har vel ikke akkurat vist seg å være et ideelt valg.
Edit: for mye koseprat i mellomtiden, slik at de to foregående talerne ikke lenger er recon og zaphod, men supert dersom FB-gruppen kan føre til at the wheels are turning.
Last edited by abjoern on 26.08.2011 00:38; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.08.2011 00:34 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Joda, ser den, men da ser jeg heller ikke hvorfor den skal være lukket. Hvis målet kun er å skape engasjement, og oppildne til oppmøte på årsmøtet, så burde jo kommunikasjonen nesten foregå i denne tråden eller til og med kommentarfeltet på adressa...
 |
Den er jo ikke lukket-lukket. Free for all. Debatten på rbkweb vil dure videre, men er jo ikke alle som er her heller. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.08.2011 00:37 Post subject: |
|
|
| Ikke absolutely all. Noe blir nok drøftet der fremfor her i full åpenhet. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 26.08.2011 00:44 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | I dag kreves det et styre som kan gå til valg på et prinsipp-program. Det programmet bør tenkes gjennom av kloke hoder, som selv forstår økonomiske og sportslige prinsipper, for deretter å funderes i større deler av medlemsmassen. Dersom VK selv, som dessverre må regner for å være regimetro, ikke gjør dette, er det vel intet til hinder for at en liten gruppe mennesker danner en alternativ VK-komite, uten at man trenger å bruke geriljataktikker.
Forandring for forandringens skyld er ikke det vi trenger. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 26.08.2011 07:15 Post subject: |
|
|
abjoern: Generelt sett er det ikke å foretrekke å gå veien gjennom slike benkeforslag. Det er mye lettere å få medlemsmassen til å støtte sine kandidater dersom de er i VK sin innstilling. Fraksjonen fra 2007/2008 planla ikke bare for årsmøtet det året, men også for fremtiden. Valget av valgkomite ble ansett som strategisk like viktig som valget av styret. Denne posisjoneringen gjorde at man fremdeles har personer i VK som er "meget lydhøre" for forslag utenfra, så utfordringen er hovedsaklig å finne egnede styrekandidater. Det er her man bør fokusere energien fremover. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.08.2011 10:05 Post subject: |
|
|
| Jeg (tror jeg) glemte å fornye medlemsskapet mitt i vår, hvis jeg betaler nå så kan jeg stemme ved neste årsmøte ikke sant? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.08.2011 10:07 Post subject: |
|
|
Senest 1 måned før årsmøtet går fint. Helst før januar om en vil sikre stemmerett.
MEN: Du må være over 15 år gammel. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.08.2011 10:10 Post subject: |
|
|
| FUCK!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 26.08.2011 12:18 Post subject: |
|
|
Her er noe å ta med seg på gruppa di, Attach, så dere vet hva dere har å jobbe med ift hvem som er på valg i år (stjært fra side 1):
Styre:
Svendsen
Benum
Malmo
Bjørnebye
Kontrollkomite
Five
Storødegård
Leirvik
Nancke
VK:
Efskin
Wøhni
Heggem
Fremo
Regn med at Benum lanseres enten til Skutles eller Svendsens jobb. Vi har vel sett hvor mye engasjement han har til årsmøter og annet... _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 26.08.2011 12:32 Post subject: |
|
|
NIF er fint å ha med ja. Jeg har parkert Styret før på Årsmøtet fordi de er patetisk forberedt og ikke har tilgang på lovverket når de prøver finne på lover for å snike seg unna ubehagelige avgjørelser fra årsmøtet.
Nøkkelen var alltid å forberede seg bedre. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 26.08.2011 13:33 Post subject: |
|
|
| Torbjørn wrote: | | abjoern: Generelt sett er det ikke å foretrekke å gå veien gjennom slike benkeforslag. Det er mye lettere å få medlemsmassen til å støtte sine kandidater dersom de er i VK sin innstilling. Fraksjonen fra 2007/2008 planla ikke bare for årsmøtet det året, men også for fremtiden. Valget av valgkomite ble ansett som strategisk like viktig som valget av styret. Denne posisjoneringen gjorde at man fremdeles har personer i VK som er "meget lydhøre" for forslag utenfra, så utfordringen er hovedsaklig å finne egnede styrekandidater. Det er her man bør fokusere energien fremover. |
1. Helt enig i at det ikke er å foretrekke, men ikke fordi det er vanskelig å få oppslutning, men fordi det fremstår som langt mer ryddig og får øyeblikkelig mer kredibilitet. Benkeforslag forutsetter naturligvis at VK ikke er interessert i å gjøre endringer.
2. Valgkomitésammensetningen hadde fint lite å si før årsmøtet 2010, og akkurat den innstillingen har også blitt diskutert åpenlyst her inne. Mulig den er mer radikal i dag; det aner jeg ikke.
3. Det trengs mer enn bare egnede styrekandidater. Det styret vi har i dag består av gode styrefolk. Det som trengs, er en mer gjennomarbeidet og konkret plan for hvilken retning klubben skal ta de neste årene.
Last edited by abjoern on 26.08.2011 15:03; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 26.08.2011 14:44 Post subject: |
|
|
| Det naturlige nå er at styret kaller inn til ekstraordinært årsmøte og at samtlige stiller sine verv til disposisjon. Kanskje har de gjort en strålende jobb, og har en utmerket plan. Problemet er at bukta i medlemsmassen ikke har tillit til at den nødvendige opprydninga blir utført. Og det er det medlemsmassen ønsker slik jeg opplever det nemlig en opprydning. |
|
| Back to top |
|
 |
|