| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Erlendr Veteran
|
Posted: 25.08.2011 21:45 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: |
Nei, jeg påpekte jo økonomisk rot. Telenor Arena var rett og slett et i overkant ambisiøst prosjekt for klubben, og det betaler den økonomisk sett prisen for nå.
Legg for øvrig merke til hva Kristo skriver over her. |
Du påpekte også kompetent ledelse. I 2009 hadde de forøvrig en mye bedre stall enn nå. Og jeg ville ikke hørt så mye på hva komiske Ali sier hvis jeg var deg. Tror det er på tide å svelge noen kameler og innse at man har tatt feil om "trenertalentet" Jan Jønsson, tror du ikke? 
Last edited by Erlendr on 25.08.2011 21:47; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 25.08.2011 21:46 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | At ikke alle får min trang til å kaste opp av PISSET til JJ er helt uforståelig. |
Jeg kan helt klart gjøre det, om jeg gidder å høre på mannen. Men jeg er redd for å bli like demotivert og rådvill som rbk-stallen er, så jeg tør ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 25.08.2011 21:50 Post subject: |
|
|
Jeg sier ikke på noen måte at JJ er en dårlig trener.
Jeg tror han kan ha en fortsatt flott karriere som trener.
Man vet aldri hvordan det vil fungere når en leder kommer til en ny klubb.
I dette tilfellet fungerte det kanskje ikke så bra som vi hadde håpet.
Det er helt fair. SÃ¥nn kan det bli.
Ønsker Janne lykke til videre i ny klubb!
Last edited by puckno on 25.08.2011 21:52; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.08.2011 21:52 Post subject: |
|
|
| Vi må bytte ut folk i klubben i rett rekkefølge. Det var en bra start at Skutle har trukket seg, men nå bør Styret og Hoftun ut før Jönsson slik at en kan få kompetente folk til å finne hans erstatter. Alternativet kan være å ha Eggen i en overgangsrolle til at klubben har fått orden i rekken sin og fått skylt ut alt søppelet. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.08.2011 21:53 Post subject: |
|
|
| Ja få inn Reka som enkelte snakket om. Se hva Aafk får til i Europa. Løp og kjøp!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 25.08.2011 21:53 Post subject: |
|
|
Som hovedtrener må jo JJ ta sin del av skylda for at Rosenborg spiller så elendig som de gjør nå. At han skal fritas fra alt ansvar begriper jeg ikke.
Selv med den beste velvilje klarer jeg ikke å se noe som helst form for spillemønster hos dette laget, alt som skjer offensivt er helt tilfeldig slik jeg oppfatter det.
At han føler seg "lurt" med tanke på spillerstall etc kan jeg godt forstå, men det forklarer ikke alt. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 25.08.2011 21:55 Post subject: |
|
|
| Erlendr wrote: | | Bakklandia wrote: |
Nei, jeg påpekte jo økonomisk rot. Telenor Arena var rett og slett et i overkant ambisiøst prosjekt for klubben, og det betaler den økonomisk sett prisen for nå.
Du påpekte også kompetent ledelse. I 2009 hadde de forøvrig en mye bedre stall enn nå. Og jeg ville ikke hørt så mye på hva komiske Ali sier hvis jeg var deg. Tror det er på tide å svelge noen kameler og innse at man har tatt feil om "trenertalentet" Jan Jønsson, tror du ikke?  |
Stallen i 2009 var bra den - det var jo også mye av grunnen til at de dro i land bronsen når den ble skadefri. Og jeg påpekte, som også Kristo prøvde å gjøre deg oppmerksom på, at Stabæk-ledelsen er kompetent på enkelte, viktige områder - jeg sa aldri at de var kompetent på alt. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
FanFraSør Rutinert
|
Posted: 25.08.2011 21:58 Post subject: |
|
|
Jeg skal be til gud hver kveld om at NAE ikke kommer tilbake men at JJ forblir trener i hele 2012. Av en enkelt grunn. Jeg er 99% at dette kommer til å gå noe så til helvete med den ledelsen og den treneren vi har i dag. Jeg er overbevist om at JJ underpresterer med stallen, vi er ikke noe C.L. lag men vi er tippeligamedaljekanditater og E.L. lag med tanke på hvor dårlig lag vi møtte i kvalikken.
Et utrolig stort mindretall nekter å innse at JJ er en for dårlig trener. De nekter å se at selv om vi har en dårlig stall i forhold til tidligere år så skal den kunne prestere mye bedre, at en dyktigere trener ville fått mye mer ut av denne stallen. Da det ikke hjelper å diskutere med disse håper jeg derfor vi beholder JJ, for det blir morsomt å se hvilken latterlige unnskyldinger de da har når det er like dårlig om ikke verre august 2012.
Skulle Eggen, eller en annen trener komme inn om mest sannsynlig snur det hele, kommer vi bare til å høre tåpelig ting som (jo men nå fikk vi jo 2 nye spillere etter at JJ ble sparket, eller "nå fikk vi jo tilbake mange spillere som var skadet", eller "nå hadde jo JJ gjort grovjobben med å samspille laget'").
La oss derfor bare beholde JJ, så vil vi kanskje for første gang på forumet alle være enige om en ting og ikke ha 3 - 5 stk som må gå mot strømmen bare på pur faenskap. Ikke at dette egentlig kommer til å skje, for JJ kommer ikke til å bli i klubben så lenge. Han kommer ikke til å snu dette og blir derfor sparket eller kommer til å gå av lenge før august 2012. |
|
| Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 25.08.2011 21:59 Post subject: |
|
|
| Hvis Eggen skal ha en sjangse må de som ikke ønsket å ha ham med sist ut av døra tvert!! Både Hoftun og Svendsen følte seg nok tvinget til mellomløsningen i fjor høst. Eggen setter ord på det meste og det tåles ikke "pr tidspunkt"... |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 25.08.2011 22:01 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | Erlendr wrote: | | Bakklandia wrote: |
Du påpekte også kompetent ledelse. I 2009 hadde de forøvrig en mye bedre stall enn nå. Og jeg ville ikke hørt så mye på hva komiske Ali sier hvis jeg var deg. Tror det er på tide å svelge noen kameler og innse at man har tatt feil om "trenertalentet" Jan Jønsson, tror du ikke?  |
Stallen i 2009 var bra den - det var jo også mye av grunnen til at de dro i land bronsen når den ble skadefri. Og jeg påpekte, som også Kristo prøvde å gjøre deg oppmerksom på, at Stabæk-ledelsen er kompetent på enkelte, viktige områder - jeg sa aldri at de var kompetent på alt. |
Stabæk er i enda større problemer enn vi er. Man kan ikke snakke om kompetent styre når alt raser sammen. Det er dette styret som har gått med på planene om stadion som nå ryker, som ikke tok imot 30 millioner kroner for ett år siden mot å flytte ut av stadion og nå må dra uten en krone, det er de som har gjort spillerstallen deres langt dårligere, som har inngått kontrakter med spillerlønninger som har knekt klubben, som nå må omtrent gi bort spillere fordi lønningene knekker klubben, etc etc etc.
Stabæk virker å styres omtrent som Rosenborg, Brann og de fleste andre klubber - Rævva. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 25.08.2011 22:03 Post subject: |
|
|
| hansern wrote: | | Bakklandia wrote: | | JJ er ikke problemet - i hvert fall ikke det problemet det bør fokuserer på nå. |
Selvfølgelig er JJ problemet. Kanskje ikke hele problemet, men en del av det. Dersom du mener at spillergruppa ikke har underprestert i år, så vil jeg gjerne at du peker på hvilken klubb i tippeligaen som spiller for spiller har en bedre 1. ellever enn RBK. Og da tenker jeg potensialet til spilerne og ikke hav JJ har greid å få ut av dem. |
Spillergruppa har kanskje underprestert litte grann, men det skyldes like mye hodet og holdningene til spillerne som JJ.
Og når det gjelder TL-lag med bedre første-ellever enn RBK - hvor mange vil du jeg skal nevne?
Brann
Tromsø
Godset
Stabæk
VIF (den spillergruppa underpresterer)
og ikke minst - Molde.
Muligens også FKH
Og dette er altså bare første-elleveren - og vi er allerede oppe i halve ligaen. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.08.2011 22:04 Post subject: |
|
|
Vi teller i hvert fall opp når sesongen er over, ikke med tolv kamper igjen.
Greit, vi er ute av Europa etter for dårlige prestasjoner. Men vi har jo røket ut av Europa på minst like tåpelig vis i tidlige Eggen-år og det ene året under Hamrén.
La nå i hvert fall Jönsson få fullføre denne sesongen først, så får vi se hvor vi står før neste sesong. Det er i det hele tatt helt meningsløst å snakke om trenerskifte etter knappe to tredeler av sesongen når vi stadig vekk er i posisjon til det meste i serien.
Om ikke annet var 2-2 i tråd med Komiske Alis tabelltips fra sist uke, så jeg gidder ikke gjøre annet enn å være deppa i kveld og litt i morra, og se framover mot mandag straks vi lander på Værnes i morgen kveld. |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 25.08.2011 22:05 Post subject: |
|
|
Fortsatt noen her som mener at det var rett å velge Jønsson foran Eggen?
NFF har skjønt det amatørene som leder denne klubben ikke har skjønt; det å være fotballtrener har ingen ting med alder å gjøre. Kun med kunnskap og pedagogiske evner.
Klubben er kjørt fullstendig i grøfta. Det vi advarte om i sterke ordelag, har slått til. Hoftun, Svendsen og Jønsson må følge Skutle ut døra. Få inn den eneste som kan slå inn de dører som må slås inn; Eggen.
Ingenting er gjenkjennbart med klubben, bortsett fra draktene. De er elendig trent, har dårlige holdninger, en middelmådig trener og en ledelse som ikke evner noe som helst. Og de spiller ikke noe som i det hele tatt lingner måten klubben skal spille på. Resultat er kaos, gnissninger innad, rævvafotball og synkende publikumsoppmøte. Om de rette grep-Eggen- ikke tas, er klubben varig ødelagt.
Tøvet Jønsson har kommet med etter hver kamp, er som å høre Komiske Ali. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997.
Last edited by larse65 on 25.08.2011 22:07; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 25.08.2011 22:06 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: |
Stabæk virker å styres omtrent som Rosenborg, Brann og de fleste andre klubber - Rævva. |
Nettopp - omtrent. Men bedre enn oss. Jeg har jo egentlig aldri sagt at Stabæk styres bra, jeg har bare snakket om kompetansen i klubbens styre. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 25.08.2011 22:06; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
|
|
Haha, Larse! Godt du er tilbake  |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
|
|
| Stabæk har som de fleste andre norske klubber elendig ledelse både sportslig og økonomisk. Det er derfor vi til tross for bra ressurser er blant de dårligste landene i europa på klubbfotball... |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 25.08.2011 22:10 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | Vi teller i hvert fall opp når sesongen er over, ikke med tolv kamper igjen.
Greit, vi er ute av Europa etter for dårlige prestasjoner. Men vi har jo røket ut av Europa på minst like tåpelig vis i tidlige Eggen-år og det ene året under Hamrén. |
Hahaha du gir deg ikke? Fuck de idiotiske sammenligningene dine! Vi har røket ut av cupen, av europa, av gullsjansene i TL. vi ligger på 8 plass i TL, nærmere direkte nedrykk enn gull. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.08.2011 22:10 Post subject: |
|
|
| larse65 wrote: | Fortsatt noen her som mener at det var rett å velge Jønsson foran Eggen?
NFF har skjønt det amatørene som leder denne klubben ikke har skjønt; det å være fotballtrener har ingen ting med alder å gjøre. Kun med kunnskap og pedagogiske evner.
|
Ikke dra fra oss på fisketur igjen etter de to landskampene neste uke da, hvis vi skulle mislykkes når det gjelder som mest slik vi gjorde i sist kvalifisering. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 25.08.2011 22:12 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | 1972 Miami Dolphins wrote: |
Nettopp - omtrent. Men bedre enn oss. Jeg har jo egentlig aldri sagt at Stabæk styres bra, jeg har bare snakket om kompetansen i klubbens styre. |
Hva tilsier at de styres bedre enn oss? At de presterer bedre på banen akkurar nå? Et lag uten hjemmebane, som må selge alle de klarer, som må si opp de fleste ansatte, som er seriøst nære konkurs, og som med all sannsynlighet rykker rett ned neste år med et juniorlag.... Det er ikke bra styring. Det er elendig styring. Det er ikke rare forskjellen fra oss, vi har bare en større lommebok å tømme, men begge klubber styrer hårreisende elendig. |
|
| Back to top |
|
 |
Veginho Senior
|
Posted: 25.08.2011 22:14 Post subject: |
|
|
100% enig med larse65. Eggen vil gledelig hjelpe til i 2-3 år  |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.08.2011 22:14 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Vi ligger på 8 plass i TL, nærmere direkte nedrykk enn gull. |
Nja, vi har avgitt 27 poeng, Sarpsborg 41. Altså 14 poeng forskjell.
Molde har avgitt 19 poeng, altså åtte poeng forskjell. Så den er jeg ikke helt med på. |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 25.08.2011 22:16 Post subject: |
|
|
| Timmi! wrote: | Haha, Larse! Godt du er tilbake  |
Ikke lenge, da jeg ikke lengre gidder engasjere meg. De med svart og hvitt og apparatet rundt det, har ingenting med Rosenborg å gjøre. Å se laget spille, har vært en lidelse i hele år. Ikke faen om dette hadde skjedd om Eggen hadde vært trener. Men de jævla ømme tærne til herrene Hoftun, Skutle og Svendsen takler ikke å få redusert sin makt- en makt de har fått pga Eggens resultater. Klubben er syk, nærmest dødens, og nå må det pokker tas grep! _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 25.08.2011 22:17 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | 1972 Miami Dolphins wrote: | | Vi ligger på 8 plass i TL, nærmere direkte nedrykk enn gull. |
Nja, vi har avgitt 27 poeng, Sarpsborg 41. Altså 14 poeng forskjell.
Molde har avgitt 19 poeng, altså åtte poeng forskjell. Så den er jeg ikke helt med på. |
Jeg refererte til hvilken plass vi ligger på tabellen, ikke hvor mange poeng vi har avgitt. Klart vi kan vinne hengekampene våre, men med 1 seier på våre 10 siste kamper er det ikke mye som tilsier det. Så posisjon på tabellen og antall vunnede poeng(som jeg referere til) så er det jeg skriver riktig. Det er nå 14 poeng opp til Molde, mens det er 11 poeng ned til Sarpsborg. |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 25.08.2011 22:19 Post subject: |
|
|
Jeg registerer at det er ikke bare treneren som har Komiske Ali som forbilde. Han lever sannelig her også- fortsatt. Verden må se svært rosa ut fra Verdal. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.08.2011 22:21 Post subject: |
|
|
Klart Sarpsborg kan også vinne hengekampen og gjøre at vi kommer nærmere nedrykk, men slik de har framstått siden mai er det ikke mye som tyder på det heller.
Plass på tabellen sier ikke stort. Det greieste er å forholde seg til kampene som er spilt, og hvor mange poeng lagene har avgitt. Og da er vi åpenbart nærmere gull enn nedrykk, selv om vi mest sannsynlig ikke oppnår noen av delene. |
|
| Back to top |
|
 |
|