View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Brady Veteran

|
Posted: 09.01.2006 16:12 Post subject: |
|
|
En liten kuriositet i denne sammenheng er at Viking er den eneste av toppklubbene i Norge (med unntak av Sandefjord) som aldri har solgt en spiller til RBK.
Er det bevisst, eller er det en tilfeldighet?
EDIT:
Det har heller aldri vært noen overganger andre veien (altså fra RBK til Viking så vidt jeg kan huske). Er litt spesielt ettersom begge klubbene har vært i toppen så mange år.
Last edited by Brady on 09.01.2006 16:17; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 09.01.2006 16:16 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | En liten kuriositet i denne sammenheng er at Viking er den eneste av toppklubbene i Norge (med unntak av Sandefjord) som aldri har solgt en spiller til RBK.
Er det bevisst, eller er det en tilfeldighet? |
Litt av begge? Viking har ikke vært en "eksport-rettet" klubb, slik andre lag gjerne tiltrekker seg spillere som er superambisiøse. (les: Brann/VIF/etc.)
Det er jo Thorstvedt, Myhre, Østenstad og Nevland som dukker opp i hodet mitt først, og med unntak av Myhre så er alle disse fra regionen. |
|
Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 09.01.2006 16:31 Post subject: |
|
|
Brady wrote: |
EDIT:
Det har heller aldri vært noen overganger andre veien (altså fra RBK til Viking så vidt jeg kan huske). Er litt spesielt ettersom begge klubbene har vært i toppen så mange år. |
Avsluttet ikke Gøran Sørloth karrieren i Viking?
Men interessant poeng uansett. Er det virkelig bare Viking og sandefjord? Vi har vel ikke draget på møringer heller, de vi har kjøpt fra molde har helst vært trøndere. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 09.01.2006 16:34 Post subject: |
|
|
Det er vel ren tilfeldighet. Viking har eksportert noen, men bare noen få har vært gode nok til evt å komme til Rosenborg. Som Myhre og Østenstad. Myhre brukte Viking som springbrett til å komme seg utenlands mens Østenstad tror jeg hadde og har et såpass stort hjerte for Viking at han aldri hadde kommet til å spille for en annen klubb i Tippeligaen enn Viking.
Og Sandefjord har vel ikke hatt gode nok spillere for Rosenborg siden 50-tallet.
Uansett så mener jeg at Rosenborg har gjort en stor feil ved å ikke skaffe seg 1 til 2 midtbanespillere som kunne ha vært med til Kanariøyene (det er vel der de er nå). Dette er en meget viktig treningsleir da Høgmo virkelig begynner å peile inn de som er "hottest" til første 11'eren mot Zenit. Og de 2 som er kommet kan ikke spille engang. Dvs at vi foreløpig i kampene stiller med et mye mer svekket lag enn det vi gjorde i Mesterligaen i høst. Lille Per er skadet, det samme er Ørjan, Winsnes og Ødegård er solgt. Så jeg må si at ut ifra det så kommer vi til å slite mye.
Som jeg har sagt mange ganger er jeg meget skuffet over at Rosenborg ikke klarer å hente inn nye midtbane spillere. Den lagdelen er dessidert svakest og trenger nye krefter. Strengt tatt så har vi kun 5 spillere: Roar S, Ørjan B, Lille Per, Solli og Tettey. 2 av disse spiller mest sannsynlig sin siste sesong i år og 2 av de er under 20. Lille Per av bevisst i massevis at han duger, men Tettey har et lite stykke å gå. Solli er altfor variabel i prestasjonene og Strand er ofte skadet mens Ørjan har stort sett vært skadet i et år. Ser ikke Bratseth & co at man trenger minst 2 stk inn her? Skulle gjerne ha visst hva Bratseth tenker om dette. Høgmo også selvfølgelig. Virker som om de står litt i stampe og ikke klarer å skaffe de spillerne de vil ha. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.01.2006 16:38 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Det har heller aldri vært noen overganger andre veien (altså fra RBK til Viking så vidt jeg kan huske). |
Ble et øyeblikk usikker, men Kristian Sørli gikk vel kanskje via Start og ikke direkte.
primaten wrote: | Avsluttet ikke Gøran Sørloth karrieren i Viking? |
Ja, men han hadde vært et år i Bursaspor i mellomtida, og rømte derfra til Stavanger.
Stano_11 wrote: | Ser ikke Bratseth & co at man trenger minst 2 stk inn her? Skulle gjerne ha visst hva Bratseth tenker om dette. |
RBK jakter på midtbanespillere, men det er gjerne ikke så enkelt å finne den rette til rett pris: Vil forsterke midtbanen og angrepet
Last edited by 2mas on 09.01.2006 16:40; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 09.01.2006 17:00 Post subject: |
|
|
Kristian Sørli spilte to sesonger for Start før han gikk til Viking. |
|
Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 09.01.2006 17:15 Post subject: |
|
|
2mas wrote: |
primaten wrote: | Avsluttet ikke Gøran Sørloth karrieren i Viking? |
Ja, men han hadde vært et år i Bursaspor i mellomtida, og rømte derfra til Stavanger.
|
Åja men hvis du regner med sånne tilfeller kan du regne med kenneth storvik også som vel gikk andre veien via omveier. *skape forvirring for å dekke over egne feil*
men det viser muligens at det er tilfeldigheter + avstand som gjør at det kommer få siddiser hit. romsdalingene derimot. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 09.01.2006 18:23 Post subject: |
|
|
Når Hangeland ikke vil til RBK og Trondheim, så er det enda dummere å skulle bruke Ødegaard som forhandlingsbrikke, for Hangeland har bestemt seg, han vil til utlandet. Å det har ikke noe med at RBK ikke er i CL til neste år (Leeds er ikke i CL-kvalifisert de heller)eller at Bratseth ikke har prøvd seg etter jul, det har med at Hangeland vil ut av Norge for å spille fotball og tjene penger. Jeg forstår Hangeland godt, en fotball-karriere er kort,og pensjonstiden er lang.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 09.01.2006 18:27 Post subject: |
|
|
Nej, men Leeds ligger på tredjepladsen i den næst bedste engelske række, og spiller sandsynligvis i Premier League næste år. Og hvis han tjener flere penge i FCK end i Rosenborg, hvilket er meget muligt, så er det jo fordi vi ikke vil strække os langt nok for at hente ham. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 09.01.2006 18:39 Post subject: |
|
|
Jeg ser poenget ditt, Harald, men jeg tror nok de landslagsspillerne som allerede er i RBK vil finne det urettferdig hvis Hangeland skal få en uforholdsmessig høyere lønn i forhold til de selv.
Så mye bedre spiller er ikke Hangeland, og hvis vi skulle økt lønnen kraftig over hele linjen ville vi blitt utrolig avhengig av sportslig suksess for å holde oss i økonomisk balanse. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 10.01.2006 10:43 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Jeg ser poenget ditt, Harald, men jeg tror nok de landslagsspillerne som allerede er i RBK vil finne det urettferdig hvis Hangeland skal få en uforholdsmessig høyere lønn i forhold til de selv.
Så mye bedre spiller er ikke Hangeland, og hvis vi skulle økt lønnen kraftig over hele linjen ville vi blitt utrolig avhengig av sportslig suksess for å holde oss i økonomisk balanse. |
Det er det som er problemet i Rosenborg, at det er kun de som har vært der i 10 år eller lengre som virkelig tjener penger. Man må kunne gi nye spillere kanonlønn fra dag 1, slik at man er med og konkurrerer om de beste spillerne. Man får det man betaler for. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 10.01.2006 11:56 Post subject: |
|
|
Hangeland interessert i FCK-overgang:
http://fotball.adressa.no...leID=91955
Merk at han sier følgende:
- København er det beste laget i Skandinavia og ett spennende alternativ. At jeg ikke vil spille i Skandinavia, er ikke riktig. Jeg vil ikke spille for andre norske klubber, er det jeg har sagt.
Da kan vi legge Hangeland-ballen død |
|
Back to top |
|
 |
Balder Proff

|
Posted: 10.01.2006 12:17 Post subject: |
|
|
Med en slik holdning ville jeg ikke hatt Hangeland om Viking hadde kasta han etter "oss"...
Ryktene her i distriktet sier han er veldig primadonna, men jeg skal vel holde meg for god for å gå for dypt innpå det  |
|
Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 10.01.2006 13:28 Post subject: |
|
|
henning wrote: |
Merk at han sier følgende:
- København er det beste laget i Skandinavia og ett spennende alternativ. |
That'll be the day... FCK og miljøet rundt er altfor opptatt til å fremstå som en storklubb. Supporterne er nervøse for at Solbakken ikke kommer til å stille i dress på kampene(!), og uttrykket "FORZA FCK" forekommer latterlig ofte. Her er vi ihvertfall først og fremst opptatt av å spille fotball...! |
|
Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 13.01.2006 13:56 Post subject: |
|
|
siggetheman wrote: | Kontrakten til FCK's midstopper Bo Svensson utløper til sommeren, synes RBK burde gjøre et ærlig forsøk på å hente ham.. |
Han er klar for Borussia Mönchengladbach, det er derfor FCK vil ha Hangeland. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 16.01.2006 18:29 Post subject: |
|
|
Skikkelig bombe at ikke RBK er på banen denne gangen heller... |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 16.01.2006 18:32 Post subject: |
|
|
Oi! FCK er tydeligvis mer offensive enn Rosenborg... |
|
Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 16.01.2006 18:36 Post subject: |
|
|
bra kjøp av FCK dette. Skal RBK fortsatt være best i norden bør de definitvt hente et par spillere på samme nivå. men det blir IKKE lett! |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 16.01.2006 18:39 Post subject: |
|
|
Det her er faen meg skammelig! _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 16.01.2006 18:42 Post subject: |
|
|
De er passive, eller gjerrige.
Muligens begge deler! |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 16.01.2006 18:43 Post subject: |
|
|
Ikke muligens, sannsynligvis... |
|
Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 16.01.2006 18:44 Post subject: |
|
|
det skal ikke være mulig. FCK signerer kanskje nordens beste beste spillere (hvertfall to av dem) på sine posisjoner. og har i tillegg Santos, Allbäck, Linderoth og mange andre. OG Ståle Solbakken som trener, en mann som er mer enn kapabel til å få dem til å fungere sammen som et meget godt lag. Nå må det handles i RBK, vi kan ikke bare sitte å se på. Vi må vise at RBK er nordens beste lag. Hente et par klassespiller som får FCK til å sitte igjen med åpen munn. |
|
Back to top |
|
 |
Gibson Junior
|
Posted: 17.01.2006 20:42 Post subject: |
|
|
Det irriterer meg kraftig at Brede Hangeland valgte å dra til FCK. Bare fordi han møter en trener som "kjenner ham godt" og at nivået er høyere. Er nivået egentlig så mye høyere i Danmark? Hvordan kan Ståle kjenne ham så godt? Tror en fet lommebok gjorde susen.
Synd at RBK er så treige at de heller ikke får tak i Hutchinson. Han kunne gjort en flott jobb i Rosenborg. Men tror og håper at Rune og Per Messias har et par veldig interresante spillere på blokk. Og de bør komme snarest, for å kunne tilpasse seg før Uefa Cupen! _________________ I kvitt og svart for ailltid! |
|
Back to top |
|
 |
JSS Senior
|
Posted: 21.01.2006 19:48 Post subject: |
|
|
ad hangeland og øvrige norske spillere som rbk ikke kjøper ...
nå er det jo faktisk slik at det ikke er alle som vil til rbk, hangeland er en av dem, les: hadde han ønsket det så hadde han vært rbk spiller nå ...
og det kan umulig de på brakka klandres for ... |
|
Back to top |
|
 |
|