| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 21.08.2011 19:38 Post subject: |
|
|
Sier seg selv at stallen ikke er god nok for gull når benken så slik ut i dag:
Erik Bråthen, Mikael Lustig, Ole Kristian Selnæs, Mushaga Bakenga, Fredrik Midtsjø. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 21.08.2011 19:39 Post subject: |
|
|
Bakklandia: Brann henger med i troppen fordi samtlige spillere blør 110% for laget til dommeren blåser slutt.
Hos oss tar nesten alle spillerne seg flere pauser i hver kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
Oddsking Proff
|
Posted: 21.08.2011 19:40 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Stallen mer enn god nok for gull? Det er omtrent det dummeste jeg har lest her på forumet i år. |
X
enig |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 21.08.2011 19:41 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Bakklandia: Brann henger med i troppen fordi samtlige spillere blør 110% for laget til dommeren blåser slutt.
Hos oss tar nesten alle spillerne seg flere pauser i hver kamp. |
Nettopp. Det var litt av det jeg mente med "ferdigheter" - det innebærer mentale ferdigheter, også. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
OzzeyH Proff

|
Posted: 21.08.2011 19:42 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: | Det aller letteste er¨å få byttet ut Svendsen, her kan jeg tenke meg Bratseth..
Så kan Bratseth som styreleder påvirke prossessene videre... |
Helt enig. Bratseth er en verdig styreformann. Og med en sportslig leder med kompetanse og en trener med attityd bør vi kunne snu skuta på rett kjøl. Er bare å bli kvitt de trangsynte lederne på brakka som sitter der nå! |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
|
|
Intervjuet etter kampen viste iallfall en trener som er under press. Han forsøker så godt han kan å prate opp resultatet, og helt se bort fra at også Haugesund hadde gode sjanser i førsteomgangen.
Det bør nå være rimelig åpenbart for de fleste at Jönsson ikke er mer spesiell enn en hvilken som helst annen Tippeligatrener, og i et lag med RBKs tradisjoner og størrelse, passer han ikke helt inn med sin trenerstil. Sånn er det bare. Noen trenere passer bedre inn i noen typer lag enn andre.
Jeg er ikke enig i dere som ønsker å la Jönsson sitte fordi andre ledere i klubben også har ansvar. Det beste som kan skje er etter min mening at styret sparker Hoftun og Jönsson, får NAE til å redde stumpene ut sesongen gjennom å kvalifisere laget til Europacupspill, noe som trengs pga de økonomiske problemene, og velger selv å forlate sine styreposisjoner fra og med sesongslutt. Så blir det opp til valgkomiteen (eller andre engasjerte) å komme opp med nye styremedlemmer, som kan bruke tiden frem til januar-treningen til å ansette ny trener/manager og en eventuell supplerende sportsdirektør hvis nødvendig. Jeg regner også med at det i den forbindelse vil komme inn nye folk i støtteapparatet rundt den nye treneren.
Er det f.eks. så mye penger i kypriotisk fotball at det vil være umulig å hente Jordi Cruijff som ny sportsdirektør? Da får vi sønnen til den personen som har utviklet fotballen mest i positiv retning de siste 40 årene gjennom sin måte å tenke på. Vi får også en med et kontaktnett og en som kommer fra en annen fotballfilosofi, men som også vil skjønne Eggens filosofi som er inspirert av den nederlandske måten å spille fotball på. I tillegg har han førstehånds kjennskap til hvordan Barcelona utvikler spillere.
Men dette er sikkert urealistisk, da Svendsen & Co aldri vil innrømme sine feil og at andre kan være bedre skikket til å sitte i styret, samtidig som de har en beskyttende hånd over Hoftun som ble ansatt på et svært labert grunnlag. Jeg blir også svært overrasket om noen vil gå opp mot styret på årsmøtet neste år.
En av tre er iallfall bedre enn ingen, og da sier jeg ja takk til at Jönsson får en tupp i rævva nå, så får man heller håpe at styret kanskje får inn en innertier som ny trener, som i tillegg vil stå opp mot Hoftun internt. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
|
|
| puckno wrote: | | Stallen mer enn god nok for gull? Det er omtrent det dummeste jeg har lest her på forumet i år. |
Jeg kan ikke snakke for fotballforståelsen din, men du kan ta en titt på stallene til lagene over RBK, og så komme tilbake, okei påsan?  |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 21.08.2011 19:44 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: |
Er det f.eks. så mye penger i kypriotisk fotball at det vil være umulig å hente Jordi Cruijff som ny sportsdirektør? Da får vi sønnen til den personen som har utviklet fotballen mest i positiv retning de siste 40 årene gjennom sin måte å tenke på. Vi får også en med et kontaktnett og en som kommer fra en annen fotballfilosofi, men som også vil skjønne Eggens filosofi som er inspirert av den nederlandske måten å spille fotball på. I tillegg har han førstehånds kjennskap til hvordan Barcelona utvikler spillere. |
Ja, det er det. Da eieren deres er milliarder. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 21.08.2011 19:44 Post subject: |
|
|
| KenMan wrote: |
Edit: Og mye av det må Jönsson ta på seg skylda for (men ikke all) |
Her er vi enig. Selvsagt er ikke all skyld hos Jønsson, men han greier ikke å piske vinnervilje eller innsats inn i guttene, og akkurat det er helt og holdent hans ansvar. |
|
| Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 21.08.2011 19:46 Post subject: |
|
|
Jönsson klør RBK-spillerne bak ørene i pausen. Derfor de er så tamme når de kommer ut fra garderoben. Samme greia hver kamp.
Lurer på hva som er "motivasjonspraten" i teamtalken i pausene. _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 21.08.2011 19:47 Post subject: |
|
|
| Tja... jeg vil påstå at det først og fremst er spillernes ansvar. Dersom de ikke har vinner- eller innsatsvilje når de spiller på dette nivået, og med disse lønningene... ja, da blir det vanskelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 21.08.2011 19:48 Post subject: |
|
|
| RÃ¥nny wrote: |
Ja, det er det. Da eieren deres er milliarder. |
Er muligens urealistisk da, men før han ble ansatt der ville dette vært en naturlig person å tatt kontakt med, og det er slike styret må se seg om etter utenfor Skandinavia. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 21.08.2011 19:48 Post subject: |
|
|
| Kan ikke unngå å tenke Ola By Rise når jeg ser og hører Jønsson før og etter kamp. Utrolig sympatisk fyr, men det vinner ikke fotballkamper å være hyggelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 21.08.2011 19:50 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: |
Er det f.eks. så mye penger i kypriotisk fotball at det vil være umulig å hente Jordi Cruijff som ny sportsdirektør? Da får vi sønnen til den personen som har utviklet fotballen mest i positiv retning de siste 40 årene gjennom sin måte å tenke på. Vi får også en med et kontaktnett og en som kommer fra en annen fotballfilosofi, men som også vil skjønne Eggens filosofi som er inspirert av den nederlandske måten å spille fotball på. I tillegg har han førstehånds kjennskap til hvordan Barcelona utvikler spillere.
|
En sønn av en legende, som kun har klart å bevise at han lever på sin fars prestasjoner. Absolutt det man trenger her i klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 21.08.2011 19:51 Post subject: |
|
|
| Vi trenger nye impulser fra land utenfor Skandinavia. Kom gjerne med bedre forslag. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 21.08.2011 19:51 Post subject: |
|
|
| Erlendr wrote: | | puckno wrote: | | Stallen mer enn god nok for gull? Det er omtrent det dummeste jeg har lest her på forumet i år. |
Jeg kan ikke snakke for fotballforståelsen din, men du kan ta en titt på stallene til lagene over RBK, og så komme tilbake, okei påsan?  |
Ja, holder jo med en enkel titt på midtbanen til Tromsø og Molde, så er den debatten over. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 21.08.2011 19:53 Post subject: |
|
|
Puckno: Ja, det var 2 av 6 lag, og du tok deg friheten til å -bare- se på midtbanen deres. Jeg tror debatten er over, hvis det var det eneste du greide å argumentere med, ja  |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 21.08.2011 19:54 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Erlendr wrote: | | puckno wrote: | | Stallen mer enn god nok for gull? Det er omtrent det dummeste jeg har lest her på forumet i år. |
Ja, holder jo med en enkel titt på midtbanen til Tromsø og Molde, så er den debatten over. |
Nja.. Jeg er ikke fullt så sikker på om de spiller for spiller er så vanvittig mye bedre enn RBKs midtbane. Med Issah inn og Winsnes ut er også RBKs midtbane plutselig veldig mye bedre. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 21.08.2011 19:59 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Vi trenger nye impulser fra land utenfor Skandinavia. Kom gjerne med bedre forslag. |
Problemet er at man som supporter sitter på sidelinjen og klager over ledelsen i klubben, samtidig som man absolutt skal gi elendige tips til personell/spillere som klubben burde ha sett etter. Det viser bare at man ikke kan noe som helst om det aktuelle emnet. Idet ledelsen velger å gå for et alternativ fordi personen er velkjent for allmenheten, så har man bevist at man ikke har mer kompetanse enn allmenheten. Noe som er problemet på brakkene. Ved å gå etter en leder som Jordi Cruyff, så bekrefter man det bare. |
|
| Back to top |
|
 |
hristo Senior

|
Posted: 21.08.2011 20:02 Post subject: |
|
|
| Se på stallen, hvor lenge spillere har spilt sammen og hvor mange sjanser treneren har hatt til å spille inn et lag. Klubben har problemer som må løses, men det er ubegripelig for meg at noen vil begynne med å sparke treneren. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 21.08.2011 20:03 Post subject: |
|
|
| Uansett en avsporing. Kan ikke fatte at noen her inne mener stallen er god nok for gull. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 21.08.2011 20:04 Post subject: |
|
|
| Helt enig med deg Nils Kristian. Man må a) få spillerne inn i stallen (hvis de ikke er der allereder), b) spille inn laget - for eksempel gjennom en vinter. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 21.08.2011 20:05 Post subject: |
|
|
| Det spørsmålet jeg ønsker Jønsson svarer på er hvorfor i all verden han bytter ut begge målscorerne våre på stillingen 2-0? Hva slags defensiv holdning er det? |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 21.08.2011 20:06 Post subject: |
|
|
| Begge ble skadet. |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 06 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 21.08.2011 20:07 Post subject: |
|
|
Begge var skadet, tror jeg. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
|