| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 18.08.2011 23:31 Post subject: |
|
|
Du skjønner du aldri kommer til å få NOEN av Reitangutta inn i Adm eller lignende? Det blir en lakei. De har prøvd å få sine lakeier inn i Styret flere ganger før også, men det er så enkelt som at folk stoler ikke på dem!
Benum og Loktu bidrar med fuck all og skal bort. To perfekte eksempler på at man ikke skal la seg forføre av en polert broiler-CV fra næringslivet. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 18.08.2011 23:32 Post subject: |
|
|
Enig i det Recon, men nå har vi kommet til et punkt hvor vi ikke lenger har noen valg. Klubben er i fritt fall og kostnadene er fullstendig ute av kontroll. Styret gjør tilsynelatende lite på det punktet, og Hoftun gjør tilsynelatende lite med det sportslige.
Vi trenger hjelp! |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 18.08.2011 23:39 Post subject: |
|
|
Eksil: Titt på drakten vår nå, og fortell meg om du tror RBK kommer til å bli noe mindre reklameskilt Reitangruppen om de faktisk sitter i styre og klubbledelse? Reitangjengen vil jeg ikke ta i med ildtang!
S'war einmal ein Verein namens SV Salzburg!
Dolphins: No offence, men bullshit. Det eneste dette henger på er at vi ikke lenger har en kjerne medlemmer som vil stå opp for klubben sin, som man ønsket i 2008. Det er først når man har den substansen at man mobiliserer (enkle mekanismer, jaggu...de samme som i 2008), allierer og seriøst ser etter alternativer.
Medlemmene har akkurat det RBK de fortjener! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 18.08.2011 23:40 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | "vi ville holdt oss unna fotballdelen for vi kan ikke fotball. Men vi kan butikk." |
Vi mangler fortsatt folk som har peiling på fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 18.08.2011 23:41 Post subject: |
|
|
Det er mye med Reitan (selve konsernet) jeg ikke kan fordra, men de leker faktisk ikke butikk, den gjengen der. Spesielt yngstemann Magnus har visst stort talent hva økonomisk styring angår (og å kunne hatt Allegro Finans i bakhånd hadde heller ikke trengt å være så dumt.), og selv om jeg ikke fordrar Franchise-konseptet han benytter i 7-11 og Narvesen, så funker det jo så det dundrer etter økonomisk sett.
edit: Så jeg er positiv, så lenge det er Magnus, og ikke Odd eller Ole-Robert. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 18.08.2011 23:49; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 18.08.2011 23:44 Post subject: |
|
|
Det er ikke det vi trenger heller, men folk med ryggrad og interesse nok til å sette klubbens ve og vel foran egen broiler-CV for antall styreverv uten å lage bølger... _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 18.08.2011 23:45 Post subject: |
|
|
| hendrix wrote: | | 1972 Miami Dolphins wrote: | | "vi ville holdt oss unna fotballdelen for vi kan ikke fotball. Men vi kan butikk." |
Vi mangler fortsatt folk som har peiling på fotball. |
Det er der Eggen kommer inn. _________________ "I think they're a team that's looking for their form, for their game, for their everything."
Jordi Cruyff 18.08.2011 |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 18.08.2011 23:46 Post subject: |
|
|
Faller jo på seg selv dette. Bjørnebye har jo PEILING på fotball, han har bare ikke baller og engasjement til å gjøre noe av seg og stå opp for klubben.
Han heller. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 18.08.2011 23:48 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | Faller jo på seg selv dette. Bjørnebye har jo PEILING på fotball, han har bare ikke baller og engasjement til å gjøre noe av seg og stå opp for klubben.
Han heller. |
Bjørnebye har jeg aldri hatt sansen for. Stor i kjeften, men lite innhold. Tror ikke han er noen stor fotballfaglig kapasitet. _________________ "I think they're a team that's looking for their form, for their game, for their everything."
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 18.08.2011 23:52 Post subject: |
|
|
Men det er vel ikke D-trenerkurs vi ser etter heller? _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 18.08.2011 23:54 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Det er ikke det vi trenger heller, men folk med ryggrad og interesse nok til å sette klubbens ve og vel foran egen broiler-CV for antall styreverv uten å lage bølger... |
Er enig i argumentet ditt, men hvor Ole Robert / Odd Reitan passer inn i det forstår jeg ikke. De er ingen av delene. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 18.08.2011 23:56 Post subject: |
|
|
De er jo ikke en del av argumentet mitt!?
Jeg vil jo som sagt ikke ta i den gjengen der med ildtang! _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 18.08.2011 23:57 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Men det er vel ikke D-trenerkurs vi ser etter heller? |
Ikke vet jeg? Kanskje det er nettverket hans i Brasil vi ser etter? _________________ "I think they're a team that's looking for their form, for their game, for their everything."
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 18.08.2011 23:58 Post subject: |
|
|
Pointet mitt er at det er ikke fotballkunnskapen det skorter på for å sitte i et styre, hverken for Bjørnebye eller for den del Hoftun.
Manglene deres er på det personlige plan. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 19.08.2011 00:02 Post subject: |
|
|
| Tror nok det er veien å gå å få inn Reitan-gjengen hvis det gir mer mynt i kassa. De kan hvertfall å drive butikk og jeg er nesten sjokkert over at RBK ikke har prøvd å bruke Rema 1000 sine kunnskaper om effektiv drift og drive butikk. Det viser dårlig ledelse. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 19.08.2011 00:03 Post subject: |
|
|
Dæven, dere svelger jaggu salgstalen til Reitanyngeln hook, line and sinker... _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 19.08.2011 00:08 Post subject: |
|
|
| Ja, han kan jo butikk. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 19.08.2011 00:12 Post subject: |
|
|
Hva er det du er redd for, Recon?
At de skal tappe ressurser? Hehe..
Det er jo knapt plass til en feitere Rema-logo på drakta, så det er jo ikke noe problem. Om noe, så kan de kreve enerett.
Ingen grunn til å komme drassende med Red Bull. Det er virkelighetsfjernt, og det vil bli hindret, og det forstår Reitan-gjengen.
Dersom det er en lakei som faktisk sitter i styret, hvilket vi ikke vet enda, så gjør jo ikke det noe sålenge prinsippene for forretningsdrift er de samme. Det er ikke slik at det er helt utenkelig at en av Reitan-guttene har tid til å sitte i styret. Det har vi sett fra andre 'tunge' aktører.
Og med egne penger involvert, vil de ha interesse av det.
Jeg er er ikke mistenksom, for det finnes ikke penger å hente i RBK utover eksponeringen de allerede får. De ønsker genuint innflytelse. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 19.08.2011 00:14 Post subject: |
|
|
Hvorfor ønsker de innflytelsen?
Og ikke kom med RBK-hjertet deres, da gir jeg opp diskusjonen.
Lakei - de har forsøkt å få inn egne lakeier tidligere for å få innflytelse, med det resultat at han hver gang har blitt stemt rett ut på gata. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 19.08.2011 00:18 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | Hvorfor ønsker de innflytelsen?
|
Jeg stiller samme spørsmål til deg. Har vanskelig å se hva Reitan har å tjene på å gå inn i Rosenborg på noen som helst måte. _________________ "I think they're a team that's looking for their form, for their game, for their everything."
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.08.2011 00:19 Post subject: |
|
|
Klassisk Recon. Har en klar agenda og formeningen om hvorfor han mener ting, men å faktisk klare å få den ut av han... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 19.08.2011 00:24 Post subject: |
|
|
Jeg har vel gjort det rimelig klart at jeg ikke stoler på den gjengen, og ikke tror de vil inn i landets største sportslige merkevare for noe annet enn å mele sin egen kake og gjennomsyre alt med Reitanpromotering.
Selv syns jeg det er mest fascinerende at Reitans har vært nærmest anathema på forumet, og én salgstale fra en selger, hvor han putter inn de riktige ordene "hjerte" etc, så biter alle på. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.08.2011 00:26 Post subject: |
|
|
Du får gå inn i styre og stell og ordne opp selv, da, siden du er så mistroisk til alle andre!  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 19.08.2011 00:51 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | Jeg har vel gjort det rimelig klart at jeg ikke stoler på den gjengen, og ikke tror de vil inn i landets største sportslige merkevare for noe annet enn å mele sin egen kake og gjennomsyre alt med Reitanpromotering.
Selv syns jeg det er mest fascinerende at Reitans har vært nærmest anathema på forumet, og én salgstale fra en selger, hvor han putter inn de riktige ordene "hjerte" etc, så biter alle på. |
Problemet med argumentasjonen din er at de for de første har lite å tjene på å gå inn i klubben, slik organiseringen av klubben er per i dag, og om du tenker på omdømme, så vil det heller ikke være klokt av Reitangruppen å gå inn å "slakte" klubbkassa til egen vinning.
Det er med andre ord svært lite negativt de har mulighet til å gjøre, annet enn å være like uengasjerte og faglig svake som dagens styre. Klubben på sin side taper heller ikke noe, uansett hvem som kommer inn for nåværende styre.
Jeg antar, uten å vite, at den negative holdningen til reitangruppen, og dermed kapitalistiske markedskrefter er like mye basert på politiske holdninger i disse valgtider, som reelle argumenter knyttet til den konkrete problemstillingen. Dette skal du selvsagt få la være å svare på, da det strengt tatt har lite med saken å gjøre.. _________________ mvh HeXX
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 19.08.2011 00:54 Post subject: |
|
|
| Jeg vil egentlig ha et eksempel på hvorfor de ikke er til å stole på. |
|
| Back to top |
|
 |