| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Willoch Veteran
|
Posted: 16.08.2011 08:40 Post subject: |
|
|
Har ikke lest alt om denne overgangen, men sitter med en liten ekkel følelse av at vi sendte penger til bodø også? Håper jeg tar feil. _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.08.2011 08:55 Post subject: |
|
|
| Hvordan man kunne komme frem til at vi skal betale når vi sender fra oss en spiller med TL-kamper i år og som var på årets lag i Adecco i fjor og får en eldre Adecco-spiller tilbake er ganske merkelig. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 16.08.2011 09:08 Post subject: |
|
|
i følge trønder-avisa var det flere tippeligaspillere som også ville ha underskriften til Rønning. det kan vel tenkes at han representerer en spillertype som jönsson savner spesifikt. uansett viktig å ha ham på plass som backup allerede nå, og det er jo overhodet ingen tvil om at rbk vurderer ham som en bedre backup enn Nordberg.
tippeligaen har veldig mange gode stoppere, og nesten ingen svært gode stoppere. Rønning er vel vurdert høyt i den første kategorien, og så har man funnet ut at som backup så er det godt nok. vi har her ikke handlet for å styrke 11'eren, men for å styrke bredden. to tanker i hodet på en gang - det er også lov. |
|
| Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 16.08.2011 09:17 Post subject: |
|
|
| Mao er det ok for deg at vi handler inn middelmådigheter? |
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 16.08.2011 09:18 Post subject: |
|
|
Var ikke glimt akkurat i en liten skvis økonomisk. Hadde gjerne sett at Hoftun konkret fikk spørsmålet om penger. _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 16.08.2011 09:24 Post subject: |
|
|
"Hva vet dere om denne spilleren? Fint lite."
Det er til en viss grad sant, derfor har jeg vært avventende til en del kommentarer her inne. De jeg derimot hører mest på, er Glimt-fansen, som har sett ham spille hver eneste kamp for dem. Og når jeg ser (og har pratet med) flere, uavhengige Glimt-fans nærmest riste på hodet av rbk... da blir jeg definitivt skeptisk. Mannen skal selvsagt få sin sjanse. Men på papiret ser denne byttehandelen særdeles dårlig ut. Kommer det fram at RBK har betalt penger i tillegg, er jeg enig i at Hoftun har svært mye å svare for. Men igjen, la mannen få sjansen til å motbevise fansen. Både rbk og Glimt sine. |
|
| Back to top |
|
 |
Oddsking Proff
|
Posted: 16.08.2011 09:37 Post subject: |
|
|
| i det minste få tatt et bilde av han i rbk drakt og bruke det på siden for spillere og ikke sette han opp med B/G drakt! Makan til nisser! |
|
| Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 16.08.2011 09:39 Post subject: |
|
|
| haha, alt som kan gå feil i rbk går feil... Er utrolig trist, men rbk er per dags dato blitt en middelmådighet. Takk Hoftun. Takk for at du har ødelagt det som en gang var Norges stolthet! |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.08.2011 10:15 Post subject: |
|
|
| Hoftun har vel tross alt ikke ødelagt noe norsk stolthet, da vi var det femte beste laget i Norge da han tok over. |
|
| Back to top |
|
 |
Jørgen Stenseth Junior
|
Posted: 16.08.2011 10:23 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | Jørgen Stenseth: Siden du leser her inne og har en bruker:
Måten du omtaler et forum på er ikke helt klokt som relativt profilert ansatt i RBK Media. Et forum er ikke en formidler av konsensus; det er et møtested hvor ulike brukere møtes med ulike meninger og ulik ordbruk. Det eksisterer heller ikke et 'oss'.
At det har vært usakligheter her inne er en selvfølge og det kommer det alltid til å være. Det er unødvendig og barnslig, men sånn er mange mennesker, og spesielt på internett. Derimot har det også vært masser av helt konstruktiv kritikk, som har blitt fremført i mange år og om igjen og om igjen.
Ærlig talt, når du leser denne tråden, er det bare hetsing og usakligheter? Bare eder og galle? Og er det slik at alle som uttaler seg *ikke* vet hva de snakker om? Kan du da konkretisere?
Dersom dette er en holdning til fansen som deles av RBKs ansatte over hele linjen, vil det kun slå tilbake på dere selv. Jeg tror ikke det er lurt å neglisjere et tverrsnitt av RBKs tilhengerskare, og jeg tror oppriktig talt at mange i klubben har kunnet lære av endel av det som skrives her inne. |
Selvfølgelig er det ikke bare hetsing og usakligheter, men det er mye av det. Og så vidt jeg skjønner har Hedon slettet mye i det siste. Så man får det inntrykket av å lese her inne.
Poenget med de to tweetene som har utløst en diskusjon med Hedon har vært:
1. At enkelte konkludere og fastslår ting når de langt i fra har tilstrekkelig informasjon. Og at det til enkelte bikker over i usakligheter og hets. Ref. Hoftun.
2. Jeg synes det er greit å se hva en spiller presterer først, og så dømme. Når det gjelder PVR kan man ikke akkurat si at det har skjedd. Sikkert noen vet veldig mye om denne spilleren, men du er sikkert enig i at flertallet ikke har sett all verden av han. Men slakt er det blitt uansett.
Som jeg sa i diskusjonen med Hedon: Jeg er enig i at det ikke var så lurt av meg å være arrogant i stilen. Han var enig i at han ikke burde navngi meg på forumet.
Så dette innlegget er ikke starten på en lang diskusjon med alle her inne som synes jeg er en fjott. Men jeg tar gjerne en diskusjon på Twitter der dette startet, og der jeg vet hvem jeg diskuterer med. |
|
| Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 16.08.2011 10:34 Post subject: |
|
|
| Jørgen Stenseth wrote: |
2. Jeg synes det er greit å se hva en spiller presterer først, og så dømme. Når det gjelder PVR kan man ikke akkurat si at det har skjedd. Sikkert noen vet veldig mye om denne spilleren, men du er sikkert enig i at flertallet ikke har sett all verden av han. Men slakt er det blitt uansett.
|
Enhver kritikk av spillerkjøp vil altså være usaklig, unyansert etc, da man ikke har sett spilleren prestere for RBK først?
Som jeg sa tidligere vil altså enhver diskusjon vedrørende Hoftuns spillerkjøp dermed være umulig å "vinne". Veldig enkel og arrogant måte å avfeie all kritikk på. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.08.2011 10:35 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke helt med på denne vente-og-se-holdningen i denne saken. Poenget med mitt "redaksjonelle innlegg" og mange innlegg på forumet ellers her er jo at man ikke synes dette høres ut som noe god overgang. Det må man da kunne si på forhånd. Når spilleren allerede er på plass og eventuelt viser at han ikke er noen åpenbar forsterkning, får man jo ordet etterpåklokskap i fleisen om man kritiserer.
PVR er tross alt en spiller som de aller fleste RBK-supportere har grei oversikt over kvalitetene til. Vi følger da ikke bare med på Rosenborg.
Jeg tar godt i mot PVR, for jeg tar alltid godt i mot nye RBK-spillere. Men jeg måtte si min mening om å bruke kanskje over en halv million i mellomlegg og treårskontrakt med nærmere en million i årslønn på en spiller jeg ikke ser det store utviklingspotensialet i, som jeg ikke ser noe som tilsier at er en klar forsterkning, og som slett ikke har noe videresalgspotensial.
Last edited by kristobal on 16.08.2011 10:39; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 16.08.2011 10:37 Post subject: |
|
|
1. At enkelte konkludere og fastslår ting når de langt i fra har tilstrekkelig informasjon. Og at det til enkelte bikker over i usakligheter og hets. Ref. Hoftun. |
Noe sier meg at det vil være mer hensiktsmessig om klubbens medieavdeling sørger for at vi faktisk får tilstrekkelig informasjon, i stedet for å latterligjøre kritikken.
All tilgjengelig informasjon tilsier at Hoftun ikke har løst sine arbeidsoppgaver på en tilfredsstillende måte. Dersom dette ikke er tilfelle, er det noen som har en jobb å gjøre med å informere klubbens kunder/tilhengere. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 16.08.2011 10:45 Post subject: |
|
|
Jørgen Stenseth:
Er det din mening at uansett hvilke spillere som blir hentet så kan ikke supportere ha, skrive eller vise noen reaksjon på signeringen før han har fått vist seg frem for laget?
Om Hoftun hadde tatt seg en kosetur i Adecco og signert for eks:
Kim Holmen, Adem Guven, Espen Nystuen, Eirik Lamøy, Leo Olsen eller Lars Lafton.
Er det da din mening at supportere ikke kan uttale seg om dette fordi "vi vet ikke hva vi snakker om, vi har ikke innsikt, vi kan ikke noe om spilleren" etc?
Jeg syns for øvrig det er en sykt arrogant innstilling å trekke slutningen at folk ikke har sett spilleren og ikke kan noe om han. Hva veit du om kunnskapen til fotballfrelste nettbrukere?
Det eneste som er klart er at vi/jeg/brukernavn /supporterne har større grunnlag for å dømme PVRs kvalitet enn du har til å dømme vår kunnskap.
Og et tips til dere "infoarbeidere" og brakka generelt:
Det er ikke noe sjakktrekk å skulle starte krangle og latterliggjøre de ivrigste supporterne til klubben i en tid hvor (ihvertfall deler av) klubben faller sammen. Kanskje på tide å bruke mer energi på å redde klubben fra totalt forfall enn å krangle med supportere... 
Last edited by 1972 Miami Dolphins on 16.08.2011 10:48; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 16.08.2011 10:45 Post subject: |
|
|
2. Jeg synes det er greit å se hva en spiller presterer først, og så dømme.
|
Når det kommer inn en ny spiller til Rosenborg så er det jo helt naturlig at det blir en diskusjon rundt nivået på spilleren vi får inn. Hadde dette vært en ukjent 18-åring fra Ghana så hadde det jo vært en mer avventende holdning til kjøpet. Men her snakker vi altså om en spiller som er godt kjent for de som følger mye med i norsk fotball. Det er flere som har fulgt han siden Kongsvinger tidene. Dette er ikke et Rosenborg kjøp verdig. Dette finnes det absolutt ingen logikk bak. Hvis noen på brakka hadde forventet at denne signeringen skulle bli godt mottatt, så vitner det om dårlig forståelse for omgivelsene.
Jeg får litt vondt av Per Verner Rønning som person. Som trønder, så er dette sikkert et stort øyeblikk for han. Men sånn jeg oppfatter kritikken, så er ikke folk først å fremst forbannet på PVR, men på Hoftun, JJ og de andre i Rosenborg som er ansvarlige for spillerlogistikken.
Last edited by longines on 16.08.2011 10:49; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 16.08.2011 10:46 Post subject: |
|
|
| Fosningen wrote: | | ... De jeg derimot hører mest på, er Glimt-fansen, som har sett ham spille hver eneste kamp for dem. Og når jeg ser (og har pratet med) flere, uavhengige Glimt-fans nærmest riste på hodet av rbk... da blir jeg definitivt skeptisk... |
Enig i det du skriver, men dette er jo et argument som også kunne vært benyttet mot Olsens overgang til Viking? De kjøpte ham "læll"
Men jeg skjønner poenget ditt  |
|
| Back to top |
|
 |
Jørgen Stenseth Junior
|
Posted: 16.08.2011 10:50 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Jørgen Stenseth:
Er det din mening at uansett hvilke spillere som blir hentet så kan ikke supportere ha, skrive eller vise noen reaksjon på signeringen før han har fått vist seg frem for laget?
Om Hoftun hadde tatt seg en kosetur i Adecco og signert for eks:
Kim Holmen, Adem Guven, Espen Nystuen, Eirik Lamøy, Leo Olsen eller Lars Lafton.
Er det da din mening at supportere ikke kan uttale seg om dette fordi "vi vet ikke hva vi snakker om, vi har ikke innsikt, vi kan ikke noe om spilleren" etc?
Jeg syns for øvrig det er en sykt arrogant innstilling å trekke slutningen at folk ikke har sett spilleren og ikke kan noe om han. Hva veit du om kunnskapen til fotballfrelste nettbrukere?
Det eneste som er klart er at vi/jeg/brukernavn /supporterne har større grunnlag for å dømme PVRs kvalitet enn du har til å dømme vår kunnskap.
Og et tips til dere "infoarbeidere" og brakka generelt:
Det er ikke noe sjakktrekk å skulle starte krangle og latterliggjøre de ivrigste supporterne til klubben i en tid hvor (ihvertfall deler av) klubben faller sammen. Kanskje på tide å bruke mer energi på å redde klubben fra totalt forfall enn å krangle med supportere...  |
Jeg diskuterer altså videre på Twitter der dette startet og der jeg vet hvem jeg diskuterer med.
Twitter: @jorgenstenseth |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.08.2011 10:52 Post subject: |
|
|
| Tenk om Rønning starter på onsdag og blir skyld i at vi ryker ut av e-cup. Det kommer til å bli ragnarokk rundt Hoftun & Co. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 16.08.2011 10:53 Post subject: |
|
|
| Så lenge folk oppfører seg, spiller det noen rolle hvem du diskuterer med? |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 16.08.2011 10:55 Post subject: |
|
|
| media wrote: | | uansett viktig å ha ham på plass som backup allerede nå, og det er jo overhodet ingen tvil om at rbk vurderer ham som en bedre backup enn Nordberg(.....)vi har her ikke handlet for å styrke 11'eren, men for å styrke bredden. to tanker i hodet på en gang - det er også lov. |
Synes det er merkelig du forsvarer dette som en stryrking av bredden i stallen når vi i hovedsak står på sted hvil i koma når det gjelder antall spillere. 3 inn 3 ut.
Synes dette er en fryktelig kjedelig og unødvendig signering. Jeg nekter å tro at PVR er så mye bedre enn Nordberg.. og det plager meg at PVR er to år eldre. Men vi får no bare se hva som skjer videre med dette, og håpe og ønske at PVR overrasker positivt _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD
Last edited by SeG on 16.08.2011 11:02; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.08.2011 10:56 Post subject: |
|
|
| Jaja, vi får kanskje se framover. Jeg synes det var riktig å si min mening under fullt navn før overgangen var fullført, og står for det jeg har sagt. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 16.08.2011 10:58 Post subject: |
|
|
Jørgen Stenseth wrote: | Quote: | | Jeg diskuterer altså videre på Twitter der dette startet og der jeg vet hvem jeg diskuterer med. |
Tuller du med meg? Du logger deg på Rbkweb og skriver innlegg, men får du svar så skal du ha oss over på twitter for å diskutere? |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 16.08.2011 11:05 Post subject: |
|
|
| Jørgen Stenseth wrote: | | Jeg diskuterer altså videre på Twitter der dette startet og der jeg vet hvem jeg diskuterer med. |
Hæ? Vet du bedre hvem du diskuterer med på Twitter enn her? Det gir jo ingen mening. Dessuten er Twitter en elendig diskusjonsarena i forhold til et forum som dette. _________________ "A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar |
|
| Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 16.08.2011 11:06 Post subject: |
|
|
| Jørgen Stenseth wrote: | Jeg diskuterer altså videre på Twitter der dette startet og der jeg vet hvem jeg diskuterer med.
Twitter: @jorgenstenseth |
Hvorfor logge deg inn på Rbkweb, avfeie all kritikk for deretter kreve at alle "svarer" deg på Twitter? Jeg gir deg gjerne mitt fulle navn dersom dette medfører svar. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 16.08.2011 11:13 Post subject: |
|
|
Makan til arrogant holdning fra denne ansatte i RBK. Jeg er sjokkert over at de ikke viser et snev av ydmykhet i en periode der klubben er i fritt fall. Hvor er selvinnsikten?
Enhver med et snev av fotballkompetanse må jo forstå at Rønning ikke er noen forsterkning til et lag som skal konkurrere ut i Europa. Det virker ikke som ansatte i RBK forstår dette noe særlig. |
|
| Back to top |
|
 |
|