View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 14.08.2011 15:48 Post subject: |
|
|
http://www.tv2.no/sport/f...58364.html
Se der, da fikk media greie på det. Jævla klovner.. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 14.08.2011 15:52 Post subject: |
|
|
Ja da er vi igang igjen da. Enda en uke me hat mot Kjernen og kanskje RBK. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 14.08.2011 15:56 Post subject: |
|
|
Enig ace. Sier seg selv at et jævla høyt smell ikke er det lureste på et sted hvor det er samlet store folkemasser. Ingen grunn til å bli forbanna over at folk trekker linjer til det som nettopp har skjedd, eller hive seg i forsvarsposisjon med en gang.
Det er greit at rasisme-kortet, utøya-kortet i mange settinger blir usmakelige, men det er faktisk et problem at folk beskylder alle for å trekke fram et kort, hver gang relevante ubehageligheter dukker opp. Derimot er det utrolig usmakelig når journalister trekker Kjernen som organisasjon ned i søla, med overtoner som sier at 'Kjernen ikke viser medlidenhet,ikke bryr seg og så videre'. Da skjønner jeg at kjernen-folk blir forbanna, men det kan likevel være lurt å ikke gå i forsvarsposisjon. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 14.08.2011 16:29 Post subject: |
|
|
Kanskje man skal begynne med å luke ut folk som insisterer på at fyrverkeri og fotball hører sammen dersom man ønsker å unngå negativ omtale?  |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 14.08.2011 16:34 Post subject: |
|
|
Eller bytte ut Kjernen med Nidarosdomens guttekor?
Jeg for min del tør snart ikke slippe en fjert. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 14.08.2011 16:39 Post subject: |
|
|
Vil ikke fremstå som en som ikke tar hensyn til ofrene i tragedien.
Men verden må gå videre.
Folk som faller stygt i hoppbakken skynder seg å ta nye hopp i samme bakken som terapi. Uten sammenlikning forøvrig.
De som har opplevd dette grusomme på nært hold vil få ekle assiasjoner kanskje livet ut.
En måte å skåne dem er kanskje å slutte å trekke paraleller til dette 24 timer i døgnet. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 14.08.2011 16:43 Post subject: |
|
|
BjarneS wrote: | Kanskje man skal begynne med å luke ut folk som insisterer på at fyrverkeri og fotball hører sammen dersom man ønsker å unngå negativ omtale?  |
Kjempegod ide! De er idioter, intet annet. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 14.08.2011 18:10 Post subject: |
|
|
Midtbanen ble veldig ung etter hvert i går. Ikke lett for Svensson og Midtsjø å skulle kjøre på alene på midten. For mye ansvar på de to unge synes jeg. Svenson gjorde en fin figur, mens Midtsjø har en del å gå på mener jeg. Saavnet av Henriksen var der også. Litt for lite driv framover(og ballvinning hjemover) i banen. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 14.08.2011 19:58 Post subject: |
|
|
Nå er vel hverken Svensson eller Midtsjø noen utpregede defensive midtbanespillere, selv om de begge har kvikke bein (Svensson hvertfall, har enda ikke sett Midtsjø spille noe særlig) _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 14.08.2011 21:04 Post subject: |
|
|
BjarneS wrote: | Kanskje man skal begynne med å luke ut folk som insisterer på at fyrverkeri og fotball hører sammen dersom man ønsker å unngå negativ omtale?  | Så at jeg synes at pyroteknikk kan brukes på en tribune, så lenge det gjøres på en forsvarlig og ordentlig måte og innen for gitte rammer, diskvalifiserer meg fra å ha noe på en tribune å gjøre? Er det det du sier? _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
ErikPerik Senior
|
Posted: 14.08.2011 21:52 Post subject: |
|
|
Trengte 24 timer med fri fra RBK gitt.
Aalesund borte er ingen walk in the park. Og our guys took a hell of a beatin. Jaja. Ingen krise. Vi ser jo at gjengen kan når de vil og har troen.
Det positive med kampen i går:
-Midtsjø fikk en halvtime og lærte forhåpentligvis at han må spille ballen oftere enn han dribler på dette nivået. Ellers positivt innhopp. Aktiv og tar initiativ, noe langt eldre og bedre lønnete spillere kan lære av(Rade).
-DFH fikk 80 minutter og glimtvis ser vi at han har masse fotball i seg. Ikke redd for å få og gi litt juling. Mannen er ikke i kampform enda, men det kommer.
-Issah er en enorm forsterkning av dette laget, synd at han og Svensson blir litt alene om å krige om midtbanen. Det kostet ham 2 korrekte gule.
veien videre:
Det ble nok engang klart for alle at vi har ikke mannskap til å ligge lavt. Midtbanen vår vet ikke helt hvordan man sideforskyver og komprimerer når vi er på defensiven. Vi er så lite tighte i forsvarspillet, at det er enorme huller på midtbanen og det gjør middels gode Aalesund spillere til knallgode spillere. Det samme gjelder backrekka. Midtstopperne overlater altfor ofte vår småfeige backer 1 mot 1. Det er de ikke i stand til å greie, selv om lustig var bedre i går enn på lenge. Sideforskyv hardere og overlat motsatt flanke til tilfeldighetene.
Vi må akseptere at større risiko taes spillemessig, for å bli bedre. Backrekka vår er ikke skapt for å stå høyt, men den er mer enn temposterk nok for tippeligaen. Eggen sa et eller annet i gamle dager om at du må tåle at motstanden score, så lenge du scorer mer. Det ser ut ifra det jeg har sett i år, at det burde være innstillingen til denne årgangen av RBK.
Det vil forhåpentligvis gi kamper med tett spill og hurtig klikk-klakk spill på høyre og venstre side. Vi er best offensivt når vi spiller med høyt press og vinner ballen langt opp. Vi suger når vi vinner ballen lavt og skal trille ball eller kontre lange strekk.
Vi er over halveis i generasjonsskiftet på laget, tenker at i September så er dette laget mye bedre enn nå. Tilfeldigvis sammenfallende med at Wins kommer inn istedetfor ut når kampen bikker 80 minutter. |
|
Back to top |
|
 |
|