View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 12.08.2011 00:51 Post subject: |
|
|
Simon says: noko er i gjære i morgo. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 12.08.2011 12:36 Post subject: |
|
|
I morgon, i morgon, men ikkje i dag. I dag , nei i dag, gjer Hoftun ikkje no slag, tralalala osv  |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 12.08.2011 12:40 Post subject: |
|
|
Einn at det var Per Verner Rønning? Jeg gråter. |
|
Back to top |
|
 |
Habilos Senior
|
Posted: 12.08.2011 13:09 Post subject: |
|
|
Har det ikke vært snakk om at noe skulle skje i løpet av denne uken/fredag? Jeg nekter å tro at dette dreier seg om Per Verner Rønning. Håper på større fisker i dag! Per Verner Rønning velger jeg å kaste uti igjen.. |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 12.08.2011 13:16 Post subject: |
|
|
Fra Nosa, Wanderson, Borges, VPG til Rønning er jo tragisk.
Hvis dette er Rosenborg sitt forsøk på å holde løftet om en spiller til inn i dette vinduet så blir jeg sint.
Hadde store forhåpninger tidlig denne uken uten at noe har skjedd, så igjen i dag da det gikk rykter om ny signering.
At dette skulle være en 29 åring fra adecco hadde jeg aldri trodd.
Dette bør max være en ekstra spiller som de henter og at det da kommer en til i dag. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 12.08.2011 13:18 Post subject: |
|
|
Har noen komplett oversikt over hva det har vært snakk om, hvem som er aktuelle og hvem som er tapt?
Issah: Check
Dockal: Check
Rønning: Tilsynelatende check fra blå himmel
Wanderson: Ute
Gunnarsson: Ute
Nosa: Ute
Dure: ?
Borges: ?
Ergic: Kun rykter?
Sort mann Torbjørnsen drakk kaffe med: Kun eventyr?
Tidligere uttalelser fra Hoftun/Jönsson samt tiden det har tatt for å høre noe som helst om status i Borges-saken gjør at jeg mistenker at de jobber med en annen "feiting" (ikke Jan Mølby, en godgutt ala Dockal).
Jeg er veldig fornøyd med Issah og Dockal basert på det lille jeg har sett så langt, men ser jo at forskjellen på "Kanskje kjempe om medaljer i TL" og "Kanskje gå videre fra gruppespillet i EL" ligger i å få inn en sterk back og gjerne en skikkelig slem venstreving. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 12.08.2011 13:23 Post subject: |
|
|
At vi går for PVR tyder kanskje på at teoriene rundt borges tidligere kan stemme? Rosenborg dropper å hente Dure slik at fredrikstad får han, mot å få Borges nå. Inngår vel en del penger der å da i tillegg. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 12.08.2011 13:27 Post subject: |
|
|
Mulig det, men hva er poenget med å bytte Nordberg mot Rønning og kanskje betale mellomlegg attpå? Hvorfor selge en yngre midtstopper som har opptrådt helt ok i TL i år mot en som kun har spilt AL de to siste årene? |
|
Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 12.08.2011 13:32 Post subject: |
|
|
Godt poeng. Nei da skjønner jeg iallefall ikke hva vi tenker med!:/ |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 12.08.2011 13:53 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Hvorfor selge en yngre midtstopper som har opptrådt helt ok i TL i år mot en som kun har spilt AL de to siste årene? |
Kanskje fordi sportsdirektør Hoftun har en Adecco-fetisj?
Eller er det slik at spilleren Bodø-Glimt hentet inn for å erstatte nettopp stopperen Hoftun dermed antas å måtte være godt RBK-materiale? _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 12.08.2011 17:03 Post subject: |
|
|
At vi kvitter oss med Nordberg har jeg lite problemer med å takle, men at når vi først kjøper en stopper i sin beste alder så kjøper vi en som er tilsiktet 4.-valget..? Krise _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 12.08.2011 18:19 Post subject: |
|
|
Mener vi desperat trenger en spiss ved siden av Prica. En som har ferdigheter (teknikk og hurtighet) til å avgjøre tette kamper på egenhånd. |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 12.08.2011 18:48 Post subject: |
|
|
Hadde faktisk forventet en signering i dag. Lurer på om de i det hele tatt har noen på vei inn.
Hvis dagens rykte er det siste blir jeg utrolig skuffet. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 12.08.2011 19:01 Post subject: |
|
|
Er vi for kravstore?
Vi vet ikke hvor mye penger klubben har til rådighet etter Dockal og Issah. Vi vet de har betalt ned mye gjeld og hatt røde tall. Kan de ha fått inn investorer i det skjulte?
Hva er det vi vil ha?
En kjapp angriper som kan spille på venstresiden, en nr. 10, en målscorer, god avslutter, god 1-mot-1, helst på vei mot toppen, dvs. ikke noen vi må utvikle i 3 år.
Kanskje ikke alle de på en gang, men læll.
Hvor mange sånne spillere finnes det? Hvor mange av de vil til oss? Hvor mange av de har vi råd til? Hvor mange av de får vi uten konkurranse fra klubber som vi vel må innse er mer attraktive?
Det finnes sikkert nok av spillere som kunne ha vært forsterkninger. Men er det nok? Satser vi ikke litt høyere? Holder det å få en som er litt bedre enn Moldskred (når han drar til Everton, fnis), eller er vi et av de lagene som er nødt til å fungere som springbrett, og må regne med at spillere kommer til oss for å spille ut én kontrakt?
Mye spørsmål, men for meg så betyr disse spørsmålene at det er en relativt liten samling potensielle kandidater. Har ingen tvil om at ST kan trylle, men har vi egentlig kompetansen ellers i klubben til å forhandle frem overganger, kontrakter og vilkår som gjør oss attraktive?
Var Dockal et lykketreff hvor vi hadde flaks fordi vi var førstemann til mølla?
Jeg vet jeg ikke er den eneste som føler at Hoftun skylder oss nye F5-taster. Hvis klubben hadde råd til Wanderson til 8.x mill, så håper jeg inderlig at de finner noe av skikkelig kvalitet som kan komme inn før et ev. gruppespill i EL. Jeg håper selvfølgelig ikke dette skjer i panikk og at vi går på enda en smell.
Er kanskje blåøyd, men sitter og venter på en spiss som skal utgjøre den nye Brattbakk-Rushfeldt-duoen sammen med Prica, som skyter oss til gull i TL mot alle odds, og tar oss videre fra gruppespillet i EL. Det blir det penger av, og da lukter det CL-gruppespill til neste år.
Og tenk så utrolig digg det hadde vært å se det sure trynet til Rekdal DA! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Libero Junior

|
Posted: 12.08.2011 20:45 Post subject: |
|
|
Ser at noen nevnte Steffen Hagen tidligere. Ja takk, sier jeg etter å ha sett han i fem minutter mot Vålerenga. Han er jo konge offensivt og litt kjapp research sier meg at han ikke har pådratt seg et eneste gult kort og knapt stått over kamper for Odd. En perfekt erstatter for Lustig, som forøvrig har vært svak i år. |
|
Back to top |
|
 |
Laff1 Senior
|
Posted: 12.08.2011 20:49 Post subject: |
|
|
SteinarG wrote: | At vi går for PVR tyder kanskje på at teoriene rundt borges tidligere kan stemme? Rosenborg dropper å hente Dure slik at fredrikstad får han, mot å få Borges nå. Inngår vel en del penger der å da i tillegg. |
Mye er vel opp til Borges selv... |
|
Back to top |
|
 |
CopyCat Junior
|
Posted: 12.08.2011 23:00 Post subject: |
|
|
SÃ¥nn syns jeg Hoftun skal prioritere
1 Kant spiller. Celik GAIS venstre kant.
2 Spiss kreavtiv. Borges. Sigurdarson.
3Back som erstatter Lustig. Hedenstad. Jäger.
4 Midtbane spiller. Borges. Norkvelle. ???
5 Stopper. Dure. |
|
Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 12.08.2011 23:21 Post subject: |
|
|
Libero wrote: | Ser at noen nevnte Steffen Hagen tidligere. Ja takk, sier jeg etter å ha sett han i fem minutter mot Vålerenga. Han er jo konge offensivt og litt kjapp research sier meg at han ikke har pådratt seg et eneste gult kort og knapt stått over kamper for Odd. En perfekt erstatter for Lustig, som forøvrig har vært svak i år. |
Steffen Hagen scoret i dag også. Litt tilfeldig, men det handler om å stå på rett sted til rett tid - noe han gjorde.  _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 12.08.2011 23:54 Post subject: |
|
|
Jeg har også lyst på Celik fra GAIS. |
|
Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 12.08.2011 23:56 Post subject: |
|
|
Har merket meg at journalistene har sluttet å spørre Hoftun om nye signeringer etter at Dockal og Issah ble klar. Blant annet Wolden var jo ivrig på dette for bare noen få uker siden. Sist Mandag var sist jeg hørte Hoftun kommentere nye spillere, da tvilte han på at noen ble klar samme dag, men påpekte at Rosenborg fortsatt har en uke på seg til å melde på en ny spiller til kampene mot Larnaka.
6/8 sa Jönsson til TV2 "Selv med to nye spillere på plass, lover treneren å styrke Rosenborg-stallen ytterligere i løpet av overgangsvinduet. Vi ser fortsatt, og søker en offensiv spiller og en forsvarer, sier Jönsson."
Spent på om de klarer å innfri dette, eller kanskje de mener PVR er spilleren som gir dagens Rosenborg lag det siste som trengs for å få en god høstsesong... |
|
Back to top |
|
 |
TBK Senior
|
Posted: 13.08.2011 23:07 Post subject: |
|
|
Hva med å kjøpe Ålesund spilleren som scoret 2-1 målet på örlund?  |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 13.08.2011 23:09 Post subject: |
|
|
Han er forsåvidt en god spiller, men etter min mening litt for ustabil. Også tvilsomt at AaFK selger han til en annen norsk klubb, forøvrig har han nok en ganske stor prislapp også i forhold til kvalitetene. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 14.08.2011 10:09 Post subject: |
|
|
TBK,
det er nok ikke uten grunn at flere anser Barrantes som en bedre spiller enn Borges.
Personlig har jeg aldri sett at Borges har evnen til å EIE kamper. Det er ikke så mange som evner slikt. Barrantes er tydeligvis en av dem. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 14.08.2011 13:59 Post subject: |
|
|
Viktig å passe på at aafk faktisk har 2 stk Barrantes. Personlig er jeg mer svak for Herrera enn Rojas. |
|
Back to top |
|
 |
|