English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Verner Rønning
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 38, 39, 40  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kristobal
Legende

PostPosted: 12.08.2011 18:50    Post subject: Reply with quote

Slapp heldigvis å høre denne "nyheten" i sporten på 18.30-nyhetene.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 12.08.2011 18:59    Post subject: Reply with quote

Ahhhhhhghh. Akkurat når man begynner å tro at klubben har skjønt hvordan man skal forsterke laget ved å hente bedre spillere så dukker det opp rykter som seriøst gjør vondt. Hva i alle dager skal vi med han? Håper for all del at dette er bara oppspinn Surprised Surprised Embarassed
Flaut Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message
DogShitCat
Junior

PostPosted: 12.08.2011 19:05    Post subject: Reply with quote

Nordberg vil bort og drar uansett til nyttår, så da kan de like godt slippe han nå når de får inn en erstatter for han.

Er nok bedre alternativer enn PVR, men rbk har fulgt han lenge og vet hva han står for. Derfor virker det for klubben som ett trygt kjøp/bytte.

Tror Dure kommer uansett (selv om jeg frykter han velger FFK),. Han skal lånes ut til Ranheim denne sesongen for å la han utvikle seg videre. Ingen vits i at han sitter på benken og spiller for RBK2. Hva de da tenker neste sesong med 4 midtstoppere vet jeg ikke. Men tror den sportslige ledelsen kun tenker på nåværende sesong og det å komme så godt ut av den som mulig. Neste sesong tar de når årets sesong er over.
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 12.08.2011 19:14    Post subject: Reply with quote

Vi kan like så godt bytte Morten M mot Trond olsen Confused
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 12.08.2011 19:14    Post subject: Reply with quote

Vi trenger jo ingen erstatter til en tribunesliter, hvis det er det RBK ser på Nordberg som.

Å få inn PVR vil jo være et klart tegn på at man ikke henter Dure. Hvorfor skulle Dure velge RBK hvis klubben henter en annen midtstopper samtidig?

Vi har grei backup i Høiland og enn så lenge Lago. Vi trenger ikke mer backup i en Adecco-spiller når vi har enda en annen allerede som har spilt bra i TL i år (Nordberg).

Jeg trodde ærlig talt det var slutt på disse "trygge" kjøpene av halvgode spillere uten utviklings- og videresalgspotensial etter tiraden jeg ga innkjøpspolitikken her inne i fjor vår.

Alt har tydet på at man har tenkt annerledes både i fjor høst, før sesongen og ikke minst nå i høst. Helt til denne saken slo ned som et sjokk i meg i dag.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
DogShitCat
Junior

PostPosted: 12.08.2011 19:25    Post subject: Reply with quote

PVR blir en erstatter for både Lago og Nordberg. Begge vil dra i sommer. Nordberg vil ikke være back up og rbk jobber derfor med å finne en ny klubb til han. Lago reiser mest sannsynlig hjem.
abjoern
Veteran

PostPosted: 12.08.2011 19:28    Post subject: Reply with quote

Du har skrevet mye fornuftig i det siste kristobal.

Når det er sagt, er jeg ikke helt enig i at alt tydet på at innkjøpspolitikken var så annerledes i vinter. Først og fremst ved Høiland som helt sikkert hever en god lønn. Men også ved alle spillerne vi ble linket til (feks Nordkvelle), og ved at vi gikk inn til sesongen med satsing på Winsnes, Olsen og Moldskred.

Etter de positive tegnene nå i sommer har det vært ekstremt fristende å tenke at Hoftun er pragmatisk og at spillerlogistikken, eter prøving og feiling, er i ferd med å bli mer moderne og utviklingsfremmende, men det er noe med den inngrodde 'trygghets-tankegangen' som jeg ikke tror forsvinner med det første. I England finnes det hauger av både managere, kommentatorer og andre fotballfolk som er kjente for samme tankegang, og stahet er en utpreget egenskap som gjerne har fulgt med i tykt og tynt.
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 12.08.2011 19:29    Post subject: Reply with quote

Skulle dette være alvor fra RBK sin side, får vi håpe at Heldal fort som fan legger fram rapporten sin om rbkweb sitt syn på denne saken til Hoftun/styret.
Svarte ta assa, overgangsvinduene skulle bare vart noen dager,
så hadde vi vært ferdig med dette styret.
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 12.08.2011 19:59    Post subject: Reply with quote

Flaut Embarassed
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 12.08.2011 20:40    Post subject: Reply with quote

Den enste logiske forklaringen på dette er at det er, som andre har nevnt, et røyketeppe. Om RBK skal være interessert i en spiller fra B/G kan det neppe være andre enn Daniel Berntsen?

PVR er bare en morsom spøk fra Hoftun(?)
Hoftun har humor, ikke sant?
Hjelde
Veteran

PostPosted: 12.08.2011 21:25    Post subject: Reply with quote

Dette kan ikke være sant! Hvis de bruker tiden sin på dette her på brakka, så er det tidenes "waste of time". Hva i all verden er poenget med å bytte ut stallfyll, med stallfyll? Ikke blir stallen større av dette, og det er åpenbart at Verner Rønning ikke kommer nærmere en førsteellever enn ytterst på innbytterbenken. Tanken på at man nå sitter og bruker verdifull tid på dette her... ja, det er bare for dumt. Kan ikke noen fortelle Hoftun at han en gang for alle må gi opp det der tullet med å lete etter spillere i Adecco og Bodø- glimt... men det virker kanskje ikke som han har peilling på og kontakter innenfor noe annet marked.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 12.08.2011 22:22    Post subject: Reply with quote

Nordberg var vel bedre enn Rønning sist begge var i adecco. Dette virker helt blåst.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 12.08.2011 22:36    Post subject: Reply with quote

Bullseye wrote:
Skulle dette være alvor fra RBK sin side, får vi håpe at Heldal fort som fan legger fram rapporten sin om rbkweb sitt syn på denne saken til Hoftun/styret.

Kritikken vil nok enkelt avfeies som unyansert.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 12.08.2011 22:41    Post subject: Reply with quote

Dette minner stygt om Ekstra Joker Nord

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube: https://www.youtube.com/@...8/podcasts
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 12.08.2011 23:00    Post subject: Reply with quote

Å kun tilegne et eventuelt PVRkjøp til Hoftun er vel litt i enkleste laget, da Jönsson helt sikkert har godkjent dette. Men at Hoftun ønsker å påføre seg enda mer smerte og dårlig karma ved å kjøpe mer stallfyll fra B/G er totalt uforståelig. Driver Hoftun med SM?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 12.08.2011 23:25    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder Per Verner Rønning, så signerer han for Rosenborg tidlig i neste uke.

Les mer: Spillere kjøpes bort fra Glimt

Antar Avisa Nordland har en annen kilde enn TV2, og lager egen sak.

De har Nordberg nordover som underoverskrift uten å nevne mer om saken. De har muligens en bekreftelse på dette, men må nesten avvente dette.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ElMar
Proff

PostPosted: 12.08.2011 23:35    Post subject: Reply with quote

Kan PVR spille sideback, og evt være backup for svenskene?
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 12.08.2011 23:38    Post subject: Reply with quote

Er dette en spøk? Snart 29 år gamle Per Verner Rønning fra Bodø-Glimt? Det er ikke noe positivt med denne overgangen. Hva er poenget når vi har Nordberg? Man blir bare resignert når Hoftun signerer spillere som dette.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 12.08.2011 23:38    Post subject: Reply with quote

Han er venstrebent, men har vel så å si aldri spilt der før nei. Syns dette er en ok signering, ikke no mer enn det. Hoftun skal visst ha lyst på han istede for Nordberg pga rutinen. PVR har jo spilt 20 U21 kamper i sin tid, noe ikke Nordberg er i nærheten av.

- Torgeir Børven
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 12.08.2011 23:39    Post subject: Reply with quote

Rønning spiller visst bare back i nød.
Back to top
apresthus
Proff

PostPosted: 12.08.2011 23:47    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke denna mulige signeringen er noen grunn til å reagere som om verden går under. Han er stallflyll og vi bytter han i stallfyll. Jeg har dog som andre problemer med å forstå hvorfor vi gjennomfører en slik byttehandel. Men sånn i forhold til stallens kvalitet synes jeg ikke det forandrer seg nevneverdig. Så siden det er status quo ift ytterligere forsterkninger, forventer jeg at det jobbes videre med dette, og at dette er en avtale som kom på plass pga faktorer som folk på forumet her ikke kjenner til (hvis nordberg ønsket seg bort for eks).
Back to top
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 12.08.2011 23:57    Post subject: Reply with quote

Klarer ikke helt Ã¥ hisse meg opp over denne overgangen. Ja vel, sÃ¥ bytter vi en stopper-backup med en annen stopper-backup. FÃ¥r vi Dure, som virker som en veldig spennende spiller, i tillegg til at vi har hentet Issah og Dočkal, sÃ¥ synes jeg dette har vært et bra vindu. Helvete heller, bare Dočkal alene berger hele vinduet.

Når det gjelder ledelse av klubben, langsiktig strategi, osv., har vi fortsatt en lang veg å gå. Men inntil videre koser jeg meg med den gjenvunnede troen på at vi kan vinne kamper igjen.
quentez
Veteran

PostPosted: 13.08.2011 00:07    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
PVR har jo spilt 20 U21 kamper i sin tid, noe ikke Nordberg er i nærheten av.

Da regner jeg med vi henter Tommy Svindal Larsen i den nærmeste fremtid. Han har jo tross alt flere U-landslagskamper enn noen andre her til lands.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 13.08.2011 00:11    Post subject: Reply with quote

Sitat fra random glimtfan:

Quote:

Hvis vi får Nordberg mot PVR (utgående kontrakt), så blir jeg sjokkert i forhold til hva RBK og Hoftun holder på med. Etter mitt syn er Nordberg bedre enn PVR, Nordberg vil sannsynligvis kreve mindre i lønn og han er yngre. Nordberg har gjort det bra i Ranheim og klart seg greit i Haugesund. PVR har vært variabel for oss i år. Skulle vi i tillegg få penger for han, så vil jeg nesten si meg enig i de som påstår at Hoftun driver veledighet ovenfor oss.
Dette høres mildt sagt merkelig ut.

Nøff said.

Hvis poenget er å ha stallfyll som egentlig ikke er god nok til å få minutter i RBK-trøya må det da være minst like greit å fylle på med juniorer dersom det skulle røyne på. Med Dure og Høiland er vi i utgangspunktet godt nok besatt, og den eneste grunnen til at Nordberg skulle byttes mot noe tilsvarende er at han selv har krevd det. Dersom han selv har krevd det, burde vi benytte anledningen til ikke å gjøre et like teit kjøp som Nordberg var i utgangspunktet. Det er ikke det at dette har så mye å si bortsett fra at det sikkert koster oss en del, for ikke å snakke om alt hva Nordberg har kostet oss, men det vitner om mangel på dømmekraft, både ut i fra hvilke sportslige linjer vi skal legge oss på, men også hvilke signaler man sender.

Vi snakker her om en spiller som har spilt helt middelmådig for Bodø Glimt i adeccoligaen.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.08.2011 00:15    Post subject: Reply with quote

Lørdags-Adressa har tilsynelatende intet nytt om overgangen.

Lørdags-AN er ikke på nett - ennå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 38, 39, 40  Next
Page 10 of 40

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb