| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 04.08.2011 11:37 Post subject: |
|
|
| Jeg har forsvart Örlund flere ganger mot disse "passiv i feltet gir mål i mot"-argumentene, men denne gangen skal jeg være enig. 1-1 er verken tabbe eller direkte dårlig keeperspill, men en offensiv keeper kunne helt klart plukka den. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 04.08.2011 11:41 Post subject: |
|
|
Det spiller ingen rolle. Da hadde Pilsen scoret på et annet forsøk. Jeg så det i løpet av de fem første minuttene i første kamp at vi kom til å ryke ut mot dette laget. Grunnen er at når de satte litt større tempo så var midtbanen vår utspilt så til de grader. Vi hadde ikke sjans til å følge dem heller. Det sier jo hvor dårlig RBK er.
Mye av grunnlaget for dette er Winsnes. Han er for sent opp i press og sideforsyver altfor seint. Det fører til gjennombrudd slik at motstanderen får slå de vinklede pasningene ut på kant eller stikkpasninger gjennom. Når du har en spiller som Horvath som slår pasninger over middels Europanivå er man akterutseilt ved å ha spillere som Winsnes på banen. I tillegg er Henriksen også treg. Det hjelper ikke akkurat på.
Jeg står fortsatt for at vi holder aldri nullen på bortebane med Winsnes på banen. Kanskje i 1 av 20kamper, men det er ikke godt nok. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.08.2011 12:00 Post subject: |
|
|
Jada, jada, jada, du liker ikke Winsnes og Rosenborg er rævva, gud bedre jeg er lei av å lese de gørrkjedlige postene dine. Kan du ikke sette deg ned, skrive et kort innlegg (max 100 ord) om hva som er galt i Rosenborg, overtale en av modsene til å få en din egen sticky tråd hvor du poster dette innlegget og deretter låses tråden. Da kan du slette brukeren din siden du har fått sagt det du har å si, folk får lest det og vi slipper å se små variasjoner av posten i alle tråder hver jævla dag.
Forøvrig var Winsnes god i går. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 04.08.2011 12:05 Post subject: |
|
|
Senador, hva bruker du egentlig å gjøre når du skal ha det artig? Lurer jeg jaggu meg på. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.08.2011 12:09 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: |
I førsteomgang, ja.
Ble totalt avkledd i andreomgang. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.08.2011 12:09 Post subject: |
|
|
| Han har ikke hatt det artig siden 1999. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 04.08.2011 12:40 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Henning wrote: |
I førsteomgang, ja.
Ble totalt avkledd i andreomgang. |
Ja å hvem vil egentlig se en avkledd Winsnes. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 04.08.2011 12:52 Post subject: |
|
|
Flott å få det ned på papir og dermed kunne se over en sesong hvem som er innvolvert begge veier v_olden.
Det som derimot gjør en slik analyse noe "unyttig" er at den utelukkende analyserer resultat av handlinger og ikke intensjon. Svakt press av midtbane for at forsvar deretter rydder opp vil ikke gi et minus til midtbanen, eller et pluss til forsvaret. Dermed kan enkeltspillere være "heldige" i at dårlige innvolveringer ikke fører til baklengs og dermed ikke blir plukket opp. Med stort nok grunnlag vil nok det for så vidt jevne seg ut over en sesong.
På lik linje med at et fantastisk innlegg blir styrt utenfor av en svak spiss-prestasjon, det vil ikke igjen i statistikken. Selvfølgelig blir det en altfor massiv jobb for en privatperson å bryte ned enhver handling på banen i intensjoner, handlinger og resultater for å få et mer nøyaktig bilde.
SABERMETRICS-geekene i Oakland Athletics (Moneyball) så også på intensjon i tillegg til resultat. Med stort nok grunnlag får du ganske nøyaktig bilde av hva en spiller kan bidra med. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 04.08.2011 13:33 Post subject: |
|
|
Helt enig, Strand. Det er fryktelig vanskelig å bestemme hvor man skal begynne og fordele skyld og kred i situasjoner. For å bare sette streken en plass så har jeg sagt at det bare er målene jeg gidder å ta statistikk utifra. Deretter har jeg vært ærlig på at det er mitt skjønn som avgjør og at jeg er åpen for tilbakemeldinger dersom noen mener jeg har vært for snill eller streng, ref. Ørlund som fikk minus på straffen mot Sogndal. Skulle jeg tatt hver enkelt situasjon og vurdert intensjon og resultat for hver enkelt spiller hele kampen igjennom så blir det en heltidsstilling(PM for telefonnummeret mitt, Brakka...).
Jeg har heller ingen form for erfaring fra fotball som spiller på noe som helst nivå annet enn med guttegjengen i ballbingen på Kolstad innimellom som forøvrig kanskje blir litt tynt å bygge ekspertuttalelser på, derfor kaller jeg meg TV-ekspert. Ser masse Rosenborg på TV og på Lerkendal, selvfølgelig.
Jeg skal se over situasjonene igjen i kveld og oppdaterer posten min dersom jeg finner ut at Ørlund kan dømmes som medskyldig  _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 04.08.2011 13:46 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | Jada, jada, jada, du liker ikke Winsnes og Rosenborg er rævva, gud bedre jeg er lei av å lese de gørrkjedlige postene dine. Kan du ikke sette deg ned, skrive et kort innlegg (max 100 ord) om hva som er galt i Rosenborg, overtale en av modsene til å få en din egen sticky tråd hvor du poster dette innlegget og deretter låses tråden. Da kan du slette brukeren din siden du har fått sagt det du har å si, folk får lest det og vi slipper å se små variasjoner av posten i alle tråder hver jævla dag.
Gidder ikke å kommentere usaklighetene dine, men kan gi en forklaring på hvorfor jeg har gjentatt "Winsnesproblemet".
Hovedårsaken er at vi ser det samme problemet i hver bidige kamp. Tempoproblemet i midtbaneleddet. Det spesielle er at det blir helt glemt hvis han gjør en stor feil og slår en presis pasning etterpå. I går var han god helt til Viktoria skjønte alvoret og satte opp tempoet et hakk. Da var det løve mot sau. Han var også forseint i press ved første scoring til Viktoria. Det viser til tempoproblemene som jeg har snakket om over.
Jeg sier ikke at det er bare Winsnes sin skyld at vi taper, det er flere som var elendige, men mye av den defensive oppgaven må tas i midtbaneleddet og det har den ikke blitt gjort i hele år.
Ja, RBK er ræva, det har du helt rett i. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 04.08.2011 13:49 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Han har ikke hatt det artig siden 1999. |
Når det gjelder RBK er det lite ja ser vi bort fra seriegull i TL, og et par CL-deltagelser. Det har gått nedover generelt frem til nå. Og veien går fortsatt nedover desverre. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 04.08.2011 13:51 Post subject: |
|
|
Var det gøy under Eggen i fjor? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 04.08.2011 18:12 Post subject: |
|
|
Drit i slike diskusjoner i denne seriøse tråden!
Når det gjelder Ørlunds innsats som kommentert tidligere her så har jeg nå sett igjennom situasjonene på nytt:
1-1: Ørlund kunne ha bokset men valgte å ikke gjøre det. At han spiller på det han er god på er greit i mine øyne. Hvem i all verden kunne vite at Larsen skulle tape den hodeduellen så ettertraktelig. Han skal jo liksom være god på hodet. Ikke minus til Ørlund i denne situasjonen.
2-1: Her kommer innlegget fort og hardt og Ørlund står helt i ro idet det blir slått. Jeg har litt vanskeligheter med å se at han skulle ha rukket å bokse ballen. Kanskje, kanskje ikke. Igjen spiller han på sin styrke som er reaksjonsredninger, som er helt OK. Ingen minus her heller.
Takker for tilbakemeldinger. Kvaliteten blir høyere jo flere som ettergår situasjonene. _________________ Medlem nr. 2201
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 08.08.2011 15:58 Post subject: |
|
|
RBK - molde 3-1
0-1, Wangberg, Larsen, Henriksen.
Vanskelig å vurdere hvor man skal begynne men jeg tar det fra Wangbergs dårlige klarering til Chukwu som legger inn. Issah klarer ikke å stoppe innlegget og heller ikke skuddet fra Hoset. Larsen gjør også en dårlig involvering som ikke klarer å klarere eller blokkere skuddet som kommer. Minus også til Henriksen for ikke å følge Hoset som kommer til et godt skuddhold og scorer.
1-1, Winsnes, Lustig.
Winsnes slår en corner som Lustig stusser videre til Wangberg som scorer med hånda. Pluss til de to første, men ikke til Wangberg da han ikke scoret på lovlig vis.
2-1, Lustig, Prica.
Lustig slår en lang klarering i bakrom der Prica er våken og leker Vegard Heggem i duell med en meget svak Bugge Pettersen.
3-1, Dockal, Prica.
Flott frispark fra Dockal som Prica stusser i mål. Prica skaffer frisparket i forkant på et tilfeldig vis.
Deilig, deilig, deilig!!!
Jeg er imponert over spillerne i dag med noen få unntak. Winsnes er fremdeles en bremsekloss og Moldskred må være brun på haka for å få så mye spilletid som han faktisk får. Lustig sover fremdeles mye og er treg i oppfattelsen i mange situasjoner.
Over til det positive: Nysigneringene Dockal og Issah viser meget lovende tendenser. Samspillet mellom Dockal og Prica kan vise seg å bli gull verdt utover høsten. Issah viser at han ikke er redd for å gå i dueller og han rygger ikke fryktelig langt før han tar en avgjørelse på hvordan han skal løse situasjonen. Dette er det særlig to backer i laget som bør lære av. Dockal viser i tillegg at han er dyktig på innlegg fra siden. Han trenger ikke nødvendigvis å bruke mange berøringer fra han mottar ballen til innlegget kommer. Innlegg skal gjerne komme tidlig slik at situasjonen er uoversiktlig i boksen for forsvarerne. Det er da også viktig at det fylles opp i boksen, selvfølgelig. Med en ny ryddegutt i Issah føles det kanskje tryggere å gjøre det.
Svensson må også nevnes igjen. Ikke direkte involvert i noen av målene men han viser igjen at han ikke er redd for å utfordre med ball. Nye Skjelbred? Forhåpentligvis litt mer målfarlig.
Det usportslige: Solskjær kan rydde opp i eget leir først. I forkant av hands-målet til Wangberg så skulle Lustig hatt straffe ta han ble sparket i kneet av nettopp Vatshaug. Media nevner det ikke med ett ord. Wangberg handser inn et mål og er ydmyk og angrende etterpå. Jeg tror han sier ifra neste gang han gjør noe slikt, faktisk. Ellers vil han få juksemakerstempelet som han ikke vil ha. I feiringen av målet så blir Lustig hindret av Vatshaug som setter ut ræva i et forsøk på å stoppe en glad Lustig som vil feire med lagkamerater. Håper svinet blir ute lenge. En karantene er også på plass for Vatshaug. En skam for Levanger er han. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Last edited by v_olden on 09.08.2011 13:21; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
hristo Senior

|
Posted: 08.08.2011 16:16 Post subject: |
|
|
| 0-1-scoringen er litt tilfeldig og noe som kan skje innimellom, men Issah og Larsen (?) har såvidt jeg husker rikelig med tid til å slenge seg Vadim-style foran ballen og blokkere skuddet. Istedet går de for en pen stående takling/snur rompa til og ser spørrende på hverandre etter at målet er et faktum. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 09.08.2011 13:21 Post subject: |
|
|
Det har du helt rett i! Issah lagt til i synderegisteret  _________________ Medlem nr. 2201
|
| Back to top |
|
 |
kablap Senior
|
Posted: 09.08.2011 13:36 Post subject: |
|
|
Og på 2-1-målet er det litt underlig å kreditere Lustig for assist, all den tid han på måfå mæler ballen framover på banen. På 3-1-målet derimot, er det et bevisst og meget flott innlegg fra Dockal som assisterer Rades mål.
Det virker litt underlig å sidestille Lustig og Dockals assists, det er jo klasseforskjell på dem, både i bevissthetsnivå og teknisk utførelse. _________________ Kebab og klyster |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 09.08.2011 13:39 Post subject: |
|
|
| Igjennom hele første omgang så ser vi at moldes forsvar har problemer med lange baller mot en veldig bevegelig Prica. Jeg tror de fikk beskjed å sende disse oppover ved jevne mellomrom rett og slett for å frustrere molde forsvaret. |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 09.08.2011 14:28 Post subject: |
|
|
Drøyt å gi Larsen og Issah skyld for det målet til Hoseth. De er raskt oppi og dekker målet, uten å selge seg. Kun flaks fra Hoseth som gjør at han klarer å klemme ballen mellom de to. I 99 av 100 tilfeller hadde den ballen truffet enten Larsen eller Issah. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 09.08.2011 14:35 Post subject: |
|
|
| Helt enig. Der var det flere tilfeldigheter. Det er vanskelig å laste Wangberg for klareringsheadinga også. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 09.08.2011 14:40 Post subject: |
|
|
| v_olden wrote: | RBK - molde 3-1
Deilig, deilig, deilig!!!
Jeg er imponert over spillerne i dag med noen få unntak. Winsnes er fremdeles en bremsekloss og Moldskred må være brun på haka for å få så mye spilletid som han faktisk får. Lustig sover fremdeles mye og er treg i oppfattelsen i mange situasjoner. |
100% enig i den, gleder meg at Moldskred på det beste er en innbytter fra nå av. men Winsnes er ett stort problem, håper og tror at Holm tar plassen hans, DFH er en meget god spiller som jeg av hele mitt hjerte håper kommer i form. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 09.08.2011 15:48 Post subject: |
|
|
| Ferdig med å registrere alle Larsen og Winsnes innvolveringer i første omgang, ha meg ei lita pause før jeg tar andre også. Interessante tall på Wims. Noe jeg derimot ikke klarer å registrere på en fornuftig måte er de gangene Winsnes kommer for sent til situasjoner, for strengt tatt er det jo ingen ting som skjer rent registreringsmessig. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 09.08.2011 16:20 Post subject: |
|
|
Winsnes mot Molde:
Minutter spilt: 57
Totalt antall pasninger: 24
12 enkle til medspiller (støttepasninger), 1 til medspiller forbi ledd, 3 til duell, 5 til motspiller og 3 ut av spill.
Totalt antall dødballer: 8
3 av disse sjanseskapende, derav en førte til Wangbergs mål.
Vant 2 dueller, tapte 8.
1 avslutning, i motspiller og ut.
Tre sjanser skapt, alle på dødball.
1 sjanse tillatt (her vurderer jeg noe subjektivt, med basis i at spillerens handling åpner for skuddforsøk/ball i ekstremt farlig område).
3 ballmiss som førte til overgang for Molde, alle på midtbanen i uetablert spillfase.
2 innkast skapt til Molde, to frispark gitt bort.
2 sjanser rotet bort offensivt, feilvalg. Dette er subjektivt.
Håper det er interessant, tallene på Larsen klar om litt. |
|
| Back to top |
|
 |
hristo Senior

|
Posted: 09.08.2011 16:27 Post subject: |
|
|
| Roamer wrote: | | Drøyt å gi Larsen og Issah skyld for det målet til Hoseth. De er raskt oppi og dekker målet, uten å selge seg. |
Det er jeg enig i, og jeg foretrekker vanligvis den ikke-selgende sorten. Det er likevel interessant å se hvor forskjellig forsvarere vi har/har hatt oppfører seg i gitte situasjoner, ganske stor forskjell mellom Demidov+Annan vs Larsen+Issah i akkurat dette tilfellet. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 09.08.2011 16:41 Post subject: |
|
|
Strand: du kommer til å gjøre at alle hater Winsnes når du viser hvor dårlig han virkelig er  |
|
| Back to top |
|
 |
|