View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Roamer Veteran

|
Posted: 07.08.2011 22:43 Post subject: |
|
|
Synes Wangberg var oftere i trøbbel enn Lago. Kunne fort laget straffe både mot Chukwu og Gatt.
Det at han er såpass sportslig at han sentrer til keeper på åpent mål for å gjøre opp for handsen trekker dog opp. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 07.08.2011 22:43 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | Brady wrote: | årsbeste av Prica. |
Har du glemt LSK-kampen? |
Spillemessig var han bedre i dag syns jeg. Smarte løp og pasninger som stort sett traff medspillere. |
|
Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 07.08.2011 22:44 Post subject: |
|
|
Lago var god når han klarte å være i forkant av begivenhetene ved å bryte pasninger eller komme raskt opp i press på ballfører. De gangene han ikke klarte det var han...håpløs, dessverre litt som forventet. Uansett er det vanskelig å være veldig kritisk mot en høyrefotet midtstopper på venstreback, han hadde faktisk et par gode innlegg jeg ble overrasket over. _________________ "A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar |
|
Back to top |
|
 |
Tværrliggern Proff

|
Posted: 07.08.2011 22:44 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Ah deilig, det er deilig å kunne bli litt positiv igjen!
Frode Olsen mener Wangberg burde annulert 1-1. Ja. Og Hoseth burde gitt seg selv ett andre gule kort i første omgang og ruslet av banen. |
Det samme sa jeg, burde jo hatt gult kort da han river i linjedommer i tillegg til den andre stygge taklinga hans _________________ "My grammar is bad, but my meaning is good." |
|
Back to top |
|
 |
Libero Junior

|
Posted: 07.08.2011 22:45 Post subject: |
|
|
Solskjær får tommel ned etter intervjurunden, mens Hoseth får tommel opp. Han framstod svært sympatisk og kom med fornuftige uttalelser. Det liker jeg. Godt at Wangberg la seg langflatt også. Hadde blitt for dumt om han hadde stått der og forsvart seg selv. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 07.08.2011 22:47 Post subject: |
|
|
hoset har faktisk en tre-fire situasjoner som kunne gitt gult i tillegg til det han fikk. De to nevnte her pluss gestikulering mot hjemmepub etter scoring.
Tror våre to nye menn vokser seg fint inn i gruppen. Nå må winsnes snart erstattes. Da har vi etterhvert seniorspiller med nivået inne i hver posisjon. Da begynner det å lukte redsel i fiskerlandsbyen på sunnmøre. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 07.08.2011 22:49 Post subject: |
|
|
Ørlund 5 Grei, men er frustrerende dårlig på igangsettinger, spesielt med beina.
Lustig 6 Frisk, god i pasningsspillet, smart.
Larsen 6 God, full kontroll.
Wangberg 5 Dårlig aks. men steintøff og god i duellspillet.
Lago 5 "Lynhurtige" Gatt kommer bare rundt én gang. Solid.
Henriksen 5 Godt å se ham mer med framover igjen.
Issah 6 Gjør andre god. Når han luker bort småfeilene blir han fantastisk.
Winsnes 2 Henger ikke med på tempoet overhodet.
Dockal 7 Varierende i 1. omgang, men viser klasse med sin eminente fot og et godt blikk.
Prica 8 Tok ansvar som kaptein, scorer to, og er bedre i møtefasen i dag enn tidligere. Glimrende kamp.
Svensson 6 Jobber meget godt, helt annen innsats enn f.eks. Moldskred. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.08.2011 22:49 Post subject: |
|
|
Hoseth skulle vært utvist og det tror jeg han forstod selv. Er det ikke direkte ufint den oppførselen Hoseth og Thioune viser på banen idag med etterslengere. |
|
Back to top |
|
 |
Tværrliggern Proff

|
Posted: 07.08.2011 22:50 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Ørlund 6 - Har ingenting å gjøre. Sjanseløs på målet.
Lustig 6 - Frisk i dag.
Wangberg 5 - Svak én mot én defensivt.
Larsen 6 - Grei kontroll.
Lago 4 - Feilplassert.
Winsnes 3 - Elendig.
Issah 6 - Plasserer seg riktig, men spiller med for høy risiko.
Henriksen 6 - Litt inn og ut, men tidvis veldig bra.
Svensson 7 - Propell!
Prica 8 - Kongen i kveld. Bør beholde kapteinsbindet.
Dockal 8 - <3 |
Wangberg skjemte seg ikke ut i og med at han mått hjelpe en feilplasser lago gang på gang, snakk om "dobbling på kant" i forsvar'
Winsnes fortjener ikke en 3'er engang, ga opp og telle antall balltap, men har tatt opp kampen så jeg kan sjekke
Enig i issah, hadde et par skummle feilpassninger, men tror nok det bedrer seg når han har fått et par kamper med laget.
Tror vi kan håpe på medalje igjen nå, om det blir av edleste metal?
Det gjenstår og se, men HAR TRUA!  _________________ "My grammar is bad, but my meaning is good." |
|
Back to top |
|
 |
Komatic Proff

|
Posted: 07.08.2011 22:52 Post subject: |
|
|
Libero wrote: | Solskjær får tommel ned etter intervjurunden, mens Hoseth får tommel opp. Han framstod svært sympatisk og kom med fornuftige uttalelser. Det liker jeg. Godt at Wangberg la seg langflatt også. Hadde blitt for dumt om han hadde stått der og forsvart seg selv. |
Hva ble sagt? Fikk ikke med meg da jeg måtte ut for å ta en høyst fortjent seiersrøyk og noen heller morsomme "mobbetelefoner" til bekjente i M***e
 _________________ I am very mistrustful of people who are constantly over-intellectualising things. It kills passion. You have to allow yourself to lose control from time to time
-Eric Cantona |
|
Back to top |
|
 |
Tværrliggern Proff

|
Posted: 07.08.2011 22:54 Post subject: |
|
|
Libero wrote: | Solskjær får tommel ned etter intervjurunden, mens Hoseth får tommel opp. Han framstod svært sympatisk og kom med fornuftige uttalelser. Det liker jeg. Godt at Wangberg la seg langflatt også. Hadde blitt for dumt om han hadde stått der og forsvart seg selv. |
Ble nesten litt sjokkert av opptreden til hoseth etter kampen, meget voksent gjort. _________________ "My grammar is bad, but my meaning is good." |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.08.2011 22:57 Post subject: |
|
|
Æsj, æsj, æsj!
Hoseth står på TV2 og er barmhjertig overfor Wangberg, vel vitende om at han selv burde vært utvist to ganger, sitt andre gule burde han hatt før han scorte målet, da han dutta Henriksen utover sidelinja og så tok fysisk tak i linjedommer. Hoseth står med en glorie gnidd inn i avføring, og prøver å fremstå som en langt større mann enn han noen gang kan håpe på å bli.
Det er også utrolig skuffende at ikke et eneste medie tar tak i at Hoseth burde vært utvist. Hadde Edvardsen gjort jobben sin, som han aldri gjør, ville vi spilt mot ti mann i 60-70 minutter, lenge før Molde i det hele tatt scorte.
Uansett, jeg gir faen i flisespikkeri om juks. Vi vinner fryktelig fortjent i dag, og er mange skritt foran den soleklare serielederen. Det er endelig morsomt å se klubben i mitt hjerte igjen, og laget vokser med defensiv trygghet i form av Issah (selv om han trenger litt fartstid for å finsikte posisjoneringa) og dødball- og skuddfoten til Dockal. Er positiv fremover, og tror vi vil knappe mye inn på Molde. Så får vi se om det holder. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.08.2011 22:57 Post subject: |
|
|
Hoseth skjønner at slike ting skjer, de fleste som har spilt fotball skjønner det, bortsett fra de som sitter i TV2-studio og tjener penger på å ikke skjønne det i konflikt-TVs navn. |
|
Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 07.08.2011 23:02 Post subject: |
|
|
Liker først og fremst måten Wangberg legger seg flat etter å ha gjort det han gjor. Litt refleks i kampens hete, men da er det greit å legge seg flat etterpå. Skaper også mindre oppmerksomhet rundt hendelsen i ettertid. Samtidig skal det sies at om det hadde vært en annen spiller, f.eks Annan, så hadde det her blitt pratet om i ukesvis! |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 07.08.2011 23:06 Post subject: |
|
|
Digger hvordan Jönnson konsant prater inn i øret til de på benken for å diskutere ting som skjer på banen. Ser at Rambo bare ser tomt ut i luften. Prater hull i hodet på alle mann denne svensken. |
|
Back to top |
|
 |
Libero Junior

|
Posted: 07.08.2011 23:07 Post subject: |
|
|
Ørlund 6 - Få skudd på seg, men tar det som kommer. Null sjanse på scoringen til Hoseth
Lustig 5 - Grei defensivt og grei offensivt, men innleggsfoten i dag var ikke helt der den bruker å være.
Wangberg 5 - Sliter med farta og en-mot-en defensivt. Pluss for scoring, selv om den var med handa.
Larsen 6 - Solid.
Lago 6 - Klarer seg meget bra mot kjappe Gatt i den uvante venstrebackposisjonen. Kommer til en del gode innlegg med venstre også.
Winsnes 2 - Takk for alt Fredrik.
Issah 6 - Meget bra i posisjoneringsspillet når Molde vinner ballen og kjører kontra. En del fine bidra fremover. Burde hatt assist på sjansen til Wangberg.
Henriksen 5 - Mye involvert, men gjør en del rare ting. Uansett en grei match fra Heriksen.
Svensson 7 - Jobber knallhardt og er en av banens beste spillere.
Prica 9 - Smarte løp og knallhard jobbing. Står frem som en kaptein og er banens klart beste spiller.
Dockal 8 - Sapara er tilbake. Herlig fot og en bra fotballhjerne. En sårt tiltrengt spiller. Hadde hatt en fire-fem målgivende om medspillerne hadde hatt noe i nærheten av middelmådige avslutningsevner. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
|
|
Jeg tenker mange ting etter denne kampen, og den viktigste er at det er utrolig deilig å slå Molde! Nysigneringene går rett inn og hever laget, og førsteomgangen er på linje med forrige førsteomgang.
Jeg synes derimot det blir helt feil når Lerkendal-intervjueren framstiller det som om andre omgang var bedre enn første, for det stemmer rett og slett ikke. Vi blir igjen defensive og passive etter pause, og jeg tror Jönsson mmå gå litt i seg selv i forhold til hva slags energi han sender laget ut med etter pause. Når Rosenborg-spillerne er offensive i hodet leker de med hvem som helst i Norge.
Snart skal jeg kjøpe meg ny drakt med Dockal på ryggen! Røverkjøp.
Børs:
Örlund 6 - Lite å gjøre, umulig å ta målet, noen bom med beina.
Lustig 6 - Brukbar kontroll på sida si, noen fine initiativ offensivt.
Larsen 5 - Vinner noen viktige dueller, men gjør noen helt uprovoserte tekniske feil.
Wangberg 5 - Noenlunde samme som Larsen. Må tidligere ut i støtte for Lago når de vet Molde spiller opp Gatt.
Lago 5 - Har en tøff jobb helt alene mot vesentlig hurtigere Gatt, og løser den brukbart. Kun unntaksvis briljant med ball.
Henriksen 7 - Kommer mer til sin rett som indreløper, og snart kommer skuddene fra 20 også. Konstruktiv med ball.
Issah 7 - Startet nervøst og safet veldig, men spilte seg stort opp utover i kampen. Dekker riktige rom defensivt, og er veldig sikker og god med ball. Annan-vibber, blir viktig pluss for laget.
Winsnes 4 - Svak kamp av Winsnes, som blir løpende mye imellom tekniske midtbanespillere. Spiller på det sikre, men gjør likevel for mange feil. Støtter Lago dårlig defensivt.
Dockal 8 - Ikke helt vant med bevegelsesmønstrene i 4-3-3, men står likevel bak tre farlige avslutninger, ett mål, mange farlige innlegg og mange forløsende pasninger. Silkefot med alle teknikker. Kommer til å få mange målpoeng utover i sesongen.
Prica BB 8 - Jobber helhjertet hele kampen, river og sliter i stopperne, og virker i det hele tatt svært inspirert. Ett innsatsmål og ett suverent dødballmål. Sterk både feilvendt og rettvendt. Bør fortsette med bindet.
Svensson 7 - Jobber som en galeislave, tvinger fram brudd, og blir stadig sterkere og sikrere med ball. Kommer til sjanser igjen. Ser rett og slett meget lovende ut. Midtbanen var stengt defensivt idet han overtok for Winsnes.
Moldskred 2 - Får en halvtime for Winsnes, og hensetter meg nok en gang til undring over hvor dårlig man må spille for å anses som for dårlig til å byttes inn. Ett stykk god defensiv jobb, ellers begredelig.
Midtsjø - Kommer inn, og får sitt første TL-mål på sølvfat, men nervene spiser ham.
Jönsson 5 - Bør gjøre grep rundt Lago/Winsnes mye tidligere, og slutte å håpe på at Moldskred plutselig skal bli en ving.
Edvartsen 3 - Hå hå hå. Dårlig å godkjenne målet, pinglete å ikke vise ut Hoseth, ellers var det greit. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
|
|
Oi oi oi! Wangberg handset!:O Nå tar det vel ikke lang tid før klanen begynner med konspirasjonsteoriene sine igjen  _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
|
|
Jeg sier det nok en gang: selv om det ikke burde, frustrerer det meg at absolutt ingen medier har nevnt at Hoseth burde vært utvist mot oss. Nok et poeng i serien "medie-norge bøyer seg over og sprer skinkene og tar imot alt TV2 måtte servere som den absolutte sannhet, og evner ikke å fremstille en eneste analytisk, selvprodusert tanke utover det".
Kampen hadde sikkert vært anderledes om Wangbergs mål hadde blitt annullert, men den hadde jaggu vært anderledes om Molde måtte spille med en man mindre i en time+ også. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 07.08.2011 23:08 Post subject: |
|
|
Flott kamp! Dockal = <3 3<3 Han er faen meg ingen "Sapara light"! Borek skal vise seg å bli en super playmaker, han er en spiller som gjør andre spillere bedre (noe som også viser seg å gjelde Issah!). For et høyreben han har!! Elsker han.
Vi spiller bra og jeg er fornøyd med måten laget spiller på. Issah presterer godt og viser at han har flere offansive kvaliter. Nå trenger vi Wanderson og da har vi et lag som kommer til å kicke ass! Håper dette fortsetter, dette var virkelig fornøyelig å se på!
Prica viser at han er konge og Tippeligaens beste spiss, håper for all del at han ikke må gi tilbake kapteinsbåndet til Dorsin.
Gleder meg forøvrig til at Winsnes og MM er ute av 11'ern.
Last edited by TrønderBob on 07.08.2011 23:15; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 07.08.2011 23:10 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: |
Jeg synes derimot det blir helt feil når Lerkendal-intervjueren framstiller det som om andre omgang var bedre enn første, for det stemmer rett og slett ikke. Vi blir igjen defensive og passive etter pause, og jeg tror Jönsson mmå gå litt i seg selv i forhold til hva slags energi han sender laget ut med etter pause. |
Helt enig med deg zaphod81. Det blir noe feigt over laget, og det er igjen lite utviklende i det lange løp. Her har Jönsson noe å jobbe med fremover, hvis han er enig i at det er et problem. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 07.08.2011 23:20 Post subject: |
|
|
Denne kampen var ganske OK.
Prica var helt fantastisk i dag. Første gangen, bortsett fra LSK-kampen, på lenge at jeg føler at Prica virkelig er på hugget og i form. Fortsetter han som i dag er han bare veldig, veldig god.
Foten til Dockal var en åpenbaring. Det er nesten pinlig stor forskjell i innleggskvaliteten hans sammenliknet med feks Lustig. Ellers ble jeg litt skeptisk da han prøvde å forsere backen i løpet av førsteomgangen, men viste etterhvert hvilken klassesignering dette er. Tjener helt sikkert inn prisen sin bare i høst.
Issah spilte etter min mening på det jevne, men det er en mann man kan stole på i den posisjonen, men som kanskje ikke får samme status i laget som Skammelsrud eller Annan hadde. I hvert fall ikke inntil videre. Han kommer helt sikkert til å utvikle seg, og den viktigste jobben han gjør er å frigjøre Henriksen offensivt. Henriksen fremstår som et stortalent når han får frie tøyler. Kommer bare til å bli bedre etterhvert som han ikke må bære hele laget på sine skuldre.
Winsnes og Moldskred må ut. Winsnes kan se med glede tilbake på en god karriere, og innstille seg på en annen tilværelse, mens Moldskred må få finne seg en klubb der han fortjener spilletid. Så enkelt er det.
Det betyr at behovet for forsterkninger fortsatt er der. Jeg synes vi mangler en kombinasjonsspiller ved siden av Issah. Jeg savnet Skjelbred der i dag, og jeg tror Skjelbred hadde gjort en veldig bra figur sammen med forsterkningene, som venstre indreløper. Men det er det bare å glemme. Bjarnason eller Borges er spennende alternativer. Dersom Wanderson kommer og vi fortsetter med 4-3-3, hadde jeg sett at vi gjorde som feks Barcelona, nemlig å bruke W som venstre ving i en fri rolle, der vingposisjonen kun er et utgangspunkt.
Viktigst var tre poeng, og nå mener jeg vi har heng på medaljene. |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 07.08.2011 23:21 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Æsj, æsj, æsj!
Hoseth står på TV2 og er barmhjertig overfor Wangberg, vel vitende om at han selv burde vært utvist to ganger, sitt andre gule burde han hatt før han scorte målet, da han dutta Henriksen utover sidelinja og så tok fysisk tak i linjedommer. |
Dette. Akkurat i denne situasjonen sa jeg at Hoseth skulle vært utvist. Å ta tak i dommeren/linjedommeren bør være gult kort. Uten tvil. |
|
Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 07.08.2011 23:28 Post subject: |
|
|
Utdrag fra RBK viste klasse etter Wangbergs juksemål
Først hadde "journalisten" skrevet at det var tiårets klareste hands, rett etter at jeg påpekte i kommentarfeltet at tiåret rent teknisk er 8mnd gammelt, så endtret han det til dette: "Wangberg foretok seg det som må være den klareste handsen på Lerkendal på lange tider i det han dyttet ballen i mål"
Denne er jo enda verre:
Quote: | I kjølvannet av scoringen valgte Mikael Lustig å overfalle Molde-back Kristoffer Paulsen Vatshaug, så sistnevnte måtte ut med skade. Også dette gikk upåaktet hen av en noe ensidig Edvartsen. |
|
|
Back to top |
|
 |
|