| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.06.2011 14:36 Post subject: |
|
|
| Brukte vel ikke en krone sist sesong da Van Gaal mente at de hadde god nok stall. Det som er veldig bra med årets satsing er at en har forsterket de svakeste lagdelene fremfor å gå for de mest "flashy" signeringene. Når det er sagt så er jo Bayern München blant europas rikeste klubber så de har alltid brukt en del penger. Tror de kan gå en stor sesong i møte. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.07.2011 21:01 Post subject: |
|
|
Bundesliga - Dortmund 'to move for Bendtner'
Hadde vært utrolig morsomt med Bendtner i BL og spesielt i Dortmund med Klopp som jeg tror kan gjøre Bendtner til den superstjernen han tror han er. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 05.07.2011 17:34 Post subject: |
|
|
| Noen dager inn i overgangsvinduet viser Stuttgart fremdeles ingen tegn til spennende signeringer. For all del, det er ikke kvantiteten som er problemet, så hvis taktikken er å slanke stallen og spille inn en ellever er jeg helt med på den, men det er urovekkende hvis det ikke foreligger planer om å endre forsvarsrekka som slapp inn nitti mål i fjor i det hele tatt. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 15.07.2011 09:09 Post subject: |
|
|
| Slik signeringer er klassisk FM for min del, følge nøye med på gode spillere som er mistilpass i storklubber og signere dem for røverpris. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 23.07.2011 22:01 Post subject: |
|
|
Tysk Super Cup i dag. Schalke 04 - BvB Dortmund 0-0 4-3 etter straffespark.
Skulle ønske at Jan Jönsson viste denne kampen for spillerne våre. En herlig innsats og fullt trøkk i alle taklinger i samfulle 90 minutter. BvB en liten anelse bedre en S04, ser at de er samspilte mens S04 ikke virker som de har funnet hverandre helt enda. BvB med flest sjanser og burde ha vunnet etter full tid med bedre uttelling.
Taket løftet seg nesten da Grosskreutz bommet på straffen sin, hatobjekt nr.1 for S04 supporterne.
Annan var ubenyttet reserve. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 25.07.2011 14:47 Post subject: |
|
|
Skal ha store baller for å gjøre noe sånt ja.
Får håpe at det kommer noe godt ut av det, og at han ikke får fyken om 3-4 mnd. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 25.07.2011 14:49 Post subject: |
|
|
| Finnes det noen Norske kanaler som sender Bundesliga? |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.07.2011 14:52 Post subject: |
|
|
| Eurosport har rettighetene i Norge. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 25.07.2011 14:52 Post subject: |
|
|
Eurosport og Eurosport2. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 25.07.2011 14:56 Post subject: |
|
|
Takker
Spennende sesong |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.07.2011 16:20 Post subject: |
|
|
|
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 01.08.2011 09:14 Post subject: |
|
|
Alltid vanskelig å følge opp en slik fantastisk sesong, men av det jeg så i supercup finalen, så er de i alle fall ikke blitt noe dårligere. Så ikke ut som om de savnet Sahin noe spesielt. Men de sløser noe enormt med sjansene, akkurat som i fjor. Gleder meg til sesongstarten til helga. I år blir det nok noen turer til Tyskland for å se Bundesliga igjen. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 02.08.2011 19:40 Post subject: |
|
|
gleder meg til å følge tysk fotball denne sesongen. Bayern gjør nok ikke en like dårlig sesong som i fjor, så det kommer til å bli jevnt mellom Dortmund og Bayern? Noen andre som kan melde seg på? Har ikke Leverkusen mistet treneren?
I tillegg: Hannover med 2 nordmenn, Köln med Solbakken, Gladbach med Nordtveit, Hamburg med Skjelbred.
 |
|
| Back to top |
|
 |
Snorreth Rutinert
|
Posted: 02.08.2011 22:04 Post subject: |
|
|
Norsk leiesoldat i Gladbach - Joshua King.
Gleder meg til å se Augsburg i Bundesligaen. Typisk fotballspillklubb for meg. Ser at de nettopp har sendt sin toppscorer på dør p.g.a. utenomsportslige hendelser. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 02.08.2011 22:06 Post subject: |
|
|
Vi må ikke glemme Konan, heller! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 02.08.2011 22:43 Post subject: |
|
|
I tillegg til de nevnte er det verdt å følge med på Annan og Ujah  |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 03.08.2011 22:36 Post subject: |
|
|
| Noen som vet om det kommer til å bli gå noen kamper fra Bundesligaen på Eurosport 1 i år? I fjor var det bare på Eurosport 2 så vidt jeg fikk med meg. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 03.08.2011 22:58 Post subject: |
|
|
De har hatt av og til har jeg sett, men det blir vel i hovedsak på Eurosport 2.
http://tv.eurosport.no/ne...4844.shtml
Ser ut som de har begynt med norske kommentatorer på Bundesligaen nå. Litt synd da de engelsk var veldig bra. Videre har en Eurosportplayer som jeg hadde store problemer med i vinter etter at den var bra sist høst. Den har nylig fått en ansiktsløft og jeg har fått 1800 KBS som kvalitet samt smooth streaming. Prisen er ihvertfall gullefin med 395 kroner per år. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.08.2011 18:38 Post subject: |
|
|
Pussig nok fikk jeg fram artikkelen til Hamburger Abendblatt sjøl om de egentlig tar seg betalt. Kopierer inn hele greia samt linker til videoklipp:
Von der Ballettstange in die Bundesliga: Per Skjelbred ist da
Der Norweger kam am Mittwochabend in der Hansestadt an. Am Freitag gegen Dortmund wird der 24-Jährige aber noch nicht dabei sein.
Hamburg. Es gab Zeiten, in denen Per Ciljan Skjelbred den Pas de deux besser beherrschte als den Übersteiger. In seiner Kindheit versuchte sich der neue Mittelfeldstratege des Hamburger SV sieben Jahre lang im Ballett, nun soll der Norweger in der Fußball-Bundesliga durch gegnerische Abwehrreihen tanzen.
„Klub, Stadion, alles ist perfekt und 100.000-mal größer als dort, wo ich herkomme“, schwärmte der 24-Jährige bei seiner Vorstellung am Donnerstag:
„Ich hoffe, dass wir nächstes Jahr international spielen können.“
Was mancher Beobachter angesichts der holprigen Vorbereitung der Hamburger als Illusion bezeichnen würde, sind für Skjelbred unverrückbare Ambitionen. Der Mann weiß, wie man seine Träume lebt. Als Teenager nahm er in seiner Heimat an der Casting-Show „Proffdrommen“ (Profi-Traum) teil. Die besten Nachwuchsspieler Norwegens wurden von einem TV-Sender zusammengetrommelt. Den beiden Siegern winkte ein Probetraining beim englischen Spitzenklub FC Liverpool.
„Das war damals wirklich verrückt. Ich war noch sehr jung und spielte bei einem kleinen Verein. Dann klingelte das Telefon und ich wurde zu der Show eingeladen“, berichtet Skjelbred:
„Wir wurden von 20 Kameras rund um die Uhr gefilmt – beim Training, beim Schlafen, immer.“
Der heutige HSV-Profi hielt dem Druck stand und gewann. Liverpool wollte ihn am liebsten gleich in England behalten – doch Skjelbred lehnte ab:
„Das wäre viel zu früh gewesen.“
Während der zweite Gewinner des Talentwettbewerbs irgendwann verletzungsbedingt vom Fußball lassen musste und heute in Bergen studiert, werkelte Skjelbred in der Heimat weiter an der Erfüllung seines großen Traums.
„Damals war Zinedine Zidane mein großes Idol. Heute bin ich zu alt für Vorbilder“, sagt Skjelbred, der als 16-Jähriger schließlich für Rekordmeister Rosenborg Trondheim in der „Tippeligaen“ debütierte.
Es dauerte nicht lange, bis erste europäische Spitzenklubs mit Angeboten lockten. Doch so richtig passte es nie.
„Trondheim wollte mich nicht verkaufen“, erklärt Skjelbred.
Vor ein paar Wochen kam der erlösende Anruf vom neuen HSV-Sportchef Frank Arnesen. Der Däne hatte den Mittelfeldspieler schon lange im Visier, nun lief der Vertrag des Wunschkandidaten in Rosenborg nur noch bis zum kommenden Winter. Skjelbred unterschrieb in Hamburg bis 2015, Trondheim kassierte rund 500.000 Euro Ablöse.
„Als sich der HSV gemeldet hat, habe ich sofort zugesagt. Dann ging alles ganz schnell“, sagt Skjelbred. Beim Ligastart am Freitag gegen Meister Borussia Dortmund wird er seinem neuen Klub aber noch fehlen.
„Ich bin erst am Mittwochabend angekommen und brauche noch ein wenig Zeit“, meint der Skandinavier, der aber trotzdem mit dem Team zum BVB reisen wird:
„Ich möchte die Atmosphäre erleben und meine neuen Kollegen kennenlernen.“
Im ausverkauften Stadion werden 80.720 Zuschauer sein. Wäre er beim Ballett geblieben, hätte er so etwas nicht erlebt. Skjelbred:
„Da war ich aber unter 24 Mädchen der einzige Junge. So schlecht war auch das nicht.“
Mehr lesen: Von der Ballettstange in die Bundesliga: Per Skjelbred ist da
Stig Tøfting har tydeligvis lagt ferieturen sin til Hamburg og kompis Frank Arnesen:
 |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
|
| Back to top |
|
 |
|