View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
ola. Veteran

|
Posted: 31.07.2011 20:52 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Erik Hoftun said:
Quote: | Erik Hoftun ønsker ikke å kommentere enkeltspillere overfor adressa.no, men sier følgende om Borges-agentens uttalelser:
- Hva andre sier trenger ikke nødvendigvis å stemme.
|
|
Nødvendigvis.
Jeg ville aldri ha betalt 8 mill for Pall, men med Nosa ville jeg vurdert det. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 31.07.2011 20:55 Post subject: |
|
|
Jeg har ett vist håp om at prisen en vil tilby for en spiller er avhengig av hvem spilleren er. Jeg tror om vi finner den rette spillerne så vil vi kunne få tilgang på de midlene vi trenger. Jeg tror det er like mye oss som vraket Gunnarsson grunnet pris som at Gunnarsson vraket oss og jeg håper at Torbjørnsen har fått mer innflytelse siden de 3 siste fiasko vinduene slik at vi kan gå tilbake til en spillerlogistikk policy som ligner mer på den vi så i 2007 - 2009. |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 31.07.2011 21:06 Post subject: |
|
|
Brattbakk09 wrote: | Dette er positive nyheter, og Borges kan fort være klart.  |
Stusser litt på at du mener dette når du for 3 dager siden sa at du heller ville valgt Brenne, Dahle, Riise eller Nordkvelle framfor Borges.
Dette med grunnlag i som du selv sier:
"Norske løpsmaskimer vet hva de kommer til, vet hva som skal til. Dette vet ikke utlendinger, derfor bør norske spillere være førstepri, og helst trøndere (Dahle, Sellin som gjerne kan hentes tilbake, Nordberg, Krogstad, Jamtfall etc....). De er billige i drift og lett å ha med å gjøra. Lokal forankring + økonomi. Tenker begge deler. Så får de eksotiske ballkunstnerne dra til andre klubber"
Synes du ikke du går litt imot deg selv hvis du plutselig er enig i at Borges er et bra kjøp, når du har argumentert så det holder imot oss som mente det fra starten av.
Eller? |
|
Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 31.07.2011 21:08 Post subject: |
|
|
Borges er bedre enn ingenting. Og jeg skrev OGSÅ at Borges viser innsats. Han har ikke så god løpskapasitet, men det får vel gå... |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 31.07.2011 21:18 Post subject: |
|
|
Fair enough det, men skjønner liksom ikke "Ja til norske løpsmaskiner"-propagandaen din hvis du likevel er fornøyd med Borges.
En Nordkvelle eller Dahle ville jo vært mye billigere i pris og drift, så du burde jo egentlig vært piss forbanna over vurderingene til Hoftun & Co hvis Borges kommer. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 31.07.2011 21:22 Post subject: |
|
|
... har du sagt det ovenfor Brattbakk 09? At "utlendinger" ikke vet hva som skal til? En smule generalisering det der kanskje... og mange av de mest suksessfulle de siste årene har vært såkalt utlendinger, slik som Larsen, Ørlund, Prica, Annan, Stadsgaard, Lustig, Dorsin, osvosv |
|
Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 31.07.2011 21:31 Post subject: |
|
|
Utlendinger kjenner ikke den trønderske og norske måten å spille på, hvordan oppføre seg på en fotballbane.. derfor bør førstepri alltid vært norsk, da de er lettere å tilpasse til å vise innsats, pågangsmot, løpskapasitet og utholdenhet/O2-opptak. Men det er ok med 2-3. Mener du at Lustig har vært suksessfull? Traore? Kone? Zahore? |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 31.07.2011 21:39 Post subject: |
|
|
Lustig har hatt en dårlig sesong, men alt i alt er det liten tvil om at han har vært en suksess... Konè var også svært viktig for klubben, mens Traorè aldri virkelig fikk sjansen, han viste at han var god men slet også mot slutten av sin periode, middels. Zahore? Zahora tenker du på? En gedigen katastrofe, men uten å vite for mye om utgiftene rundt ham så vil jeg tro at han var en billig katastrofe. |
|
Back to top |
|
 |
skrukken Rutinert

|
Posted: 31.07.2011 21:41 Post subject: |
|
|
Underlig at Annan med sine lave 65ml/min/kg klarte seg såpass godt, når han ikke var på det norske nivået og hadde den norske forståelsen for løpskapasitet..
Smartness og ballkontroll > o2 og løpsvilje |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 31.07.2011 21:44 Post subject: |
|
|
Brattbakk09 wrote: | Utlendinger kjenner ikke den trønderske og norske måten å spille på, hvordan oppføre seg på en fotballbane.. |
Prøver du å si at Prica, Annan, Stadsgaard, Sapara, Örlund, Hirschfeld, Kone++ ikke skjønner/skjønte hvordan de skal/skulle spille fotball i Norge?
Isåfall må det være den største skivebommen jeg har sett her inne på lenge..
Og faktisk litt generaliserende/rasistisk itillegg.. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 31.07.2011 21:45 Post subject: |
|
|
Heh!?!... ser du ikke at generaliseringen din er helt på jordet? Du fremstiller utlendinger som en gruppe som har et enhetlig ståsted i forhold til din andre, og tredje generalisering, nemlig norsk og trøndersk måte å spille fotball på. Dette blir et virkelighets- og verdensbilde som for meg blir så fjernt at det blir helt umulig å diskutere mot. Det at du kan vise til noen spillere som ikke er norske som ikke har vært noen suksess på Rosenborg, er jo ikke noe argument når det gjelder dette. |
|
Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 31.07.2011 21:48 Post subject: |
|
|
Ta det helt med ro her. Jeg mener bare at vi bør se i Norge og trøndersk først og fremst. Disse forstår vår kultur. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 31.07.2011 21:49 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...206296.ece
Borges frir til oss igjen
Rosenborg er en god mulighet for meg, de er en av de beste klubbene i hele Skandinavia, sier han til Aftenbladet. |
|
Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 31.07.2011 21:51 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 31.07.2011 21:53 Post subject: |
|
|
Brattbakk09 wrote: | Ta det helt med ro her. Jeg mener bare at vi bør se i Norge og trøndersk først og fremst. Disse forstår vår kultur. |
... og hva legger du i "vår kultur", som ikke skal være like lett å forstå for de som ikke er fra Norge og Trøndelag? |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 31.07.2011 21:56 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | http://fotball.adressa.no...206296.ece
Rosenborg er en god mulighet for meg, de er en av de beste klubbene i hele Skandinavia, sier han til Aftenbladet. |
ok... jeg skal prøve å se bort fra trollet ... men nå synes jeg denne saken begynner å ligne veldig mye på VPG- saken... er det en agent og spiller i skjønn forening som forsøker å få andre klubber på banen her tro? f.eks FCK? Eller... enda en gang... Vålerenga? |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 31.07.2011 21:58 Post subject: |
|
|
Skjønner virkelig ikke hva du egentlig mener Brattbakk09..
I en annen tråd ber du om at Torbjørnsen skal finne noen spillere. Han er ikke akkurat kjent for å finne norske spillere for å si det sånn!
Du er jo tydeligvis fornøyd med de utenlandske spillerene han har skaffet oss, siden du ber om flere.. Eller?
Er ikke meningen å være så krass, har bare problemer med å se helheten i meningene dine for øyeblikket.
Last edited by thoves on 31.07.2011 22:01; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 31.07.2011 21:59 Post subject: |
|
|
thoves wrote: | Skjønner virkelig ikke hva du egentlig mener Brattbakk09..
|
Så drit i å svare han da. Det må da være helt åpenbat for alle nå at han er et troll.
Brattbakk09: Dette er din absolutt siste advarsel. Mer piss fra deg, og du ryker fra forumet. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 31.07.2011 21:59 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | http://fotball.adressa.no...206296.ece
Hoftun eller noen andre på brakk bør få fingeren ut å få signert kontrakt med Borges omgående for 01.01 2012 og så gå i dialog med Fredrikstad. Vi er nødt til å se noe handlekraft snart. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 31.07.2011 22:33 Post subject: |
|
|
RBK kan vel snakke med Borges fra imorgen av uten Fredrikstads samtykke regner jeg med?
Om han kommer 01.01.2012 får FFK ingenting for ham. RBK står i en bedre forhandlingsituasjon nå enn i vinter. Derfor mener jeg RBK skal gjøre alt for å hente han nå selv om vi må betale FFK, tipper FFK er langt mer villige til å selge for en langt mindre pris enn i vinter.
Det er større sjans for å hente Borges i dette vinduet enn neste vindu da han da vil bli Bosmanspiller og da vil det helt sikkert bli rift om han fra utenlandske klubber.
Hent han nå!!! |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 3997 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 31.07.2011 22:55 Post subject: |
|
|
Lurer virkelig på om vi er på Borges i det hele tatt?`For meg virker det som om nye spillere må stå med lua i hånda utenfor Brakka og trygle om å få spille hos oss før noe blir gjort... _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 31.07.2011 22:58 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: | RBK kan vel snakke med Borges fra imorgen av uten Fredrikstads samtykke regner jeg med? |
Vi har kunnet snakke med han i 1 måned. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 31.07.2011 22:58 Post subject: |
|
|
Brattbakk09 wrote: | Mener du at Lustig har vært suksessfull? Traore? Kone? Zahore? |
Lustig? Ja - helt frem til i fjor
Traore? Jepp - han skal ha mye av æren for Valencia-seierene, blant annet.
Kone? - Så definitivt. Giftigere spiss har ikke klubben hatt på lange tider- Snittet hans er skyhøyt! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 31.07.2011 23:12 Post subject: |
|
|
Jeg for min del håper (og tror!) at vi strekker oss etter Nosa framfor Borges, 20 år - scorer mål for Nigeria U23 - helt i toppen i spillerbørsene - +++
Fortsetter Nosa utviklingen i et læringsmiljø som Rosenborg er han for god for RBK ila et par år. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 31.07.2011 23:14 Post subject: |
|
|
Quote: | Vi har kunnet snakke med han i 1 måned. |
Ikke uten FFKs tilatelse. |
|