View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 31.07.2011 20:44 Post subject: |
|
|
ola. wrote: | Vil rererelansere Yttergård Jenssen. Dette er en spiller som faktisk ligner litt på Skjelbred, når det gjelder kreativitet og arbeidskapasitet. Han kan vel også føre ball. Forskjellene er vel at YT er litt mer fysikk og krutt, men mindre teknikk. Noen med eller mot? |
God spiller, men priskravet vil være minst 20 millioner. Vi er nødt til å finne spillere før dem slår igjennom i andre norske klubber for etter at det har skjedd så koster dem en liten formue med mindre de har kort kontrakt eller er bosman. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 31.07.2011 20:45 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | "vaggete" spiller/løpestil med litt for mange tversover pasninger. Jeg er ingen stor fan. |
Second that. Aldri skjønt hypen. En lubben midtbanespiller som sjelden slår den avgjørende pasningen fremover. Overhodet ikke min type. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 31.07.2011 20:47 Post subject: |
|
|
Jeg tror kanskje at med et miljøskifte(en overgang) og en mer offensiv spillestil kan oppkvikke ham, og kanskje forhindre ham fra å måtte foreta tversoverpasninger
(har selv ikke lagt noe spesielt merke til dette). Og løpesettet hans kan vel ikke være til hinder, dessuten kan jeg ikke gjenkjenne vaggheten hans når jeg nå ser Tromsø-kampen som er nå.
Edit:
Jeg tror også at han muligens ikke er så dyr nå, han er ikke inne i en stor periode i karrieren, individuelt sett, og trenger kanskje et skifte. Akkurat som vi har ment om Skjelbred i lang tid. |
|
Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 31.07.2011 20:58 Post subject: |
|
|
Det er langt mer interessant å se på historikken til Sørum og Moldskred, da man vil se hvor sannsynlig det er at Sørum blir en gjentagelse av Moldskred sin tid i RBK. Begge skåret 15 mål i AL da de var 24 år gamle. Året etter fikk de begge betraktelig med spilletid i TL, uten å slå igjennom. Ingen av dem skåret ett mål den sesongen, faktisk. Altså ingen av dem tar nivået i TL. Deretter drar MM til Tromsø, mens Sørum blir i Godset i én sesong til. Ingen av dem får nevneverdig med spilletid den sesongen. Sørum tar veien til Haugesund, mens Moldskred blir i TIL. MM skårer i påfølgende sesong 12 mål, samt har 5 assists. Etter å ha rykket opp med Haugesund, får Sørum 11 mål og 6 assists i sin første gode sesong i TL. Begge spilte den sesongen for et ressurssvakt lag i en 4-4-2-formasjon. I sin andre gode sesong i TL, hadde Moldskred 10 mål og 4 assists på 18 kamper fra start. Sørum har 8 mål og 2 assists på 16 kamper fra start så langt i år. Dette er tall som er vanvittig like. Det viktigste er at begge hadde rollen som bakromsspiss med en god makker i Rushfeldt/Djurdjic. I RBK har det vært null garanti for dette, noe som gjør det håpløst å kjøpe slike spillere fra dårligere lag. Spesielt når de ikke har en hel karriere som gode TL-spillere. |
|
Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 31.07.2011 20:59 Post subject: |
|
|
Hvor blir det av Stig Thorbjørnsen? Har han noe på lur til oss? |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 31.07.2011 21:05 Post subject: |
|
|
Sylta wrote: | Det er langt mer interessant å se på historikken til Sørum og Moldskred, da man vil se hvor sannsynlig det er at Sørum blir en gjentagelse av Moldskred sin tid i RBK. Begge skåret 15 mål i AL da de var 24 år gamle. Året etter fikk de begge betraktelig med spilletid i TL, uten å slå igjennom. Ingen av dem skåret ett mål den sesongen, faktisk. Altså ingen av dem tar nivået i TL. Deretter drar MM til Tromsø, mens Sørum blir i Godset i én sesong til. Ingen av dem får nevneverdig med spilletid den sesongen. Sørum tar veien til Haugesund, mens Moldskred blir i TIL. MM skårer i påfølgende sesong 12 mål, samt har 5 assists. Etter å ha rykket opp med Haugesund, får Sørum 11 mål og 6 assists i sin første gode sesong i TL. Begge spilte den sesongen for et ressurssvakt lag i en 4-4-2-formasjon. I sin andre gode sesong i TL, hadde Moldskred 10 mål og 4 assists på 18 kamper fra start. Sørum har 8 mål og 2 assists på 16 kamper fra start så langt i år. Dette er tall som er vanvittig like. Det viktigste er at begge hadde rollen som bakromsspiss med en god makker i Rushfeldt/Djurdjic. I RBK har det vært null garanti for dette, noe som gjør det håpløst å kjøpe slike spillere fra dårligere lag. Spesielt når de ikke har en hel karriere som gode TL-spillere. |
Veldig god analyse og jeg holder med deg i at det er gode grunner til å være skeptisk til Sørum. Skal vi ha en spiss fra Haugesund bør det være Djurdic. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 31.07.2011 21:08 Post subject: |
|
|
Sørum er en god spiss, men skal vi først bruke penger på en makker til Prica burde vi sikte høyere. En forsterkning ville han vært, men vi trenger en enda bedre forsterkning. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 31.07.2011 21:12 Post subject: |
|
|
Som en har sett med Moldskred, Winsnes og Olsen er det noe helt annet å spille for Rosenborg enn å imponere i enkeltkamper for mindre lag. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 31.07.2011 21:14 Post subject: |
|
|
Kan da ikke sammenligne de 4 spillerne. Det er forskjellige posisjoner, forskjellige styrker og svakheter, og jevnt over forskjell i kvalitet. |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 31.07.2011 21:15 Post subject: |
|
|
Sørum? Jeg nekter å tro det. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 31.07.2011 21:16 Post subject: |
|
|
Roamer wrote: | Sørum? Jeg nekter å tro det. |
X 2 |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 31.07.2011 21:23 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Kan da ikke sammenligne de 4 spillerne. Det er forskjellige posisjoner, forskjellige styrker og svakheter, og jevnt over forskjell i kvalitet. |
Det de har felles er at de har imponert i enkelt kamper for mindre klubber med langt mindre press enn de vil f.eks oppleve i Rosenborg. Det representerer en risiko for kjøpende klubb som i disse tilfellene er oss. En risiko vi må være klar over.
Denne risikoen er større dess eldre spilleren da det er tydelig at spilleren er avhengig av mindre press og mindre analyser om egen person for å lykkes og at det ofte er grunnen til at spilleren ikke har havnet i en større klubb tidligere. Denne risikoen er etter min mening ikke noe mindre enn at en spillere fra den tredje verden ikke skal tilpasse seg norske forhold. Med tanke på pris, lønn bør vi unngå slike slike spillere og hvis vi skal gamble bør det være for utenlandske spillere med tilsvarende risiko, men med ett langt større potensial. |
|
Back to top |
|
 |
ErikPerik Senior
|
Posted: 31.07.2011 21:24 Post subject: |
|
|
sier vel mest om hvor lite Hoftun har å rutte med. Får håpe at det ligger en annen handel klar som tar en større del av kaka. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 31.07.2011 21:26 Post subject: |
|
|
Sørum vil ikke bli billig og vil tro at Haugesund ikke engang kommer til å diskutere overgang før en er over 5 millioner. Han er i stor grad forskjellen for dem om de er ett tippeligalag eller ett adeccoligalag. |
|
Back to top |
|
 |
ErikPerik Senior
|
Posted: 31.07.2011 21:40 Post subject: |
|
|
godt mulig. Men Pall G er verdt 3-5 mill og vi ikke har råd til det, så har vi vel heller ikke råd til Sørum for 5 +. Hvis ikke avtalen allerede er gjort og derfor hadde vi ikke peng å sende til Nadderud;D
Får vel vite noe imårra. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 31.07.2011 22:07 Post subject: |
|
|
Lurer på hvorfor jeg plutselig diskuterer Yttergård Jenssen i denne tråden isteden?
Når det gjelder han tråden handler om, håper jeg det er like uaktuelt som med Torgeir Dahle. At de er på samme prioriteringsrang. Lav. |
|
Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 31.07.2011 22:11 Post subject: |
|
|
Brattbakk09: Du vil heller ha Dahle enn Sørum? Fotballforståelsen på topp.. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 31.07.2011 22:27 Post subject: |
|
|
Var i sesonginnledningen vi fikk høre at Hoftun hadde 20 mill å signere spilllere for. Vi har brukt 8 mill på Larsen og ca 4,5 mill på issah, altså skal det vel være omlag 7,5 mill igjen. Vi skal nok ikke forvente mer enn èn singering, men vi ville hatt råd til både Sørum og VPG vil jeg tro ErikPerik. |
|
Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 31.07.2011 22:32 Post subject: |
|
|
Brattbakk09 wrote: | Roamer wrote: | Sørum? Jeg nekter å tro det. |
X 2 |
X 3
Dessuten har ikke Djurdic noe i RBK-drakten å gjøre heller, hvor dypt skal vi synke. Ærlig talt, vi søker jo ettter å BRILJERE i TL. F... heller _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 31.07.2011 22:48 Post subject: |
|
|
Roamer wrote: | Sørum? Jeg nekter å tro det. |
x4 _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 31.07.2011 22:51 Post subject: |
|
|
Man bliver ikke engang overrasket over navnene som bliver nævnt længere. Et langt mareridt dette her... _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
ErikPerik Senior
|
Posted: 31.07.2011 23:05 Post subject: |
|
|
Macha: de 20 mill som var satt av til spillerkjøp er vel en del av et flytende budsjett som hoftun må forholde seg til. De 20 mill kan vel inkludere noe bonus for resignering av kontrakter osvosv. Det burde uansett være nok til en Sørum som ALDRI vil bli god nok for feks landslagspill eller videresalg av noe slag.
Men enhver spiss eller offensiv kapasitet som hjelper Rade på topp med litt plass og deng er hjertelig velkommen. min vurdering er at han burde være verd ca halvparten av Pall G. maks. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 01.08.2011 00:15 Post subject: |
|
|
Brattbakk09 wrote: | Hvor blir det av Stig Thorbjørnsen? Har han noe på lur til oss? |
Ja, enda en spiss i samme gate som supersigneringen Boti Goa kanskje... |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 01.08.2011 00:23 Post subject: |
|
|
Nei! Han er helt klart i samme katogeri som Olsen og Moldskred. Plz, supportere og Hofun, nå må dere lære! |
|
Back to top |
|
 |
|