View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Vollrik Veteran

|
Posted: 29.07.2011 20:30 Post subject: |
|
|
Kanskje Terje Svendsen også støtter seg til Hoftunismen, og helst ansetter trøndere som SD? _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 29.07.2011 22:21 Post subject: |
|
|
Strand wrote: | En bør i så tilfelle ha et godt speiderapparat da Eggens store styrke ikke er å finsikte nysigneringer utenfor landegrensene. |
Klart. Det tror jeg Eggen ser behovet for selv også. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 29.07.2011 22:36 Post subject: |
|
|
Vollrik wrote: | Kanskje Terje Svendsen også støtter seg til Hoftunismen, og helst ansetter trøndere som SD? |
Ja det er åpenbart. Han nektet på "utredningsmøtet" hvor de forklarte den usedvanlig grundige prosessen ved ansettelse av SD, å si noe om hvor viktig faktoren "lokal tilhørlighet" var i forhold til feks. erfaring og tidligere resultater i lignende stillinger. |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 29.07.2011 22:41 Post subject: |
|
|
å skifte tittel fra sportsdirektør til vits bør være en sak oppe til neste medlemsmøte. Uansett om vi gikk etter Gunnarson eller ikke så er det særdeles uprofesjonelt av en ansatt/LEDER å ikke være tilstede på arbeidsplassen i en særdeles viktig tid. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 29.07.2011 23:03 Post subject: |
|
|
Nørr overgængen itte gekk som den skulle,
er Hoftun nødt tæll å sætta sei i bilen og rulle;)
Rulle langt bort! _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.07.2011 23:51 Post subject: |
|
|
Hvorfor er uka før overgangsvinduet åpner så viktig? Er den viktigere enn uka da alt ble klart med Issah, eller er den viktigere enn uka etter overgangsvinduet er stengt? Kjenner du arbeidsoppgavene til sportsdirektøren foruten å være hovedansvarlig for overganger? |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 30.07.2011 00:02 Post subject: |
|
|
Han burde uansett vært rundt laget i forhold til disse viktige CL-kampene. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 30.07.2011 00:02 Post subject: |
|
|
Hørt om noe som kalles signaleffekt kristobal? |
|
Back to top |
|
 |
DelPiero Proff
|
Posted: 30.07.2011 00:05 Post subject: |
|
|
En ting er om alt hadde vært / er på stell før overgangsvinduet starter.
Uten at vi vet det for sikkert, så er det jo rimelig gode odds for at det ikke var det før han dro nedover til Danmark. _________________ Dersom valget hadde stått mellom å score mot Liverpool fra 40 meter på Anfield eller ligge med Miss World, ville det vært vanskelig å velge. Heldigivis har jeg gjort begge deler.
-George Best- |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.07.2011 01:05 Post subject: |
|
|
Jeg er ganske sikker på at du også syns dette er uheldig og tildels uproffesjonelt Kristobal. Jeg antar at du gjør dette fordi din nyeste agenda er å forsvare Hoftun, sannsynligvis et ledd som skal støtte opp om spådommen/meningen om at alt egentlig er bra i og med rosenborg.
Men legger du fra deg agendaen så må du være enig i at dette ikke er særlig bra.
Eksempler:
* Vi spiller en av nyere tids viktigste kamper, Hoftun er ikke tilstede.
* vi er avhengige av å få inn flere forsterkninger når vinduet åpner for å ha sjans til å hente inn teten.
* En spiller som Dure ønsker seg til rbk. Rbk venter til Hoftun er tilbake før de starter forhandlinger med LøvHam. Ffk har allerede startet forhandlinger. Pinlig om han ender i FFK fordi vi satt alt på vent til Hoftun er tilbake.
* VPG ønsket seg mest til rbk, han endte i Enga. Er situasjonen som beskrevet over? Satt vi alt på vent til Hoftun var tilbake og tapte spilleren på det? Sannsynligvis ikke, men signaleffekten er dårlig.
Det er rett og slett utrolig håpløst å dra en uke på Dana cup når du burde vært på jobb. Og kjapt spørsmål: Hvorfor i helvete betaler vi en mann over 1 millioner kroneri året for å utføre en av de hardeste jobbene i norsk fotball, og samtidig lar han være trener for et annet lag??? |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 30.07.2011 01:24 Post subject: |
|
|
Nok er nok!
Noen har tatt seg den frihet og laget en video om Erik Hoftun. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 30.07.2011 10:46 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Hvorfor er uka før overgangsvinduet åpner så viktig? Er den viktigere enn uka da alt ble klart med Issah, eller er den viktigere enn uka etter overgangsvinduet er stengt? Kjenner du arbeidsoppgavene til sportsdirektøren foruten å være hovedansvarlig for overganger? |
Vel, det som er fakta er at arbeidet rundt Kevin Dure er utsatt av den eneste grunn at Erik Hofun er på Danacup, og dette kommer fra selveste Jan Jønsson selv. Man kan også begynne å lure på hva som egentlig er greia rundt VPG.
Det som er mest ideelt er at Hoftun enten har ferie i siste halvdel av Juni eller første halvdel September, om Danacup er så forbanna viktig for ham så bør han finne seg en annen jobb. Det internationale vinduet har vært åpent lenge, og om 2 dager åpner det norske. Mener du virkelig det Kristobal at det ikke er kritikkverdig at han er på Danacup? Kevin Dure har jo vært ettertraktet av både Brann og FFK, ting må skje fort og effektivt. Det at Hoftun er på Danacup er en vits som desverre er sann.
Det var en gang en Jerv som hadde sikta seg inn på en feit tiur, men Jervnen syntes det var lurt og kulen litt Danmark først, og vips! Kom Gaupa og tok tiur'n. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Lukeh Junior
|
Posted: 30.07.2011 11:09 Post subject: |
|
|
Sitter litt med følelsen av at Hoftun har et eller annet på lur, hadde RBK virkelig ville hatt Gunnarsson så hadde de henta han, spesielt med tanke på at vi var første valget hans. Tviler sterkt på at Jönsson hadde latt Gunnarsson glippe om han ikke visste at han fikk noe som var bedre.
For alt vi vet så kan Hoftun ha vært i Danmark for å signere en ny spiller. |
|
Back to top |
|
 |
EvileyeS Rutinert

|
Posted: 30.07.2011 11:14 Post subject: |
|
|
Han har vel ikke tid til det, han som trener guttelaget til Byåsen... Vi VET jo, og har fått det bekreftet av klubben, at han er der i det ærendet. Tviler sterkt på at han gjør noe annet der også... _________________ Svikter ALDRI Rosenborg!
www.tt05.no
Ultras Øyivinds |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.07.2011 11:19 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Jeg er ganske sikker på at du også syns dette er uheldig og tildels uproffesjonelt Kristobal. Jeg antar at du gjør dette fordi din nyeste agenda er å forsvare Hoftun, sannsynligvis et ledd som skal støtte opp om spådommen/meningen om at alt egentlig er bra i og med rosenborg.
|
Jeg har blitt beskyldt for så mye rart de siste årene og kritisert for så mye, og skulle jeg hatt en agenda er det jo rart at jeg ikke har hatt denne agendaen hele tiden.
- Da jeg mente klubben drev med katastrofebudsjettering på tilskuertall ble jeg av flere her inne ledd litt av og fortalt at det jeg drev med kun var synsing og gjetting, og at ingen ting tilsa at interessen kom til å synke.
- Jeg kritiserte så sent som i fjor vår det jeg mente var en talentløs innkjøpspolitikk på spillere i klubben.
- Jeg ba i blogg på rbk.no etter serieåpningen mot Brann i år om en klargjøring fra klubben på hvor vi står på ulike områder. Det svaret har jeg forsåvdt ikke fått. Men det jeg skrev var blant annet:
"Men en slags offisiell klargjøring fra klubben på hvor de mener vi står, hva som er kortsiktige og mer langsiktige mål og hvordan man har tenkt å komme seg dit hadde nok ikke vært så dumt.
Større klarhet i hvilke ressurser vi besitter, og hva man kan bruke for å nå de målene man setter seg hadde også vært på sin plass. Der tror jeg til og med Jan Jönsson kan ha godt av noen konkretiseringer. Det aner meg kanskje at vår nye trener etter en tid kan føle at han har kommet hit på feil premisser dersom handlefriheten ikke er stort større enn hva han var vant med i Stabæk.
«Problemet» er kanskje at Jönsson er for snill til å gå i krigen på dette før det er for sent. Både Nils Arne Eggen og Erik Hamrén var nok trenere som satte strengere krav til å få det slik de ville. Jeg håper for all del at ikke Jönsson blir en syndebukk om resultatene skulle blir mer varierende enn de siste årene, og man atter en gang begynner å kaste ut trenere framfor å gå mer i dybden på årsakene til at ting eventuelt ikke skulle gå så bra sportslig som man ønsker.
Til Jönsson er det å si at han må stole på de valgene han har gjort. Med unntak av ett. Ut med Bjärsmyr og inn med Wangberg."
Jeg vil på det sterkeste motsi at jeg skal ha fått en agenda for Hoftun bare ett år etter at jeg kritiserte jobben hans på det sterkeste. Jeg driver rett og slett ikke med sånn meningshopping.
Vollrik skriver: Det som er mest ideelt er at Hoftun enten har ferie i siste halvdel av Juni eller første halvdel September
Hvem her inne kjenner arbeidsbeskrivelsen til Hoftun ut over det å drive forhandlinger med kontrakter og den slags? Gitt at ferien i RBK som i de fleste andre bedrifter bestemmes i god tid, er det slik at sportsdirektøren bør og kan ta ferie de tre første ukene av september når planlegging av opplegg rundt gruppespillskamper i mesterligaen eller europaligaen må finne sted?
Jeg vet rett og slett ikke, men hvis noen kan bekrefte at sporetsdirektøren ikke har noe med noe arbeid i forkant av eventuell mesterligadeltakelse å gjøre så kan jeg være med på at de tre første ukene av september hadde vært bedre.
Last edited by kristobal on 30.07.2011 11:25; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 30.07.2011 11:22 Post subject: |
|
|
Nå må gutteklubben "ingen kommentar" komme ut av reiret, for dette bare krever en forklaring. Det må jo være åpenbart for de også hvordan dette akkurat nå fremstår for folk flest. Hoftun i Danmark to dager før vinduet, Pall Gunnarson forsvinner trolig til Vålerenga, til tross for at det har fremstått som åpenlyst at han vil hit og at vi vi ha han... og i tillegg uttalelser om at "det avventes at Hoftun er tilbake fra Danmark".... dette er ikke en tid for avvente noe som helst, dette er en tid for å handle når det er nødvendig, for i denne verden skjer ting fort. Det fremstår som Hoftun ikke har den rette teften for akkurat dette.
Jeg håper inderlig at forklaringen kommer når overgangsvinduet åpner og det lanseres et par kvalitetsspillere ganske raskt... for det er den eneste forklaringen som er akseptabel i forhold til den situasjonen vi nå står i. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 30.07.2011 11:26 Post subject: |
|
|
Det finnes både telefoner og telefaxer i disse tider.
Hvis spillere glipper fordi en person avvikler sin ferie, da er jaggu klubben mere råtten enn jeg hadde trodd. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 30.07.2011 11:29 Post subject: |
|
|
Joda, jeg tror EGENTLIG ikke det jeg heller... jeg bir bare så frustrert over at klubbens herrer i så stor grad opererer innenfor sin egen lille boble av "ingen kommentar", når en kommunikasjon med fansen hadde vært på sin plass. |
|
Back to top |
|
 |
BB Junior
|
|
Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 30.07.2011 13:05 Post subject: |
|
|
Middelmådighet har et ansikt
Kunne ikke sagt det bedre selv.
Men det gjør vondt at vi blir pissa på om og om igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 30.07.2011 13:15 Post subject: |
|
|
Kristobal:
Alle vet at vi trenger forsterkninger, og skal vi han noen sjanse om EL (håper selvsagt på CL) så må vi har forsterkninger klar til første august. Hoftun burde blitt igjen i Trondheim for det er mer en nok arbeid som skal gjøres. Som SD så er det han som skal si ja eller nei til nye spillere for så å forhandle div klubber og spillere, og når Hoftun bestemmer seg for at Dana Cup er viktigere en Rosenborg så burde han slutte. |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 30.07.2011 13:43 Post subject: |
|
|
Om vi mistet nok en spiller pga at Hoftun er borte, så er det dårlig av både Hoftun og klubben som organisasjon. Vi har alle ferie fra våre jobber, men er noen borte så er det andre som må ta tak i den ferierendes oppgaver. Dette mener jeg også må gjøres i RBK. Jeg håper at vi ikke fikk VPG pga at vi ikke ønsket spilleren så sterkt som media har gitt uttrykk for. |
|
Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 30.07.2011 13:53 Post subject: |
|
|
SÃ¥ da mener du vi burde ansette to SD'er, eller en SD og en assistent?
Vi har alle ferier men dette er ikke en vanlig jobb, han har ansvar for spillerlogistikken og da kan han ikke ta ferie rett før eller under et overgangsvindu. Han kan ta ferie i april/mai eller sept/okt og hvis dette ikke passer han så passer ikke han jobben. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 30.07.2011 13:55 Post subject: |
|
|
Det verste er at han i praksis ikke har ferie heller, han er på mange måter på jobb med guttelaget til byåsen. En jobb han aldri burde hatt i tillegg til den viktige SDjobben. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 30.07.2011 13:58 Post subject: |
|
|
Da kan han like gjerne melde overgang til byåsen og fortsette med den jobben istedenfor. |
|
Back to top |
|
 |
|