| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 29.07.2011 00:52 Post subject: |
|
|
Jeg vil heller ha en "Iversen" enn en bakromsspiss sammen med Prica, fordi jeg vil gi Prica gode arbeidsvilkår inne i boksen. Borges er min drøm, og da blir VGP "unødvendig" Man må ha to spillere som kan være truende på innlegg i boksen, har man bare en blir vedkommende tatt ut alt for lett. Er veldig redd Svensson/Henriksen blir for "lett" som midtbaneduo også og hadde veldig gjerne sett PCS erstattet fullverdig.
Laget jeg listet opp til slutt, bare med en erstatter for PCS, en Issah som holder nivået for Annan, Borges for Iversen og en ny ving, tror jeg hadde vært et gull-lag og et CL-kompetent lag. Da har man de helt riktige spillertypene satt sammen. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.07.2011 01:13 Post subject: |
|
|
| En skadefri DFH er veldig lik Iversen. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 29.07.2011 01:14 Post subject: |
|
|
| Er han en reell trussel i lufta? Og like klok som Iversen? Ikke at det har noe å si egentlig, han er jo kronisk skadet likevel. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.07.2011 01:40 Post subject: |
|
|
| Han er en brukbar hodespiller, men ikke på Iversen sitt nivå. Han har også ett bra blikk og er veldig bra teknisk. Det største problemet er at han aldri får nok kamper til å komme i ordentlig kampform. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 29.07.2011 08:38 Post subject: |
|
|
alt var mye bedre under krigen..synger Ole Paus.
For de som evner å høre en undertone der, vil jeg minne om at det laget vi etter manges mening skal klone ved å erstatte spiller for spiller, var et av de mest utskjelte lagene i RBK-historien.
I hvertfall på RBK-WEB.
Hvorfor snakke om erstatter for navngitte personer da?
Et fotballag kan komponeres på mange forskjellige måter.
Akkurat nå er stallen litt ute av kurs.
17-18 åringer som skal ta ansvar i posisjoner der de ikke får brukt sine beste sider,osv.
Et par forsterkninger kan gjøre oss like uovervinnelige som de siste par sesongene i TL. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 29.07.2011 08:50 Post subject: |
|
|
Veldig bra innlegg Knerten. Ingen tvil om at Jönsson har dårlige arbeidsforhold. Men til tross for det synes jeg ofte innsatsen til spillerne er de kritiske 5-10% lavere enn under Hamrén og Eggen. Husker Moldskred mot Atletico og Aris. Så ut som han hadde fått djevelen(Eggen) i seg.
Samtidig er dette to-veis. Det er lettere å ha en kontinuerlig høy innsats på et kollektiv som fungerer.
dog hadde ikke Hamrén allverdens med stall når han tok over han heller, men synes likvel spillerne jobbet hardere, og en så en framgang i det laget gjorde, til tross for ustabile resultater det første halvåret. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.07.2011 09:39 Post subject: |
|
|
| Hamrèn hadde en veldig bra stall når han tok over, men som hadde underprestert kraftig året før. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 29.07.2011 09:54 Post subject: |
|
|
Rocky:
Stallen Hamrén tok over hadde spillere som Sapara, Tettey, Demidov, Iversen, Konan Ya og Traore. |
|
| Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 29.07.2011 10:09 Post subject: |
|
|
| Vil bare si fantastisk godt innlegg knerten, jeg er veldig enig i alt (unntatt det om han trøndern i drammen). Det er synd styret tilsynelatende ikke har den samme innsikten, og ville tatt den naturlige beslutningen det medførte. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.07.2011 10:23 Post subject: |
|
|
| Ryujin wrote: | Rocky:
Stallen Hamrén tok over hadde spillere som Sapara, Tettey, Demidov, Iversen, Konan Ya og Traore. |
Alle disse hadde et svært høyt toppnivå i hvert fall. Det er det ingen tvil om. Det folk bør ta med i betraktningen i alle vurderinger om nivå til en hver tid er at de ikke hadde sitt toppnivå samtidig.
Status for noen av disse da Hamrén tok over var:
- En Tettey som var så å si helt ufarlig framover på banen
- En Sapara som var et digert hull defensivt
- En Demidov som opptrådte nonchalant og var en dårlig duellspiller, utrolig langt unna det nivået han hadde i sin siste sesong hos oss |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 29.07.2011 10:27 Post subject: |
|
|
Tettey var ikke farlig fremover før i sin siste sesong, men han dekket et stort område som ga spillere som Sapara litt mer frihet.
Demidov var kanskje litt nonchalant men han var en av våre beste, han som de fleste på hans alder hadde gode og dårlige dager.
Last edited by Ryujin on 30.07.2011 13:22; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 29.07.2011 13:16 Post subject: |
|
|
Det som er med Steffen og Anthony er at de er to som er ekstremt gode til å gjøre andre gode. Lustig og Dorsin var veldig avhengige av begge de to for å bidra offensivt, PCS og Henriksen fikk mye mer ball i rettvendte posisjoner med Steffen på banen (og kunne frigjøre seg mer offensivt med Annan der), Moldskred fikk mye bedre baller å jobbe med (fordi Steffen kunne slå/stusse ham gjennom og PCS/Henrix oftere fikk ball i gode posisjoner til å spille ham gjennom) og Prica hadde rett og slett en utrolig mye enklere jobb med Iversen som sin partner.
Måtte bare gjenta det enda en gang... Det er så kjipt at ledelsen ikke hadde klare planer for å ersatte disse, enten direkte, eller med andre typer, slik at vi hadde lagt om måten å spille på. Men det som har skjedd nå er trist og det skremmer meg om ingen i RBK ser at stallen er utrolig begredelig satt sammen. For Lustig, Dorsin, Moldskred, PCS, Henriksen og Prica var alle sammen bedre i fjor enn de har vært så langt i år. Og det er ikke fordi de har blitt dårligere fotballspillere eller fordi treneren heter Janne Jönsson, men fordi vi har mistet de to som var best på å gjøre andre gode. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 29.07.2011 13:43 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | ... Problemene våre har en sammenheng. ...
... JJ har en utrolig utakknemlig jobb med å få til en god offensiv samhandling. Sammensetningen vår er rett og slett så katastrofalt dårlig at det er et under. Folk må ta sin hatt og gå her, og det starter på toppen, med de som ansetter de ansvarlige.
|
Siterer ikke hele det glimrende innlegget til knerten, men trekker frem noen av de grunnleggende momentene han peker på: At problemene våre har en sammenheng og at noen valgte og ansatte, som kom lenge før Jönsson, ikke bare har ansvar, men har skyld i situasjonen.
Dessverre har noen i årevis klart å fremstå som den uerstattelige "superformannen" og "superadm.dir.en" fordi laget har klart å vinne den norske serien. Ikke på grunn av at de nødvendigvis har forvaltet klubbens posisjon bedre enn man kunne forvente, at klubben har en selvfølgelig ledende posisjon sportslig, omdømmemessig og ressursmessig i Norden/Skandinavia/Norge/Midt-Norge (stryk ambisjonsnivået som ikke passer), men mer fordi nesten hvem som helst av norske klubbledere i samme stilling/verv med RBKs utgangspunkt kunne levert minst samme resultater.
Stallens sammensetning i dag er resultater av ikke bare tilfeldigheter som at noen spillere sier nei og at andre blir solgt.
I det store bildet er stallens sammensetning resultater av valg og prioriteringer som man heller ikke kan klandre et villig manipulerbart årsmøte for å ha "godkjent" og lagt føringer for.
Hvis RBK skal bli en klubb som er ute i Europa årlig, må klubben profesjonaliseres til det ambisjonsnivået også for ansvarlige ledere utenfor banen. Ansvarliggjøringen må gå lenger enn at noen kan unnskylde seg med at treneren ikke har klart å vinne serien. Eventuelt at seieren ikke var tilstrekkelig, som har skjedd mange tidligere trenere da klubben fremdeles hadde økonomiske muskler til å skjule de ansvarliges inkompetanse med stadig nye kjøp. Og da konkurrentene i Skandinavia vaket en, i økonomisk forstand, "divisjon bak".
Erkjennelse og innrømmelse av egne styrker og svakheter, hva de har gjort bra og hva de har gjort for dårlig, vil i tilfelle kunne si om styreleder, styremedlemmer, adm.dir., sportslig leder etc har i seg noe som gjør at de kan bli en del av løsningen og ikke bare være en del av problemet. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.07.2011 14:30 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | | Hvis RBK skal bli en klubb som er ute i Europa årlig, |
Det er vi vel. Vi har spilt e-cup i alle kalenderår siden 1989. Alle somre/høster med unntak av 2006, men da spilte vi før seriestart. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.07.2011 16:13 Post subject: |
|
|
| Fra neste år er det slutt. Du ser vel kanskje da hvorfor folk er forbannet istedenfor å late som at spådommen din har gått i oppfyllelse og at vi er omtrent like god som ifjor eller i forfjor. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 29.07.2011 17:50 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Hamrèn hadde en veldig bra stall når han tok over, men som hadde underprestert kraftig året før. |
når jeg tenker meg om har dere selvfølgelig rett. Tankene gikk til Pelu og Miller, men vi hadde jo samtidig spillere med klasse og potensiale. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.07.2011 18:03 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Fra neste år er det slutt. Du ser vel kanskje da hvorfor folk er forbannet istedenfor å late som at spådommen din har gått i oppfyllelse og at vi er omtrent like god som ifjor eller i forfjor. |
Jeg tror vi spiller i Europa neste år også jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 29.07.2011 18:32 Post subject: |
|
|
| Meget bra innlegg knerten. Er enig i alt du sier. Annan var livsviktig for oss, og vi visste vel egentlig ikke hvor avhengig vi var av Steffen Iversen før han var borte. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 29.07.2011 20:49 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Keenoir wrote: | | Fra neste år er det slutt. Du ser vel kanskje da hvorfor folk er forbannet istedenfor å late som at spådommen din har gått i oppfyllelse og at vi er omtrent like god som ifjor eller i forfjor. |
Jeg tror vi spiller i Europa neste år også jeg. | Det blir i så fall på grunn av en Fair Play-plass. Lite tilsier medalje mtp de siste 3 kampene, og lite tilsier cupgull. |
|
| Back to top |
|
 |
langbein Junior
|
Posted: 30.07.2011 11:53 Post subject: |
|
|
Jeg føler at RBK laget klare ikke å få til samspillet som RBK lagene har vært dem siste årene.
Vis RBK spillene spiller enkelt og får til passing spillet så trur jeg det det ser lyst ut utover høsten  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 30.07.2011 12:11 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | gisp! wrote: | | Hvis RBK skal bli en klubb som er ute i Europa årlig, |
Det er vi vel. Vi har spilt e-cup i alle kalenderår siden 1989. Alle somre/høster med unntak av 2006, men da spilte vi før seriestart. |
Jeg er overbevist om at du egentlig skjønte at jeg visste at RBK stadig spiller i Europa.
Dette var en liten skriveblemme. Det skulle egentlig stått forbli.
Da blir det: "Hvis RBK skal forbli en klubb som er ute i Europa årlig, må klubben profesjonaliseres til det ambisjonsnivået også for ansvarlige ledere utenfor banen. Ansvarliggjøringen må gå lenger enn at noen kan unnskylde seg med at treneren ikke har klart å vinne serien. Eventuelt at seieren ikke var tilstrekkelig, som har skjedd mange tidligere trenere da klubben fremdeles hadde økonomiske muskler til å skjule de ansvarliges inkompetanse med stadig nye kjøp. Og da konkurrentene i Skandinavia vaket en, i økonomisk forstand, "divisjon bak".
Erkjennelse og innrømmelse av egne styrker og svakheter, hva de har gjort bra og hva de har gjort for dårlig, vil i tilfelle kunne si om styreleder, styremedlemmer, adm.dir., sportslig leder etc har i seg noe som gjør at de kan bli en del av løsningen og ikke bare være en del av problemet." _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 30.07.2011 12:53 Post subject: |
|
|
Gisp!
Det som er ekstra ille er at det virker som om hele klubbens plan er å komme seg til CL igjen slik at penge strømmer inn, som igjen kan gi Hoftun og Svendsen god samvittighet til å legge beina på bordet å by overpris for middelmådige norske fotballspillere.
Det er ingenting som vitner om en plan om proffesjonalisering i det utenfor banen. En liten stund hadde Hoftun kvitta seg med Stig, i vinter ble dog Stig henta tilbake igjen i ren panikk før årsmøtet 2011. Klubben har også kvitta seg med mye av det som Hamren og Høgmo bygga opp av testlabber og mentale trenere, og det virker ikke som om Jønsson og Harald Svendsen klarer å hindre at feks Boti Goa er fast kunde på McDonnalds, og at flere av de andre spillerne blir observert nederst i nordre i tide og utide.
Rikdom fører ofte med seg latskap, og Rosenborg "gutteklubben grei" Ballklub er et meget bra eksempel blitt..
Trist. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 31.07.2011 02:48 Post subject: |
|
|
Etter tap mot Sogndal er serien avgjort, Rosenborg er ikke med i kampen om seriegull. Vi ligger under 0-1 motPlzen i Europa og går mest sannsynlig ikke videre. Europa blir mest sannsynlig ikke mulig neste år.
Kan ikke noen bedriten idioter komme å fortelle at alt er bra og at Hoftun og styret gjør og har gjort det meste riktig fram til nå.?.
Kan ikke noen fortelle meg at jeg ikke kan kritisere fordi jeg ikke har sitti ved siden av bordet under møter og forhandlinger, og derfor ikke kan si noe.?.
Kan ikke noen fortelle meg at klubben drives bedre nå enn foregående år.?.
Kan ikke noen trekke fram 5 random kamper og sammenligne den med noe som skjedde i 1992 under en flott vårdag når noen ble intervjuet av noen bla bla bla.?.
Eller bare gi faen og se hva som skjer med klubben! Vi er i fritt fall og har nå ødelagt 2 sesonger(denne og neste) på overgangsvinduet i fjor sommer og i vinter. Vi stiller med juniorspillere i alle ledd og skal liksom være overrasket over at vi ikke vinner.?.
Det er trist å se på det bedritne laget vi sitter igjen med. Det er en prestasjon av de helt sjeldne å ødelegge en stall så til de grader på et par år.
Jeg er ikke medlem av rbk og kan ikke si noe på årsmøtet, men om noen kan PMè meg info så jeg kan fly opp i februar og delta hadde det vært flott. Supporterne må samles for å rette opp i uføre vi er i nå, hvis ikke sitter vi i slutten av 2012 og planlegger adeccofotball... |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 31.07.2011 03:02 Post subject: |
|
|
Ja, vi må mobilisere til neste årsmøte før det er for sent.
Bli medlem da vel. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 31.07.2011 08:37 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Kan ikke noen trekke fram 5 random kamper og sammenligne den med noe som skjedde i 1992 under en flott vårdag når noen ble intervjuet av noen bla bla bla.?.
|
Jeg kan ikke trekke fram fem random kamper fra 1992, for det var en veldig bra sesong hvor klubben før sesongen måtte gjøre noe drastisk etter 1991-sesongen.
Vi handlet Totto, Leo og Stig Inge foran 92-sesongen, et overgangsvindu som antakelig er historiens beste overgangsvindu totalt sett. Vi handlet tre dyre forsterkninger til sin tid, som alle gikk rett inn på laget.
Like fullt skrev Bladet Fotball i sin sesonganalyse foran 1994-sesongen at "Festen er over", og Start var den store seriefavoritten foran 1994-sesongen.
En skal huske at signeringene foran 1993- og 1994-sesongene (Martinsen, Bergersen, Kaasa) var signeringer litt ala det vi så for ett og to år siden. Spillere som tross å være ganske etablert ikke var landslagsmateriale
At vi valgte å gå på en leieavtale med Bjørnebye våren 1994 sier også noe om behovet man følte for å ha bedre spillere.
RBK har vært i liknende situasjoner som i år flere ganger de siste 25 årene. Hyppigst i de senere år, men i den nevnte 1991-sesongen var den noenlunde den samme etter 16 random kamper fra og med seriestart (og da var sesongen kun på 22 kamper). Det samme i 2005, 2007 og 2008.
Du skal få lov til å hevde at vi er mer i fritt fall enn de fire nevnte årene, men jeg er uenig. At ikke RBK nok en gang vil reise seg og være den ledende klubben i landet har jeg vanskelig for å se.
Så skal jeg leve med at folk blir sur og grinete den dagen jeg drar fram et random innlegg fra 31. juli 2011 og påpeker at vi ikke ramlet så langt ned i det frie fallet som mange hevdet likevel.
Ellers var det mange fine vårdager i 1992, for all del. Det var våren da det var kommunestreik, og man fryktet at Lerkendal-matta ville bli brun fordi det var en lang varmeperiode etter 17. mai samtidig som kommunen ikke kunne drive vanning og vedlikehold der. Vi fikk også Ham-Kam-kampen utsatt nettopp på grunn av streiken og at vi ikke kunne spille der siden kommunen eide banen. I byen fløt det tidvis av søppel, og at det var så unormalt varmt og fint i slutten av mai da streiken stod på gjorde ikke situasjonen bedre i forhold til fugler, åte og lukt. Bare til info til ditt spørsmål om været og fine vårdager 1992 også 
Last edited by kristobal on 31.07.2011 08:45; edited 3 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
|