| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Bakklandia Legende
|
Posted: 29.07.2011 23:28 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Antar det er ett av følgende som har skjedd - eller begge deler:
- RBK vil ha en delvis prestasjonsbasert overgangssum mens VIF betaler kontant. Kan hende at totalpakken til RBK er større; bonus til Stabæk ved seriegull, gruppespill i CL/EL osv.
- Stabæk krever mer penger fra RBK enn fra VIF. I fjor skal Start ha solgt Bolaños billigere til FCK enn hva RBK tilbød... |
Jeg vedder ganske mye på at det er det andre som er tilfellet, tross alt har vi jo "Judas" (ifølge Stabæk-fansen) som trener. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
MortenRugsveen Senior
|
Posted: 29.07.2011 23:58 Post subject: |
|
|
| DelPiero wrote: | Det virker veldig rart om ikke RBK kunne strekke seg de nødvendige kronene ekstra om det var denne spilleren vi ville ha.
Jeg tror en annen spiller er mer eller mindre klar. Om det er slik at vi strakk oss alt vi kunne og fremdeles ikke fikk han så er vi in deep shit og kan melde overgang til bedriftsfotball med en gang. |
Mulig de klarer topp 3 i Kjernen-cupen, men ville ikke satt penger på det |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.07.2011 00:13 Post subject: |
|
|
Syns det er veldig bekymringsfullt at vi ikke endte opp med VPG. Det er den spilleren hovedtrener vår har vært klarest på at han ønsker. Jeg regner med at han har krevd å få han inn om han er tilgjengelig.
Er vi i så stor pengekrise at vi ikke kan matche et bud på 3-5 mill? Krever Stabæk mer av oss? Var Hoftun opptatt med DanaCup? Eller har vi et bedre prospekt så og si klart?
Faen jeg hater overgangsvinduer! Jeg pleide å elske dem, men Hoftun/nyere tid har ødelagt dette fullstendig. Jeg håper og tror, men blir råskuffa hver jævla gang. :S |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 30.07.2011 00:17 Post subject: |
|
|
Om vi ikke klarer å matche et bud på mellom 3-5 mill, hvordan i h******* skal vi da kunne kjøpe Borges, Nosa osv som det snakkes om da.
Jeg håper virkelig det er en annen spiller på vei inn i samme posisjon som VPG spiller i og at det er derfor vi ikke kjøper han. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 30.07.2011 01:51 Post subject: |
|
|
| Sjiraff wrote: | | Jeg håper virkelig det er en annen spiller på vei inn i samme posisjon som VPG spiller i og at det er derfor vi ikke kjøper han. | Jeg også. Tar meg selv i å tenke at det kan jo være at Hoftun har konkludert med at det er bedre å heller bruke x mill ekstra og hente Borges el., men faen, hvor sannsynlig er det? Dette går på helsa løs... Jeg trenger desperat positive RBK-nyheter. Måtte VPG bli en ny VIF-flopp... |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 30.07.2011 07:03 Post subject: |
|
|
Først taper vi Kone til Vif. Nå taper vi VPG - en spiller som i media har vært tydelig på at han ønsker seg til oss, og en spiller man må anta er ønsket av Jønsson. På papiret ser det forferdelig ut, med mindre vi har et bedre alternativ på hånden.
Jeg har vanskelig for å tro at det er så galt fatt at vi ikke kan hoste opp 3-5 mill, men jeg er jaggu ikke sikker. Hoftuns no-comment strategi gør jo at man ikke aner noe om hvordan stå faktisk er i klubben.
Han spiller høyt nå, den godeste Hoftun. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 30.07.2011 07:26 Post subject: |
|
|
| Tror nok det er svært lite på vei inn. Vi er ute av CL/EL og da er det nok sparebluss til neste vindu.. |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 30.07.2011 07:41 Post subject: |
|
|
Midtbanen vår skriker etter en kreativ offensiv playmaker. Vi må ta oss råd til en spiller som kan fylle denne rollen (feks VPG til 4 mill), selv om det skulle bety en tur i banken for å låne pengene. Det er faktisk mer finansielt uansvarlig å ikke gjøre dette. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 30.07.2011 08:21 Post subject: |
|
|
| Er helt klart skuffet over at vi ikke klarer å kjøpe en spiller som er så tydelig på at han ønsker seg til Rosenborg. Men på den andre siden så er jeg litt småglad for at de ikke ble VPG også da vi pdd ikke har en spiller som passer sammen med VPG på topp. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 30.07.2011 10:21 Post subject: |
|
|
toreinar
Veteran
Skrevet: 30.01.2011 17:53 Tittel:
--------------------------------------------------------------------------------
Et lite beinbrudd rett før seriestart er jo slett ingen umulighet.
Trist for Vif og spilleren selv, men livet er hardt..  _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 30.07.2011 10:36 Post subject: |
|
|
| doffen wrote: | | Tror nok det er svært lite på vei inn. Vi er ute av CL/EL og da er det nok sparebluss til neste vindu.. |
Er ikke ut av verken CL eller EL ennå. Selv med tap i Tjekkia er vi ikke ut av EL... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 30.07.2011 10:45 Post subject: |
|
|
Fra spøk til alvor:
VPG er en garantist for mål og målpoeng uansett klubb i TL.
Altså nettopp det vi mangler.
Han gjør spillerne rundt seg bedre også.
Alder ingen hindring, rent bortsett fra dette med videresalg.
Er spent på om jeg mister gnisten hvis ingen tilsvarende spiller dukker opp i dette vinduet...
Inntil videre er jeg skuffet og bekymret. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 30.07.2011 10:59 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | doffen wrote: | | Tror nok det er svært lite på vei inn. Vi er ute av CL/EL og da er det nok sparebluss til neste vindu.. |
Er ikke ut av verken CL eller EL ennå. Selv med tap i Tjekkia er vi ikke ut av EL... |
Er off-topic; men hvilket steg i EL kvalik går vi evt inn i? |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 30.07.2011 11:07 Post subject: |
|
|
Siste runde, tror jeg. Med seeding, tror jeg. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2819 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 30.07.2011 11:10 Post subject: |
|
|
| doffen wrote: | | Er off-topic; men hvilket steg i EL kvalik går vi evt inn i? |
http://en.wikipedia.org/w...opa_League
"Apart from the teams mentioned, an additional 15 losing teams from the Champions League qualification round three will enter in the fourth and last UEFA Europa League qualification round, formerly known as the first round, and the 10 losers of the Champions League qualification round 4 will directly enter the UEFA Europa League group stage" _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.07.2011 13:12 Post subject: |
|
|
| toreinar wrote: | Fra spøk til alvor:
Altså nettopp det vi mangler.
Han gjør spillerne rundt seg bedre også.
Alder ingen hindring, rent bortsett fra dette med videresalg.
Er spent på om jeg mister gnisten hvis ingen tilsvarende spiller dukker opp i dette vinduet...
Inntil videre er jeg skuffet og bekymret. |
Er han? Så langt i karrieren har han kun vært god i Stabæk og på Island. Har tidligere vært i Strømsgodset uten å lykkes. Nancy oppholdet var en dårlig vits. Dette er ikke en risikofri signering for Vålerenga. |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 30.07.2011 13:18 Post subject: |
|
|
Totalt uenig. Han har prestert sykt bra over lang tid i Stabæk.
HOFTUN ? HÃ¥per du har en plan.... |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 30.07.2011 13:27 Post subject: |
|
|
Gode spillere vil inn på et godt lag. Det er en av differensiatorene for at spillere som trives i større byer skal ønske seg til Trondheim.
Ergo blir hvordan vi lykkes i vinduene veldig viktg.
Lykkes vi dårlig i vinduene så blir det enda vanskeligere i de neste.
Dette er selvforsterkende.
Hadde vi hatt et bedre lag så kunne det tenke seg at VPG ville ønsket seg hit.
Men han ser det samme som oss. Stallen fra midtbane og frem er i beste fall middels.
Vi behøver nå et overgangsvindu nå hvor vi signerer FLERE klassespillere.
Dette er et skrikende behov. Vi er i ferd med å "miste det" fullstendig - navnet, attraktiviteten, alt. Og dette aksellererer ved hvert vindu hvor Hoftun og co feiler. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 30.07.2011 13:41 Post subject: |
|
|
Hallo? VGP ville jo hit. Det var Stabæk som nektet å selge til oss. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 30.07.2011 13:43 Post subject: |
|
|
| Håper og tror Enga har sprengt lønnsbudsjettet sitt for de nærmeste årene. Håver de ikke inn penger via god e-cup-deltakelse så tror jeg de har pissa i buksa for å holde seg varme. *ønsketenkning* |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 30.07.2011 13:57 Post subject: |
|
|
| Enga satser på ellvern. Ingen fare for at de kommer til å gå på noen smell verken sportslig eller økonomisk. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 30.07.2011 14:13 Post subject: |
|
|
La oss si at vi hadde gitt Stabæk 6 mill for VPG (noe som er way too high). Jeg tror det enkelt hadde lønt seg da en spiller som VPG kunne vært forskjellen på EL og ingen EL...
VPG er og en slags "publikumsspiller", og det mangler vi. Hvem på laget (etter at PCS dro) er det? Ingen! Når spillet attpåtil suger nøtter har vi lite som trekker publikum (og dermed billettinntekter) på Lerkendal... |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 30.07.2011 14:22 Post subject: |
|
|
| toreinar wrote: | Fra spøk til alvor:
|
Nå har han vel kun spilt for Stabæk i TL så det utsagnet der er vel strengt tatt kun synsing fra din side  _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 30.07.2011 14:36 Post subject: |
|
|
| Sjiraff wrote: | Om vi ikke klarer å matche et bud på mellom 3-5 mill, hvordan i h******* skal vi da kunne kjøpe Borges, Nosa osv som det snakkes om da.
Jeg håper virkelig det er en annen spiller på vei inn i samme posisjon som VPG spiller i og at det er derfor vi ikke kjøper han. |
Tror nok dette stemmer. Har VPG vært førstevalget har vi kjøpt han, enkelt og greit. Det jobbes fortsatt med å hente både Alanzinho og Annan på brakka, mens Borges også foretrekkes før VPG.
Litt bekymret er jeg, men tror ikke vi skal legge så mye i at VIF kjøpte VPG.. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.07.2011 14:39 Post subject: |
|
|
Kan du komme med noen dagsaktuelle kilder på at det fortsatt jobbes med å hente Alanzinho, Annan og Borges?
Eller gjetter du bare på bakgrunn at vi for noen mnd siden tok en telefon til Tyrkia? Jeg kan nemlig ikke se for meg at Alan og Annan har noen smo helst interesse av å gå til Rosenborg nå. |
|
| Back to top |
|
 |
|