View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 28.07.2011 23:49 Post subject: |
|
|
Ytringsfrihet. Vi må være realistiske, RBK er ikke stormakter lenger. Da får vi takke oss med innsats og glød, og spillere som viser dette. Takke seg til lokal forankring og spillere med pågangsmot, spillere som kan føre Rosenborg Ballklubb fremover. Vi trenger ikke flere Lustig'er.. Norske løpsmaskimer vet hva de kommer til, vet hva som skal til. Dette vet ikke utlendinger, derfor bør norske spillere være førstepri, og helst trøndere (Dahle, Sellin som gjerne kan hentes tilbake, Nordberg, Krogstad, Jamtfall etc....). De er billige i drift og lett å ha med å gjøra. Lokal forankring + økonomi. Tenker begge deler. Så får de eksotiske ballkunstnerne dra til andre klubber og større klubbadresser...Håper RBK i fremtiden kan være best på nettopp det å blø for drakten, vise innsats i ALLE kamper. "RBK - 100 % innsats". |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 29.07.2011 00:26 Post subject: |
|
|
Brattbakk09 wrote: | Norske løpsmaskimer vet hva de kommer til, vet hva som skal til. ". |
Hva som skal til for hva da om jeg tør spørre? Krogstad, Dahle, Nordberg, Sellin, Brenne, Winsnes, Jamtfall ++ er ikke akkurat en førsteellever som bør ha gullambisjoner.
Tanken din er forsåvidt fin den, men ikke i forhold til ambisjonene og visjonene en klubb som RBK bør ha.
Noen utlendinger må rett og slett til, ihvertfall når prisnivået i Norge er som det er.
En ting som RBK derimot har vært flink til de senere år er talentutvikling. (Henriksen, Svensson, Wangberg, Bakenga, Åsen, Midtsjø++). Ikke alle disse har spilt alle sine år i RBK, men RBK har likefullt utviklet de.
Hvis vi fortsetter dette, pluss at vi fyller på med gode importer a'la Stadsgaard, Prica, Annan, Sapara kan det bli riktig så bra igjen etterhvert. |
|
Back to top |
|
 |
Koppis Senior
|
Posted: 29.07.2011 01:02 Post subject: |
|
|
Hva med Gefles Yussif Chibsah? Virket bra i kampen mot AIK. Trygg og godt driv med ballen framover på banen.. Kanskje litt for lik Issah i spillestilen,, dog fra samme land da.. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.07.2011 01:31 Post subject: |
|
|
Er det egentlig noe som tyder på at de norske spillerne viser større ambisjoner, mer lojalitet og bedre holdninger enn de utenlandske? |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 29.07.2011 05:46 Post subject: |
|
|
ML/Hstad (Oviasu) - JL (Nordberg) - SW (X/Dure) - MD/X (X)
Issah (Oviasu/X)
Henriksen (Svensson) - Nosa (Ã…sen)
VPG (DFH/Midtsjø)
Prica (Bakenga) - Borges (Goa)
Hadde ikke vært så verst, det her? Olsen og Moldskred bye-bye. Lustig må gjerne bli til Hedenstad, og til neste år kan godt Dorsin bli erstatta. I tillegg til dette en forsvarsspiller som kan bekle både venstreback og midtstopperplass. Oviasu har jeg egentlig ikke sett nok til å bedømme, vet ikke hvor han egentlig er best...
Dure kan forhåpentligvis bli backup etter et evt utlån.
Pwetty please?
Lurer også på om Bakenga kanskje burde bli utlånt en sesong.
Måtte vi på mirakuløst vis vinne i Tsjekkia og bli seeda i playoffen... Og være heldig med trekninga. Og ikke minst med innkjøpene til Hoftun & co... |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 29.07.2011 11:34 Post subject: |
|
|
Vi nærmer oss 1. august med stormskritt og lite nytt å melde om for RBK og nye spillere. Er det noe på gang, noe konkret? Noen som har kilder som vet noe eller holder RBK kortene tett til brystet om nye spillere?
Jeg er veldig usikker på om RBK og Hoftun har kontroll på situasjonen. Hvis ikke Hoftun lykkes i dette vinduet bør det være over og ut. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 29.07.2011 11:46 Post subject: |
|
|
Problemet med å fjerne Hoftun heter Svendsen & Skutle, er langt fra sikker på at vår neste SD vil være noe bedre så lenge disse to er i klubben.
Skutle har gjorde en grei jobb før men etter at Eggen gikk så er det ingen som stopper han, og nå er det på tide med litt nytt blod på brakka. |
|
Back to top |
|
 |
EvigTroTilDovreFaller Junior
|
Posted: 29.07.2011 19:27 Post subject: |
|
|
Akk. Jeg er så usigelig lei den evindelige sutringa over Hoftun Og Skutle. Og Svendsen. Og Bratseth. Og Eggen. Og Eggen.
Hva med litt fornuft? |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 29.07.2011 20:00 Post subject: |
|
|
Hvis de starter å drive Rosenborg Ballklub fornuftig så blir det nok mer fornuft på forumet også. Det har en tendens til å henge sammen... |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 29.07.2011 20:16 Post subject: |
|
|
EvigTroTilDovreFaller wrote: | Akk. Jeg er så usigelig lei den evindelige sutringa over Hoftun Og Skutle. Og Svendsen. Og Bratseth. Og Eggen. Og Eggen.
Hva med litt fornuft? |
Tildels enig. Det er veldig enkelt å være i opposisjon (slik de fleste her er) ift å være i posisjon (Hoftun). På den andre sida får det være grenser for hvor udugelig man skal være i jobben sin... |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 29.07.2011 22:44 Post subject: |
|
|
det er jo ikke noe å lure på. Han er ikke kvalifisert til å være sportsdirektør. Hadde erstatninger for Annan/Iversen vært på plass for lenge siden, og Norge-Skandinavia-verden-tankegangen vært kastet til sjøs så hadde vi vært en mindre Moldskred og Olsen rikere.
Noen ganger kan det bli hylekor-tendenser på et slikt forum, men i dette tilfellet mener jeg flertallet har rett. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 29.07.2011 23:01 Post subject: |
|
|
Mener Styret har nødt til å våkne i dette overgangsvinduet.
Det baller på seg:
At vi gjøre det så utrolig dårlig i forrige overgangsvindu gjør at det blir enda vanskeligere i dette vinduet.
Vi mister helt sikkert muligheten på spillere fordi vi gjør det så dårlig for tida, enten det er han svenske som heller går til Elfsborg (sick!) eller det er VPG.
Dette har en selvforsterkende effekt fra vindu til vindu.
Klubben har nødt til å få på plass flere klassesigneringer i DETTE vinduet for at klubben skal være et attraktivt sted for andre å gå til i fremtida.
Å sørge for at det er rammebetingelser nok, og at vi har en SD som evner, det er Styrets ansvar! |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 29.07.2011 23:14 Post subject: |
|
|
Brattbakk09 wrote: | Ytringsfrihet. Vi må være realistiske, RBK er ikke stormakter lenger. Da får vi takke oss med innsats og glød, og spillere som viser dette. Takke seg til lokal forankring og spillere med pågangsmot, spillere som kan føre Rosenborg Ballklubb fremover. Vi trenger ikke flere Lustig'er.. Norske løpsmaskimer vet hva de kommer til, vet hva som skal til. Dette vet ikke utlendinger, derfor bør norske spillere være førstepri, og helst trøndere (Dahle, Sellin som gjerne kan hentes tilbake, Nordberg, Krogstad, Jamtfall etc....). De er billige i drift og lett å ha med å gjøra. Lokal forankring + økonomi. Tenker begge deler. Så får de eksotiske ballkunstnerne dra til andre klubber og større klubbadresser...Håper RBK i fremtiden kan være best på nettopp det å blø for drakten, vise innsats i ALLE kamper. "RBK - 100 % innsats". |
Det er nettopp slike holdninger og tankeganger som har bidratt sterkt til at klubben har kjørt seg selv i grøfta, og dette mener du altså da at vi nå i enda større grad skal rendyrke?
Faktisk er jeg litt usikker på om det er serriøs med dette innlegget, eller om du bare vil fyre opp stemningen for morro skyld. _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 29.07.2011 23:16 Post subject: |
|
|
Vollrik wrote: | Det er nettopp slike holdninger og tankeganger som har bidratt sterkt til at klubben har kjørt seg selv i grøfta, |
Er det virkelig det? |
|
Back to top |
|
 |
DogShitCat Junior
|
Posted: 29.07.2011 23:17 Post subject: |
|
|
Halvorsen87 wrote: | Skal vi holde på 4-3-3 formasjonen er det driblesterke VINGER vi trenger. Vi har Olsen, men det er også alt. |
Vi har Olsen? Kan ikke huske sist en Olsen presterte i RBK drakta.... Odd Inge Olsen, Frode Olsen, Trond Olsen.... _________________ - Det var jo et elendig forsvarsspill. Og spesielt Christer Basma gjør mye tøv. Det ser ut som han var gipset på begge beina.
Nils Arne Eggen |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 29.07.2011 23:18 Post subject: |
|
|
Vi trenger nye forsterkninger i alle ledd, og erstatninger til de som har forlatt oss MÅ nå komme. Issah er mannen som har kommet inn, vi håper han tar over Annans' rolle som ankeret på midten. Jeg blir fornøyd om vi får inn følgende spilletyper i dette vinduet:
Lustig-erstatter:
Forslag: Hedenstad (Stabæk) Har vært linket, selv synes jeg Brøndbys' Anders Randrup er spennende.
Skjelbred-erstatter:
Forslag: Nosa Igiebor (LSK) Han er ikke så veldig ulik Ciljan, han har fart, teknikk og har også greie pasninger. I motsetning til Per Ciljan har Nosa en grei skuddfot. Han har vært i konflikt med Henning Berg, og har også blitt linket til RBK. Kan dog bli en noe kostbar overgang.
Offensiv midtbanespiller:
Forslag: Celso Borges (FFK) Er bosman i sommer, og kan hentes gratis. Kan bli noe enklere å få, ettersom at Enga har hentet Gunnarson. En kreativ og teknisk spiller, noe vi mangler i dagens stall.
Ny angrepsspiller:
Etter min mening er det tynt på topp, vi trenger en som kan erstatte en Rade Prica som så ofte sliter med skader. Bakenga er alt for urutinert og ustabil enda. Evt. en ny spisspartner til Rade.
Med disse spillerne mener jeg vi kan få et meget slagkraftig lag:
Örlund
Hedenstad/Randrup* - Larsen - Wangberg - Dorsin
Issah
Henriksen - Nosa*
Borges*
Prica - Holm/ny*
* - Ønskespillere
Last edited by Zeno on 30.07.2011 03:40; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 29.07.2011 23:22 Post subject: |
|
|
@ Brattbakk09
Har du fått med deg at klubben har slitt som faen med integrering og at spillere som Eguren og Konan presterer på toppnivå så straks de kommer seg ut av Trondheim? Når slike hendelser skjer gang på gang på gang så er det Rosenborg og ikke de utenlandske spillerne det er noe galt med.
Det som vertfall er helt latterlig er at Finland, Sverige, Danmark og Island skal telle forran resten av utlandet, Er det en spiller som virkelig har driti og pissa i trynet på fansen og klubben så er det Mikael Lustig, og han overgår nesten yssouf Kone også.
Skal vi følge den filosofien du legger fram der, kan vi like så godt si oss fornøyde med dagens stall  _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 29.07.2011 23:32 Post subject: |
|
|
DogShitCat wrote: | Halvorsen87 wrote: | Skal vi holde på 4-3-3 formasjonen er det driblesterke VINGER vi trenger. Vi har Olsen, men det er også alt. |
Vi har Olsen? Kan ikke huske sist en Olsen presterte i RBK drakta.... Odd Inge Olsen, Frode Olsen, Trond Olsen.... |
For ikke å snakke om legenden Ole Olsen. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 30.07.2011 00:04 Post subject: |
|
|
Mads Albæk, fra Midtjylland ville vært en god signering, sentral midtbanespiller med god teknikk (som de fleste som har gått gjennom det etterhvert så kjente akademiet til FCM). |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 30.07.2011 00:12 Post subject: |
|
|
Var det ikke før seriestart snakk om et par sør-amerikanere(fra Argentina?), tror ikke det ble nevnt noen navn, etter det jeg kan huske?
Noen som vet noe om det? |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 30.07.2011 00:17 Post subject: |
|
|
Vi ble linket til en spiller fra Uruguay, spilte på midtbanen. Navn osv. er ukjent. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.07.2011 01:07 Post subject: |
|
|
Kan det være samme mann som nå har gått på lån til Brann? |
|
Back to top |
|
 |
marbismo Junior
|
Posted: 30.07.2011 01:07 Post subject: |
|
|
Zeno wrote: | Vi trenger nye forsterkninger i alle ledd, og erstatninger til de som har forlatt oss MÅ nå komme. Issah er mannen som har kommet inn, vi håper han tar over Annans' rolle som ankeret på midten. Jeg blir fornøyd om vi får inn følgende spilletyper i dette vinduet:
Lustig-erstatter:
Forslag: Hedenstad (Stabæk) Har vært linket, selv synes jeg Brøndbys' Anders Randrup er spennende.
Skjelbred-erstatter:
Forslag: Nosa Igiebor (LSK) Han er ikke så veldig ulik Ciljan, han har fart, teknikk og har også greie pasninger. I motsetning til Per Ciljan har Nosa en grei skuddfot. Han har vært i konflikt med Henning Berg, og har også blitt linket til RBK.
Offensiv midtbanespiller:
Forslag: Celso Borges (FFK) Er bosman i sommer, og kan hentes gratis. Kan bli noe enklere å få, ettersom at Enga har hentet Gunnarson.
Ny angrepsspiller:
Etter min mening er det tynt på topp, vi trenger en som kan erstatte en Rade Prica som så ofte sliter med skader. Bakenga er alt for urutinert og ustabil enda.
Med disse spillerne mener jeg vi kan få et meget slagkraftig lag:
Örlund
Hedenstad/Randrup* - Larsen - Wangberg - Dorsin
Issah
Henriksen - Nosa*
Borges*
Prica - Holm/ny*
* - Ønskespillere |
Som om jeg skulle sagt det selv!! Støtter deg på alt du sier bortsett fra at jeg ikke har kjenskap til Randrup.. Mener det bør settes ned en prioriteringsliste her og jobbes knallhart den den fra toppen og ned, Forslag til liste:
1.Borges(Kanskje Tippeligaens beste spiller og utgåene kontrakt med FFK)
2.Hedenstad(MÃ¥ ha erstatter for Lustig om han ikke skriver ny kontrakt)
3.Nosa(Dyktig både off og def og kan lett erstatte Per, i konflikt med Berg)
4."Ny spiss" (helst ung,kjapp og målfarlig(Bjørn Sigurdarson LSK?) )
5.Dure (sies å være god og kan bli Wangbergs makker i fremtiden??)
Men skal man absolutt spille klassisk 4-3-3 må sikker denne listen endres på da vi har får dårlige vinger.. |
|
Back to top |
|
 |
Tværrliggern Proff

|
Posted: 30.07.2011 01:14 Post subject: |
|
|
Stemmer at det var noe rykter tidligere i år ja.
Tipper Hoftun sitter og gnir seg i henda og er fornøyd med seg selv etter å ha lurt VIF til å kjøpe en gæmmlis med høy lønn, mens han selv har henta gull i sør-amerika.
ØNSKETENKNING! _________________ "My grammar is bad, but my meaning is good." |
|
Back to top |
|
 |
d3 Rutinert

|
Posted: 30.07.2011 04:07 Post subject: |
|
|
En overgang for Pall til Vålerenga gjør meg regelrett null og niks. Deres innkjøpspolitikk er det ulike nettaviser- og papirutgaver fra Adressa og Dagbladet publiserer. Alle spillerne som kobles til RBK skal VIF på død og liv, out of nowhere hente.
At Hoftun har lurt Martin Andresen med Pall-interessen har jeg ihvertfall ingen tro på. Hva kombinasjonen av samarbeidet Torbjørnsen > Hoftun kan utgjøre lar seg fremdeles utebli. |
|
Back to top |
|
 |
|