|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 29.07.2011 14:11 Post subject: |
|
|
RBK leverte en bra kamp i dag og var mye bedre enn LSK. Fullt fortjent seier, og de burde vunnet med et par mål før straffekonken. LSK fikk en meget tvilsom straffe. RBK rett og slett veldig oppløftende i semi og finale etter svakt innledende spill. Fortsatt mye å gå på i pasningsspillet, og synes det spilles alt for lite ambisiøst, spesielt i forsvar, men det har vært mye bedre bevegelser og overgangsspill i de to siste kampene nå: ligner mer på spillet de vanligvis har i 1. div G19.
Sørloth har fremstått som et bra oppspillspunkt, sterk, god touch, bra tilslag. Kan bli som sin far. Serge er en "Annan" på midtbanen, ekstremt atletisk og smidig, god med ball. Har stor trua på de to. Keeper Fjær fra Rørvik har hatt en bra turnering i mål, og hospitant Habibi fra Verdal har vist fin teknikk og bra pasningsfot. Rømo Skille (ving, 96) og Prince Kala (spiss, 96) har også vist flotte ting, samme med Hartmann (95, midtbane) og Strand (95, midtbane). Godt å se Daniel Kvande (stopper, 95) tilbake igjen etter skade, lovende.
Mye mer positiv på guttelagets vegne nå enn etter Brann-kampen. Ser det ble snakket om Vicky her oppe, han er lillebroren til Serge, 97-modell, en angriper med enorm teknikk og hurtighet, som må jobbe med holdningene sine. Herlig at RBK G16 henter hjem et såpass gjevt trofé som dette, sikkert en stor inspirasjon for spillergruppe og trenerteam. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 29.07.2011 14:26 Post subject: |
|
|
Nesten skummelt å se Serge på midten, var som å se Annan til tider!
Knerten_10, hvem tror du/mener du har potensialet til å nå a-laget av denne gjengen? |
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 29.07.2011 14:42 Post subject: |
|
|
Fint å ha en mann som knerten på dette forumet.
Lange innlegg og bra peiling ( også kritisk ). _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 29.07.2011 14:44 Post subject: |
|
|
Knerten, fikk du sjekket ut noe om tilganger / avganger til jr avd i sommer.
I tillegg hadde det vært artig med noen navn som burde vært der? _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 29.07.2011 14:49 Post subject: |
|
|
Sånn at vi får litt oversikt her. Sisteårsjunior i år er altså G92-årgangen. Der har vi Bakenga og Henriksen, resten har forlatt klubben minus keeper Hovdervik som nok drar etter sesongslutt. 93-årgangen kjenner vi til, Svensson, Aasbakk, Midtsjø er på aldersbestemte landslag, Langås (driblesterk ving) har vært innom også. Emil Røkke (stopper) og Kim Riksvold (angrep) er også lovende. Bjørnstad Haugen (stopper) har hatt fin utvikling og nærmer seg et høyt nivå. Kofi Tutu (back/stopper) har ekstremhurtighet men er for skadeutsatt.
I 94-årgangen har vi Selnæs som er klart mest fremtredende. Enorm nærteknikk, strøken venstrefot, godt blikk. Bjørhnolm (spiss) har jeg pratet mye om på forumet, og han kan nå a-laget om han omskoleres tilbake til en posisjon han kan lykkes i: først og fremst stopper eller back. Ellers har vi et par stoppere, Halstensen og Togstad, som er duellsterke og kan bli på sikt. Ben Feirud er ennå i treningsgruppe 3, men har potensiale til å bli den nye Xavi.
Blant 95-årgangen (som er den du spurte om nå) har vi Alexander Sørloth, Serge og Daniel Kvande som er de med tre størst potensial. Sørloth et godt oppspillspunkt, Serge en Annan-type, Kvande en solid ballsikker midtstopper som er god i lufta. 96-årgangen har vi foreløpig bare 3-4 spillere fra og jeg har ikke satt meg godt nok inn i den til å kunne uttale meg ennå.
Liten konklusjon på mitt syn akkurat nå til slutt, *** = har slått til / kommer garantert til å slå til på a-laget. ** = gode sjanser for å lykkes på a-laget * = kan slå til på a-laget.
92:
*** Henriksen, Bakenga
93:
*** Svensson, Midtsjø
** Aasbakk
* Langås, Riksvold, Røkke
94:
*** Selnæs
* Bjørnholm, Halstensen, Feirud
95:
** Sørloth, Serge
* Kvande |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 29.07.2011 14:52 Post subject: |
|
|
| Willoch wrote: | Knerten, fikk du sjekket ut noe om tilganger / avganger til jr avd i sommer.
I tillegg hadde det vært artig med noen navn som burde vært der? |
De holder nok på med overganger nå, og det beste er å følge med på rbk.nos overgangssider. Har ikke hørt noe mye rykter da mine kontakter er på ferie. Ser egentlig bare Lundal som er en åpenbar "should have been there", men jeg forstår at han heller prioriterer a-lagsspill i Nardo. Samme gjelder Ivar Rønning i Levanger.
Ellers er mitt generelle syn at de burde prioritert teknikk og "letthet" enda mer (nå har jeg mast nok om det sikkert) i stedet for stor fysikk. For all del, det er mye basisferdigheter i laget, men jeg kunne tenkt meg mer satsing på spillere som i tillegg har hurtighet og/eller smidighet i sitt ferdighetsregister - og en mer ambisiøs og utviklende spillestil. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.07.2011 16:24 Post subject: |
|
|
1-0 ble snudd til 1-2 og deretter 2-2 og seier på straffekonk.
Historien gjentar seg mot Lillestrøm!  |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 30.07.2011 01:08 Post subject: |
|
|
Knerten, jeg er jo stort sett enig i dine ønsker for talentutvikligen i Rosenborg spesielt og norsk fotball generelt: at mere tekniske typer prioriteres framfor de tidlig utviklede fysikkmonstrene i gutte- og juniorfotballen. Likevel kan jeg godt skjønne at RBK har fått fram et litt "tyngre" juniorlag nå, for i denne klubben representerer jo det noe helt annet for junioravdelingen.
Se på det vi har fått opp til A-laget fra RBK junior de siste årene - Skjelbred, Tettey, Henriksen, Svensson, Bakenga, Nordvik, Wangberg, Oviasu - selv om mange av disse er fysisk godt trente spillere, så er det vel bare Wangberg som er mer enn 183 cm over havet, og mange stiller jo strengt tatt i klassen midtbane fjærvekt. Ved å utvikle flere spillere som har svært god fysikk, enten det dreier seg om hodestyrke, duellstyrke eller fart, kan vi jo kanskje fore oss selv med relativt "enkle" spillere som vi akkurat nå mangler totalt i A-laget.
Det jeg kunne tenkt meg nå, er at juniorlaget klarte å produsere noen spillere som er utpreget gode en mot en, og gjerne spillere med ekstrem fart. Det hadde vi virkelig tjent på over tid. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 30.07.2011 11:30 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Knerten, jeg er jo stort sett enig i dine ønsker for talentutvikligen i Rosenborg spesielt og norsk fotball generelt: at mere tekniske typer prioriteres framfor de tidlig utviklede fysikkmonstrene i gutte- og juniorfotballen. Likevel kan jeg godt skjønne at RBK har fått fram et litt "tyngre" juniorlag nå, for i denne klubben representerer jo det noe helt annet for junioravdelingen.
Se på det vi har fått opp til A-laget fra RBK junior de siste årene - Skjelbred, Tettey, Henriksen, Svensson, Bakenga, Nordvik, Wangberg, Oviasu - selv om mange av disse er fysisk godt trente spillere, så er det vel bare Wangberg som er mer enn 183 cm over havet |
Nå er vel både Bakenga, Nordvik og Tettey over 1.80 - i det minste. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |