| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 27.07.2011 22:01 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | | Oddsking wrote: | | Begynner å få en ifk gøteborg flashback av dette.... |
Vi så jo alle hvordan Skutle reagerte når vi trakk Plzen. Jeg tror den økonomiske situasjonen er langt verre enn hva folk er klar over. Spekulasjon fra min side selvfølgelig, men det er noe som ikke stemmer. |
Tror ikke du skal legge for mye i akkurat det. Han håpte vel som alle andre på et i utgangspunktet enklere lag, men vi har jo sett at det ikke er noe storlag.
IFK-greiene har vi vel allerede vært gjennom. Man bør vel grave dypere enn det hvis man er av den oppfatning at situasjonen er kritisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
|
|
| longines wrote: | | Oddsking wrote: | | Begynner å få en ifk gøteborg flashback av dette.... |
Vi så jo alle hvordan Skutle reagerte når vi trakk Plzen. Jeg tror den økonomiske situasjonen er langt verre enn hva folk er klar over. Spekulasjon fra min side selvfølgelig, men det er noe som ikke stemmer. |
Er vel mye som tyder på at en i flere år har neglisjert behovet for kraftige og vanskelig kutt i ikke sportslig avdeling i et håp om at en skulle lure seg inn i CL slik at en fortsatt kan finansiere hoffet til Skutle. |
|
| Back to top |
|
 |
OzzeyH Proff

|
|
|
Janne, du er sikkert en lugn kille og en grom gut, men du har ingenting i en trener sjefs rolle å gjøre i RBK.. RBk trenger en sjef, som veit det med å både gi ris og ros.. se at spillere ikke presterer, å ta de av banen før det 83 min ( mål-skred). Vær så snill.. ta din hatt og gå..
Erik Hoftun, du er en amatør innen sportslig ledelse.. Ingen evner i det heletatt.. vær så snill.. Gå fra din stilling.. Nesten så vi skulle igjenninnsatt Bratseth |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
|
|
Jeg skjønner ikke hvorfor så mange skal poengtere at man ikke skal skylde på dommeren når det såvidt jeg kan lese enda ikke er en eneste en som har gjort det. Det må være greit å si at dommeren var dårlig uten at man automatisk tolkes til at man dermed har sagt at det var grunnen til at vi tapte.
Vi var dessverre dårligst av alle involverte parter i dag
Vi tar dem på bortebane  |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 27.07.2011 22:02 Post subject: |
|
|
Nå skal Zaphod krype til korset og si at han tok feil. Helt feil. Jan Jönsson har ingenting å gjøre på Rosenborgs trenerbenk. Jeg ser ingen tegn til bedre spill i laget etter et antall måneder i sesongen, klippene fra trening er patetiske, lagledelsen under kamp er håpløs, og det ser ut som Jönssons taktikk på lang sikt er å håpe blindt på at magi skal oppstå mellom noen spillere som han i mars bestemte seg for at var de beste han hadde. Ting tyder på at suksessen i Stabæk skal tilskrives dyktig sportslig administrasjon og de spillerne de skaffet, for det er tydeligvis helt opp til dem å lykkes på banen. Rosenborg spiller på lykke og fromme, og trenger flaks og dødballer for å pirke inn mål.
Denne kampen var Rosenborg 2011 på sitt verste, mot en motstander som var hakket bedre individuelt enn TL-motstanden, uten at det sier så mye. Når man legger til en dommer jeg mistenker sterkt for å ha tatt imot noe på forhånd, så gikk det omtrent så bra som det kunne gå. Flaks at vi har en bortekamp der vi teoretisk sett kan finne plutselig-flyten eller være heldige.
Børs:
Örlund 7 - God kamp, en meget god redning, sikker i klypene og igangsettingene.
Lustig 6 - Sliter alene mot kantspilleren sin, men kommer stort sett utav det uten å selge seg. Forsøker å komme og bidra offensivt, men blir ofte sperret.
Larsen 6 - Spiller med hjertet, og vinner dueller, men det blir for mye ballwatching.
Wangberg 5 - Som Larsen, men uten danskens offensive bidrag.
Dorsin 6 - En av få som virkelig vil vinne, og god kontroll på sida si defensivt.
Skjelbred 7 - Viser i glimt hvorfor vi vil savne ham med god ballbehandling, men det blir sjelden mye utav det. Burde scoret.
Henriksen 5 - Klarer ikke involvere seg offensivt eller styre spillet mot litt høyere tempo, og legger igjen vel store hull sentralt.
Winsnes 5 - Har for lavt tempo i alt han gjør, selv om valgene er trygge og konstruktive.
Svensson 6 - Strengt tatt den eneste som virkelig gjør skapende valg framover, og kommer til Rosenborgs beste avslutning. Bør spille mer sentralt når Skjelbred drar.
Prica 5 - Har en knallhard jobb som oppspillspunkt, og forsøker, men det går for sakte, og han er ikke skarp nok i ballbehandlingen.
Moldskred 2 - Prøver å komme på noe positivt, og husker en bra pasning på midtbanen i første omgang. Dårlige dødballer og innlegg, ingen teknikk. Dårlig ving. Gir egentlig en karakter for høyt for ikke å være for dramatisk.
Olsen - Kommer inn sent i en kamp som ikke akkurat passer for ham, markerer seg med ett spesielt dårlig mottak.
Bakenga - Bidrar med litt fart, men det blir ingenting utav det.
Jönsson 2 - Passiv til n-te potens i byttene, får en plusskarakter for å ha sagt noe i pausen som gjorde laget mindre dårlig i andre omgang.
Dommeren 1 - Merkelig, dum, inkonsekvent, svaksynt, lettlurt, partisk og muligens betalt er alle ord som kan passe godt for denne dommeren, som kledde kvaliteten på hjemmelaget ganske godt. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 27.07.2011 22:03 Post subject: |
|
|
Spent på hvor lang tid det tar før Jönssons navn blir å finne i innlegg av typen "Hoftun må gå!"... _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4085 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 27.07.2011 22:04 Post subject: |
|
|
jeg har hele tiden ment at NAE burde fått fortsette som trener siden han faktisk var interessert i det og nå ser vi andre klubber også forsøker å få ham til å trene de... hvorfor i helvete kødder vi rundt og ødelegger klubben ennå mer med en svenske som ikke ser ut til å ha en taktisk egenskap i hele kroppen??? La JJ få slippe og få inn den eneste mannen som fungerer! 3 års kontrakt og nitidig jobbing etter en erstatter på lang sikt! _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 27.07.2011 22:04 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | Jeg skjønner ikke hvorfor så mange skal poengtere at man ikke skal skylde på dommeren når det såvidt jeg kan lese enda ikke er en eneste en som har gjort det. Det må være greit å si at dommeren var dårlig uten at man automatisk tolkes til at man dermed har sagt at det var grunnen til at vi tapte.
Vi var dessverre dårligst av alle involverte parter i dag
Vi tar dem på bortebane  |
Aristoteles
Her er dog en fet avatar til deg
| Back to top |
|
 |
fysiotore Senior
|
Posted: 27.07.2011 22:05 Post subject: |
|
|
| Nå har jeg fulgt RBK siden 1970-tallet. Nå melder jeg meg inn her på dette forumet for å tømme meg for frustrasjon og sinne. En ting er at evnene som fotballspiller kan være redusert, men når mange spillere opptrer direkte likegyldige og apatiske overfor laget og oss supportere så blir jeg forbanna. Hva i f....er det enkelte holder på med; Moldskred, du må være så snill å si ifra til resten av laget at du ikke liker å spille fotball lenger, så slipper vi å starte og spille store deler av kampene med bare 10 spillere. Lustig, reis en viss plass - SNAREST - hvorfor lar du din motspiller alltid få god tid til å prikke innleggene????? Hvis ikke styret og Hoftun nå fatter at de må hente inn 4-5 nye spillere så bør de av respekt for laget og supporterne gå av. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4085 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 27.07.2011 22:06 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | longines wrote: | | Oddsking wrote: | | Begynner å få en ifk gøteborg flashback av dette.... |
Er vel mye som tyder på at en i flere år har neglisjert behovet for kraftige og vanskelig kutt i ikke sportslig avdeling i et håp om at en skulle lure seg inn i CL slik at en fortsatt kan finansiere hoffet til Skutle. |
Spørs om dersom han mister de rundt seg på brakka så må han kanskje begynne å jobbe.  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Agenten Senior

|
Posted: 27.07.2011 22:06 Post subject: |
|
|
Litt slapt av JJ i dag
heldigvis så innfrir nybilen mer en rosenborg for tiden så jeg har noe støtte meg til.
Må nok følge bølgen for holde tritt.Trenger en rik investor. |
|
| Back to top |
|
 |
OzzeyH Proff

|
Posted: 27.07.2011 22:07 Post subject: |
|
|
| fysiotore wrote: | | Nå har jeg fulgt RBK siden 1970-tallet. Nå melder jeg meg inn her på dette forumet for å tømme meg for frustrasjon og sinne. En ting er at evnene som fotballspiller kan være redusert, men når mange spillere opptrer direkte likegyldige og apatiske overfor laget og oss supportere så blir jeg forbanna. Hva i f....er det enkelte holder på med; Moldskred, du må være så snill å si ifra til resten av laget at du ikke liker å spille fotball lenger, så slipper vi å starte og spille store deler av kampene med bare 10 spillere. Lustig, reis en viss plass - SNAREST - hvorfor lar du din motspiller alltid få god tid til å prikke innleggene????? Hvis ikke styret og Hoftun nå fatter at de må hente inn 4-5 nye spillere så bør de av respekt for laget og supporterne gå av. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
Oddsking Proff
|
Posted: 27.07.2011 22:07 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | longines wrote: | | Oddsking wrote: | | Begynner å få en ifk gøteborg flashback av dette.... |
Tror ikke du skal legge for mye i akkurat det. Han håpte vel som alle andre på et i utgangspunktet enklere lag, men vi har jo sett at det ikke er noe storlag.
IFK-greiene har vi vel allerede vært gjennom. Man bør vel grave dypere enn det hvis man er av den oppfatning at situasjonen er kritisk. |
Jeg mener problemene allerede begynte for en 5-6 år siden da jeg mener vi ikke tok generasjonsskiftet alvorlig nok og begynte å bytte spillere den gang. Nå sliter vi voldsomt pga av at vi mistet 5-6 ganske sentrale spillere før sesongen, det ville ruinert ethvert tippeliga lag og det er med på å ødelegge sesongen helt for oss. Tror nok at vi må innse at i år blir bare en "transportetappe" |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 27.07.2011 22:08 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: |
Ikke enig, IFK-greia starter den dagen vi har et dårlig fotballlag og null penger. Jeg er stygt redd vi er der om 6 måneder. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 27.07.2011 22:08 Post subject: |
|
|
godt å få det bekreftet at laget er talentløst og uten baller.
Brenn hele gjengen på bålet untatt Örlund, Biffen, Wangberg og Svensson.
Gi kapteinsbindet til Biffen. Spiller ingen rolle om spillerne ikke forstår dansk. Han VIL ihvertfall noe.
Herregud for et makkverk. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.07.2011 22:09 Post subject: |
|
|
| Longines, du trenger ikke vente 6 mnd, vi er der i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 27.07.2011 22:10 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Longines, du trenger ikke vente 6 mnd, vi er der i dag. |
Joda, dårlig fotballlag hvertfall. Om 6 måneder får vi vite hvordan økonomien er. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.07.2011 22:10 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | NÃ¥ skal Zaphod krype til korset og si at han tok feil. |
Trenger jo ikke å kompensere med en så snill børs. Du har jo plassert de fleste omtrent på middels. Ville trukket tre-fire poeng fra de aller fleste.
Örlund 6
Lustig 2
Larsen 5
Wangberg 6
Dorsin 3
Winsnes 2
Skjelbred 3
Henriksen 3
Moldskred 1
Svensson 6
Prica 2
Jönsson 1
Egen innsats fra stua 2 |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 27.07.2011 22:11 Post subject: |
|
|
| Og hva var greia med å bytte ut Svensson og beholde Moldskred? Der mista jeg den lille trua jeg hadde på nøle-svensken av en trener. |
|
| Back to top |
|
 |
Oddsking Proff
|
Posted: 27.07.2011 22:13 Post subject: |
|
|
| Om vi ryker for plzen er vi ute av EL og? |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
|
|
| Bør ikke Svensson få litt trekk for å ikke markere mannen sin på målet imot? |
|
| Back to top |
|
 |
Agenten Senior

|
|
|
Mangler i rosenborg balllklubb pr nå
Temposvakhet i forsvar /midtbane/ angrep
Mangel på spillere med extremferdigheter/ Og en mot en/Ving/er
MÃ¥lfarlige spillere finnes knapt foruten Prica
Ujevn kvalitet på laget/stallen
Dårlig balanse i laget.Spillere utfyller hverandre heller dårlig/Også dette går på ujevn/dårlig kvalitet fra lagdel til lagdel.Men ikke nødvendigvis
Synes spillerne gjør sitt beste og da kan man ikke klage på de.At de ikke gjør sånn og sånn slik vi ønsker se fordi de ikke mestrer er annet enn at de ikke prøver |
|
| Back to top |
|
 |
OzzeyH Proff

|
|
|
om nå økonomien til RBK er så dårlig for tide, skal vi ikke se bort ifra at styret, Hoftun og skutle går inn for ASA ordning...
*GRØSS* |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
|
|
Jönsson har vel antakelig innsett den manglende kvaliteten i laget.
Det betyr ikke at jeg mener at han gjør alt rett fra benken, langt derifra, men det har vel aldri vært helt hans stil å stå på TV og skjelle ut spillerne sine som en annen Rekdal heller. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 27.07.2011 22:14 Post subject: |
|
|
| Oddsking wrote: | | Om vi ryker for plzen er vi ute av EL og? |
Nei, men vi møter antagelig bedre lag en plzen i EL-kval. |
|