English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Osei Oviasu
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 16, 17, 18  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 04.07.2011 20:39    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
1) I løpet av en sesong vil det alltid dukke opp spillere i Adecco som vil styrke RBK. Å tro noe annet vil være naivt! Tankegangen her på forumet er ofte litt håpløs. Det blir for mye fokus på om den er bedre enn den osv.

Poenget er å identifisere ferdighetene et lag mangler - og så finne den spilleren med den eller de ferdighetene. Slike spillere kan like gjerne spille i 1. og 2. divisjon, som i TL.

2) Tettey vs Oviasu: Tettey måtte også starte enkelte kamper på benken for Skeid, da han var utlånt og like gammel. Forskjellen var vel bare at Tettey aldri ble kåret til Skeids beste spiller (så vidt jeg husker).

3) Vedr Oviasu synes det som om denne spilleren har ferdigheter helt utenom det vanlige, samtidig som han sliter med å være fast på laget. Samtidig har jeg lest her på forumet at han spilt i mange ulike posisjoner. For meg virker det "bare" som om man må plukke ut hans tre, fire beste ferdigheter og finne en posisjon hvor oftest får bruke dem.

Spørsmålet er bare om RBK mener de har bruk for disse 3-4 ferdighetene eller ikke.

Veldig bra innlegg og jeg er veldig enig i at det finnes mye kvalitet for de så leter bra i de lavere divisjonene.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran

PostPosted: 04.07.2011 21:15    Post subject: Reply with quote

Hæ!
Kryss i taket for den kommentaren.
Må være første gang.
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 04.07.2011 22:17    Post subject: Reply with quote

Det er jo riktig det du skriver, og i midt hodet er det ordet indreløper jeg sitter igjen med.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 05.07.2011 00:17    Post subject: Reply with quote

Har vi muligheten til å kalle han hjem nå som Skjelbred dro? Vi er ekstremt tynt besatt på midtbanen nå.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 06.07.2011 21:13    Post subject: Reply with quote

Du har ikke fått noe svar. Nå får du et: Må vente til 1. august ettersom Ozzy ikke inngår i låneregelen for norske, alderbestemte landslagsspillere.

Ingen som vet om han faktisk fikk debutere for Ghana i vinter?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Løsbart
Junior

PostPosted: 06.07.2011 21:18    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Har vi muligheten til å kalle han hjem nå som Skjelbred dro? Vi er ekstremt tynt besatt på midtbanen nå.

Per drar i utgangspunktet ikke før 1 januar 2012, såfremst RBK ikke henter en erstatter nå. Begge parter er imidlertid interessert i å få til en snarlig løsning, men jeg vet ikke helt om Oviasu er spilleren som kan gå rett inn som en erstatter på det nåværende tidspunkt.

Talentarbeidet i RBK er uungåelig med dagens økonomiske situasjon, men innkjøp av en eller to etablerte spillere er likevell alfa omega hvis klubben skal komme noen vei!
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 06.07.2011 21:21    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Ingen som vet om han faktisk fikk debutere for Ghana i vinter?

Kan ikke du spørre han da 2mas? Hvis han ikke har debutert for Ghana, så sender du en melding til U-21 Hansen Razz
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 06.07.2011 21:37    Post subject: Reply with quote

Skal gjøre det ved neste korsvei.

Uansett er det vel mulig å bytte landslag så lenge man ikke har spilt konkurransekamp for A-landslaget.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 06.07.2011 22:08    Post subject: Reply with quote

Løsbart wrote:
Keenoir wrote:

Per drar i utgangspunktet ikke før 1 januar 2012, såfremst RBK ikke henter en erstatter nå. Begge parter er imidlertid interessert i å få til en snarlig løsning, men jeg vet ikke helt om Oviasu er spilleren som kan gå rett inn som en erstatter på det nåværende tidspunkt.

Talentarbeidet i RBK er uungåelig med dagens økonomiske situasjon, men innkjøp av en eller to etablerte spillere er likevell alfa omega hvis klubben skal komme noen vei!

Ikke som erstatter, men som supplement til en svært tynn tropp og spesielt om Skjelbred drar før 1 august.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.07.2011 15:42    Post subject: Reply with quote

- Vi snakker med Ranheim i disse dager, og har for så vidt gjort det over tid. Så får vi se hvilken løsning vi havner på, sier Erik Hoftun.

Les mer: Uvisst for Oviasu og Helland
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 14.07.2011 15:54    Post subject: Reply with quote

Vær så snill og behold Osei, Hoftun. Han har jo prestert bedre enn Tettey gjorde i Skeid.
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 14.07.2011 16:08    Post subject: Reply with quote

Tydeligvis ikke!
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 14.07.2011 16:35    Post subject: Reply with quote

LOL.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 14.07.2011 17:04    Post subject: Reply with quote

Det er uansett et dårlig argument for å beholde han. Tettey i Skeid kan liksom ikke være benchmark for hvor nivået skal ligge i forhold til hva vi skal hente/beholde eller ikke.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 14.07.2011 17:09    Post subject: Reply with quote

Men det burde være et godt nok mål at han er en veldig spennende spillertype, at Eggen hadde trua på ham, at han scoret i fem kamper på rad i fjor som back/defensiv midtbanespiller, at han har kommet inn og gjort det meget bra (blitt kåret til banens beste), scoret mål og hatt målgivende i topplaget i Adeccoligaen, og at han der også har spilt veldig bra i flere posisjoner.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 14.07.2011 17:11    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
...at han scoret i fem kamper på rad i fjor som back/defensiv midtbanespiller...

Høres ut som en spiller som ikke er særlig flink til å høre på en treners instrukser.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 14.07.2011 17:16    Post subject: Reply with quote

Du velger seriøst ikke å så det på som negativt å være ekstremt målfarlig fra defensive posisjoner? Hva får folk her inne til å tro at det foregår en ekstremt faglig sterk og nøyaktig vurdering av hvilke spillere man ønsker med videre, egentlig? Den ekstreme kompetansen vi har vist på vurdering av ferdigheter/potensiale når vi kjøper spillere? De virkelig gode vurderingene med å bytte posisjoner på juniorspillere?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 14.07.2011 17:54    Post subject: Reply with quote

Det handler vel så mye om din ekstreme hype av enkeltspillere. Virker som at når du har funnet deg en favoritt, skal denne spilleren blåses ut av alle proposjoner. Jeg har ikke sett Osei nok til å vite noe om hvor god han faktisk er, men skulle man veid dine ord tungt i dette tilfellet - må man nesten bare undre på hvorfor han i det hele tatt skulle gidde å være i Rosenborg. Høres ut som han er klar for langt større oppgaver.

Det finnes ikke et fnugg av nøkterne vurderinger i Osei-diskusjonen, og jeg tror at din helt sinnssyke hype er grunnen til dette.

Det finnes mye fotballkompetanse i Rosenborg, og om dine vurderinger av spilleren hadde vært presise - så ville dette talentet vært såpass udiskutabelt at han hadde vært a-lagsmateriale allerede. Mange, som har sett han veldig mye, vurderer det åpenbart annerledes - og jeg tror det er en grunn til dette.

Uten at jeg som sagt har sett han nok til å vite. Jeg bare antar.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 14.07.2011 18:59    Post subject: Reply with quote

Hedon,
siden du ikke har sett ham noe særlig, går jeg ut i fra at det dine kolleger som har observert og analysert Ozzy og som så har sagt at Knerten overdriver...

Men, ærlig talt, hvorfor skal ikke Knerten skulle kunne ha like god kompetanse til å se talent og ferdigheter, som de i RBK systemet? Vil faktisk tro at Knerten kjenner Oviasu vel så godt som "RBK-systemet".
Strand
Veteran

PostPosted: 14.07.2011 19:06    Post subject: Reply with quote

Om han er så god som knerten skal ha det til så vil nok Ranheim forsøke å signere ham foran neste sesong vel?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 14.07.2011 19:18    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Hedon,
siden du ikke har sett ham noe særlig, går jeg ut i fra at det dine kolleger som har observert og analysert Ozzy og som så har sagt at Knerten overdriver...

Mine kollegaer har foreløpig ikke kommet med noen uttalelser rundt Osei. Jeg kan sjekke med dem så fort jeg har sjansen, så skal du få full rapport.

At Knerten overdrivet må være hevet over enhver tvil. Han skryter han så voldsomt opp i skyene, at talentet og ferdighetene ville vært helt ubestridelige. Det er de åpenbart ikke, da det fortsatt er usikkert hvem som vil ha han fra august. Og selv om Knerten sikkert vet hvordan han skal spotte et talent, er han ikke den eneste som klarer det i Trøndelag. I Rosenborg har man hatt tradisjon til å plukke ut de fremste talentene i mange år, blant annet Henriksen - som svært mange var skeptiske til før han fikk sitt gjennombrudd. Trenerteamet i Rosenborg viste at de visste hva de gjorde, og enda har vi vel ikke sett at en ung spiller har glippet for så å bli det helt store i andre klubber. Jeg kommer iallefall ikke på noen, sånn i farta.

Jeg tviler ikke i det hele tatt på at Osei er en spiller med talent, men det får da være grenser på hyping. Det blir rett og slett så mye at det iallefall går rett inn og like fort ut igjen for min del. Så mange adjektiver om en spiller mange sliter å se det helt store med, har vi ikke vært vitne til siden samme debattant hadde sine verste Storflor-perioder.

Og med all respekt for Knerten; RBK har sett Osei på hundrevis av treningsøkter og haugevis av kampsituasjoner. Vi har antakeligvis gode rapporter fra alle kampene han har spilt for Ranheim også. Og sist jeg fulgte en Raneheim-kamp, satt Osei på benken. Ikke vurdert som god nok for Ranheim? Tydeligvis ganske mange som har problemer med å se hvor superfantastisk han er.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 14.07.2011 19:45    Post subject: Reply with quote

Vegard Forren er vel det nærmeste vi kommer på trønder som har sluppet unna og spiller på høyt nivå regelmessig.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 14.07.2011 19:47    Post subject: Reply with quote

Gud bedre så glad jeg er for at han slapp unna.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 14.07.2011 19:53    Post subject: Reply with quote

Muligens Tønne også(?).
Jeg har i hvertfall lest her inne at han skal ha interessante ferdigheter. Imidlertid har han jo ikke slått ordentlig til enda da...

Last edited by TomH on 14.07.2011 19:54; edited 1 time in total
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 14.07.2011 19:54    Post subject: Reply with quote

Quote:
Gud bedre så glad jeg er for at han slapp unna.

Samme her. En av de mest oppskrytte i Tippeligaen. Og han var aldri i nærheten av å være god nok til å utfordre Vadim og Kris. Hadde aldri følt meg trygg med en sånn sløvsekk i forsvaret.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 16, 17, 18  Next
Page 13 of 18

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb