| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedley Veteran
|
Posted: 31.05.2011 08:46 Post subject: |
|
|
Folk er kanskje mer tolmodig med Larsen iom at han kostet så mye som han gjorde. Men vi bør huske at en danske her inne hevdet at prisen burde ligge på omtrent 3-4 mill. Istedet ble vi tvunget til å betale opp mot 8.
Jeg tror vi har kastet mye penger ut vinduet ved kjøpet av Larsen. Han er ikke god på det han skal være god på engang. Duellspillet. I tillegg er han veldig heit, ruser på seg gulkort. Skulle hatt i Kristiansand, fikk igår.
Han er dårlig i posisjoneringa, markerer forferdelig svakt, og oser middelmådighet i de aller fleste situasjoner.
På plussiden kan det nevnes at han er god på offensiv dødball, og at han også har et bra skudd. I tillegg er det litt biff over han, som han bruker til å takle HARDT. Det liker jeg, men noen ganger blir det på etterskudd, noe som koster oss karantener utover.
Han skal ta store steg fremover hvis han skal forsvare prisen han kostet. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 31.05.2011 09:03 Post subject: |
|
|
Nordberg har også hatt en god del svake kamper for FKH i år, men når du spiller i en sånn klubb så legger folk oftest bare merke til deg når du spiller bra. Om du ryker 0-5 på Åråsen, så who cares liksom. Gjør du det greit i neste kamp så har folk glemt hva du gjorde sist.
FKH har (sammen med Stabæk) flest baklengs i hele serien. Riktignok har det vært ganske solid bedring de siste tre kampene.
Skal ikke påstå at åtte millioner for Larsen var et godt kjøp i forhold til prisen, men at han totalt sett er en mye bedre spiller enn Nordberg vil jeg vel tro selv om jeg kjenner Nordberg godt og synes det er knallartig at han lykkes.
Demidov var også heller middelmådig den første sesongen her, særlig som stopper. Fryktelig uryddig, nonchalant og slett ingen god duellspiller i lufta. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 31.05.2011 16:08 Post subject: |
|
|
| Iruretagoyena wrote: | josinho,
Er TEN dårligere enn biffen? |
JA! Biffen, som er aktuell for Danmarks landslag, er bedre. De to er ganske lik i kvaliteter, ja. TEN spiller seg inn i vanskelige situasjoner pga han taktisk svak med ballen i beina på TL-nivået. |
|
| Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 31.05.2011 18:29 Post subject: |
|
|
| Er ikke Nordberg dominerende i duellspillet? Sånn som forsvaret vårt ser ut nå, så har jeg ikke mye imot å se Nordberg prøve seg, hvis han er god nok vel og merke. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 31.05.2011 19:03 Post subject: |
|
|
| Nordberg er ingen klassespiller, men jeg kan vanskelig se for meg at han ville greid seg dårligere i går enn det Lago gjorde. Skrekkelig kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 31.05.2011 19:11 Post subject: |
|
|
| Tipper vi etter denne sesongen vet med stor grad av sikkerhet hvilket nivå tom erik kan nå. Har i perioder spilt bra i år, hvis han blir taktisk klokere kan det jo bli noe av ham. Men genial vil han nok aldri bli, og jeg skulle ønske lista lå høyere ... |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 31.05.2011 21:22 Post subject: |
|
|
| Det skulle vi vel alle. Begge midstopperne vi spiller med nå om dagen er dårligere enn begge vi spilte med på samme tid i fjor. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 31.05.2011 21:44 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Iruretagoyena wrote: | josinho,
Er TEN dårligere enn biffen? |
JA! Biffen, som er aktuell for Danmarks landslag, er bedre. De to er ganske lik i kvaliteter, ja. TEN spiller seg inn i vanskelige situasjoner pga han taktisk svak med ballen i beina på TL-nivået. |
Ikkje braaa. |
|
| Back to top |
|
 |
Horribel Junior
|
Posted: 01.06.2011 13:18 Post subject: |
|
|
Teknisk svak med ballen i beina? Spiller seg inn i vanskelige situasjoner?
Unnskyld meg, men har du sett Nordberg spille?
At Haugesund har sluppet inn så mange mål har sjeldent vært Nordberg sin feil. 2 er ene og alene Bangura sin feil, mens Skjerve skal få hele 4 på sin kappe.
Jeg mener at Tom Erik uten tvil er RBK-kvalitet, spesielt når spillere som Lago og Larsen kan spille i klubben, han er bedre enn begge disse to.
Ligger på 5,44 på børsen på altomfotball, likt med Thomas Sørum som blir hyllet for sine prestasjoner i FKH-drakta. Totalt ligger han som nummer 19. Om det ikke er bra, vet ikke jeg. Jim Larsen som er beste stopper hos oss ligger på 5,11 (63)
Haugesund har sluppet inn nest mest mål, og at en forsvarer får såpass høy score på børsen må vel bety at han imponerer? Om en hadde fått fjernet tabbene til Bangura/Skjerve ville FKH hatt kun 12 baklengs på 9 kamper. Det ville igjen resultert til 7. minst mål i mot.
Spillerbørs skal man likevel ikke se for mye etter, men jeg har sett nesten samtlige FKH-kamper, og Nordberg har uten tvil levert varene. Hadde også en fin pasning til Djurdic i siste kamp, i forkant av Sørum sitt ene mål. Dog elendig forsvar av Moldenserne.
Jeg tror Tom Erik ville klart seg fint som RBK-spiller i disse dager, og han kan fint utvikle seg til å bli en landslagsstopper, dog tviler jeg på at det skjer, men potensiale har han.
Og landslagskvalitet, hvor mange slike spillere har RBK i dag? Før var jo nesten alle i 11ern på landslaget, er ikke rart det ikke går som det skal gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 01.06.2011 15:55 Post subject: |
|
|
| Jeg har set TEN i både kamp og faktisk også på trening: han roter en del ja. Sterk i kroppen og god i lufta, ja. TEN for Norge? NEI!!! |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 01.06.2011 16:10 Post subject: |
|
|
| Horribel wrote: | | Og landslagskvalitet, hvor mange slike spillere har RBK i dag? Før var jo nesten alle i 11ern på landslaget, er ikke rart det ikke går som det skal gjøre. |
Da vi var på vårt aller beste hadde vi knapt landslagsspillere. Drillo har vel egentlig aldri hatt den store sansen for RBK-spillere på landslaget, men skal unnskylde ham med at i glansdagene var spillerne mer et produkt av laget enn laget var av spillerne. De var gode fordi de spilte under Eggen i RBK, ikke fordi de var så veldig gode sånn egentlig. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 01.06.2011 19:36 Post subject: |
|
|
Horribel,
godt å se ditt innlegg. Det er flere godt utdannede fotballtrenere i Adecco/ TL som er enig med deg.
Selv har jeg også likt godt det lille jeg har sett av TEN. I mine øyne er han langt bedre enn forumfavoritt Lago og fullt på høyde med Larsen. Derfor er jeg faktisk også meget overrasket over at RBK valgte å sende vekk TEN og beholde Lago. Jeg skjønner over hodet ikke logikken!?
TEN har et svært stort potensiale ved siden av en hurtig, ballsikker stopper. Jeg vil kanskje sammenligne ham litt med BOBragstad. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 03.06.2011 09:19 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | De var gode fordi de spilte under Eggen i RBK, ikke fordi de var så veldig gode sånn egentlig. |
Jeg tror nok Eggen gjorde mange av de gode, men tror også at de kunne vist det samme nivået under andre trenere. Problemet Drillo hadde med RBK-spillere på 90-tallet tror jeg først og fremst var at de til daglig spilte en helt annen type fotball enn hva Drillo ønsket at landslaget skulle gjøre.
Hoftun var f.eks. alt for risikofull i spillestilen til at Drillo ønsket ham som midtstopper. Derfor ble en klart dårligere spiller som Dan Eggen foretrukket foran Hoftun.
Skammelsrud var også en spiller som etter min mening klart overgikk Kjetil Rekdal kvalitetsmessig på sentral midtbane. Rekdal ble foretrukket fordi han spilte på det sikre, og i tillegg var en mer brautende personlighet enn Skammelsrud. Man ser litt av det samme i dagens Drillo-landslag der Bjørn Helge Riise blir foretrukket foran Alexander Tettey. Hadde Tettey vært litt mer arrogant og selvgod som person, hadde han nok fått flere landskamper. Skammelsrud tror jeg var for 'snill' for Drillo. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 16.06.2011 21:34 Post subject: |
|
|
| Av det lille jeg fikk sett på fotballekstra nå, så er det tydelig at TEN overhodet ikke er god nok for oss. Taper i lufta på 1-1. Feilplassert og luntende på 1-2. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.06.2011 23:21 Post subject: |
|
|
- I utgangspunktet skal han tilbake hit. Det er ikke noen annen plan vi har. Så får vi se om det er noe annet som skjer, eller om han er her 1. august, kommenterer Hoftun.
Les mer: Utlånte spillere må returnere |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 17.06.2011 10:08 Post subject: |
|
|
Virker som om han paa en hoeflig maate sier han vil bli kvitt alle sammen. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 17.06.2011 10:13 Post subject: |
|
|
| Synd om vi kvitter oss med Oviasu, han virker til å ha mye inne selv om han foreløpig er rimelig uferdig. Nordberg og Helland ser jeg ikke på som noe tap. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 17.06.2011 10:36 Post subject: |
|
|
Kan noen være så vennlig å forklare hvorfor inne i grønnskauen vi egentlig hentet Tom Erik Nordberg?
På kort kontrakt bestående kun av utlån, som har gått helt greit, uten at vi viser noen interesse overhodet for å beholde han videre.
Trengte RIL nødhjelp, eller hva? |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 17.06.2011 14:43 Post subject: |
|
|
Ikke at det sier stort, men kunne ikke unngå å legge merke til at Nordberg tapte en hodeduell mot fyrtårnet Cato Hansen i foranledningen til Sogndals første mål mot Haugesund i går. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 17.06.2011 18:12 Post subject: |
|
|
Tror kanskje Nordberg ble tatt på senga av at lille Hansen plutselig smatt inn fra sida da han trodde han var helt alene, men Nordberg skulle jo helt klart ikke ha tapt den duellen uansett. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 27.06.2011 13:57 Post subject: |
|
|
Får håpe de vet hvem det er, og ikke tror det er snakk om Didier Deschamps, slik Odd tok feil av Zdenek og Zbynek Pospech da  |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 27.06.2011 14:05 Post subject: |
|
|
Eller så kan det være at de rett og slett foretrekker å ha fire stoppere (fem hvis de trekker ned Nygaard) i stallen, såpass skadeutsatt som Tronseth og delvis også Skjerve har vist seg å være.
Eller, kanskje er Nordberg på vei hjem... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 27.06.2011 14:12 Post subject: |
|
|
| TEN må vel hjem i sommer iom at kontrakten går ut ved nyttår? Men man kan selvfølgelig forlenge kontrakten til TEN og samtidig forlenge utlånet. Men man burde vel snart ta en avgjørelse på om han har en fremtid i Rosenborg. Tipper han ikke får forlenget og at han skriver under for Ham-kam rundt juletider. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 27.06.2011 14:19 Post subject: |
|
|
Stemmer, det var visst noe der ja, om at spillere ikke kan være utlånt de siste seks månedene av utgående kontrakt eller noe i duren. Disse regelendringen til NFF kommer jo så villkårlig at det er vanskelig å få dem med seg helt. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
|