View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zeno Veteran

|
Posted: 23.06.2011 23:26 Post subject: Björn Bergmann Sigurðarson |
|
|
- RBK vil ha LSK-spiss
Islandsk nettsted hevder RBK er i forhandlinger med LSK om Bjørn Bergmann Sigurdarsson. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.06.2011 00:18 Post subject: |
|
|
Ser på dette som en ikke-sak så lenge absolutt alle andre sier det er pølsevev. Kunne vært en spennende signering, dog. Men det hadde uansett ikke blitt billig. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.06.2011 00:40 Post subject: |
|
|
Hadde vært en veldig spennende spiller med en del av de egenskapene vi mistet med Iversen. Ikke utenkelig at dette er en spiller Torbjørnsen har fulgt tett i U-21 EM. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 24.06.2011 00:44 Post subject: |
|
|
God spiller. Ja takk, og vel så det. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 24.06.2011 00:56 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Hadde vært en veldig spennende spiller med en del av de egenskapene vi mistet med Iversen. Ikke utenkelig at dette er en spiller Torbjørnsen har fulgt tett i U-21 EM. |
Så han er en type med bra blikk og følsom fot? Har ikke sett ham, men trodde han var en dribler med godt rykk og stort finterepertoar? |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.06.2011 01:02 Post subject: |
|
|
Han er ut ifra det jeg har sett ganske robust og veldig flink til å lage plass for de rundt seg. Han er videre veldig bra teknisk sett og er flink til å ta i mot oppspill samt å spille dem videre på en meget fornuftig måte. Absolutt blant de mest spennende angrepspillerne i tippeligaen. Jeg håper i all hovedsak at vi kun henter Torbjørnsen signeringer i sommer da de vi henter fra TL virkel altfor å være dårlig butikk. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 24.06.2011 01:06 Post subject: |
|
|
Ok, høres veldig bra ut. En ny, yngre og mer seriøs Iversen, ja takk! Men han er altså ingen driblesterk ving, som jeg av en eller annen grunn trodde? |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 24.06.2011 01:46 Post subject: |
|
|
LSK priser ham til ni millioner? Nei takk. For dyrt.
God spiller - jeg sier ja takk om vi kjøper ham til halvparten. Vi trenger flere målscorere og om PCS går så trenger vi vel en ny offensiv midtbanespiller - i tillegg har vi savnet et anker. FOr å ikke glemme midtstopper-situasjonene vår. Trenger en i hver lagdel, og om PCS går - en ekstra på midtbanen. Skal vi ha råd til alt dette kan vi ikke bruke ni mill på denne mannen. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 24.06.2011 08:40 Post subject: |
|
|
Hvorfor åpne ny tråd, når det var tatt i nye spillere tråden? I tillegg er dette et useriøst rykte. Fortjener ikke egen tråd. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.06.2011 08:46 Post subject: |
|
|
Virker som en god spiller, men jeg hadde foretrukket en annen spisstype, først og fremst raskere. |
|
Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 24.06.2011 09:04 Post subject: |
|
|
Han står vel ikke øverst på lista over spisser jeg kunne tenke meg melde overgang fra LSK til RBK.
Det nytter ikke å kjøpe alle som putter et par mål mot oss. Det må vel sies at jeg ikke har sett han noe særlig utover denne kampen hvor han jo var effektiv... |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.06.2011 09:08 Post subject: |
|
|
Fart skal jo være en av Bergmanns styrker, sammen med fysikken.
Liker seg best sentralt i banen, og er flikn på å bruke kroppen. Trenger å bli bedre med ball, sepesiielt i avslutningene, og på å plassere seg riktig i feltet for å bli top notch. Men det er absolutt spennende materiale i gutten, og han skal vist nok ha tiltrukket seg interesse fra Manchester United og Liverpool før han signerte for Kanarifugla. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.06.2011 09:20 Post subject: |
|
|
Har aldri tenkt på han som rask, men hvis det stemmer så virker han ganske komplett (på TL-nivå). |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.06.2011 09:35 Post subject: |
|
|
Har egentlig aldri slått meg veldig heller, men det har vel kanskje med hvordan han brukes å gjøre. Jeg husker i hvertfrall han ble omtalt som en rask spiss da han signerte for LSK.
Mangler som sagt litt på følsomhet med ball, både i pasningsspill og som avslutter, men er ellers rimelig komplett, ja. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 24.06.2011 10:34 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Fart skal jo være en av Bergmanns styrker, sammen med fysikken.Liker seg best sentralt i banen, og er flikn på å bruke kroppen. Trenger å bli bedre med ball, sepesiielt i avslutningene, og på å plassere seg riktig i feltet for å bli top notch. Men det er absolutt spennende materiale i gutten, og han skal vist nok ha tiltrukket seg interesse fra Manchester United og Liverpool før han signerte for Kanarifugla. |
Trenger vi en ny Trond Olsen  _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.06.2011 10:38 Post subject: |
|
|
Sigurdarsson foran Olsen any day. De er i grunn svært ulike. De har kanskje fart felles, Olsen har bedre skuddbein, ellers er islendingen like god eller langt bedre på alt. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 24.06.2011 10:44 Post subject: |
|
|
han holder et meget godt nivå og ville hvert en konstant trussel ved og ligge klar i rommet bak Rade. han er jo fantastisk på overganger, god alene mot keeper |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.06.2011 10:45 Post subject: |
|
|
Mye positivt om BBS på Kanariforumet, mange mener at 9 mill er altfor lite, haha. Men mange her som har perverse oppfatninger om hva våre spillere er verdt også, så det er vel et generelt fenomen. Uansett, alle påpeker at det er veldig usannsynlig at LSK selger BBS nå i og med at Ujah er på vei ut. |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 24.06.2011 10:55 Post subject: |
|
|
God spiller...!
Men kan ikke vi slutte å kun hente spillere fra TL? - La Stig T finne gode spillere som kan heve oss og ligaen. (Det er jo så enkelt.....)
Ã… hente spillere fra TL har visst seg som kun negativt. (les, Moldskred, Olsen, Miller....) |
|
Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 24.06.2011 12:38 Post subject: |
|
|
Før sesongen skrev jeg at Björn Bergmann Sigurðarson sto høyt på min personlige liste over spillere jeg vil se i Rosenborg drakten.
Jeg har også skrevet at jeg er imot at Rosenborg kjøper fra norske klubber nettopp fordi prisene de forlanger fra oss er helt bak mål, men skulle dette rykte være sant så er dette et kjøp jeg støtter 100%. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 24.06.2011 12:49 Post subject: |
|
|
Ingeman wrote: | God spiller...!
Men kan ikke vi slutte å kun hente spillere fra TL? - La Stig T finne gode spillere som kan heve oss og ligaen. (Det er jo så enkelt.....)
Ã… hente spillere fra TL har visst seg som kun negativt. (les, Moldskred, Olsen, Miller....) |
...Annan |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 24.06.2011 13:18 Post subject: |
|
|
Minner mer om en slags Emile Heskey type "the non-scoring striker". 8 maal paa 47 eliteseriekamper er alt annet enn imponerende _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 24.06.2011 13:25 Post subject: |
|
|
Vi må huske at han har vært skadet mye og det er først i år at han er tilbake for fult. De kampene han spilte i fjor var ofte som innbytter bare for å få litt kamptrening, men til og med da så man fort at han er et stort talent og en meget god spiller. Jeg tror han ville gjort en utrolig bra jobb sammen med Prica. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 24.06.2011 13:38 Post subject: |
|
|
Eidur Gudjohnsen har ikke akkurat scoret så mange mål han heller, men det har vel aldri vært tvil om, sett bort ifra da vi takket nei, at det er en brukbar spiller. |
|
Back to top |
|
 |
Einar Gerhardsen Junior
|
Posted: 25.06.2011 02:14 Post subject: |
|
|
Dere får tro hva dere vil, men jeg har fulgt både Ujah og BBS tett siden de kom til LSK (treninger og kamper for A-lag/B-lag), og det er liten tvil om at BBS er en bedre spiller og et større talent. At han ikke har scoret like mye som Ujah, skyldes to ting.
Den første er posisjon. LSK spiller 4-4-1-1 eller 4-2-3-1 med BBS bak Ujah. Det er naturlig at frontspissen scorer mest. BBS leverte for øvrig scoringer i stort sett hver kamp han spilte frontspiss foran Sundgot på våren i fjor.
Den andre er spillertype. Ujah er en klassisk frontspiss, som ligger på offsidegrensa og har sin spisskompetanse i avslutningsfasen. BBS kan også spille frontspiss, men han er aller best i mellomrommet. Fantastiske basisferdigheter (har ikke sett noen bedre i ligaen i år), sterk, hurtig, god orienteringsevne og godt overblikk. Det eneste han mangler for å være helt komplett, er råskapen til Ujah i avslutningsfasen. Men for all del, BBS er ingen dårlig avslutter, ref. cupkampen.
Og selv om VG-børsen stort sett er dårlige greier, bør det være et tankekors for enkelte av dere at BBS (4. plass) ligger foran Ujah (8. plass). Spesielt med tanke på at Ujah har scoret 4 mål i 2 av 12 kamper, noe som gir ekstremt god uttelling på VG-børsen (en 10er og en 9er). |
|
Back to top |
|
 |
|