View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Harald Forumsjef

|
Posted: 30.12.2005 23:11 Post subject: |
|
|
Det står på Kaiserslauterns officielle hjemmeside. Man må vel gå ud fra at det de skriver er rigtig! _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.12.2005 23:23 Post subject: |
|
|
He-he, ja, jeg ser ingen grunn til å tvile på disse opplysningene. |
|
Back to top |
|
 |
Storflor Senior
|
Posted: 31.12.2005 00:47 Post subject: |
|
|
Baadshah/Tab wrote: | Kan ikke se at noen i norsk media, har fått snus på dette!  |
Nettavisen har også fått det med seg nå:
http://pub.tv2.no/nettavi...523821.ece _________________ Rosenborg e lage mitt! |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 31.12.2005 01:04 Post subject: |
|
|
Ã… det sier dem. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 31.12.2005 11:02 Post subject: |
|
|
Du måtte vente på de bunnsolide avisene i Akersgata før du følte deg sikker? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.12.2005 13:47 Post subject: |
|
|
Alle de norske avisene referer til et NTB-intervju som sannsynligvis ble foretatt tidlig på dagen (før kl. 20), basert på opplysningene til FotbollDirekt. NTB kan umulig ha fått med seg artikkelen på fck.de (20:30), der det blir slått fast at Høiland er klar for klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 01.01.2006 13:28 Post subject: |
|
|
Uansett er det kun snakk om et lån ut sesongen, så kanskje blir han tilgjengelig igjen etter sesongslutt.. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
olaola80 Senior
|
Posted: 01.01.2006 19:01 Post subject: |
|
|
Æ må sei æ pusta letta ut da det ble klart at Høiland flytte te Tyskland og ikke te Trondheim! Han hadd aldri forsterka RBK! Hans innsats på det norske landslaget har vært på nivå med det Solli greid i sin landskamp som høyreback (mot Skottland). Syns det sei sitt æ!  |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 01.01.2006 19:30 Post subject: |
|
|
Husk restriksjonene ang. dialektbruk på forumet, olaola!  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Gibson Junior
|
Posted: 01.01.2006 20:07 Post subject: |
|
|
Vi hadde ikke trengt Høiland. Han er ikke så god som mange vill ha det til! I Sverige trenger man ikke være utrolig god for å se god ut. Jeg skal ikke kritisere Allsvenskan, men nivået er ikke like høyt som i Tippeligaen. Høiland er en middelmådig back som jeg ikke synes at vi trenger. Fredrik Winsnes er ikke en dårlig spiller, men han var ikke god nok til å spille på førstelaget til Rosenborg. Når han ble lånt ut til Hammarby ble han med et Allsvenskans beste spiller. Dette sier også noe om nivået i Allsvenskan. Så nei tkk til Høiland..... _________________ I kvitt og svart for ailltid! |
|
Back to top |
|
 |
Jedidalen Rutinert

Joined: 24 May 2004 Posts: 513 Location: Mellom de syv fjell
|
Posted: 01.01.2006 20:29 Post subject: |
|
|
Det blir feil å tenke slik når man skal vurdere spillere, for alt avhenger av spillestil om en spiller skal fungere. Fredrik passet ikke inn i RBKs system, men det gjorde han i Hammarbys, derfor ble han en suksess i Sverige. Nå skal ikke jeg garantere at Høiland ville ha blitt en hit i RBK, men når han blir hyret av en klubb i bundesliga, så er det et kvalitetsstempel, uavhengig om Kaiserslautern ligger sist i Bundesliga.
Forøvrig så ble jo RBK slått kraftig av Malmö i Royal League i Malmö, med Høiland på laget, og Høiland ble plukket ut på årets lag i Sverige, på et Malmö som slet i år, så Høiland er ingen dårlig spiller, fordi om han spiller i Sverige! _________________ www.twitter.com/johan_dalen |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 01.01.2006 20:32 Post subject: |
|
|
*11*Simon*11* wrote: | Vi hadde ikke trengt Høiland. Han er ikke så god som mange vill ha det til! I Sverige trenger man ikke være utrolig god for å se god ut. Jeg skal ikke kritisere Allsvenskan, men nivået er ikke like høyt som i Tippeligaen. Høiland er en middelmådig back som jeg ikke synes at vi trenger. Fredrik Winsnes er ikke en dårlig spiller, men han var ikke god nok til å spille på førstelaget til Rosenborg. Når han ble lånt ut til Hammarby ble han med et Allsvenskans beste spiller. Dette sier også noe om nivået i Allsvenskan. Så nei tkk til Høiland..... |
Og det finnes jo ikke spillere som har falt igjennom i Sverige/Danmark som har vært enormt gode i Norge.... Sett mye Allsvenskan du? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Gibson Junior
|
Posted: 01.01.2006 20:35 Post subject: |
|
|
Jeg mener ikke at Jon Inge er en dårlig spiller. Men at han ikke hadde blitt den beste høyre backen i tippeligaen. Og jeg er også enig med deg om at Rosenborg ble overkjørt mot Malmø FF i Royal League, men her kommer et poeng. Det var omtrent bare 2 spiller som styrte den kampen. Marcus Rosenberg (Ajax) og Afonso Alves (FC København). Det gikk dårlig for Malmø i år. Nettopp på grunn av savnet av disse spillerne. I Allsvenskan er det individene som teller. Ikke lagene  _________________ I kvitt og svart for ailltid! |
|
Back to top |
|
 |
Jedidalen Rutinert

|
Posted: 01.01.2006 21:00 Post subject: |
|
|
Så du mener at Rosenberg, som jeg oppfatter som en lite skapende spiss, ala Rushfeldt, styrte og dominerte kampen mot RBK? Alfonso Alves kan jeg si meg enig i styrte mye i den kampen, men han spiller jo fortsatt i Malmö, enn så lenge! Hvem mener du kan komme til Rosenborg og dominere høyrebackposisjon da? _________________ www.twitter.com/johan_dalen |
|
Back to top |
|
 |
Gibson Junior
|
Posted: 01.01.2006 22:04 Post subject: |
|
|
Å dominere en høyreback plass er, på nåværende tidspunkt vanskelig. Rosenborg har en aldrende Basma der for øyeblikket. Her har vi diskutert Karim Essediri som en mulig høyreback, men som jeg personlig ser som en ving. Robbie Russell har som kjent ikke klart dette nevneverdig. Miika Koppinen har heller ikke fått sjansen pga store skader. Å hente inn en høyreback er kanskje ikke nødvendig. La oss heller prøve Miika. Alejandro Lago har også spillt høyreback i Urugay. Så i Rosenborg har vi mange alternativ. Så vi trenger ikke å panikk kjøpe en høyreback  _________________ I kvitt og svart for ailltid! |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 02.01.2006 03:59 Post subject: |
|
|
NEi, men vi trenger snart å i det minste få noen midtbanealternativer på bordet..
Helt sykt så passive RBK er på overgangsmarkedet.. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 02.01.2006 05:47 Post subject: |
|
|
Det er som regel lite rykter å høre før en overgang til RBK, før den er klar. Jeg velger å tro at RBK-ledelsen arbeider i det stille.. |
|
Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 02.01.2006 08:01 Post subject: |
|
|
Ja, men det er kjedelig..
Ser forresten at det er flere med en skrudd døgnrytmne! |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 02.01.2006 08:51 Post subject: |
|
|
Simon wrote: | Alejandro Lago har også spillt høyreback i Urugay. |
Kan du dokumentere/fortelle mer om dette ? _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 02.01.2006 10:43 Post subject: |
|
|
Hvorfor skal du ha dokumentasjon på det? Det er vel godt mulig at en forsvarspiller fint klarer å spille på høyresida.
Han er forøvrig både midtstopper og høyreback på FM, uten at det skal tillegges noe vekt. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.01.2006 12:10 Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Uden at tænke på om det er aktuelt/muligt/forsvarligt/klogt kommer jeg nu også med min ønskeliste af spillere til Rosenborg 2006:
Jan Kristiansen (...)
Mohamed Zidan (...)
Daniel Agger - Agger har den fordel at han er ung(20 år) og han er for andet år i træk blevet kåret som årets talent i SAS-ligaen. Han er en spiller som jeg tror kan blive den nye Erik Hoftun, han er ikke specielt hurtig men han har et godt overblik, og en utrolig evne til at læse spillet. |
Sitnevnte ser nå ut til å være klar for Liverpool: Rafa closes in on Agger deal |
|
Back to top |
|
 |
Jedidalen Rutinert

|
Posted: 02.01.2006 12:26 Post subject: |
|
|
Tror ikke at det er noen fordel for Rosenborg å rope ut sin interesse i media, da prisen som regel blir skrudd kraftig opp som følge av det. _________________ www.twitter.com/johan_dalen |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.01.2006 12:29 Post subject: |
|
|
He-he, det rådet følger ikke Tørum:
Tørum innrømmer at [Steffen] Nystrøm står på RBK-blokka.
– Vi har pratet om Steffen, og diskutert ham. Og konklusjonen vår er vel at vi tror han blir altfor god til å spille i 1. divisjon lenge. Vi vil følge ham, men henter ham i hvert fall ikke nå. Men han har mange kvaliteter som trengs for å lykkes i toppfotballen, smiler han, og vet at MFK vil få god bruk for finnmarkingen også i 2006.
– Både Steffen og MFK bør være stolte av det de har prestert i 2005. Klubben har en god evne til å produsere gode spillere, sier Tørum.
Les mer: Et godt tilbakeblikk |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 02.01.2006 12:41 Post subject: |
|
|
Troinndern wrote: | Hvorfor skal du ha dokumentasjon på det? Det er vel godt mulig at en forsvarspiller fint klarer å spille på høyresida.
Han er forøvrig både midtstopper og høyreback på FM, uten at det skal tillegges noe vekt. |
Fordi at det er meg ukjent og jeg er nysgjerrig på om det i det hele er korrekt/sant. FM er som du sier totalt uinterresant... _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
|