View previous topic :: View next topic |
Hvem går videre? |
Rosenborg |
|
75% |
[ 71 ] |
Lillestrøm |
|
24% |
[ 23 ] |
|
Total Votes : 94 |
|
Author |
Message |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 22.06.2011 22:32 Post subject: |
|
|
Vi tar små skritt i riktig retning i hver kamp nå, pluss på med selvtilliten som følger med så burde vi klare serien i år. Skulle vi få Annan og Bolanos etter sommervinduet så klarer vi kanskje CL kvaliken også.
Uansett grattis gutter  _________________ Cantate Conflictus |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 22.06.2011 22:34 Post subject: |
|
|
Vi må unngå FFK og Viking. Alta hjemme hadde vært noe. For NFF bestemmer vel hjemme/borte helt til semien? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 22.06.2011 22:44 Post subject: |
|
|
Ut fra bildene som kom nå virker det uansett rimelig klart at det ikke var noen offside på Lustig sitt mål.
BB går forøvrig til Ørlund, var mange rare straffer, men er uansett sterkt å ta 2 av 3, og hadde i tillegg ett par meget gode redninger.
Last edited by Huber on 22.06.2011 22:48; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 22.06.2011 22:47 Post subject: |
|
|
Jo det er klar offside, siden ballen er innom Prica og går framover etter det. Rart ikke NRK viste de andre bildene fra bak mål mens Berg var som mest oppjaget. Men kanskje bra... |
|
Back to top |
|
 |
SteinarG Rutinert
|
Posted: 22.06.2011 22:49 Post subject: |
|
|
Synes vi viser klar framgang. Voldsom energi i laget i først omgang, og periodevis bra i 2.omgang. Veldig bra i ekstraomgangene. Vi har uflaks som ble nødt til å spille ekstraomganger og straffer for å få med oss seieren.
Prøver meg på en børs:) Benyttet ganske store deler av skalaen for å få vist forskjellene på spillerne, og delvis fordi Lustig var elendig, og fordi særlig Svensson fortjente veldig god karakter.
Ørlund - 8
Sikker i feltet, noen fine avklaringer. En fantastisk redning en mot en. Gjør ellers veldig solid jobb. Normalt sett ikke så begeistret for jobben han gjør, men idag overbeviser han!
Lustig - 3
Feilpasninger, svak i duellspillet, ser håpløst sløv ut utpå der. Skiller seg kraftig fra resten av laget på akkurat det. Dras opp fra en 2`er grunnet et par gode løp og bidrag framover.
Wangberg - 5
Noen gode involveringer, men viser ennå alt for lite muskler i noen av kroppsduellene. Feilvurderer noen situasjoner som gir farlige sjanser en mot en med keeper.
Larsen - 6
Som Wangberg, men viser mye større klasse i duellspillet. Absolutt gode takter iblant.
Dorsin - 8
Jobber veldig bra, bidrar veldig bra offensivt og for det meste veldig solid defensivt.
Henriksen - 7
Sa før sesongen at han skulle øve på hodespillet. Har absolutt lyktes. Vinner mange hodedueller, og gir et viktig styrkebidrag på en ellers litt "pinglete" midtbane. En veldig god gjennombruddspasning til Lustig når Olsen blåser ballen over. Blir imidlertidig litt usynlig i deler av kampen.
Winsnes - 7
Jobber veldig bra, men litt overivrig i noen situasjoner. Vrir spillet bra, god oversikt. Men sliter som vanlig veldig med tempo. Er snill og drar opp fra 6 til 7, på grunn av at det virker som han har veldig god innflytelse på resten av laget(blant annet med sin arbeidsinnsats).
Skjelbred - 8
Jobber veldig bra. Er veldig flink på å sette fart, og er en av de eneste som tørr drible av en mann.
Prica - 5
Virker tidvis litt sløv og oppgitt på topp. Lykkes dårlig på det han prøver på med ball. Vinner likevel noen dueller og viser god styrke.
Bakenga - 4
Får ikke til noe som helst. Sliter med tuchen, klarer ikke drible av en mann, eller sette fart med ball. Lite konstruktiv med ball. Absolutt ikke noen vingtype som han spiller nå.
Moldskred - 5
Litt usynlig til tider, viser seg lite. Kommer seg til noen gode innleggsposisjoner.
Jonas Svensson - 8
Storspiller. Ikke annet å si enn imponerende! Burde absolutt starte istedet for Bakenga neste kamp. Jobber knallhardt, vinner dueller, og viser tidvis veldig bra teknikk. Kunne vært litt flinkere å sette fart med ball i beina. Kunne lært litt fra Skjelbred der.
Trond Olsen - 3
Klarer ikke få til noe. Viser seg lite. Blåser ballen over på åpent mål. Hakket bedre enn Lustig, men havner likevel på en sterk 3`er. |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 22.06.2011 22:51 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Jo det er klar offside, siden ballen er innom Prica og går framover etter det. Rart ikke NRK viste de andre bildene fra bak mål mens Berg var som mest oppjaget. Men kanskje bra... |
Nei, det er ikke offside, i det Prica er borte i ballen står Essediri innenfor 5m-linja, og Lustig står utafor.
http://bildr.no/view/912154
Last edited by Huber on 22.06.2011 22:55; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
hhem Proff
|
Posted: 22.06.2011 22:53 Post subject: |
|
|
Etter min mening står de på linje og dermed ingen offside |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 22.06.2011 22:55 Post subject: |
|
|
Okay. Jeg oppfattet det ikke slik i farten. Beklager feiloppfatningen i så fall. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 22.06.2011 22:58 Post subject: |
|
|
Essediri ja. Han var ikke i bildet på kameraet bak mål
Bra jobba!  |
|
Back to top |
|
 |
ElMar Proff
|
Posted: 22.06.2011 23:01 Post subject: |
|
|
Har nå sett det omtalte offside-målet (til Lustig) i slow-mo, og ingen tvil her heller. Ikke offside. Og nok en gang fremstår Henning Berg som den største idioten både på NRK og TV2.
Hva med Lillestrøm sitt 1-2 mål, noen som sier det var offside? _________________ Fotball e følelsa, gode følelsa  |
|
Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 22.06.2011 23:08 Post subject: |
|
|
Så mistenkelig ut 2-1 målet ja. Noen som har bilde av det? |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 22.06.2011 23:10 Post subject: |
|
|
Berg har sagt mye rart opp gjennom årene, men i denne saken kan jeg ikke si at han reagerer på noen merkelig måte. Sier jo at han fikk beskjed om at det var en klar offside, og etter å ha sett episoden ett par ganger på det som sikkert er en liten skjerm så fremstår han jo fremdeles som usikker. |
|
Back to top |
|
 |
magnus* Senior
|
Posted: 22.06.2011 23:10 Post subject: |
|
|
LSK-spilleren bryter linja på 1-2-målet såvidt. Offside, såvidt. |
|
Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 22.06.2011 23:19 Post subject: |
|
|
Deilig med seier over LSK i en dramatisk straffekonk!
Må si at jeg ble meget imponert over Dorsins' offensive ferdigheter i dag! Örlund hadde en flott kamp og ble dagens helt . Min personlige mening er at Winsnes var dagens beste spiller. |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 22.06.2011 23:21 Post subject: |
|
|
Morsom kamp. Noen plusser og minuser:
+++Ørlund (Matchvinner)
++Skjelbred (Løper, treffer med pasninger)
+Lustig/Dorsin (MÃ¥l, offensive bidrag, innsats)
-Bakenga (Dårlig en-mot-en, får ikke til særlig mye)
--Moldskred (Bommer på alt, tragisk)
---Olsen (Bommer på alt, patetisk, og bommer på åpent)
Skremmende å se på RBK til tider når hverken Moldskred/Olsen, Winsnes, Prica eller Bakenga får til å slå enkle pasninger eller dempe ballen. Uten Lustig og Dorsin hadde vi knapt hatt angrepsspill i dag. Kan ikke se at noen synes Winsnes var banens beste i dag, til tross for noen gode involveringer - alt for mange ballmist, for dårlig i dueller og for treg i presset (selv om han spurter) og pasningsfeil.
Hadde Winsnes vært 10 år yngre, hatt litt bedre teknikk, duellstyrke, hurtighet og akselerasjon, skuddfot, pasningsfot, gjennombruddshissighet og kondisjon hadde han vært en god back-up. Nå er det på tide å legge opp. Det beste han kunne gjort er vel å plante litt dop i bag-en til Olsen så han også ble tvunget bort  _________________ RBK på topp tre i årets sesong.
Last edited by Roamer on 22.06.2011 23:30; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 22.06.2011 23:26 Post subject: |
|
|
Deilig som faen! Alt i alt var det en fortjent seier. De periodene hvor vi hadde ovetaket synes jeg vi virket godt påskrudd. Synd de periodene ikke varer lengre enn de gjør og det er meg en stor gåte hvordan prestasjonene kan variere så sinnsvakt innenfor ett og samme kvarter.
Bakenga spiller elendig. I forhold til børsen, SteinarG, ville jeg gitt ham en 2, maks 3. Så ikke annet enn et høyst nødvendig innlegg som riktignok ledet til mål. For øvrig en knotpeis med ball og lite glød. Så ut som han surna når han ble tatt av banen også.
Jonas S spilte knallgodt. Gjorde, så vidt jeg kunne se, ingen feil og var alltid på plass, kjempet hardt og en slepen teknikk. DEILIG!
Olsen ser ut som han kødder. Hadde han i tillegg notert seg for straffebom, hadde nok både ham og jeg sett bortkampen mot Viking på storskjerm inne på Østmarka.
Skjelbred spilte seg opp i kampen og viser flotte ting. Gutten vil bli savnet om han drar nå. Steike, vi trenger ham i kvalikk.
Lüstig stinka på det han skal være god på, men unngår min totale vrede da han utligner og setter en snygg straffe.
Ørlund- en kjempekamp! Er blitt litt glad i den bamsen.
Resten får i mine øyne bestått. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 22.06.2011 23:26 Post subject: |
|
|
Fra DB:
Bare 5012 tilskuere var tilstede på Lerkendal..
Det vakke mye nei. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
ElMar Proff
|
Posted: 22.06.2011 23:28 Post subject: |
|
|
Huber wrote: | Berg har sagt mye rart opp gjennom årene, men i denne saken kan jeg ikke si at han reagerer på noen merkelig måte. Sier jo at han fikk beskjed om at det var en klar offside, og etter å ha sett episoden ett par ganger på det som sikkert er en liten skjerm så fremstår han jo fremdeles som usikker. |
Men å skylde på at "alle sier til meg at det er offside" er vel en billig måte å sikre seg om det skulle vise seg at det er feil. Han påstår jo fortsatt det er offiside.
På TV2 sier han jo i kjent stil at Rosenborg bestandig blir favorisert, dvs han sier ingenting om det, bare konstaterer at RBK fikk straffe mot de på Lerkendal i fjor, og offisde-mål imot i kveld. Og nekter selvfølgelig plent på at han antyder noe som helst... _________________ Fotball e følelsa, gode følelsa  |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 22.06.2011 23:29 Post subject: |
|
|
RÃ¥nny wrote: | Fra DB:
Bare 5012 tilskuere var tilstede på Lerkendal..
Det vakke mye nei. |
Omtrent som forventet. Bomma vel med 340. |
|
Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 22.06.2011 23:31 Post subject: |
|
|
Timmi! wrote: |
Jonas S spilte knallgodt. Gjorde, så vidt jeg kunne se, ingen feil og var alltid på plass, kjempet hardt og en slepen teknikk. DEILIG!
|
Tror du må vurdere å se 2-1-målet på nytt, så kanskje du får med deg hvor vanvittig dumt han posisjonerer seg. |
|
Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 22.06.2011 23:33 Post subject: |
|
|
SteinarG wrote: | Winsnes - 7
Men sliter som vanlig veldig med tempo. |
Er dette noe man bare tar med fordi han sånn egentlig ikke har tempo? Jeg så ingen tendenser til at Winsnes slet med tempo i denne kampen, INGEN. Winsnes spilte igjen glimrende, og viser med sin flotte spilleforståelse evne til å vri spillet, sende geniale stikkere/pasninger. Winsnes er en av de beste ballspillerne Norge har. Han fortjener mer respekt. Siden han kom inn på laget har RBK hatt en gedigen opptur. Han er vår mest rutinerte spiller. Han er lokal. Hadde Winsnes vært like gammel som Henriksen hadde vi alle hyllet han. Winsnes er en undervurdert figur for dette RBK-laget. |
|
Back to top |
|
 |
Brattbakk09 Proff
|
Posted: 22.06.2011 23:38 Post subject: |
|
|
Timmi! wrote: |
Lüstig stinka på det han skal være god på |
SÃ¥ vi samme kamp? Lustig var jo glimrende i dag. |
|
Back to top |
|
 |
ElMar Proff
|
Posted: 22.06.2011 23:51 Post subject: |
|
|
Brattbakk09 wrote: | Timmi! wrote: |
Lüstig stinka på det han skal være god på |
SÃ¥ vi samme kamp? Lustig var jo glimrende i dag. |
Glimrende?? Så vi samme kamp? Dessverre er ikke Lustig i form for tiden, håper det kommer. _________________ Fotball e følelsa, gode følelsa  |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 22.06.2011 23:51 Post subject: |
|
|
Brattbakk09, Winsnes har tempoproblemer i alle situasjoner hvor han får press fra motspiller. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
|