English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pyro på tribunene
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 50, 51, 52  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 10.06.2011 11:30    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
Hedon wrote:
Verdens teiteste ting å si.

Uenig. Han var nok enda teitere, han som fant det logisk at Kjernen skulle betale bota.

Les en gang til din sau.

Sa aldri det var logisk, sa det var mer logisk at de skulle få den. Hvorfor skal RBK få den? Det er hvert fall ikke logisk. Det som hadde vært mest logisk er vel at Brann hadde fått den, som slapp inn idioten.

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Guinness
Rutinert

PostPosted: 10.06.2011 11:36    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Får prøve den siste jeg da, det var TT05 Smile

eller CIA. Dere er fryktelig opptatt av at det skal være en gruppering av mennesker. Hva om det tilfeldigvis var en enkeltperson eller to-tre kompiser?
attach
Forumsjef

PostPosted: 10.06.2011 12:06    Post subject: Reply with quote

At Rosenborg får bota er feil på alle måter bortsett fra en: Klubbene har visstnok på et tidligere tidspunkt blitt enige med og gjennom NFF og NTF at ansvaret fordeles slik.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 10.06.2011 12:28    Post subject: Reply with quote

Guinness wrote:
Hvorfor peke på ansvarlige når du ikke vet? Det var ikke Kjernen. Det var ikke UN. Vil du forsøke en gang til?

Sa ikke at det var UN heller. Men regner jo med det er folk i og rundt det miljøet. Det er jo der det foregår da det blusses på Lerkendal og.
Back to top
Guinness
Rutinert

PostPosted: 10.06.2011 15:10    Post subject: Reply with quote

Du regner med. Nok sagt.
MortenRugsveen
Senior

PostPosted: 10.06.2011 16:14    Post subject: Reply with quote

Guinness wrote:
Du REGNer med. Nok sagt.

da tar han REGNinga da...
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 10.06.2011 19:08    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
BjarneS wrote:
... da er man ikke supporter.

Verdens teiteste ting å si. Rosenborg gjør da selv ulovlige ting som koster penger. Er ikke RBK Rosenborg-supportere heller?

Rosenborg disponerer sine penger og gjør sine valg. Merkelig sammenlikning.

Hvis jeg velger å gi bort 100 kroner til en boms, er det greit for meg, hvis noen rapper en hundrings fra lommeboka mi og gir den til en boms, er det ikke greit for meg.

For øvrig er jeg heller ikke med på at vedkommende 'ikke er supporter', men det hele er likevel sabla enkelt. Bluss er p.d.d. forbudt. Som i mange andre fotballforbund har man i Norge blitt enige om at klubben har ansvaret, ikke fordi det er logisk, men fordi man tror det er mest effektivt.

Altså, bluss = bot for RBK. Hvorfor kan ikke alle enes om at vedkommende da har vært en idiot (eventuelt bare gjort noe idiotisk) ? Man kan jo ikke konkludere med noe annet enn at personen ikke bryr seg det minste om at en i denne sammenhengen uskyldig part betaler en bot på 25 000 kr for vedkommendes handling. Man må være utrolig egoistisk, eventuelt bare umoden, for ikke å hensynta dette i forkant av handlingen, hvis man da ikke er forberedt på å betale boten selv.

Jeg har ingen meninger om blussing per se, og synes tribunekultur generelt er verdifullt.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 11.06.2011 14:08    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Hvorfor kan ikke alle enes om at vedkommende da har vært en idiot (eventuelt bare gjort noe idiotisk) ? .

Jo, vi kan være enige om at han har vært en idiot. Vi kan samtidig enes om at alle som kjører litt for fort, eller glemmer å ta på seg sikkerhetsbeltet når de skal en tur på butikken er idioter.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 11.06.2011 15:44    Post subject: Reply with quote

Å kjøre for fort er da ikke farlig. Bare å ta på hettegenser og caps det. Og knyte skjerf over kjeften.

Laughing
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 11.06.2011 15:53    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
abjoern wrote:
Hvorfor kan ikke alle enes om at vedkommende da har vært en idiot (eventuelt bare gjort noe idiotisk) ? .

Jo, vi kan være enige om at han har vært en idiot. Vi kan samtidig enes om at alle som kjører litt for fort, eller glemmer å ta på seg sikkerhetsbeltet når de skal en tur på butikken er idioter.

Og dette er sammenlignbart på hvilken måte..?
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 11.06.2011 16:14    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
abjoern wrote:

merkelig sammenligning....
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 14.06.2011 08:01    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Og dette er sammenlignbart på hvilken måte..?

Ikke noe annet enn at alt dette er strengt forbudt, og at det er forseelser med omtrent samme alvorlighetsgrad.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 14.06.2011 08:22    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ var det heller ikke forseelsen i en samfunnskontekst som ble kommentert, men sett i lys av konsekvensene for RBK.

Hvorvidt forseelsen kan sammenlignes med å glemme å ta på bilbeltet på vei til butikken er en annen diskusjon, som jeg egentlig ikke ser behov for å gå nærmere inn på.
Back to top
Magnus L
Junior

PostPosted: 14.06.2011 08:27    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
Ikke noe annet enn at alt dette er strengt forbudt, og at det er forseelser med omtrent samme alvorlighetsgrad.

Omtrent samme alvorlighetsgrad? Mange blir hardt skadet og omkommer pga at de ikke bruker sikkerhetsbelte eller kjører for fort. Har aldri hørt om folk som har død eller blitt hardt skadet av et bluss eller 10
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 14.06.2011 09:19    Post subject: Reply with quote

Jo det har vært ulykker med bluss. Det er vel derfor det er forbud mot slikt på tribuner osv.

Viss jeg tar på meg en Brann-drakt, setter meg sammen med Brannfansen på Lerkendal, bræker og gurgler litt på bergensk og fyrer opp et par bluss, vil jeg da med dagens strafferegime belaste Branns økonomi gjennom den påfølgende boten?
Back to top
EvileyeS
Rutinert

PostPosted: 14.06.2011 11:05    Post subject: Reply with quote

Har du en kilde på din påstand om ulykkene med bluss som gjør at de er forbudt i Norge?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
josinho
Veteran

PostPosted: 14.06.2011 11:40    Post subject: Reply with quote

Mange ulykker over hele verden med slike ting og andre lignende produkt. Helt inn lysende hvorfor bluss, fakler, kinaputter og rakketter etc ikke er lov å ta med seg inn på stadion.

Syndbukkene som påfører klubbene ekstrautgifter, burde selvsagt betale bøtene selv. Med det gjør ikke disse feigingene i særlig grad.
Back to top
EvileyeS
Rutinert

PostPosted: 14.06.2011 13:18    Post subject: Reply with quote

Du kan altså ikke dokumentere ett eneste tilfelle, men hevder det er mange, og du mener også at situasjonen på fotballstadioner i utlandet er direkte overførbar og lik den i Norge? Spenstig! Uansett, jeg trekker meg ut av debatten, så får andre ta seg av den.
Back to top
Guinness
Rutinert

PostPosted: 14.06.2011 13:26    Post subject: Reply with quote

Jeg er ute. Når folk ikke evner diskutere utenfor sin egen komfortsone uten å måtte ty til tvilsomme kildehenvisninger kan det like så gjerne være. Tar gjerne en saklig diskusjon rundt temaet på et senere tidspunkt.
attach
Forumsjef

PostPosted: 14.06.2011 13:31    Post subject: Reply with quote

Det er da ingen tvil om at mange idioter i andre land har opptrådt særdeles uaktsomt med bluss og lignende. Om det kan overføres til norske forhold, er en annen sak.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 14.06.2011 13:47    Post subject: Reply with quote

http://www.vg.no/sport/ar...tid=181571

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 14.06.2011 14:05    Post subject: Reply with quote

Ikke helt min diskusjon, men noen kilder: En person døde i 1985 etter skader av bluss: http://www.informaworld.c...0701224632

Kanskje ikke så relevant, men det viser at de kan være farlige.

Noe mer relevant: http://gevaarbeheersing.h...Europe.pdf

En oversikt over mange tilfeller av problemer med supportere i Nederland, ved flere tilfeller ble bluss kastet og ansett som en potensiell brannfare.

Kontrollert blussing er nok ikke farlig, men en kombinasjon med folketrengsel, berusede/agressive folk kan gjøre bluss til en potensiell fare. Essensen i det hele er vel at klubbene/onkel vil ha kontroll slik at farlige situasjoner ikke oppstår. En alvorlig skade er en for mye.
Back to top
EvileyeS
Rutinert

PostPosted: 14.06.2011 14:13    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig vet jeg at pyro potensielt kan være farlig hvis det misbrukes, men det er strengt tatt ikke poenget mitt. I Norge, med norske supportere, har det vel heller ikke vært noen spesielt alvorlige hendelser med pyro, så vidt meg bekjent. Hva tilreisende bosniere i protest mot sitt eget forbund har gjort en gang, eller hva som er nærmest vanlig praksis i andre land, synes ikke for meg å være direkte overførbart til norske forhold.

Personlig synes jeg pyro er fett jeg, brukt riktig og på en relativt forsvarlig måte. Det jeg ikke synes er kult, er hvordan straffene nå fordeles. Pyroen kommer inn på grunn av et hjemmelags manglende/dårlige vakthold. Pyroen fyres så av av en eller flere privatpersoner på egen initiativ. Så skal da laget som supporterflertallet på feltet pyroen kommer på tilhører, få boten? Dette er det som for meg er helt ulogisk og merkelig at klubbene selv godtar. Dessverre vises det liten vilje til å endre på dette...

Sånn det er nå, kan man ganske enkelt jevnlig gå inn på en tribune tilhørende laget du ønsker nord og ned, pyre hver kamp f.eks. og så vil det laget få pengebøter og, som det diskuteres i NFF, også poengstraff etter hvert.

Dette er galt spør du meg.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 14.06.2011 16:17    Post subject: Reply with quote

Er du glad i pyro kan du vel holde på med dette andre steder enn på et fotballstadion. De fleste av oss andre har ingen interesse av dette og vil heller se fotball enn røyk og flammer som forringer sikten.

Pyro er barnslige greier Tommel'n ned
Back to top
EvileyeS
Rutinert

PostPosted: 14.06.2011 16:39    Post subject: Reply with quote

Pyro er ikke barnslig og skal heller ikke behandles av barn...

Forøvrig ser jeg dårlig og anser ikke det som trygt at jeg da bruker pyro, og unngår dette. Smile
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 50, 51, 52  Next
Page 25 of 52

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb