English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjernen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 83, 84, 85  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 03.06.2011 07:34    Post subject: Reply with quote

Rent sett bort i fra det sportslige så kan jeg komme med noe som kan være en av årsakene til medlemsfrafallet.

Bare så det er klart, dette er min mening og om flere deler denne får være opp til andre å vurdere.

Jeg har aldri helt følt meg hjemme i Kjernen. Jeg har vokst opp et steinkast fra Lerkendal, alltid vært tilstedet på stadion og synes livet Kjernen lager er fantastisk. Men, retorikken som blir brukt i kjernen, måten man snakker til hverandre på, den liker jeg ikke. Er det noe som skal endres så har Kjernen en veldig befalende tone, hvor alle som har en annen mening og kanskje ikke ønsker å følge Kjernens befalinger til punkt og prikke ikke er velkomne. Dette ble jo veldig tydelig rundt bortjagingen av "gratispassasjerene".

Videre så forplanter dette seg i måten folk snakker til hverandre på stadion. Kjernen oppfordrer jo ofte til at man skal ta tak i de som ikke leverer på stadion, og da gjerne i kraftige ordlag. Dette resulterer jo f.eks som i en situasjonen på ØØ hvor en veldig engasjert kar hopper og flagger som en gal, etter 10 minutt med flagging hvor jeg må dukke mange ganger for å unngå å bli slått ned spør jeg pent om han kan flagge litt mindre bakover så slipper jeg å få flaggstangen i hodet, da får jeg beskjed om at jeg "Ska hold kjæft å bidra te stæmninga din støgge jævel".

Når jeg sier at kjernen oppfordrer til slik så mener jeg ikke at det blir gjort i direkte ordlag, men indirekte igjennom oppfordringer rundt kamper, kommunikasjon på forum osv.

Jeg tror at Kjernen kunne kommet mye lenger ved å være mer inkluderende og tolerante for forskjellige typer holdninger og forskjellige måter å bidra på under kampene. Det er ikke alle som føler seg komfortable med å hopp og synge i 90 minutter eller bli brølt i trynet hvis man ikke gjør akkurat som oppsangeren sier.

Hvis man ikke aksepterer at folk er forskjellige og fortsetter med den totalitære/autoritære stilen så vil man nok ha en liten kjerne som bidrar godt, men da tror jeg også at man må forvente at dette forblir en liten kjerne og ikke en gruppering som vil fylle opp øvre-øst.
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 03.06.2011 08:08    Post subject: Reply with quote

eksiltrøndern wrote:
Dette ble jo veldig tydelig rundt bortjagingen av "gratispassasjerene".

Det som i alle fall ble veldig tydelig i kjølvannet av denne bortjagingen, som du velger å kalle det, var at Kjernen vokste til et rekordstort antall medlemmer. Slik sett kan man vel fastslå at Gunnar Evensen (ufrivillig) bidro med noe positivt.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 03.06.2011 09:36    Post subject: Reply with quote

Hvordan har man klart å komme i en økonomisk krise (som setter spørsmålstegn ved kjernens eksistens)? Skal jo ikke gå an.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 03.06.2011 09:45    Post subject: Reply with quote

I fjor så ble du jo automatisk med i kjernen når du kjøpte sesongkort, dette skjedde ikke i år. Det kan ha noe med nedgangen å gjøre..

- Torgeir Børven
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 03.06.2011 09:46    Post subject: Reply with quote

eksiltrøndern wrote:
Hvis man ikke aksepterer at folk er forskjellige og fortsetter med den totalitære/autoritære stilen så vil man nok ha en liten kjerne som bidrar godt, men da tror jeg også at man må forvente at dette forblir en liten kjerne og ikke en gruppering som vil fylle opp øvre-øst.

Det var da fælt til hårsår man var her da, om man ikke ønsker å bidra på tribunen greit nok. Men da må man tåle å få høre det, språkbruken kan nok diskuteres, men det blir sagt klart og tydelig fra om at ØØ er en tribune for hoppende og syngende supportere. Skal man stå der, så bidrar man med det man klarer. Er man ikke interessert i det, da er det andre steder på Lerkendal man bør søke plass. Vi forutsetter at samtlige som løser sesongkort/kampbillett er inneforstått med dette. End of story.

Dette er nok ikke noen hovedgrunn til at folk ikke fornyer medlemskapet sitt, det skyldes nok i de fleste tilfeller rett og slett følgende ting.

1. Man glemmer å fornye, siden man ikke får en giro i posten
2. Man evener ikke å betale dette via nettbank
3. Man prioriterer ikke dette i forhold til andre regninger/forpliktelser
4. Man fornyer ikke fordi man rett og slett ikke gidder.
v_olden
Veteran

PostPosted: 03.06.2011 10:13    Post subject: Reply with quote

5. Det er ikke like attraktivt å stå på kjernenfeltet lenger.

Medlemsboosten etter Evensensaken tror jeg også kan krediteres flyttingen til ØØ og hypingen av dette. Denne hypen har nå gått over.

Et annet punkt er at man også kan få kjempebillige sesongkort andre steder på stadion om man er klok og venter frem til sesongstart. Det skal jeg gjøre neste år.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 03.06.2011 10:20    Post subject: Reply with quote

Hvordan er medlemsutviklingen i de andre supportklubbene? Det var jo tross alt en stor hype rundt norsk fotball som nå har snudd fullstendig.
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 03.06.2011 10:39    Post subject: Reply with quote

v_olden wrote:

Du har nok absolutt noen poenger i det du skriver, men det er langt fra problemet i denne saken. Det er ikke på feltet at det store frafallet finner sted, der er det omtrent like mange som i høst. Problemet her er at folk ikke betaler medlemsavgiften, selv om de bidrar på kamper.
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 04.06.2011 00:22    Post subject: Reply with quote

ace wrote:

Det var da fælt til hårsår man var her da, om man ikke ønsker å bidra på tribunen greit nok. Men da må man tåle å få høre det

Nja. føler ikke at jeg er så veldig hårsår, jeg er ikke sur eller bitter på noen måte, det er mer det at jeg ikke liker å være med i grupperinger hvor slik oppførsel blir tolerert.

At det jeg peker på ikke er hovedgrunnen til frafallet er jeg enig i, men dere bør ikke se bort i fra at det er en medvirkende årsak. Som sagt, så er mye av grunnen til at jeg aldri helt har følt meg hjemme måten ting blir kommunisert. Jeg mener denne lavpanna kjeftinga fører til en stigmatisering av det å være kjernenmedlem som mange ikke føler seg hjemme i.

Det å kreve at folk står, synger og bidrar, det kan man kreve. Å kreve at folk aksepterer å bli brølt i trynet (både i virkeligheten og som en metafor for skriftlige beskjeder), det mener jeg at man ikke kan kreve.

Og igjen, holdningen om at enten så opfører du deg akkurat som oss ellers så trenger vi deg ikke fortsetter litt i denne rekka. Det er mange grunner til at en person ikke kan/vil hoppe og oppføre seg som en speed-freak i 90 minutter, men om denne personen alikevell bidrar med det den kan/er komfortabel med så mener jeg at det burde vært akseptert.

Et lite tips: Ikke avfei all kritikk så enkelt, god organisasjonsstyring fordrer at man tar til seg tilbakemeldingene man får selv om man ikke liker dem.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 04.06.2011 00:38    Post subject: Reply with quote

Er det ikke aksept i de fleste supporterklubber i Norge at de som ikke ønsker å være "på" i 90 minutter står litt til siden for den tjukkeste kjernen og heller kaster seg på i ny og ne?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.06.2011 12:21    Post subject: Reply with quote

Du trenger i alle fall ikke flytte deg mange metrene til en av sidene dersom du vil unngå flaggvifting rett foran deg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ivar
Veteran

PostPosted: 04.06.2011 16:10    Post subject: Reply with quote

Strand wrote:
Er det ikke aksept i de fleste supporterklubber i Norge at de som ikke ønsker å være "på" i 90 minutter står litt til siden for den tjukkeste kjernen og heller kaster seg på i ny og ne?

Det burde være det. Jeg står ca. alltid på samme sted, det sikrer jeg ved å komme på stadion en og en halv time før kamp, slik at jeg får være med på stemninga på en slik måte jeg vil - altså godt over gjennomsnittet - uten at jeg føler meg dum for at jeg synger solo, noe en gjør bare få seter lengre vekk fra UN. Likevel kommer det alltids noen som stiller seg på en allerede trang plass og beveger seg like mye som en lyktestolpe og leker stilleleken med kompisen/venninna de kom med - og det er ikke lett å vinne en konkuranse i å være stille når du hvert femte minutt skal klage over at det er flagg i veien for deg slik at du ikke ser banen.

Sånn, da var litt frustrasjon over tafatte supportere på øvre øst fått ut også i dag Smile
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 05.06.2011 06:44    Post subject: Reply with quote

Nå er det ikke flagging jeg irriterer meg over, flagging er fett og jeg har ikke noe problem med det. Eksempelet jeg kom med var et eksempel på intrykket jeg har fått av hva som er en akseptabel tone når man snakker med (hver)andre. I dette eksemepelt så mener jeg det må være lov å si i fra at jeg ikke vil få flaggstanga i hodet.

Men ikke heng dere opp i den, jeg tenker mer generelt, at det er en veldig agressiv tone i Kjernen, både muntlig og skriftlig (Unntaket er vel de presseuttalelsene de siste årene, der er jo veldig bra).

Uansett, jeg forventet ikke at dette budskapet komme til å synke inn. Men hvis Kjernen kan ta med seg tanken at man bør se på alle mulig årsaker til medlemsnedgangen og være villige til å diskutere årsaker enn de som er opplest og vedtatt innad i grupperingen, da er jeg fornøyd.

Jeg vil at Kjernen skal vokse og fortsette å være en sterk støttespiller til RBK, men skal det skje må man nok også se etter måter ma kan forbedre seg på, ikke bare bruke gamle unnskyldninger.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 05.06.2011 11:31    Post subject: Reply with quote

Det jeg lurer på er om eksemplet du kom med (angående tone) er et reellt eksempel, eller bare noe du har konstruert for ekemplets skyld?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 05.06.2011 12:37    Post subject: Reply with quote

Det er et reelt eksempel det. Fyren og kompisene hans var dog ikke helt edru, men det er ingen unnskyldning.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 05.06.2011 12:57    Post subject: Reply with quote

Så du skal bruke tonen fra en drita fyr som begrunnelse på hvorfor det ikke er trivelig på Kjernen sin tribune? Jeg har aldri opplevd at noen har sagt noe på en sånn måte (annet enn generell innpisking). Jeg hadde forstått din indignasjon om dette var den vanlige sjargongen på tribunen, men du trekker jo ett eksempel (på hvor mange kamper?) helt ut av proposjoner.

Hvis du påstår at dette er en akseptabel tone på tribunen, så påstår jeg at du tar feil. Internjustisen i Kjernen er for det meste veldig god. At det er en litt heftigere temperatur og tone enn på familietribunen er rett og slett noe man bare må tåle. Kan ikke stå der og ta det personlig om noen rundt deg er forbannet på 1-3 mot LSK. Sånn er det på alle supportertribuner.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 05.06.2011 13:31    Post subject: Reply with quote

Jeg tok tak i det eksempelet for at det var det mest ekstreme. Om noen har tatt seg et par øl så er ikke det en unnskyldning for å oppføre seg som en dritt. Jeg var på alle kamper på øø i fjor og jeg har et generelt inntrykk av et det er en røff tone der, som jeg tidligere nevnte så føler jeg dette går igjen i uttalelser om hvordan man skal oppføre seg på tribunen og ting som blir skrevet på nettfora.

Noe kan nok være i affekt, men alikevell så føler jeg at det må få an å holde en vennlig tone. Det er lov å være sinna, men er det noe poeng i å la det gå ut over andre?

Det er kanskje slik at det hele oppfattes annerledes for noen som kommer totalt fra utsiden (uten å kjenne noen i Kjernen før jeg ble med), enn for de som har hengt litt i miljøet fra før av? Mulig jeg er naiv, men jeg mener at det er mulig å skape engasjement og stemning ved å bruke sukker framfor pisk, Jeg synes jeg er pisken bli svingt litt for ofte hos Kjernen.
Back to top
MortenRugsveen
Senior

PostPosted: 06.06.2011 20:42    Post subject: Reply with quote

vi kan nå glede folk med at Kjernen har fått tak i skribenter som har forpliktet seg til å skrive på til framsiden og at det har allerede blitt produsert mange saker i det siste. Følg med på www.kjernen.com
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 06.06.2011 21:21    Post subject: Reply with quote

Husker tilbake til de gode, og ofte giftige, kommentarene som ble lagt ut med jevne mellomrom på kjernen.com for noen år siden. Da var siden inne i den daglige rotasjonen. Er det noe slikt vi kan vente oss?
MortenRugsveen
Senior

PostPosted: 07.06.2011 18:11    Post subject: Reply with quote

Det vil komme saker som tar opp dagsaktuelle ting omtrent annenhver dag. Så bare å følge med framover Smile
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 19.06.2011 16:19    Post subject: Reply with quote

Glemte å fornye medlemskapet mitt før i dag Sad Hva er sjansen for at jeg ikke kommer inn i kveld?
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 21.06.2011 20:35    Post subject: Reply with quote

Dugnad i morgen
Viktig!
Back to top
Bagh
Proff

PostPosted: 29.06.2011 21:52    Post subject: Reply with quote

Kjernen er ute med turer til både Stabæk og Sogndal.
Meld dere på!
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 04.07.2011 10:51    Post subject: Reply with quote

v_olden wrote:

Medlemsboosten etter Evensensaken tror jeg også kan krediteres flyttingen til ØØ og hypingen av dette. Denne hypen har nå gått over.

Dette er nok i beste fall upresist. Evensen-artikkelen sto på trykk 9. september 2008, og masseinnmeldingen av nye medlemmer kom i tida like etter dette (vår daværende medlemsansvarlige kan kanskje utdype?). 21. september arrangerte vi "allmøte" på nedre vest i etterkant av kampen mot Hamkam, hvor vi for første gang fortalte at vi jobbet med planer om å flytte til øvre øst. Selv om vi ønsket å komme igang med dette møtet noen minutter etter kampslutt for ikke å legge beslag på for mye tid var det et svært beskjedent antall personer som var interessert i disse planene. På dette tidspunktet var det ikke spesielt positive signaler om at vi ville få til flyttinga innen sesongstart 2009 og definitivt ikke noen "hype" å snakke om - en del sentrale personer hadde faktisk slått seg til ro med at det ikke ville bli noen flytting, og ønsket å kjøpe sesongkort på øvre øst neste sesong og dermed bryte med Kjernen.

Vedtaket om flytting til ny tribune ble offentliggjort onsdag 5. november. Fra 2008 til 2009 ble antallet sesongkort i Kjernen halvert. Medlemstallet sank samtidig. Dette var en ventet forandring, siden noe av det samme har skjedd hver gang Kjernen har flyttet til en større tribune - man går fra trengsel til overflod av plasser, og flere sympatisører finner ut at man ikke behøver sesongkort for å få plass. Medlemsvekst som følge av en slik endring er en langsiktig affære, kanskje fem til ti år fram i tid, og absolutt ikke forenlig med nyrekrutteringen av medlemmer høsten 2008. Selv om vi gjerne skulle ønske at det var slik, selvfølgelig.
Back to top
MortenRugsveen
Senior

PostPosted: 05.07.2011 17:00    Post subject: Reply with quote

Fra framsiden på kjernen.ocm:

Eksklusivt tilbud på halvtårskort til Kjernenmedlemmer!

Rosenborg tilbyr alle medlemmer av Kjernen å kjøpe et rabattert sesongkort for de resterende seriekampene. Du får samtidig gjenkjøpsrett til hjemmekampene i Europacupen. Med sesongkort vil du stille først i køa når billettene til en eventuell cupfinale blir lagt ut for salg.

Pris 599,- + avgift (betinger at du sjøl melder deg inn i Kjernen og betaler medlemskontingenten når du kjøper dette sesongkortet).

Kjøpes via Billettservice på tlf 815 33 133 eller ved å besøke RBK Shop på Lerkendal (ikke mulig å kjøpe via nett enda).

Tilbudet gjelder fra 24. juli mot FFK, som er kamp nummer 8. Sesongkortet er åpent for salg fra tirsdag 5. juli.

Hvis du er rask og kjøper kortet før fredag 8. juli kl 12 får du også med deg lørdagskampen mot Strømsgodset 9. juli + RBK - Breidablik (kval. UCL). Billett til disse kampene hentes i Billettluken lørdag 9. juli senest 1 time før kamp. Vi trykker kort før RBK – Fredrikstad, beskjed om henting kommer på e-post.

Vi minner om at du må sjøl melde deg inn i Kjernen og betale medlemskontingenten når du kjøper dette sesongkortet.

Spørsmål kan rettes til medlem@kjernen.comDenne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere JavaScript for å kunne se adressen .

Ses på kamp, og husk å synge høyt!

Hilsen
Rosenborg og Kjernen

Som en kuriositet så er det kun Kjernenmedlemmer som får tilbud om halvtårskort
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 40, 41, 42 ... 83, 84, 85  Next
Page 41 of 85

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb