English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Terje Svendsen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
arnt
Veteran

PostPosted: 21.04.2011 11:26    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

Det er den selvvalgte blanke issen din, det der Recon...
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
josinho
Veteran

PostPosted: 08.05.2011 11:57    Post subject: Reply with quote

Svendsen er vel den styrelederen som har tullet bort mest penger i RBK. Penger som er spilt inn er brukt på å ansette personer i ikke-sportslige stillinger.

I følge folk som kjenner ham vil han aldri la seg presse ut av klubben..... Synd. Han trenger en avskjed i unåde.
Back to top
View user's profile Send private message
ode
Veteran

PostPosted: 20.05.2011 00:07    Post subject: Reply with quote

Sakset fra Svendsens vegg på FB:

Quote:
‎Terje Svendsen, eneste rette Ã¥ gjøre nÃ¥ er Ã¥ si opp kontrakten med Erik Hoftun, dernest be Nils Skutle om Ã¥ finne seg en annen jobb, for til sist Ã¥ levere inn din egen oppsigelse som styreleder i det som en gang var Trondhjems stolthet. PÃ¥ tide at nye koster fÃ¥r ta over. Dere har mistet grepet, og bør ta konsekvensen av det. Sad

'Like'
martibs
Veteran

PostPosted: 24.05.2011 10:59    Post subject: Reply with quote

http://www.vg.no/sport/fo...d=10094294

Var det en "ryddig og grundig prosess" som førte til ansettelsen av en mann som hele livet har hatt problemer med angst som sportsdirektør?
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 24.05.2011 11:22    Post subject: Reply with quote

Action-reactio... Det forklarer vel grunnen til at de ønsket en "staut kar med beina på bakken" som den nye sportsdirektøren. Dårskap!
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 24.05.2011 12:01    Post subject: Ny Reply with quote

Jeg er ny på forumet, men det første jeg vil nevne er min forbauselse over at det skjer så lite med styresammensetningen i Rosenborg. Hvorfor er det sånn at Svendsen & co får sitte i ro og fred med stø kurs mot elendighet? I år etter år? Nå snakker jeg om noe jeg ikke vet så mye om da jeg selv betrakter det hele fra utsiden, men her ute virker det iallefall smått utrolig.
Mangler det kandidater og interesse fra dyktige folk med kompetanse på området? Jeg ville tro det var relativt attraktivt å ha en lederstilling i en institusjon som Rosenborg. Neutral
Nils Heldal
Senior

PostPosted: 24.05.2011 12:07    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
DÃ¥rskap!

Dårskap? Enten er du kompis med Ari Behn eller så har du passert 70. Det første er ikke så kult, det siste er helt ok.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Konesseur
Veteran

PostPosted: 24.05.2011 12:46    Post subject: Reply with quote

Det er sant at selv om vi ikke har fått så mange poeng, så leder vi når det gjelder Facebook.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 24.05.2011 13:11    Post subject: Re: Ny Reply with quote

Eksil wrote:
Jeg er ny på forumet, men det første jeg vil nevne er min forbauselse over at det skjer så lite med styresammensetningen i Rosenborg. Hvorfor er det sånn at Svendsen & co får sitte i ro og fred med stø kurs mot elendighet? I år etter år? Nå snakker jeg om noe jeg ikke vet så mye om da jeg selv betrakter det hele fra utsiden, men her ute virker det iallefall smått utrolig.
Mangler det kandidater og interesse fra dyktige folk med kompetanse på området? Jeg ville tro det var relativt attraktivt å ha en lederstilling i en institusjon som Rosenborg. Neutral

Velkommen til forumet. Og innlegget ditt var vel grunnen til at Heldal følte han måtte støye det bort med noe tøv.
Back to top
dalla
Rutinert

PostPosted: 24.05.2011 14:06    Post subject: Reply with quote

Selv Heldal kan ikke bortforklare den pinelige prosessen som førte til ansettelsen av KTE og senere Hoftun.

Jeg finner det merkelig at Heldal får seg selv til å skrive at ansettelsesprossesen rundt Hoftun ikke står tilbake for noen annen topplederstilling i det private næringsliv, jfr. Nils Heldal sin rosenborg blogg. Jeg skulle likt å høre om en bedrift som har tilsvarende lave kvalifikasjonskrav ved ansettelse av en toppleder.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 24.05.2011 14:22    Post subject: Reply with quote

Da kan kanskje Heldal bekrefte at klubben benyttet et rekrutteringsfirma i forkant av ansettelsen av Hoftun?
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 24.05.2011 14:41    Post subject: Reply with quote

År etter år med elendighet? Det du sikter til er neppe seriegull og Egenutvikling av spillere.

Når kritikk blir generell og dum, blir det bare teit. Vær konkret.
Back to top
Bertleif
Junior

PostPosted: 24.05.2011 20:34    Post subject: Reply with quote

martibs wrote:
http://www.vg.no/sport/fo...d=10094294

Var det en "ryddig og grundig prosess" som førte til ansettelsen av en mann som hele livet har hatt problemer med angst som sportsdirektør?

Hvorvidt ansettelsen av KTE er korrekt eller ikke skal jeg ikke si noe om, men å bedyre at angst og eventuelle depresjoner som et så stort problem i forhold til stillingen er heller lavmål.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 25.05.2011 09:16    Post subject: Reply with quote

Uenig. Rosenborg er en klubb der det er høyt press og da er det en fordel om sjefer klarer å holde hodet kaldt.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 25.05.2011 09:31    Post subject: Reply with quote

Nå skal vi ikke gå for detaljert inn på sykdomsbilder her, men KTE slet med forfølgelsesmani/paranoia og hadde store problemer med å forholde seg til det å skulle være sjef, men å ikke være det alene. Vi så det i Fredrikstad og vi så det igjen i forholdet med Tørum hvor han blant annet fremmet påstander om telefonsamtaler som aldri hadde funnet sted osv.

Nå er det rom også for personer med psykiske lidelser innen fotballen, men det er da viktig at det er i roller hvor det går an å fungere. I en lederrolle med ekstremt mye press både fra inn- og utsiden, er det neppe rett å ansette en mann som KTE.

KTE sine fremste styrker er på feltet og da særlig med de unge spillerne. Han har utrolig mye å lære fra seg og er en svært dyktig pedagog. Jeg skulle gjerne sett ham som talentutvikler eller reservelagstrener i Rosenborg, men det virker åpenbart at han ikke takler de største lederrollene.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 25.05.2011 10:07    Post subject: Reply with quote

Nå har KTE gått ut i media med at han hadde angst. Dette er tross alt en sykdom som de aller fleste blir helt frisk fra etter en stund, og det er grunn til å ta KTE på ordet når han beskriver seg som frisk per i dag.

Kan vi ikke legge bort detaljene om KTEs sykdomsforløp.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 25.05.2011 11:59    Post subject: Reply with quote

Han har vært såpass åpen om sykdommen at jeg ser ikke noe galt i å diskutere rundt det.
Back to top
Bertleif
Junior

PostPosted: 25.05.2011 12:23    Post subject: Reply with quote

Problemet med å diskutere noe slikt er at det er for lite kompetanse og kunnskaper der ute. Det fører til at mye feil og eller fordommer kommer fram.

Enkelt sagt. Hvis man ser bort fra de sykeste, så er angst og/eller depresjoner ikke en grunn for å fraskrive en person fra en bestemt stilling.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 27.05.2011 08:57    Post subject: Reply with quote

Plages man ofte med angst og depresjon kan man være uegnet til visse typer stillinger, ja. KTE har tatt lærdom av det og det er klokt. Han holder seg unna toppstillinger i TL nå.

Jeg har vært på trenerkurs med KTE og han er en glimrende trener. Godt øvelsesutvalg, god på feedback og han setter store krav til konsentrasjon og skjerpings til omgivelsene. Han er sikkert en av landets beste ungdoms/talenttrenere.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 27.05.2011 18:45    Post subject: Reply with quote

Skriver under på den josinho. En fantastisk dyktig fotballtrener/spillerutvikler på feltet. Glimrende teknisk og taktisk forståelse, en god pedagog og veldig tydelig/kravstor. Vi har gått glipp av en stor juniortrener i KTE.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 28.05.2011 03:18    Post subject: Reply with quote

Det har vi, men det blir feil å framføre det som en slags kritikk mot ledelsen som flere gjør.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 29.05.2011 10:50    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
Jeg skulle gjerne sett ham som talentutvikler eller reservelagstrener i Rosenborg

Dette!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 31.05.2011 08:23    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Det har vi, men det blir feil å framføre det som en slags kritikk mot ledelsen som flere gjør.

Det har ikke jeg gjort da. Det var riktig at KTE sluttet som SD. Det bør også Hoftun gjøre, samt at styret og Skutle også bør gå.

KTE kunne heller ha trent RBK, viss nervene hadde vært litt bedre da.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 27.07.2011 23:12    Post subject: Reply with quote

Nå synes jeg det er nok. Når klubben går så til de grader i grøfta er det på tide å virkelig vurdere styrelederens evner i jobben. Hvis ikke Svendsen i nærmeste framtid kan presentere en målrettet og gjennomtenkt plan for hvordan klubben skal komme seg ut av hengemyra så bør han gå snarest!
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.07.2011 00:09    Post subject: Reply with quote

Svendsen gjør meg faktisk dårlig. Skjemmes over at han er styreleder i Rosenborg,
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 3 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb