| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
arnt Veteran

|
Posted: 21.04.2011 11:26 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: |  |
Det er den selvvalgte blanke issen din, det der Recon... _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 08.05.2011 11:57 Post subject: |
|
|
Svendsen er vel den styrelederen som har tullet bort mest penger i RBK. Penger som er spilt inn er brukt på å ansette personer i ikke-sportslige stillinger.
I følge folk som kjenner ham vil han aldri la seg presse ut av klubben..... Synd. Han trenger en avskjed i unåde. |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 20.05.2011 00:07 Post subject: |
|
|
Sakset fra Svendsens vegg på FB:
| Quote: | Terje Svendsen, eneste rette å gjøre nå er å si opp kontrakten med Erik Hoftun, dernest be Nils Skutle om å finne seg en annen jobb, for til sist å levere inn din egen oppsigelse som styreleder i det som en gang var Trondhjems stolthet. På tide at nye koster får ta over. Dere har mistet grepet, og bør ta konsekvensen av det.  |
'Like' _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 24.05.2011 10:59 Post subject: |
|
|
http://www.vg.no/sport/fo...d=10094294
Var det en "ryddig og grundig prosess" som førte til ansettelsen av en mann som hele livet har hatt problemer med angst som sportsdirektør? |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.05.2011 11:22 Post subject: |
|
|
| Action-reactio... Det forklarer vel grunnen til at de ønsket en "staut kar med beina på bakken" som den nye sportsdirektøren. Dårskap! |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 24.05.2011 12:01 Post subject: Ny |
|
|
Jeg er ny på forumet, men det første jeg vil nevne er min forbauselse over at det skjer så lite med styresammensetningen i Rosenborg. Hvorfor er det sånn at Svendsen & co får sitte i ro og fred med stø kurs mot elendighet? I år etter år? Nå snakker jeg om noe jeg ikke vet så mye om da jeg selv betrakter det hele fra utsiden, men her ute virker det iallefall smått utrolig.
Mangler det kandidater og interesse fra dyktige folk med kompetanse på området? Jeg ville tro det var relativt attraktivt å ha en lederstilling i en institusjon som Rosenborg.  _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
Nils Heldal Senior
|
Posted: 24.05.2011 12:07 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | DÃ¥rskap! |
Dårskap? Enten er du kompis med Ari Behn eller så har du passert 70. Det første er ikke så kult, det siste er helt ok. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.05.2011 12:46 Post subject: |
|
|
| Det er sant at selv om vi ikke har fått så mange poeng, så leder vi når det gjelder Facebook. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 24.05.2011 13:11 Post subject: Re: Ny |
|
|
| Eksil wrote: | Jeg er ny på forumet, men det første jeg vil nevne er min forbauselse over at det skjer så lite med styresammensetningen i Rosenborg. Hvorfor er det sånn at Svendsen & co får sitte i ro og fred med stø kurs mot elendighet? I år etter år? Nå snakker jeg om noe jeg ikke vet så mye om da jeg selv betrakter det hele fra utsiden, men her ute virker det iallefall smått utrolig.
Mangler det kandidater og interesse fra dyktige folk med kompetanse på området? Jeg ville tro det var relativt attraktivt å ha en lederstilling i en institusjon som Rosenborg.  |
Velkommen til forumet. Og innlegget ditt var vel grunnen til at Heldal følte han måtte støye det bort med noe tøv. |
|
| Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 24.05.2011 14:06 Post subject: |
|
|
Selv Heldal kan ikke bortforklare den pinelige prosessen som førte til ansettelsen av KTE og senere Hoftun.
Jeg finner det merkelig at Heldal får seg selv til å skrive at ansettelsesprossesen rundt Hoftun ikke står tilbake for noen annen topplederstilling i det private næringsliv, jfr. Nils Heldal sin rosenborg blogg. Jeg skulle likt å høre om en bedrift som har tilsvarende lave kvalifikasjonskrav ved ansettelse av en toppleder. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 24.05.2011 14:22 Post subject: |
|
|
| Da kan kanskje Heldal bekrefte at klubben benyttet et rekrutteringsfirma i forkant av ansettelsen av Hoftun? |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 24.05.2011 14:41 Post subject: |
|
|
År etter år med elendighet? Det du sikter til er neppe seriegull og Egenutvikling av spillere.
Når kritikk blir generell og dum, blir det bare teit. Vær konkret. |
|
| Back to top |
|
 |
Bertleif Junior
|
Posted: 24.05.2011 20:34 Post subject: |
|
|
| martibs wrote: | http://www.vg.no/sport/fo...d=10094294
Var det en "ryddig og grundig prosess" som førte til ansettelsen av en mann som hele livet har hatt problemer med angst som sportsdirektør? |
Hvorvidt ansettelsen av KTE er korrekt eller ikke skal jeg ikke si noe om, men å bedyre at angst og eventuelle depresjoner som et så stort problem i forhold til stillingen er heller lavmål. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 25.05.2011 09:16 Post subject: |
|
|
Uenig. Rosenborg er en klubb der det er høyt press og da er det en fordel om sjefer klarer å holde hodet kaldt. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 25.05.2011 09:31 Post subject: |
|
|
Nå skal vi ikke gå for detaljert inn på sykdomsbilder her, men KTE slet med forfølgelsesmani/paranoia og hadde store problemer med å forholde seg til det å skulle være sjef, men å ikke være det alene. Vi så det i Fredrikstad og vi så det igjen i forholdet med Tørum hvor han blant annet fremmet påstander om telefonsamtaler som aldri hadde funnet sted osv.
Nå er det rom også for personer med psykiske lidelser innen fotballen, men det er da viktig at det er i roller hvor det går an å fungere. I en lederrolle med ekstremt mye press både fra inn- og utsiden, er det neppe rett å ansette en mann som KTE.
KTE sine fremste styrker er på feltet og da særlig med de unge spillerne. Han har utrolig mye å lære fra seg og er en svært dyktig pedagog. Jeg skulle gjerne sett ham som talentutvikler eller reservelagstrener i Rosenborg, men det virker åpenbart at han ikke takler de største lederrollene. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 25.05.2011 10:07 Post subject: |
|
|
Nå har KTE gått ut i media med at han hadde angst. Dette er tross alt en sykdom som de aller fleste blir helt frisk fra etter en stund, og det er grunn til å ta KTE på ordet når han beskriver seg som frisk per i dag.
Kan vi ikke legge bort detaljene om KTEs sykdomsforløp. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 25.05.2011 11:59 Post subject: |
|
|
| Han har vært såpass åpen om sykdommen at jeg ser ikke noe galt i å diskutere rundt det. |
|
| Back to top |
|
 |
Bertleif Junior
|
Posted: 25.05.2011 12:23 Post subject: |
|
|
Problemet med å diskutere noe slikt er at det er for lite kompetanse og kunnskaper der ute. Det fører til at mye feil og eller fordommer kommer fram.
Enkelt sagt. Hvis man ser bort fra de sykeste, så er angst og/eller depresjoner ikke en grunn for å fraskrive en person fra en bestemt stilling. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 27.05.2011 08:57 Post subject: |
|
|
Plages man ofte med angst og depresjon kan man være uegnet til visse typer stillinger, ja. KTE har tatt lærdom av det og det er klokt. Han holder seg unna toppstillinger i TL nå.
Jeg har vært på trenerkurs med KTE og han er en glimrende trener. Godt øvelsesutvalg, god på feedback og han setter store krav til konsentrasjon og skjerpings til omgivelsene. Han er sikkert en av landets beste ungdoms/talenttrenere. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 27.05.2011 18:45 Post subject: |
|
|
| Skriver under på den josinho. En fantastisk dyktig fotballtrener/spillerutvikler på feltet. Glimrende teknisk og taktisk forståelse, en god pedagog og veldig tydelig/kravstor. Vi har gått glipp av en stor juniortrener i KTE. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 28.05.2011 03:18 Post subject: |
|
|
| Det har vi, men det blir feil å framføre det som en slags kritikk mot ledelsen som flere gjør. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 29.05.2011 10:50 Post subject: |
|
|
| Eru wrote: | | Jeg skulle gjerne sett ham som talentutvikler eller reservelagstrener i Rosenborg |
Dette! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 31.05.2011 08:23 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Det har vi, men det blir feil å framføre det som en slags kritikk mot ledelsen som flere gjør. |
Det har ikke jeg gjort da. Det var riktig at KTE sluttet som SD. Det bør også Hoftun gjøre, samt at styret og Skutle også bør gå.
KTE kunne heller ha trent RBK, viss nervene hadde vært litt bedre da. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 27.07.2011 23:12 Post subject: |
|
|
Nå synes jeg det er nok. Når klubben går så til de grader i grøfta er det på tide å virkelig vurdere styrelederens evner i jobben. Hvis ikke Svendsen i nærmeste framtid kan presentere en målrettet og gjennomtenkt plan for hvordan klubben skal komme seg ut av hengemyra så bør han gå snarest! _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.07.2011 00:09 Post subject: |
|
|
| Svendsen gjør meg faktisk dårlig. Skjemmes over at han er styreleder i Rosenborg, |
|
| Back to top |
|
 |
|