| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
moomoo Veteran

|
Posted: 08.05.2011 23:46 Post subject: |
|
|
| Jarwson wrote: | Om det er så vi jakter midstopper burde jo Amund Skiri være et alternativ?
Gjorde nok en god kamp i dag. |
| kristobal wrote: | Såpass, hvem spilte han for i dag? Spilte vel en ganske middelmådig kamp for VIF i går  |
hæææææ? _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.05.2011 23:47 Post subject: |
|
|
Sjekk nederst i innlegget:
Last edited on....
Stod Andre Muri før editen  |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 08.05.2011 23:50 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | Greie forslag, men generelt blir det for dyrt å kjøpe fra andre TL-klubber. Man bør som klubb bli vant til å enten se utenfor TL, eller hente unge norske prospekter før de slår til på høyeste nivå. Bosman og småklubber blir en annen sak.
Når det gjelder 'Annan-erstatter' bør vi uansett se til utlandet. Jeg ønsker ingen Annan-kopi, men en god sentral midtbanespiller som har både defensive og offensive fibre, og som er en god distributør av ballen. Årets sesongstart viser bare at nivået her hjemme er så lavt at det skal være en overkommelig oppgave. Jeg håper også at Hoftun ikke er fiksert på at den nye spilleren skal være etablert. Det trenger ikke å være så utrygt å kjøpe ungt. Vi må uansett påregne en del tid før spilleren er husvarm.
Enkeltes påstander om at det skal være så fryktelig vanskelig å finne spillere som kan gjøre det bra (i motsetning til en del spillere vi allerede har) med så lite penger vi har og med vår påståtte lille attraktivitet synes jeg faller på sin egen urimelighet. Treffprosenten på unge prospekter fra utlandet har vært sjokkerende høy de siste årene (TL sett under ett). PerO nevnte i en annen tråd at kun 1 av 10 utenlandske/afrikanske prospekter ville slå til i RBK, som andre klubber henter. På tide å revurdere et par etablerte sannheter. Mener også at det er helt feil å foreslå at det er en lineær sammenheng mellom gunstige rammevilkår og suksess med innkjøp. Historien i RBK har vist at gunstige rammevilkår fører til inflasjon på norske spillere. Det er kvalitet i scouting og forvaltning som fører til suksess.
Tipper en helt vilkårlig 18-19-årig spiller fra de respekterte europeiske akademiene (la masia, ajax etc) ville markert seg positivt på RBK-trening. De færreste av disse spillerne går til toppklubber. Helt tullete å betale hauger av millioner for nordlendinger/sunnmøringer med laber basisteknikk og null videresalgspotensial. |
Er helt enig med deg når det gjelder kjøp av norske spillere.
Når det gjelder din påstand om sjokkerende høy treffprosent på utenlandske spillere, tror jeg du skal ta en kikk til på antallet utenlandske spillere som er hentet, opp mot hvor mange som holder det nivået vi vil ha i RBK. Det er nok ikke sjokkerende høyt. Det er bare de gode som blir lagt merke til.
Det største hinderet for RBK når det gjelder å hente prospekter, er at klubben nå kjører med så liten stall, at det er vanskelig å både ha lokale talenter og utenlandske prospekter som trenger tid. Det er umulig med en stall på 16-17 spillere hvis vi skal ha et topplag. Her kommer rammebetingelsene inn. Kunne vi gått opp til 20-25 spillere igjen, kunne vi hentet 3 utenlandske prospekter for samme pris som en norsk etablert spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
WildRover Proff

|
Posted: 09.05.2011 13:48 Post subject: |
|
|
Holder et øye med Michael Almebäck slik at Hoftun kan få oppdatering på hvordan ståa er med Stadsgaard-erstatteren vår :
http://www.aftonbladet.se...2967458.ab
Sjekk kommentaren nederst side 1 :
"Hemsk spelare att möta! En typ alla vill ha i sitt lag. Skulle passa bra i UK, jag kan se honom i typ Norwich i PL 2011/12, men det blir väl typ Bröndby, Heerenveen, Rosenborg eller någon annan medioker svenskkoloni.. " |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 09.05.2011 14:04 Post subject: |
|
|
Enda en Mikke - i forsvaret attpåtil - er vel det siste vi trenger!  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 09.05.2011 14:51 Post subject: |
|
|
| Dette har ingenting med Rosenborg men kanskje Hoftun kunne lært noe av dette, Nuri Sahin til Real Madrid. Det er 3 uker til overgangs vinduet i Spania åpner, men allerede nå har Real Madrid sikret seg en utrolig dyktig spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
sau1 Proff

|
Posted: 09.05.2011 20:19 Post subject: |
|
|
Gustavo Valsvik. _________________ Oeyvind Hoaas er Gud |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.05.2011 22:05 Post subject: |
|
|
| Som er? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.05.2011 22:08 Post subject: |
|
|
| En spiller sau1 akkurat fant ut var aktuell for Parma i 2008. TKK som meldte dette under Sogndal - Viking. Gjorde absolutt ingenting i kampen som skulle tilsi at han er noen interessant spiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 09.05.2011 22:31 Post subject: |
|
|
| mye skivebom på deg sauegutten... |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 11.05.2011 18:34 Post subject: |
|
|
Kunne denne mannen være aktuell?
http://fotball.adressa.no...200242.ece
løst fra kontrakten hos Werder...
innput? _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 11.05.2011 19:07 Post subject: |
|
|
Daniel Jensen har 52 landskamper for Danmark. 26 CL-kamper, spilte i La Liga før Bundesliga.
Intet hadde gledet mer enn om en slik spiller var aktuell for oss, tross sine 31 år.
(Edit: Werders side om saken.) _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 12.05.2011 01:15 Post subject: |
|
|
| Det føles liksom bedre når vi linkes til svensker og dansker som er 30+ enn nordmenn. Jeg tror det har noe å gjøre med at de norske spillerne gjerne forbindes veldig med en annen rivaliserende klubb. Det er ikke så kult å drive gjenbruk av spillere fra Lillestrøm, Vålerenga og Brann da dette er klubber vi ikke vil assosieres med, hverken når det gjelder identitet eller prestasjoner. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.05.2011 01:17 Post subject: |
|
|
| Er ikke så mange nordmenn på 30+ med 52 landskamper, 26 CL-kamper og som har spilt i la liga og bundesliga. Vet ingenting om denne spilleren men er umiddelbart likevel mer interessert enn i Muri ja. |
|
| Back to top |
|
 |
Ertsaas Rutinert
|
Posted: 12.05.2011 10:24 Post subject: Pa-Modou Kah |
|
|
Stemmer det at Pa-Modou Kah er bosman til sommeren?
Jeg vil fremheve at jeg er usikker på nivået hans, men han har i det minste et spennende navn. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 12.05.2011 11:40 Post subject: Re: Pa-Modou Kah |
|
|
| Ertsaas wrote: | Stemmer det at Pa-Modou Kah er bosman til sommeren?
. |
Det stemmer. Men det er nok en sjanse for at han skriver under ny kontrakt med Roda, han er en viktig mann for laget. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 12.05.2011 15:40 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | Daniel Jensen har 52 landskamper for Danmark. 26 CL-kamper, spilte i La Liga før Bundesliga.
Intet hadde gledet mer enn om en slik spiller var aktuell for oss, tross sine 31 år.
(Edit: Werders side om saken.) |
Ja, hvorfor ikke? Hvilke kvaliteter har Jensen egentlig? |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 12.05.2011 20:35 Post subject: |
|
|
Hedon,
på den annen side, gjorde Valsvik noe som gjør ham uinteressant?
Gutten er vel bare 17 år? I mine øyne burde bare det gjøre ham interessant.
Dog vet jeg ingenting om ham og jeg har aldri blitt bedt om å kikke på ham... Det viktigste for meg hos stoppere er som kjent hurtighet og evne til å vinne dueller i lufta.
Kan noen fortelle hvilke ferdigheter han har? _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 12.05.2011 22:48 Post subject: |
|
|
Daniel Jensen har vært mye skadet det siste året, akilles og kne. Det var avgjort allerede ved nyttår at han og et par andre skulle slippes fra Werder ved kontraktsslutt til sommeren.
Til DR har han uttalt:
- Der har været nogle henvendelser, men ikke noget konkret. Alt er interessant. Det har jeg sagt hele tiden, og det er dét, jeg holder fast i. Det kunne også være Danmark. Hvorfor ikke? Alt er interessant - der skal bare være nogle ordentlige betingelser.
Posisjon sentral midtbane. Defensiv og offensiv. Scorer ikke ofte, men har en god skuddfot fra distanse.
Eksempel fra Werder mot Zagreb CL 2007:
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
d3 Rutinert

|
Posted: 13.05.2011 08:11 Post subject: |
|
|
Rosenborg vil være et fint springbrett, her kan han lege seg til et nytt utenlandseventyr i en større og bedre liga om det er intensjonen eller ei.
| Quote: | | Alt er interessant. Det har jeg sagt hele tiden, og det er dét, jeg holder fast i. Det kunne også være Danmark. Hvorfor ikke? Alt er interessant - der skal bare være nogle ordentlige betingelser. |
Det mest naturlige for Daniel vil vel være en retur til superligaen og Danmark. Er vi kompetente nok kan vi snappe han opp med betingelser som faller i smak. Fin tilvekst, hvor Winsnes endelig får konkurranse.
Bli ferdig med skoleboillan Hoftun og rør dæ. _________________ 100% JESUS |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 13.05.2011 09:48 Post subject: |
|
|
Vi skulle kanskje ha proevd oss paa Joergen Horn framfor Nordberg og Hoiland.
http://www.nettavisen.no/...148743.ece
Beskrives her som rask, duellsterk og god med ballen... _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 13.05.2011 10:09 Post subject: |
|
|
| Kaviarstjerna wrote: | | Rosenborg vil være et fint springbrett, her kan han lege seg til et nytt utenlandseventyr i en større og bedre liga om det er intensjonen eller ei. |
Springbrett for en 31 åring? Virkelig?
Springbrett til et oldboyslag da eller? |
|
| Back to top |
|
 |
d3 Rutinert

|
Posted: 13.05.2011 10:32 Post subject: |
|
|
Les denne: | Quote: | | om det er intensjonen |
Om en spiller imponerer er det ingen alder som tilsier at en videre karriere ut skal være et formidabel hinder som du tydeligvis mener. Er fyren god - noe som jeg ikke vet - skal ikke det hindre en ny utenlands-karriere utenfor Norge hvis en klubb virkelig er interessert. _________________ 100% JESUS |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 13.05.2011 11:20 Post subject: |
|
|
| Mener å huske at Denni Avdic (22) fikk en del skryt her tidligere. Han er nå (sammen med Annan) på Bild-Zeitungs liste "Die größten Flops der Bundesliga"... Hentet til Werder for €2,5 mill (ca. 20 mill. NOK), mulig de kan være villig til å la han gå eller ihvertfall låne han ut ? |
|
| Back to top |
|
 |
|