English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
André Muri
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Erlendr
Veteran

PostPosted: 07.05.2011 18:19    Post subject: Reply with quote

Det er greit, TomH, vi vet at du tar feil om Lago, du trenger ikke å gjenta feilvurderingene dine i hver eneste post. Greit å ha såpass selvinnsikt at man innser man har feil når flere rbk-trenere er uenig med deg.

At Muri ikke er treg er flaks for han, for han er utrolig dårlig i dueller til å være så svær. Han blir knust av Ojo i dag, og han blir knust av Prica 10 av 10 ganger i dueller. Hvis han hadde vært bedre enn Lago så hadde han stått med landskamper, noe han ikke gjør. Styr unna!
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran

PostPosted: 07.05.2011 18:35    Post subject: Reply with quote

Erlendr,
at du ikke klarer å godta at jeg alltid har rett, er bare et problem for deg. Jeg klarer meg fint - og får jo også stadig bekreftet at jeg har rett, f.eks nå om Muri.

Hvorfor må forresten Muri har landskamper for Norge for å være en bedre spiller enn Lago? Alle dine innlegg er jo slik - de mangler mening.

Og er det ikke også slik at man kanskje, om man leter godt, også finner noen RBK trenere som ikke syntes at Lago var noen god spiller? Kanskje man også kan finne noen i Sverige?

Godt at ikke RBKs stoppere ble knust av Ojo! - Stoppere som ble prioritert før Lago.

Ojo har i det hele tatt vært svært dårlig mot de fleste stoppere i TL... Spørsmålet er heller om Ojo har et nivå som er såpass høyt at han kanskje burde spille i liga med høyere ferdigheter enn norsk TL.

Erlendr, du er bare litt enkel. Ikke noe å ta på vei for.
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.05.2011 18:42    Post subject: Reply with quote

En indikasjon kan kanskje være at Lago har 25 landskamper for ett betydelig bedre landslag enn Norge.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 07.05.2011 19:10    Post subject: Reply with quote

Keenoir,
1) det var før han kom til RBK.

2) Selv om Uruguay kanskje er et bedre landslag (avhengig av hvilke målefaktorer man bruker) betyr ikke det at stopperne til Uruguay automatisk var/er bedre enn Norges.

3) Skal man følge tankerekken din Keenoir, kan man jo si det samme om Bjærsmyr. Mange vil nok hevde at Sveriges A- og U-landslag var/er bedre enn Norges A- og U-landslag. Betyr det da at Bjærsmyr er bedre enn datidens U-landslags stoppere i Norge? Flere av datidens norske U-landslags-stoppere spiller jo TL i dag.
Erlendr
Veteran

PostPosted: 07.05.2011 19:55    Post subject: Reply with quote

Sorry, gikk rett i fella igjen. Hvordan argumenterer man mot noen som mener at Muri, Skiri, Solli og Ophaug er noe av det beste TL har skiltet med..?

Dette med Muri er forhåpentligvis en ekstremt forsinket aprilspøk, da både Larsen, Wangberg og Lago er, har og vil være langt bedre spillere.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 07.05.2011 20:02    Post subject: Reply with quote

Erlendr,
da får du finne frem de sitatene hvor jeg anbefaler at RBK burde kjøpe Ophaug og Skiri.

Mens du gjør det skal jeg finne frem sitater hvor du hyller Daniel Svendsen, Jon Brenden og Kjetil Fløyli.

Da klatrer jeg ned på ditt nivå og sammen kan vi lyve til hverandre.

Det er nettopp dette som er så kjedelig med deg Erlendr, at når du ser at du ikke kan argumentere i mot, finner du på noe annet å prate om (fra Muri-Lago til andre spillere) - og når ikke det går heller, så bare finner du på noe.

Erlendr, du er et lite barn som så gjerne vil være med, men som ikke helt skjønner hvordan.
sau1
Proff

PostPosted: 07.05.2011 20:28    Post subject: Reply with quote

Gud hjelpe meg. Jeg vet hvilken stopper jeg vil ha. Av ulike aarsaker for ikke aa bli mobbet velger jeg aa unngaa navnet.

Hva blir neste? Petter Vaagan Moen?

Last edited by sau1 on 07.05.2011 20:44; edited 1 time in total
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 07.05.2011 20:38    Post subject: Reply with quote

Spytt ut, mann!
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 07.05.2011 20:45    Post subject: Reply with quote

Nei.

- Torgeir Børven
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 07.05.2011 20:54    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Erlendr,
da får du finne frem de sitatene hvor jeg anbefaler at RBK burde kjøpe Ophaug og Skiri.

Mens du gjør det skal jeg finne frem sitater hvor du hyller Daniel Svendsen, Jon Brenden og Kjetil Fløyli.

Da klatrer jeg ned på ditt nivå og sammen kan vi lyve til hverandre.

Det er nettopp dette som er så kjedelig med deg Erlendr, at når du ser at du ikke kan argumentere i mot, finner du på noe annet å prate om (fra Muri-Lago til andre spillere) - og når ikke det går heller, så bare finner du på noe.

Erlendr, du er et lite barn som så gjerne vil være med, men som ikke helt skjønner hvordan.

Lago er bedre på Muri i duelspillet, han er bedre teknisk, og spiller med en vinnervilje Andre Muri bare kan drømme om. Og da tenker jeg ikke på hva slags landskamper de har, men hva de har vist på banen de siste 2,5 årene. Det at Muri presterer i Vålerenga skyldes at forventningene der er lavere en i Rosenborg. Eneste Muri slår Lago på er hodespill på offensiv dødball. Muris akilies er klareringer, grøss og gru hvor dårlig han er der.

Og om teorien din om at Muri er bedre en Lago stemmer, så er det fortsatt et fakta at stopperparet Larsen/Muri er totalt ukomplett. Det beste vil være om vi kjører Lago/Larsen frem til vi finner en ny rask stopper, om det så skal bli til neste vintervindu. Muri styrker oss ikke.

PS. Hvis du mener at Erlendr er et lite barn så kan jeg informere deg om at du bør legge av deg disse tåpelige hersketeknikkene dine før du kommer med slike "burns".
longines
Veteran

PostPosted: 07.05.2011 21:21    Post subject: Reply with quote

Både Lago og Muri er under det nivået en stopper for Rosenborg bør ligge på. Lago har av en eller annen grunn en veldig høy status blant Rosenborg supportere, personlig er jeg er langt på vei enig med TomH i at han er en middelmådighet. Fin fyr, men middelmådig fotballspiller.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 07.05.2011 21:25    Post subject: Reply with quote

Han er uansett bedre en Muri, og jeg støtter uansett det faktum at noen andre en Lago bør være Larsens makker. Men hvis Muri er det beste vi kan komme opp med til sommeren så kan vi like så greit vente til vintervinduet med å finne en rask stopper og heller kjøre Lago/Larsen ut sesongen.
TomH
Veteran

PostPosted: 07.05.2011 21:29    Post subject: Reply with quote

Vollrik,
Erlendr er kanskje voksen i kropp, men ikke i sinn.

1) For øvrig kan jeg ikke se at det du siterer meg for har noen relevans med det du skriver.

2) Dernest foreslår jeg at du leser mere enn de siste innleggene i en "samtale" før du kaster deg inn. Da vil du se at jeg kommer inn på noe av det samme som deg.

Jeg sitter med følelsen av at du er følelsesmessig engasjert - og mister hodet.

3) Tilbake til Muri;
Vi er uenige om at Lago er en bedre duellspiller enn Muri.
Ellers, alle er "enige" om at Muri er treg og at han derfor ikke kan hentes av RBK. "Alle" er enige om at Borges er av de tregeste i TL. I kampen mot FFK var det to løps dueller mellom Lago og Borges. Begge vant Borges. Så vidt jeg har klart å finne ut, er Muri en like rask "løper" som Høiland 4.88.
(Begge målinger fra tiden i Stabæk).

4) Om du leser forrige side vil du også se at ikke jeg heller mener at Muri i dag vil være noe spesielt godt kjøp. Situasjonen var annerledes i fjor da man hadde Stadsgaard. Muri ville da vært et noe bedre kjøp og en bedre makker enn Demidov.

Last edited by TomH on 07.05.2011 21:35; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Erlendr
Veteran

PostPosted: 07.05.2011 21:35    Post subject: Reply with quote

TomH:

Du har tidligere henvist til Skiri, Ophaug, Solli og Muri som gode fotballspillere. Om du har anbefalt de for RBK er irrelevant. Jeg påpeker for deg at du innehar middelmådige fotballkunnskaper, noe du tydeligvis ikke evner å forstå. Om du er litt treg av deg, eller bare later som, er umulig å vite, men at du ikke har særlig peiling, er tydelig.

Når det kommer til dine mongoloide personangrep så er de strengt tatt bare morsomme, men om du skal fortsette med de så hadde det likevel vært greit om du hadde forlatt forumet.

Når det kommer til Muri så forstår nok heldigvis den sportslige ledelsen i RBK at å hente inn han, selv på bosman, er kontraproduktivt. Og det spesielt på en dag hvor RBKs ungdomssatsing hylles.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 07.05.2011 21:39    Post subject: Reply with quote

Greit TomH, og det er egentlig ganske trist at klubben er så dårlig drevet at folk her på forumet skal komme opp i skuddvekslinger med hverandre om hvem som er best av Lago og Muri. Noen som har forslag om en rask stopper i ærmet?
Vollrik
Veteran

PostPosted: 07.05.2011 21:53    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Nigerianere er farlig det. Hoftun har sikkert blitt lurt i sin tid av en phising mail.

Ække detta faaalig så veit ikke jæ hva som æ faaaalig.
TomH
Veteran

PostPosted: 07.05.2011 21:54    Post subject: Reply with quote

Erlendr,
nå endrer du igjen dine uttalelser.

Du endrer alltid dine uttalelser når du ser at du ikke kan argumentere i mot. Du oppfører deg som et lite barn og bør forlate dette forumet selv.

Jeg foreslår at ditt "comeback" på forumet kan være å sitere det innlegget hvor jeg anbefaler at RBK kjøper Skiri og Ophaug.

I mellomtiden skal jeg diskutere mot deg som du gjør med meg - og si at du i tidligere innlegg har snakket varmt om Kjetil Fløyli, Jon Brenden og Daniel Svendsen. Det er ikke mange andre som mener at de har noe å tilføye RBK.
_ _ _

Da Muri spilte back i Stabæk, mente jeg at han ville være et svært spennende midtstopper prospekt for RBK. Etterhvert fikk Muri mange skader og han har til sammen mistet et par sesonger pga alvorlige skader. Han har på denne "veien" mistet "noe". Dog er jeg oppriktig når jeg har hevdet at jeg langt heller ville sett Muri enn Lago som stopper for RBK. Imidlertid må dette sees i sammenheng med hvem Muri evt ville vært makker til. I dag føler jeg at Larsen og Muri er for like. I tillegg har RBK allerede en ganske lik stopper i Nordberg.

Derfor stiller jeg meg også litt avvisende til å hente Muri til RBK som Bosman. Til slutt undres også jeg litt over dette ryktet, da RBK allerede har Nordberg. RBK har tidligere plantet rykter og jeg henger meg på de andre her på forumet som antyder at det kan være tilfellet også nå.
Erlendr
Veteran

PostPosted: 07.05.2011 23:17    Post subject: Reply with quote

Du er som komiske Ali, du. Flere ganger har vi sitert de idiotiske uttalelsene dine, men like sikkert som at julaften havner på 24. desember så benekter du alt bare dager senere. Skjerpende å forholde seg til narcississme i blant, men jeg håper for dine nærmestes skyld at du ikke er så bastant til daglig Smile
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 08.05.2011 00:26    Post subject: Reply with quote

Muri bidrar ikke til å heve nivået på RBK dit vi alle ønsker det. Nei takk, lista må legges høyere.

Lago spiller med det trøkket en midtstopper må ha, og uten dårlige dager. Ingen frelser, men han leverer på et høyere nivå enn Muri som jeg mener ikke har maksnivået inne. Men ingen av dem holder det nivået som trengs for å vinne kamper i Europa ....
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 08.05.2011 00:33    Post subject: Reply with quote

media wrote:
Muri bidrar ikke til å heve nivået på RBK dit vi alle ønsker det. Nei takk, lista må legges høyere.

Ikke bare kvaliteten som er et minus, men også alderen. Mannen er 30 år, ikke noe videresalgspotensiale. Og det er heller ikke midstoppere vi trenger, vi trenger en ballvinner på midtbanen.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.05.2011 01:17    Post subject: Reply with quote

Grunnen til at supporterne liker Lago er at han alltid er oppriktig på banen og at vet at hver eneste kamp så vil en få det ønsket trøkket. Det i sammen med at han er blitt dårlig behandlet av klubbens ledelse uten at det har gjort noe med måten han har snakket om og oppført seg ovenfor Rosenborg. Det skal ikke så mange stygge feiltrinn før en har lagt ønsket om å bli publikumsfavoritt i grus jf. Lustig, Bakenga, Iversen med mange flere. Folk flest kan tåle en med begrensede ferdigheter om innsatsen og gløden alltid er tilstede.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 08.05.2011 10:44    Post subject: Reply with quote

Hvis man skal ha en norsk midtstopper, så hadde jeg sett på Tore Reginiussen og Pa Modu Kah.

Reginiussen vet man holder høyt tippeliganivå, og Kah spiller midtstopper hver helg i toppdivisjon i Nederland...

Å skal man han en norsk defensiv midtbanespiller, så er Håvard Noretveit et alternativ, hvis Borussia MG rykker ned..
Bakklandia
Legende

PostPosted: 08.05.2011 12:00    Post subject: Reply with quote

Tore Reg kan jo til å med funke på def. midt nå, ser det ut som.

Ellers kan det jo fortsatt lønne seg å følge med på Sogndal. De har ikke SÅ mye penger at de kan overprise Hovland veldig mye lenger. Spesielt ikke hvis de rykker ned igjen denne sesongen...

Og han kan jo også spille både stopper og def. midt.
TomH
Veteran

PostPosted: 08.05.2011 13:47    Post subject: Reply with quote

Erlendr,
kun DU trekker frem det som skal være uttalelser fra meg.
Imidlertid velger du alltid å unngå å lete frem disse uttalelsene.

Jeg foreslår at ditt neste innlegg på forumet er en beklagelse til meg, eller at du finner frem og siterer der jeg anbefaler RBK å kjøpe Ophaug og Skiri.

Om du velger å ikke gjøre det, regner jeg med at du synes det er akseptabelt å bare finne på noe og påstå at noen har uttalt det. Vil du bare ha vås og usannheter - får du det. Du har nå selv valget om hvordan man skal forholde seg til deg.
Vollrik
Veteran

PostPosted: 08.05.2011 13:56    Post subject: Reply with quote

Valget om hvordan du skal forholde deg til Erlendr er ditt TomH, ellers oppfører du deg som et barn selv. Om du har foreslått Opphaug eller Skiri for Erlendr svare for, men nå synes jeg du kan slutte med disse personangrepene dine, ellers kan du ikke kreve noen som helst beklagelse fra den Erlendr.
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb