| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Vollrik Veteran

|
Posted: 03.05.2011 15:37 Post subject: |
|
|
Da Moa gjorde superkamper for Vålerenga våren 2008 så var det også mange medier som trakk fram at han hadde vært på prøvespill i Rosenborg uten å få kontrakt. Jeg vil kalle slike nyhetssaker for agurk. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
germain Proff
|
Posted: 03.05.2011 15:47 Post subject: |
|
|
| Eru wrote: | Tja, vil ikke skyte på medieavdelingen. De har tre ulike kilder til en relativt troverdig historie. Det er riktignok ikke uavhengige kilder og det er kun én av dem som er bastant på at det var Vidic, men umiddelbart har de ikke gjort en forferdelig jobb her.
En kan aldri gardere seg 100% mot feilinformasjon fra kilder. |
Det burde være en smal sak å sjekke opplysningene mot den offisielle informasjonen om Nemanja Vidic' karriere, slik folk på dette forumet har gjort.
Men jeg synes generelt det er alt for mange slike tabloide "arti-saker" på rbk.no. At innholdet i tillegg ikke stemmer blir bare prikken over i-en. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.05.2011 16:00 Post subject: |
|
|
| Synes det er rart om noen hisser seg opp over dette. Synes det er en morsom sak. Vi må kunne ha litt "selvironi" i forhold til slike blundere også. Komisk for oss, og sikkert litt flaut for de i medieavdelingen. Bare arti, det. Alt må ikke være så bunnseriøst. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 03.05.2011 16:11 Post subject: |
|
|
| Second that. Hva gjør det oss, egentlig? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 03.05.2011 16:41 Post subject: |
|
|
Milan Dudic var her i '01 og spilte altså mot oss i '03. Men spilte Vidic mot oss for RS i 03? Altså som makker til Dudic?
Finner ikke lagoppstillinga til RS i de kampene
edit: i 01, ja. Ikke 99.
Last edited by Hedley on 03.05.2011 16:50; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.05.2011 16:47 Post subject: |
|
|
Røde Stjerne - Rosenborg
22 V. Dislijenkovic
2 D. Sarac
4 D. Mladenovic
5 M. Dudic
10 R. Krivokapic
14 B. Djordjic
18 S. Djordjevic
20 M. Markovic
21 M. Perovic
25 N. Zigic
26 N. Vidic
Rosenborg - Røde Stjerne
22 V. Dislijenkovic
18 S. Djordjevic
26 N. Vidic
5 M. Dudic
23 M. Vitakic
20 M. Markovic
4 D. Mladenovic
10 R. Krivokapic
2 D. Sarac
14 B. Djordjic
25 N. Zigic |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 03.05.2011 16:49 Post subject: |
|
|
Der, ja. Takk! Zigic også, jo. Storlag det der. |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 03.05.2011 16:51 Post subject: |
|
|
| Ifølge RBK Media har de 3 ulike kilder til artikkelen som bekrefter innholdet. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.05.2011 16:57 Post subject: |
|
|
Jeg skal være så ærlig at jeg ikke har full oversikt over prøvespillere i 1999, men i likhet med de andre vil jeg si at indisiene tilsier at det er snakk om brødrene Dudic.
- De er teknisk veldig gode, men det er for tidlig å ta stilling til hva vi skal gjøre videre. Vi har mange spillere innom treningene i løpet av en sesong. Disse to har kommet hit gjennom en kontakt som Rune Bratseth har. Vi får se når de har vært her noen dager, sa Eggen.
Les mer: Tvillingbrødre vil til Rosenborg
Milan D. hadde allerede debutert på A-landslaget da han troppet opp på RBK-trening for å få kontrakt. Sier litt om statusen vi hadde for ti år siden.  |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 03.05.2011 18:01 Post subject: |
|
|
| Hva blir konklusjonen? Er dette bare tøv fra (medieavdelingen til) RBK? |
|
| Back to top |
|
 |
Sigurd Senior
|
Posted: 03.05.2011 18:19 Post subject: |
|
|
I og med at ingen her har alle fakta klart for seg, går det ikke an å konkludere. Som flere påpeker er det jo imidlertid mye som tyder på at det er brødreparet Dudic det er snakk om.
Så lenge ingen kan avkrefte at Vidic har vært på prøvespill i Rosenborg, eller i hvert fall vise til noe mer konkret enn at et annet brødrepar var her i samme periode, og gikk til samme klubb som Vidic, kan man ikke slå fast at historien er tøv.
Er den sann er det imidlertid morsomt at såpass mange "tilfeldigheter" skulle tilsi at den ikke er det. Men noen ganger er tilfeldighter faktisk bare tilfeldigheter, selv om det virker aldri så lite trolig.
Med de fakta som er presentert tror jeg at Vidic ikke her vært på prøvespill i rosenborg, men man kan ikke slå det fast helt sikkert.
Nærmere en konklusjon er det vel vanskelig å komme før eventuelle nye opplysninger kommer frem. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 03.05.2011 19:00 Post subject: |
|
|
| Bør jeg være overrasket om verken Hoftun, OBR eller Winsnes klarer å huske rett? |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 03.05.2011 19:24 Post subject: |
|
|
| Quote: | | - Og når jeg tenker meg om, kan det nok hende jeg tar feil – og at det er Dudic-brødrene jeg tenker på. Hvis jeg går tilbake i notatene mine fra den tiden, kan det hende jeg finner navnene. Men det er ikke sikkert det er skrevet ned heller, sier Ola By Rise, som var assistenttrener i RBK både i 1999 og 2001. |
- Mest sannsynlig var det ikke Vidic |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 03.05.2011 19:28 Post subject: |
|
|
Har jeg lov til å si "LOL" nå? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 03.05.2011 19:28 Post subject: |
|
|
| Det er -aldri- lov |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 03.05.2011 20:37 Post subject: |
|
|
Dudic ble til Vidic, står det i Adressa nå. Har de bare tatt det som står på RBKweb forgitt, eller har RBK-media stått for en aldri så liten skivebom?
http://fotball.adressa.no...199621.ece _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.05.2011 20:44 Post subject: |
|
|
rbk.no har endret hele saken sin. Synes absolutt at dere som har omtalt saken på forumet burde ha blitt kreditert som korrektiv.
Skal samtidig sies at også jeg umiddelbart tenkte på Dudic x 2 da jeg så nyheten i ettermiddag.
Uansett burde vel A-tekst ha vært undersøkt før man la ut en sånn sak; sjøl om det var veldig flere prøvespill i gamle dager, ble de fleste omtalt i aviser. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 03.05.2011 20:51 Post subject: |
|
|
| Haha, morsom sak. Twitra til Vidic men får vel neppe svar. Nå viser det seg vel uansett at saken er mer eller mindre oppklart. |
|
| Back to top |
|
 |
Snorreth Rutinert
|
Posted: 03.05.2011 20:59 Post subject: |
|
|
Morsom tabbe. Det beste er når hele Norges media sluker den.  |
|
| Back to top |
|
 |
Jørgen Stenseth Junior
|
Posted: 03.05.2011 21:58 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | rbk.no har endret hele saken sin. Synes absolutt at dere som har omtalt saken på forumet burde ha blitt kreditert som korrektiv.
Skal samtidig sies at også jeg umiddelbart tenkte på Dudic x 2 da jeg så nyheten i ettermiddag.
Uansett burde vel A-tekst ha vært undersøkt før man la ut en sånn sak; sjøl om det var veldig flere prøvespill i gamle dager, ble de fleste omtalt i aviser. |
Så du tror ikke vi søkte? Det at vi ikke fant noe, betyr ikke nødvendigvis at det ikke hadde funnet sted.
Og det var ikke forumet her som gjorde oss oppmerksomme på den mulige feilen. Så vet du det.
Vi tryna så det sang. Og har lagt oss flat. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 03.05.2011 22:01 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | | Da Moa gjorde superkamper for Vålerenga våren 2008 så var det også mange medier som trakk fram at han hadde vært på prøvespill i Rosenborg uten å få kontrakt. Jeg vil kalle slike nyhetssaker for agurk. |
Ble ikke det prøvespillet på kanari øyene avlyst grunnet skade på Moa? Det var jo den tiden vi hadde samarbeidsavtale med Skeid det. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.05.2011 22:48 Post subject: |
|
|
Moa var med mens Birger Madsen måtte kaste inn håndkledet. Antar at Adressa lurte meg når det gjaldt i/e på slutten av førstnevntes etternavn. Tar dog stor sjølkritikk.
Jørgen: Får bare beklage. Ser nå at det tok noen minutter lengre enn hva jeg trodde før Hedon slo alarm. Jeg trodde han var den første. |
|
| Back to top |
|
 |
sau1 Proff

|
Posted: 03.05.2011 23:26 Post subject: |
|
|
| Quote: | Til Nettavisen må Ola By Rise humrende innrømme at han nok husket feil.
- Mest sannsynlig ikke. Men jeg har faktisk helt til nå vært helt sikker på at det var Vidic. Jeg har fortalt denne historien til mange. Og vi er mange som har snakket om det. Det er på en måte blitt en del av en kollektiv bevissthet, sier Ola By Rise
- Så det kan hende det er din historie som er bakgrunnen for hele misforståelsen? spør Nettavisen.
- Det skal du ikke se bort ifra. Av og til må man legge den ene hånda på Bibelen og den andre på Norges lover og innrømme at man har tatt feil, ler By Rise. |
Dette er det mest komiske i det hele. Rise humret godt naar Vidic gikk til United, ja. Hahahaha. For en suppe. _________________ Oeyvind Hoaas er Gud |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 04.05.2011 08:38 Post subject: |
|
|
| Jørgen Stenseth wrote: | | Og det var ikke forumet her som gjorde oss oppmerksomme på den mulige feilen. Så vet du det. |
Mulig det. Ifølge artikkelen hvor dere "legger dere flate", er det Nettavisen som er kilden. Og Nettavisens kilde er Hedon/2mas. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 04.05.2011 08:44 Post subject: |
|
|
Stenseth sikter nok til Tor Kristian Karlsen som på Twitter som kom med denne kommentaren på "Nyheten"
| Quote: | | @jorgenstenseth unnskyld meg, men var det ikke tvillingene milan og ivan dudic som gjestet nidarosbyen? |
|
|
| Back to top |
|
 |
|