English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hoftun
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 405, 406, 407  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
WildRover
Proff

PostPosted: 11.04.2011 09:53    Post subject: Reply with quote

I følge uttalelsen til Svendsen om at Borges-budet fra VIF kunne matches, betyr jo at vi har/hadde ca. 8-9 mill til å skaffe oss en DM. Skal være fullt mulig å skaffe en spiller som går langt utenpå våre nåværende spillere for denne summen. Her har helt klart Hoftun gjort en graverende feil, som kan gi katastrofale følger denne sesongen. Verste er vel at Hoftun har hatt 18 måneder på seg...
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 11.04.2011 10:25    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Interessant forslag, men er veldig redd for at prisen på gode fotballfolk fra europa vil ødelegge for dette.

Jeg tror nok uansett det er vekslepenger, sammenlignet med prisen på å fortsette med Hoftun som sjef.
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 11.04.2011 10:41    Post subject: Reply with quote

Awesome wrote:
Men mange her som skal til plankebyen? Er det flere enn bare meg som er med på å rope en eller annen form for Hoftun chant? eks, som en annen nevnte tidligere: Hoftun, hoftun, du må gå, før vi må i adecco. (eller noe sånt)

Hvis ikke kan vi holde det enkelt med: Hoftun må gå, Hoftun må gå!

Jeg vurderer iallefall turen til Fredrikstad, usikker på hva det blir til. Men er alltid med på å rope både det ene og det andre når jeg først er der Wink
enur81
Senior

PostPosted: 11.04.2011 10:43    Post subject: Reply with quote

Til de som mener at man må ha litt tålmodighet med dagens stall, da vi "bygger ett nytt lag". En klubb med ambisjoner om seriegull og CL-spill skal aldri havne i en slik situasjon. Kjøp og salg av spillere er en kontinuerlig prosess som SD skal ta seg av uten at det påvirker kvaliteten på laget. Hoftun har ikke klart dette, flere kvalitetsspillere har forsvunnet uten at de har blitt erstattet.

Langsiktige erstattere for Demidov og Annan skulle vært på plass i fjor sommer, da kunne de brukt høst/vinter på å tilpasse seg laget. På den måten hadde de vært klar til seriestart og CL kvalikk. Erstattere for Ciljan og Lustig skulle vært på plass i januar, på den måten hadde de vært klar for CL kvalikk i høst. I en posisjon som SD må man tenke langsiktig og hele veien være på forskudd. Dagens SD bruker tid og ressurser på å erstatte spillere som allerede har forsvunnet når han burde bruke tid på å erstatte spillere som skal forsvinne.

Til de som mener "slapp av, i tiden Hoftun har vært i klubben har resultatene vært gode". Mannen har minimalt med dette å gjøre. Han har bygget klubben ned med elendig spillerlogistikk.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 11.04.2011 10:44    Post subject: Reply with quote

Ivar wrote:
Awesome wrote:
Men mange her som skal til plankebyen? Er det flere enn bare meg som er med på å rope en eller annen form for Hoftun chant? eks, som en annen nevnte tidligere: Hoftun, hoftun, du må gå, før vi må i adecco. (eller noe sånt)

Jeg vurderer iallefall turen til Fredrikstad, usikker på hva det blir til. Men er alltid med på å rope både det ene og det andre når jeg først er der Wink

Vi kan rope: SSH må gå! (Skutle, Svendsen, Hoftun)
HeXX
Rutinert

PostPosted: 11.04.2011 10:47    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Hvorfor er vel et godt spørsmål her. Vi vet at det har vært mange kandidater de har jobbet med, men vi vet stort sett ikke hvorfor det har mislyktes

Det har absolutt alle som kjøper spillere. Feilprosenten har vært for høy, og spørsmålet er hvorfor. Dette jobber de forhåpentligvis med, siden de selv har inrømmet at det er tilfelle.

Hvis du ikke har vært med i denne prosessen, er vel dette ren gjetning.
Interessant forslag, men er veldig redd for at prisen på gode fotballfolk fra europa vil ødelegge for dette.

Det stemmer at det er mye jeg/vi ikke vet om de interne prosessene, men utfra det som blir sagt til media, ambisjonene og målsettingene klubben/styret har, og det vi vet om forsøk på å hente spillere (Koné, Bolanos mfl), så må det være en kombinasjon av arbeidsmetodikk, kravspesifikasjoner fra klubbledelsen (lønn, kontraktslengde mm) og personlige egenskaper hos den ansvarlige SD som er avgjørende i en slik prosess. RBK har riktignok redusert lønnsnivået endel, men tilbyr grei lønn etter norske forhold, kontraktene er i alle fall ikke for lange, og da blir SD sittende igjen som den mest trolige feilkilde.

Men det er som sagt spekulasjoner, fram til noe annet er bevist..

Når det gjelder evt ny SD, så har du nok rett i at det er vanskelig for RBK å knytte til seg en person¨med internasjonal erfaring. Jeg har ivret for denne løsningen i nærmere 10 år, og for 10 år siden var RBKs posisjon i Europa såpass sterk, at de kunne hentet inn en slik person på klubbens renommé. Nå er det en helt annen virkelighet, og det vil vel forbli en utopi. Men om jeg fikk velge mellom å bruke 5 mill på spillerkjøp eller 5 mill på å hente en ny SD med de nevnte kvalifikasjoner, hadde jeg faktisk valgt det siste. På lang sikt vil det nemlig tjenes inn..

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 11.04.2011 11:05    Post subject: Reply with quote

pelun wrote:
Nå må hylekoret roe seg litt her.
Hvorfor skal Hoftun gå/sparkes?
Hvem skal evt ta over? Har dere en bedre kandidiat?

Vi har tross alt vunnet serien de to siste sesongene med Hoftun som SD. Når vi mister 4-5 av de beste spillerne våre er det ikke bare enkelt å erstatte disse over natten. Det er heller ikke enkelt på overgangsmarkedet når ingen norske klubber er villige til å selge til oss lenger. Iallefall ikke til en fornuftig pris. Er det noen her som mener at vi burde gitt 20 mill for Kara?

Jeg synes faktisk vi har fått til noen spennende overganger i vinter. Selvfølgelig er det litt tidlig å konkludere ennå, men Goa, Larsen, Fredheim Holm og Høiland må få litt tid på seg. Vi bygger opp et nytt lag her, og da må man være tålmodig. Folk er blitt alt for blasserte. Jeg synes faktisk vi spilte en artig og underholdende kamp i dag. Selvfølgelig har vi en del utfordringer bakover, men det klarer vi å tette igjen på sikt. Hvis folk bare kan ha litt tålmodighet, så kommer resultatene etterhvert. Det viktigste er å komme seg på kamp og fokusere på det positive:
I dag scoret vi 4 mål, og spilte underholdende. I tillegg tok vi poeng også Smile

Hvem på brakka er du? Terje Svendsen er det deg?
SeG
Veteran

PostPosted: 11.04.2011 13:00    Post subject: Reply with quote

HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHA...

Er meget enig i at svendsen slipper glatt unna her og har gjort det alt for lenge.

Det er faa om kanskje ingen som svarer saa daarlig paa kritiske spOrsmaal som han! Han vet han har 0 peiling paa hva han driver med.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 11.04.2011 13:06    Post subject: Reply with quote

Og en slik person har fått være styreleder i RBK siden 2004 uten et eneste seriøst forsøk på å få han byttet ut. Den sier det meste om kompiskulturen på Brakka og i medlemsmassen forøvrig.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 11.04.2011 13:07    Post subject: Reply with quote

Det ble foretatt et forsøk på å få ham ut, men mannen som var siktet ut som ny styreleder ønsket ikke å ta den kampen. Svendsen ble da valgt på ny, men det var flere blanke stemmesedler enn sedler med Svendsens navn og det er i så måte en meget stor mistillitserklæring. Dette var vel i 2008?
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 11.04.2011 13:10    Post subject: Reply with quote

Mannen som var siktet ut var vel Loktu? Eller var det Benum? Uansett, så synes jeg de to personene egentlig bare har glidd inn i det som var og ikke har endret på noen verdens ting. Hvertfall ikke som merkes utad. Virker mest fornøyd bare med å være i styret. Håper ingen av de to blir ny styreleder, trengs helt nytt blod på den posten.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 11.04.2011 13:12    Post subject: Reply with quote

Loktu var det vel, uten at jeg kan si det for sikkert.

Smerter meg litt å si at det var senador som fikk rett, ikke fordi jeg har vært uenig med ham, men fordi jeg håpet at det aldri ville bli slik.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 11.04.2011 14:08    Post subject: Reply with quote

HeXX wrote:
Det stemmer at det er mye jeg/vi ikke vet om de interne prosessene, men utfra det som blir sagt til media, ambisjonene og målsettingene klubben/styret har, og det vi vet om forsøk på å hente spillere (Koné, Bolanos mfl), så må det være en kombinasjon av arbeidsmetodikk, kravspesifikasjoner fra klubbledelsen (lønn, kontraktslengde mm) og personlige egenskaper hos den ansvarlige SD som er avgjørende i en slik prosess. RBK har riktignok redusert lønnsnivået endel, men tilbyr grei lønn etter norske forhold, kontraktene er i alle fall ikke for lange, og da blir SD sittende igjen som den mest trolige feilkilde.

Men det er som sagt spekulasjoner, fram til noe annet er bevist..

Her ramser du opp en del faktorer. I tillegg kan man ta med øket risiko for spillere pga hyppige skifter av trener og spillestil. Flere tilfeller hvor klubben har holdt igjen på salg til utlandet av sportslige hensyn samt en del andre faktorer.

Ser vi på hva som har skjedd i klubben siden 2002, så er det at klubben har sparket noen i sportslig avdeling, eller de har blitt lagt under så stort press at de har blitt sykemeldt hver gang det har buttet litt imot. Viser status i klubben at dette har gitt oss en bedre klubb?

Jeg tror desverre at det å kvitte seg med en leder i sportslig avdeling, er det letteste for alle parter. Da blir presse og supportere fornøyd ei stund, og livet på brakka rusler videre på samme måte som før, uten at det har skjedd nevneverdige endringer. Hadde det hatt stor positiv effekt, skulle vel både Brann og RBK nå vært helt på topp i Europa !!!

Derfor tror jeg at styret er posisjonen man må angripe. Klubben trenger et styre som stiller kritiske spørsmål til måten klubben driftes, og det må forventes at medlemsmassen informeres om hva som har gått galt og hva man gjør for å forbedre det.

Et nytt styre vil stå fritt til å kvitte seg med ledere som ikke ønsker å være med på endring, og beholde de som er positive og bidrar til endring.

Sparking av SD gir fornøyde supportere i et par/tre overgangsvinduer, men løser ikke nødvendigvis de omkringliggende problemene.
Back to top
Awesome
Rutinert

PostPosted: 11.04.2011 14:27    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Ivar wrote:
Awesome wrote:

Vi kan rope: SSH må gå! (Skutle, Svendsen, Hoftun)

Det fenger, jeg er med! Men for at noen (F.eks kommentatorene) skal oppfatte budskapet, så må vi ha et banner? for S-S-H kan bety mye?

"S-S-H MÃ… GÃ…, S-S-H MÃ… GÃ…!" - Jeg liker det! RBK

Noen som lager banner?
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 11.04.2011 14:31    Post subject: Reply with quote

Du godeste Østgård. Ta deg en bolle. Voks opp. Spamming av twitter og rbkweb med finn.no annonse, og buing på hoftun under kamp? Vi er ikke Brann heller.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Awesome
Rutinert

PostPosted: 11.04.2011 14:34    Post subject: Reply with quote

Jeg la ikke ut annonsen, jeg tok bilde og la ut på twitter. Spam med bildet? nei.

men jeg DIGGER at media begynner å hause dette opp litt!

Quote:
- Tar vi med Stadsgaard, har Rosenborg mistet fire mann som var blant de 15 beste i Tippeligaen i fjor (Demidov, Annan, Iversen). De er erstattet med Høiland, en Fredheim Holm som knapt har spilt fotball på grunn av skader, en fra armensk fotball (Boti Goa) og en danske som ikke har en eneste landskamp. Alle de fire nye er under alle de fire som var der i fjor i kvalitet. Rosenborg har vært for dårlige til å få tak i spillere før sesongstart.

- Det er vel ansvaret til sportsdirektør Erik Hoftun?

- Han må ta det ansvaret, som øverste sjef innen det feltet. Rosenborg har prøvd å hente den ene og andre, men de må forholde seg til økonomi.

http://www.dagbladet.no/2.../16146698/
Keenoir
Legende

PostPosted: 11.04.2011 14:41    Post subject: Reply with quote

Det er da mange andre lag i Norge med langt dårligere økonomi enn oss som har klart å skape gode lag ut ifra forutsetningene. De beste eksemplene er kanskje Tromsø, Strømsgodset og Vålerenga. Brann har også gjort masse riktig i vinter og som ventet har de ett bedre lag i år fordi de endelig begynte å lete på de rette plassene og ikke lenger valgte spillere ut ifra hvilken status dem hadde i hierarkiet.

Last edited by Keenoir on 11.04.2011 14:46; edited 1 time in total
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 11.04.2011 14:45    Post subject: Reply with quote

Flott for disse lagene at de har lyktes. Men i Adecco er det svært sjeldent man finner den kvaliteten som forventes i RBK. Feilprosenten vil være enorm. Dette er jo nettopp noe av de Hoftun kritiseres for. Han har valgt spillere som ikke har slått til
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 11.04.2011 14:48    Post subject: Reply with quote

Han har valgt feil spillere ifra adecco og var vel helst uheldig med Miller selv om han var litt vel gammel han også når han kom. Spillere som spiller veldig bra i adecco som 17 - 23 åring bør vi følge meget nøye.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 11.04.2011 15:46    Post subject: Reply with quote

hobbus wrote:
Du godeste Østgård. Ta deg en bolle. Voks opp. Spamming av twitter og rbkweb med finn.no annonse, og buing på hoftun under kamp? Vi er ikke Brann heller.

Kloke ord!

- Torgeir Børven
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 11.04.2011 15:57    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Han har valgt feil spillere ifra adecco og var vel helst uheldig med Miller selv om han var litt vel gammel han også når han kom. Spillere som spiller veldig bra i adecco som 17 - 23 åring bør vi følge meget nøye.

Problemet er at de fleste som velges fra Adecco er feil spillere. Selvfølgelig skal vi følge med ungdommene, men det er ikke der vi må sette inn de store ressursene.

Ungdommer bør vi først og fremst følge med i nærområdet, hvor det er lite ressurskrevende å dra ut å følge med.

Vi har tross alt ikke en hær til å reise rundt å se kamper og treninger i hele landet
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 11.04.2011 16:40    Post subject: Reply with quote

Om Rosenborg årlig hadde brukt et sted mellom 10 og 15 millioner på skikkelig scouting er det ikke tvil om at det hadde lønnet seg.. og du får veldig mye scouting får så mange penger.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 11.04.2011 16:43    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Keenoir wrote:

Problemet er at de fleste som velges fra Adecco er feil spillere. Selvfølgelig skal vi følge med ungdommene, men det er ikke der vi må sette inn de store ressursene.

Ungdommer bør vi først og fremst følge med i nærområdet, hvor det er lite ressurskrevende å dra ut å følge med.

Vi har tross alt ikke en hær til å reise rundt å se kamper og treninger i hele landet

Her er jeg helt uenig med deg da jeg er av den oppfattning av at spranget ifra adecco til tippeligaen de siste årene aldri har vært mindre og hvert eneste år kommer det opp spillere ifra adecco som etter kort tid aspirerer til landslagsplass. Å vite hvilke vi bør gå for er grunn til at vi hadde ett kvalitetskontroll apparat.
Back to top
pelun
Proff

PostPosted: 11.04.2011 18:59    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Hvem på brakka er du? Terje Svendsen er det deg?

Jeg holder ikke til på Brakka, men på Kjernenfeltet.

Ved å rette fokus mot negative ting rundt klubben bidrar du og andre til at RBKs omdømme i media og ellers i Norge svekkes, og dette igjen går utover det sportslige. Nå bør vi stå samlet og løfte laget fremover slik at vi kommer inn på vinnersporet igjen. Å oppfordre til protestaksjoner mot Hoftun og andre personer i og rundt klubben blir for dumt. Jeg skjemmes hvis jeg hører slikt på neste bortekamp, like mye som jeg skjemtes av å høre lavpanna fraksjoner av Kjernen synge dette mot LSK. Vi er ikke Brann, som enkelte her inne sier, vi bør ha bedre folkeskikk enn som så.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 11.04.2011 19:36    Post subject: Reply with quote

Så du vil vente til vi ligger i Adeccoligaen? Vurderer du ledelsen på resultat har man i en vanlig bedrift fått sparken for lenge siden.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 66, 67, 68 ... 405, 406, 407  Next
Page 67 of 407

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb