English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Daniel Braaten
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 52, 53, 54  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Erik
Veteran

PostPosted: 28.11.2005 21:12    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Hæ!? Hvor mener du han hører hjemme? Sentralt eller på vingen?

Beklager, var et "skriv og løp for å rekke bussen innlegg" Razz
Jeg syntest braaten passer hjemme på vingen.. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
petko
Rutinert

PostPosted: 28.11.2005 21:42    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
Dersom Ødegaard er i form og blir integrert i samhandlingsmønsteret, og Skjelbred er skadet så kan RBK ha størst potensiale med Braaten som hengende spiss...

.

Litjeggen, kan du uutdype litt hvorfor du tror Braaten hadde slått til som hengende spiss? Jeg ville heller ha prøvd Ødegaard der, ser ikke helt hva Daniel kan bidra med i den posisjonen.

Det er tross alt gjennombrudstyrke, kraft og hurtighet som er han store styrker. Dette for han ikke veldig mye bruk for i den posisjonen, der kreves det mer overblikk og gode passninger, noe som er Braatens svakhet.
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 28.11.2005 22:20    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ du han for landslaget i den posisjonen ?

Om Braaten får ballen i den posisjonen og setter fart i rom 3(?) mellom back og midtstopper eller mellom midtstopperne så vil han dra med seg minst ettpar mann fra forsvarsrekka, og gi masse muligheter for de andre offensive spillerne.

Han må ikke lykkes med å dra seg i gjennom, kun med å skape romma for de andre og dytte ballen videre. Den råheten som han tidvis viser på kanten vil komme mye oftere til sin rett som hengende spiss og han vil gi motstanderlaget garantert trøbbel, og de må fokusere på han. Noe som vil gjøre jobben mye lettere for de tre andre offensive spillerne.

Braaten kan også være en meget effektiv ballvinner i duellspill foran forsvarets backrekke, spesiellt om en satser på å spille tidlig og direkte opp bakfra, noe RBK ofte gjør etter at Hoftun forsvant...

Braaten som hengende spiss mot etablert forsvar som ligger lavt har jeg mindre tro på, da er han nok bedre på vingen. Mot forsvar som står høyt derimot så ser jeg så stort potensiale at han bør prøves.

Last edited by LitjEggen on 29.11.2005 02:08; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran

PostPosted: 28.11.2005 23:57    Post subject: Reply with quote

Jeg tror også at Braaten hadde passet som hengende spiss, han er en bedre spiss en Frode Johnsen i allefall.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.12.2005 10:58    Post subject: Reply with quote

- Han spiller seg klart opp. Og han gir oss en viktig dimensjon der vi får doblet flere ganger, sier Høgmo.

Les mer: Bare sånn kan Carew stoppes

Håper Høgmo derfor er frista til å bruke Braaten sentralt etter den gode andre omgangen i Lyon.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 07.12.2005 11:07    Post subject: Reply with quote

Enig. Jeg vil ha Storflor - Braaten - fremme.

Ødegaard eller Solli inntil en mer passende kommer.
Back to top
MartinG
Junior

PostPosted: 17.12.2005 15:38    Post subject: Daniel Braaten Reply with quote

Daniel er en veldig varierende spiller, noen ganger kan han være verdens slappeste. mens andre ganger kan han være verdens hypreste person. Braaten er en veldig sterk spiller og er ekstremt god på finter. Hva synes du Braaten egentlig er god for?
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 26.12.2005 01:00    Post subject: Reply with quote

I'm just sayin...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
syltynn
Proff

PostPosted: 26.12.2005 10:20    Post subject: Reply with quote

Very Happy Visste det var noe kjent..
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 14.01.2006 15:21    Post subject: Reply with quote

Hvilken rolle er Braathen tiltenkt i årets RBK?

2nde valg på høyre bak Karim?
2nde valg på venstre bak Storflor?
3valg i midten bak torstein og flode med klompfoten? (mulig 4de hvis kone kommer)

offensiv midt? hengende spiss? jeg lurer på hvor han spiller mot zenit for å si det sånn..
Back to top
GoldFish
Veteran

PostPosted: 14.01.2006 15:29    Post subject: Reply with quote

Han spiller høyre ving mot Zenit. Garantert -hvis han er frisk.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 14.01.2006 15:52    Post subject: Reply with quote

Han kan brukes over hele angrepslinjen, jeg tror han tar plassen til Storflor, evt. spissplassen, hvis Helstad drar,FC København og Brann vil kjøpe han..
Brady
Veteran

PostPosted: 14.01.2006 15:57    Post subject: Reply with quote

Han må iallfall spille bedre enn borte mot Lyon hvis han skal inn på laget. Førsteomgangen borte mot Lyon gjorde han absolutt alt feil. Det var noe av det dårligste jeg har sett av en RBK-spiller i Europa. Målet i andreomgangen rettet opp noe, men ikke alt.
Back to top
Raem
Senior

PostPosted: 14.01.2006 17:18    Post subject: Reply with quote

Tja du mener vel at Storflor var så mye bedre du da....? Uten å dra dette ut i nok en diskusjon så har vi et ganske så forskjellig syn på hva som gjør en fotballspiller god... Du har en veldig konservativ(og la meg legge til gammeldags) syn på hvilke kvaliteter du ser etter hos en fotballspiller.....

Personlig mener jeg Braaten overgår alle RBK spillere offensivt, og mener han også har bevist dette ved flere anledninger uten å gå nærmere inn på dette....

Men som jeg har sagt tidligere Daniel er ikke noe ren ving, og med kjøpet av Essediri ser det faktisk stygt ut..... Skal vel ikke dømme noen etter en kamp, men han Karim viser helt klart takter som tilsier at han er en type spiller/ving RBK sårt trenger..... Da itillegg Storflor er en bedre ving enn Braaten og Frode tilsynelatende er med i planene som spiss i tospann med Helstad og eventuelt Kone må jeg faktisk innrømme at jeg er bekymret over plassen hans i startelveren...

RKB spiller rett og slett ikke en type fotball Daniel for utfoldet seg i.... Men skal ikke ta sorgen på forskudd.... Et par oppvisinger til som mot Real er han solgt alikevel...
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 14.01.2006 17:30    Post subject: Reply with quote

Slik jeg ser det er ikke Brady konservativ eller gammeldags, han har derimot skjønt noe du nekter å akseptere, nemlig det faktum at fotball er individuelle prestasjoner satt i system. Det betyr at evnen til å forholde seg til sine medspillere, og å bevege seg i forhold til innøvde trekk, er en viktig egenskap i fotball. Daniel Braaten er en meget god fotballspiller, men en av hans svake sider går nettopp på dette. Dersom han kan forbedre sine ferdigheter på dette området finnes det knapt grenser for hvor god han kan bli.

Du mener tydligvis at fotball skal spilles på "real madrid"-måten, dvs at enkeltspillere skal skape alt det offensive, uten noen form for innøvde angrepsmønstre.

Last edited by Torbjørn on 14.01.2006 17:33; edited 1 time in total
Back to top
HeiaVincent
Veteran

PostPosted: 14.01.2006 17:33    Post subject: Reply with quote

Helstad - Braaten

Storflor - Skjelbred - Essediri

Tettey

Dorsin - Lago - Kvarme - Koppinen

Johnsen

For teit? Razz

Edit: fikset det med Dorsin og Koppinen

Last edited by HeiaVincent on 14.01.2006 19:05; edited 1 time in total
Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 14.01.2006 18:14    Post subject: Reply with quote

Bytt om på Dorsin og Koppinen..
Senior

PostPosted: 14.01.2006 18:18    Post subject: Reply with quote

tbone wrote:
Slik jeg ser det er ikke Brady konservativ eller gammeldags, han har derimot skjønt noe du nekter å akseptere, nemlig det faktum at fotball er individuelle prestasjoner satt i system. Det betyr at evnen til å forholde seg til sine medspillere, og å bevege seg i forhold til innøvde trekk, er en viktig egenskap i fotball. Daniel Braaten er en meget god fotballspiller, men en av hans svake sider går nettopp på dette. Dersom han kan forbedre sine ferdigheter på dette området finnes det knapt grenser for hvor god han kan bli.

Du mener tydligvis at fotball skal spilles på "real madrid"-måten, dvs at enkeltspillere skal skape alt det offensive, uten noen form for innøvde angrepsmønstre.

Tja.... Vil vel heller dra frem Chelsea som et eksempel.... De har en mengde stjernespillere som innehar meget gode indivduelle ferdigheter samt de spiller godt sammen som et lag..... Har svart på dette utallige ganger nå, og som du tilsynelatende "nekter å akseptere" er at RBK's 4-3-3 formasjonen er utgått på dato og det er vanskelig å finne spillere som passer denne typen spill.... At Braaten til tider er malplassert skyldes ene og alene at han ikke er noen ving.... Han klarer da fint å være "lagspiller" på landslaget, og i skeid... I sistnenvte klubb var han også en av de som hadde flest assist.... Merkelig det der....
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 14.01.2006 18:31    Post subject: Reply with quote

Jaja, vi får se i morgen hva Høgmo velger med Braaten. Skulle jo være en mulighet for at Høgmo velger Braaten som den hengende spissen, eller at han spiller istedet for Essediri.

Med Essediri igang på flanken så kan det jo bli ett framtidig problem at en ikke finner ut hvor Braaten skal spille, og da blir dette hans siste sesong...

På den andre siden så kan det hende at Braaten kan ha suksess som hengende spiss, og da er vi kvitt F.Johnsen, samt at vi får Skjelbred som Roars erstatter og bedre kan det vel ikke bli ?
Veteran

PostPosted: 14.01.2006 18:50    Post subject: Reply with quote

I landskampen mot Slovenia kom vel Braaten inn for Iversen tidlig i kampen. I og med at Carew spilte helt på topp spilte vel Braaten hengende spiss, og klarte seg vel meget bra. Skulle vel ikke være noen grunn til at han ikke kan gjøre det i Rosenborg. Hadde han i tillegg fått utviklet kreativiteten og pasningsferdighetene sine, kan det bli veldig bra.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 14.01.2006 18:55    Post subject: Reply with quote

Hvis vi skal spille med den "snudde v'en", tror jeg at det vil være utmerket å spille med Braaten som den hengende spissen, med Helstad foran som fremste mann. Da må han ta i et tak i den defensive organiseringen, men det kan han vel klare?

Og Raem, at 4-3-3 med godt innøvde angrepsmønster er "utgått på dato", er slik jeg ser det, helt feil. Er det på grunn av at Rosenborg har hatt noen magre år du baserer dette på? Hva med å se litt videre, se på Start, under Tom Nordlie i år, spilte de til tider svært "Rosenborgsk", med en skikkelig spiss i midten framme, to raske, spesialiserte kantspillere, og de tre på midten sentralt. Utgått på dato? Start spilte til tider utrolig fin angrepsfotball under det eksakt samme system som Rosenborg i år, og hadde inntil siste serierunde mulighet til å bli norsk seriemester.
Recon
Legende

PostPosted: 14.01.2006 19:05    Post subject: Reply with quote

Den 433 diskusjonen er jo bortkasta uansett fordi midtbanen ikke bygges opp som den gjorde før. Plasseringen av den sentrale har jo alt å si for det offensive mønstret pga at det påvirker bevegelsene og løpene til indreløperne. Eller - med vår nye "433" (4231, 4213 eller hva man vil kalle det) så har vi jo ikke de tradisjonelle indreløperne som var det dønn effektive i "gamle" 433. Indreløperne som kom i 2. og 3. bølge.

Det er egentlig den delen jeg savner i RBKs angrepsspill nå. Tidligere spilte man helst på 3. bevegelsen i RBK, og det ble dermed "umulig" for motstanderne å fange opp. Nå er vi mere endimensjonale og spiller MYE oftere på 1. bevegelsen (mere forutsigbart).

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 14.01.2006 19:06    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt enig. Poenget mitt var at det fortsatt er mulig å spille 4-3-3 i dets originale form, selv om Rosenborg kanskje ikke kommer til å gjøre det.
TomH
Veteran

PostPosted: 15.01.2006 12:00    Post subject: Reply with quote

Recon,
det der hadde vi en diskusjon om i ukene før Høgmo ble ansatt. Da jeg argumenterte for Høgmo, var nettopp dette et av punktene. TIL, under Høgmo, søkte å spille på 2. og 3. bevegelsen.

Pr tidspunkt har vel Høgmo sikkert brukt 70% av tiden på forsvarstrening (just a wild guess). Vent litt med dommen din til etter årets sesong. Det kan fort hende du kommer til å bli gledelig overrasket litt utover sesongen når du ser at 2. og 3. bevegelsene "sitter" og blir "brukt". Høgmo har tross alt uttalt at han har et ønske om å ta vare på det "beste" av RBKs angrepsspill. Jeg går ut fra at dette sikkert er en del av det.

Dette er ikke i dag noe særegent rosenborgsk og jeg tror "alle" topp-trenere i dag, mer eller mindre, søker å bruke 2. og 3. bevegelser (dette inkl. også Høgmo).
Recon
Legende

PostPosted: 15.01.2006 13:02    Post subject: Reply with quote

Jada, dette er ikke en beskyldning mot Høgmo alene. Dette aspektet ved RBKs angrepsspill har forsvunnet over flere år. Det var mere et svar til Raem egentlig. Det er ikke stilen som er utdatert, det er RBK som ikke utfører den bra nok lenger og dermed evolverer den.

På den måten har jo Raem et poeng med spillertypene som hentes, men det er jo også en treners ansvar å jobbe inn dette. Man får jo håpe Høgmo klarer dette. Man ser det jo glimtvis.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 52, 53, 54  Next
Page 12 of 54

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb