|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedning Legende

|
Posted: 31.03.2011 23:16 Post subject: |
|
|
Selv Kenny Cooper bedrer ikke nevneverdig på humøret i kveld  |
|
| Back to top |
|
 |
hefffner Senior
|
Posted: 31.03.2011 23:44 Post subject: |
|
|
Ta det med ro, folkens. Leeenge til neste overgangsvindu stenger. Hipp som happ i hvilket overgangsvindu fullverdige erstattere blr hentet inn.. _________________ Fatter ikke åssen folk klarer å holde med andre lag enn Rbk... |
|
| Back to top |
|
 |
KRS Proff

|
Posted: 01.04.2011 07:54 Post subject: |
|
|
Så neste vindu vil det være de vi ikke fikk kjøpt nå, i tillegg til høyreback (Lustig) og OM (Ciljan) og dette vinduet varer bare en måned såvidt jeg husker.
Lykke til! |
|
| Back to top |
|
 |
hefffner Senior
|
Posted: 01.04.2011 10:14 Post subject: |
|
|
Ohoo, vi har jo enda bedre tid å erstatte Lustig og Skjelbred, da det er leeenge til neste januarvindu. _________________ Fatter ikke åssen folk klarer å holde med andre lag enn Rbk... |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 01.04.2011 10:44 Post subject: |
|
|
PerO wrote: | Quote: | Kanskje du skal lese en gang til. Iallefall det første ordet : skuffende.
Men når situasjonen var slik at de ikke hadde en god og veloverveid kandidat, er jeg faktisk glad for at de ikke panikkhandlet slik det kan virke som VIF har gjort.
|
Kanskje du skal lese over det jeg skrev en gang til også.
Det jeg skriver er at argumentet om at "det er bra vi ikke panikkjøpte fordi vi ikke hadde en god kandidat" ikke holder mål. De har visst siden i sommer at Annan mest sannsynlig forsvinner, de har hatt mulighet til å hente spillere i dette vinduet i 3(!) mnd. At man ikke har en bra kandidat da er elendig jobb! Det er poenget mitt. Bla bla bla, vi kan skylde på alle andre, bla bla ikke gitt at det fantes noen, etc etc. Det finnes alltid noen, og hvis man ikke finner spilleren har man gjort en dårlig jobb.
Midt opp i alle de kreative og alternative grunnene til at ting går på rævva burde du en gang du har tid vurdere den opplagte grunnen, nemlig at Hoftun ikke er en god SD.
Dette er ikke Hoftun sin skyld, for all del. Han har mottatt et ansvarsområde han ikke har erfaring eller utdannelse til å styre. Og han gjør virkelig alt han kan for å møte kravene. Det skal han virkelig ha. Men det hjelper ikke, for troppen blir stadig svekket.
Jeg har innsett at Hoftun mest sannsynlig har denne jobben fram til dagen han sier opp. Så mitt håp er at han vil gro inn i jobben og på sikt på en dyktig sportsdirektør. Jeg håper bare at klubben ikke er en lutfattig heisklubb innen dette skjer. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 01.04.2011 11:30 Post subject: |
|
|
Miami Dolphins
Jeg leste det du skrev. Vi er skjønt enige om at det er for dårlig at klubben ikke har klart å signere ny DM med den tiden de har hatt til rådighet.
Det vi er uenige om er løsningen på problemet. Jeg tror fortsatt ikke at stadige skifter i sportslig avdeling løser noe problem. I en så liten avdeling som sportslig avdeling i RBK, vil skifte av SD bety tilnærmet full stopp i arbeidet, nullstilling for så å begynne på nytt. Jeg tror da at det er en bedre løsning å utvikle de ansatte klubben har.
Men en viktig forutsetning for den løsningen jeg mener er riktig, er selvfølgelig at klubben ser de feil som gjøres, og arbeider for å forbedre seg. Det mener jeg at vi ser, i og med at de har gjeninnsatt Thorbjørnsen, samt at Skutle har gått offentlig ut å sagt at feilprosenten er for stor. Jeg regner da med at de jobber for å forbedre dette.
I tillegg til de negative effektene av et skifte, må jeg også si at jeg ikke kan se at det i Norge finnes noen SD og/eller trener som har nødvendig erfaring og kompetanse til å videreutvikle RBK. Alle aktuelle kandidater i Norge har kun arbeidet på et nivå hvor de skal prøve å komme på øvre halvdel. Innimellom har noen klart å skape en kombinasjon som har lyktes, men da bare for et år. Ingen, utenom RBK har klart å vedlikeholde et høyt nivå over tid de siste 25 årene i Norge. Og dette har ikke bare med ressurser å gjøre, da andre klubber iallefall i perioder har brukt vel så mye som RBK på spillerlogostikk.
Skal klubben få noe bedre enn den SD de har i dag, så må det hentes en person fra en større utenlands klubb, med erfaring i å bygge lag som skal hevde seg i Europa. Jeg er rimelig sikker på at det blir alt for dyrt for klubben.
I motsatt fall, får vi inn en kandidat som er fantastisk flink til å skaffe spillere til et middels godt TL lag. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 01.04.2011 11:47 Post subject: |
|
|
PerO:
Jeg er enig i mye av hva du skriver her, men litt uenig i noe
Du mener at forutsetningen for å utvikle den/de ansatte er at klubben ser feil som er gjort, og retter dem. Det er for så vidt riktig, Men: Man må også vurdere hvorvidt den/de ansatte faktisk har potensialet til å bli dyktige nok i jobben sin.
Jeg er usikker på om Hoftun har potensialet til å bli en dyktig SD. Jeg håper, men jeg er ikke sikker.
At man har ansatt Torbjørnsen igjen er jo en forbedring, for all del. Men vi skal ikke glemme at det var dagens styre og SD som valgte å si han opp også, fordi man mente man kunne godt nok selv... Det valget er så hårreisende dårlig at jeg ikke helt klarer å se at dette er mennesker med potensialet til å bli så dyktige som klubben trenger.
At det er mangel på dyktige personer i landet er jeg helt enig i. Det er problemet man møter når man er og tar sikte på å fortsette å være landets desidert beste klubb.
Men når man ser disse problemene, må man vurdere om man kan få til alternative løsninger. Kan man ta inn en person med erfaringer og kunnskap om forhandlinger og kontraktsinngåelser, men som ikke har fotballbakgrunn? Kan oppgaven deles mellom Hoftun og X?
Kan man gjøre annet for å hindre elendige kjøp, mangelen på kjøp, og mangelen på kontraktsforlengelser?
Siden ansatte i fotballNorge alle er tidligere spillere, finnes det veldig få med erfaring og utdannelse innen økonomi, forhandlinger, etc. Dette er et problem som man må finne en kreativ løsning på.
Jeg har ingen gode svar PerO, og har ikke prøvd å si jeg har det. Men det er heller ikke mit ansvar. Og jeg trenger ikke ha svaret for å kritisere. Sportslig avdeling har gjort en dårlig jobb de siste årene. Sportslig leder må ta det ansvaret. Han kan ta det ansvaret på forskjellige måter, men det holder ihvertfall ikke å rykke ut i media og "erklære at det er gjort en for dårlig jobb". For det løser ikke problemet i det hele tatt. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 01.04.2011 11:52 Post subject: |
|
|
Du mener, basert på at Erik Hoftun har vært sportdirektør i Rosenborg, så er han automatisk minst like bra som samtlige andre i Tippeligaen, fordi de aldri har vært sportsdirektør i Rosenborg? Det tilsvarer jo at ingen noen gang skulle kunne ta et nivå høyere enn det de har vært på, fordi de aldri har vært der, og der er jeg ganske sikker på at en viss E.Hoftun ville vært uenig med deg.
Det finnes nok ansatte i andre klubber enn Rosenborg som hadde hatt større personlige ressurser å bidra med i Hoftuns rolle, og som kunne gjort det bedre med Rosenborgs kultur, posisjon og ressurser i ryggen. Som du sier: ansatte kan utvikles, og jeg er sikker på at det gjelder også folk som ikke allerede er ansatt i klubben. Fordelen med disse er at man ikke trenger å starte på det absolutte nullpunkt. For eksempel: hvis man skal utvikle en ny Messi, så kan det være lettere å starte med Piero Buoncontrol enn med Preben Dobbelkeiva.
Tilsvarende er det ikke alltid best å fortsette med det man allerede har, bare fordi det vil være en viss tilvenning forbundet med det å gjøre en forandring. Rosenborg er en ekstremt krevende klubb å være i, på grunn av forventningene til det som leveres på banen, og sportsdirektørrollen er en ekstremt krevende rolle i den klubben. Da hender det faktisk at det finnes en feil person i riktig rolle. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 01.04.2011 13:23 Post subject: |
|
|
Miami og zaphod :
Mye bra i disse svarene. Jeg er selvfølgelig heller ikke sikker på om vår SD er god nok, eller noen gang vil bli det. Men Zaphod nebvnte hva andre kan gjøre med de rammer, kultur og posisjon som er i klubben. KUlturen og posisjonen er en av de vesentlig årsakene til at jeg tror det er feil å skifte SD. Siden 2002 på trenersiden, og bratseth som SD (2005?) har det vært svært mange utskiftinger både på trener og SD siden. Noen ufrivillige og noen fordi klubben ikke har vært fornøyd. Kombineres dette med store utskiftinger i spillerstallen, så blir det et stort spørsmål om hvor lang tid tåler klubben den ustabiliteten før den unike vinnerkulturen som er skapt forsvinner?
Det må jo selvfølgelig også tas i betrakning, at klubben sikter på et litt annet nivå enn de fleste andre TL kklubber. Antagelig finnes det 50 kandidater til DM på middels eller godt TL nivå for hver kandidat som er topp TL nivå med internasjonalt snitt i det prissegmentet vi leter.
Ett spørsmål som også ledelsen burde ha vurdert, er selvfølgelig om man skulle gitt opp letingen etter en toppspiller på et punkt i vinduet og heller hentet en god spiller. Problemet med det er selvfølgelig at de da bruker budsjettet som de kan bruke i sommer. Jeg føler meg ikke sikker på om stallen er god nok til at valget om å fortsette å lete er riktig. Fasiten på det får vi vel i løpet av sommeren. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 01.04.2011 13:34 Post subject: |
|
|
Miami og zaphod :
Fikk ikke med alt jeg tenkte i første innlegg
Miamis forslag om noen med økonomi og forhandlingserfaring, som ikke er rettet mot marked, men mot spillerlogistikk høres ut som et godt kreativt forslag. Det er ikke mange som både besitter gode nok fotballkunnskaper og samtidig har disse evnene.
Og jeg er også enig i at det ikke holder å si at vi har gjort en dårlig jobb. Siden klubben er medlemsstyrt, bør faktisk evalueringer av hvorfor det har gått galt kunne tas på medlemsmøter. Det vil utvilsomt gi medlemmer og fans bedre innsikt, og bedre forståelse problematikken, og tilliten hadde kanskje blitt større hos flere. Selvkritikk kan være en meget fin ting for å bygge tillit, for de fleste av oss er ikke perfekte og har forståelse for at andre heller ikke er det så lenge de lærer og utvikler seg. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 01.04.2011 13:55 Post subject: |
|
|
Da er det vel på tide å se hva som sannsynligvis må handles inn i sommervinduet:
Mulige/sannsynlige ut:
* Lustig
* Bjærsmyr
* Lago
* Nordberg
* Helland
* Ciljan
* Winsnes
Dette er spillere som med høy sannsynlighet forsvinner innen utgangen av 2011. Disse må erstattes. I tillegg MÅ Annan erstattes. Blir morsomt å lese første intervju med Hoftun hvor han forteller at: "vi har god tid"...
I tillegg har Barli, Åsen, Bakenga og Oviasu kontrakter som går ut i år...
Det kommer til å koste mye arbeid og masse penger for å fikse en habil stall til seriestart 2012 ihvertfall, det er sikkert.
Interessant er det også at 11 av 24 spillere i stallen er trøndere/egenutviklet. Positivt med lokal forankring, men veldig bekymringsfullt at klubben ikke har økonomi/kunnskap/oversikt til å erstatte spillere som drar med andre spillere enn de som trener på banen ved siden av a-laget... |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 01.04.2011 14:50 Post subject: |
|
|
| Nok å gjøre på det feltet ja. Må følge opp kommentaen om å starte det arbeidet i dag om han skal ha noen sjanse.... |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 01.04.2011 14:53 Post subject: |
|
|
I forhold til den lista vil jeg gjerne gjøre et par endringer:
* Bjärs, Lago og Nordberg forsvinner nok, dette med mindre Nordberg skulle ta nivået fort i Haugesund. På grunn av vårt relativt store antall midtstoppere per dags dato er det neppe nødvendig å erstatte disse med tre nye. Larsen, Wangberg, Høiland +1 holder. Dersom Nordberg når habilt TL-nivå i år, er posisjonen dekket, forutsatt at en av våre nåværende konstellasjoner fungerer. Så i utgangspunktet 1 stopper inn
* Lustig må erstattes, 1 høyreback inn
* Ciljan må sannsynligvis erstattes, men det kommer an på spillerlogistikken ellers. Hvis en defensiv midtbanespiller av høy kvalitet kommer inn, og Henriksen og Åsen etablerer seg på nivået er Ciljan, sånn som han har fremstått for Rosenborg, erstattelig også internt. Med tanke på at Winsnes også er ferdig, bør likevel en ny sentral midtbanespiller inn. 2 midtbane inn.
* Helland som spiller er vel neppe aktuell å erstatte i særlig grad, men i den forstand at han kan regnes som backup/konkurranse på venstrebacken bør nok rollen erstattes. 1 venstreback inn.
* I tillegg bør kontraktene forlenges med alle de fire unge spillerne, med mindre de vurderes som for dårlige på sikt.
Totalt skal altså intet mindre enn fem spillere signeres på en måned i sommer, og de ressursene skal komme fra salg av PCS og Lustig, pluss de syv (?) millionene vi eventuelt hadde klart å skrape sammen nå. Det kan bli hårda bud, så da bør alternativene ligge klare tidlig. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 01.04.2011 15:29 Post subject: |
|
|
Jeg synes det blir litt rart å tenke "erstatte", for meg bør man definere hvilke spillertyper og rollen en trenger i klubben, og hvor mange spillere som må ha tilgjengelig for å utfylle det på en god nok måte over en lang sesong.
18 av disse etablerte og solide spillere, de øvrige 4 hospitanter og understudies.
Om vi spiller med fire bak, fire på midten og to på topp kan dette være en modell:
x2 keepere
x8 forsvarsspillere
x8 midtbanespillere
x4 spisser
Blir så mye bedre enn den defensive "erstatte"-politikken  |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 01.04.2011 15:44 Post subject: |
|
|
3 i stede for 2 keepere så er jeg med på den Strand.  _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 06 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 01.04.2011 20:08 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | Miami og zaphod :
Miamis forslag om noen med økonomi og forhandlingserfaring, som ikke er rettet mot marked, men mot spillerlogistikk høres ut som et godt kreativt forslag. Det er ikke mange som både besitter gode nok fotballkunnskaper og samtidig har disse evnene.
|
Vi var mange som anbefalte en kandidat med de egenskapene du her nevner overfor styret når ny SD skulle ansettes. Men den fantastiske grundige prosessen fant ut at denne personen ikke engang var verdt å snakke med. Nå ser vi hvordan det gikk. Kameraderiet seiret, dessverre. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 01.04.2011 21:12 Post subject: |
|
|
| Nå var forslaget jeg kommenterte, en todelt stilling, for å ivareta både det sportslige og det økonomiske/kontraktsmessige, ikke i stedet for dagens SD |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 02.04.2011 00:18 Post subject: |
|
|
'Director of Football' (elsker den tittelen) må ha følgende etter mitt syn:
Fotballfaglige kunnskaper som er relevante for å komponere en stall. Altså er det snakk om analyseevner. Man må være i stand til å se for seg hvordan et lag vil fungere sammen, forstå hvilke ferdigheter et lag trenger for å prestere gitt trenerens rammer, hvilke ferdigheter som mangler for at laget skal utvikle seg, innse at man må fornye stallen selv om resultatene har vært gode, og så videre. Man må være en mester i å forstå fotballens årsakssammenhenger på makronivå. Det betyr at mange eks-spillere som besitter situasjonsbetinget og konkret kunnskap, ikke trenger å være egnet for denne rollen.
Forretningsteft. Man trenger ikke å være et økonomisk geni, men teft og smartness må man ha. I tillegg må man ha en forståelse av markedsmekanismer og takle praktisk-juridiske utfordringer. Man kan ikke være helt risikoavers, slik vi har vært (årsaken til at vi gikk over til skandinaviske spillere, det er også en kjent sak at vi har latt flere meget gode spillere fare fordi de ikke hadde bevist nok i våre øyne); det er i mine øyne en totalt gal strategi for en klubb med vår posisjon i skandinavia, dersom vi ønsker å oppnå noe.
Visjoner for sportslig utvikling og alt hva det innebærer. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 02.04.2011 08:35 Post subject: |
|
|
Slutter meg til den vurderingen. Vi kan også se på ledelsen ellers i klubben.
Dessverre er det lave nivået i Eliteserien blitt brukt som bevis på at det er et høyt nivå på ledelsen her i klubben: "Vi vinner jo på banen, (og uuttalt: så kritikken mot oss i ledelsen faller dermed på sin egen urimelighet)".
Mens Eggen holdt både seg selv, spillerne og apparatet rundt skjerpet ved å fokusere på at prestasjoner stadig må gjenskapes, har den proaktive tilnærmingen blitt erstattet av for mye selvtilfredshet.
I konkurranseutsatt næringsliv er man også vant til nødvendigheten av å stadig identifisere forbedringspotensialer og utvikle seg, selv om man er store lokalt. Hvis ledelsen ikke utfordres i forhold til de beste i andre segmenter/markeder, er det lett å "sovne". Er man kun middels på fornyelse, vil man før eller siden bli passert av en dyktigere konkurrent. Selv om de startet i dårligere posisjon.
Har man vært for lenge ute av det konkurranseutsatte næringslivet, og "spilt" i mer skjermede omgivelser, kan dømmekraften i forhold til egne prestasjoner kanskje bære preg av dette.
Fornyelse i ledelsen kan i så måte gi et løft man (ledelsen og deres klakkører) kanskje ikke har innsett at man trenger.
Og for å vanskeliggjøre litt igjen: Man må samtidig evne å ha flere tanker i hodet. Laget skal fornyes og kontrakter forlenges parallelt med at man tenker fornyelse i ledelsen.
Da er det viktig at "klubbens" kompetanse ikke privatiseres, ved at enkeltpersoner beholder informasjon og kunnskap som "tilhører klubben", og dermed kan bli sett på som mer uerstattelige. |
|
| Back to top |
|
 |
Drammenser Junior
|
Posted: 02.04.2011 08:50 Post subject: |
|
|
| Hvor mye tror dere Ogude vil koste i sommer? |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 02.04.2011 10:06 Post subject: |
|
|
| Tja, si det... 5 mill vanlig markedspris + 100% RBK-gebyr(det som alle legger til når RBK er interessert) = 10 mill. + vi-vil-så-absolutt-ikke-selge-til-en-rival-gebyr 5 mill = 15 mill. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 02.04.2011 10:51 Post subject: |
|
|
Jeg er veldig enig med det du sier Gisp!.
Det må hentes inn et consult firma så må gjennomgå alle ansatte.
Rapporten burde bli offentliggjort på neste årsmøte, dette fordi rapporter har en tendens til å "forsvinne" på brakka.
Når det kommer til SD så tror jeg vi hadde tjente mye på å hente noen fra kontinentet. Det er flinke folk innen norsk fotball som helt sikkert hadde gjort en okey jobb som SD i Rosenborg, men okey er ikke godt nok syns jeg. Vi må bygge et helt nytt lag som skal kunne ta Europa nivået ganske fort og det er dette som er utfordringen, og da trenger vi noen med kompetanse innen dette feltet. Jeg kunne tenkt meg noen ala Damien Comolli.
Jeg tror også at vi trenger en ny direktør og styreleder.
Det beste hadde vært om Svendsen frivillig sa nei til å bli gjenvalgt, men det tror jeg ikke kommer til å skje. Så jeg håper det finnes noen som er villig til å ta opp kampen med Svendsen på neste årsmøte.
Skutle har vært så lenge i Rosenborg at jeg tror både han og Rosenborg hadde hatt godt av noe nytt, men jeg ser ikke for meg at Skutle ser det på samme måte. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 02.04.2011 11:46 Post subject: |
|
|
| Ryujin wrote: | Jeg er veldig enig med det du sier Gisp!.
Det må hentes inn et consult firma så må gjennomgå alle ansatte.
Rapporten burde bli offentliggjort på neste årsmøte, dette fordi rapporter har en tendens til å "forsvinne" på brakka. |
Helt enig! Når man går gjennom regnskapene så ser man at det er store, store summer som forsvinner i sorte hull og underselskaper som klubben av en eller annen grunn har bestemt seg for å opprette. En grei tommelfingerregel er at når et selskap oppretter mange selskap med få ansatte så er det fordi de ønsker å dekke til "noe".
| Ryujin wrote: |
Når det kommer til SD så tror jeg vi hadde tjente mye på å hente noen fra kontinentet. Det er flinke folk innen norsk fotball som helt sikkert hadde gjort en okey jobb som SD i Rosenborg, men okey er ikke godt nok syns jeg. Vi må bygge et helt nytt lag som skal kunne ta Europa nivået ganske fort og det er dette som er utfordringen, og da trenger vi noen med kompetanse innen dette feltet. Jeg kunne tenkt meg noen ala Damien Comolli. |
Utviklingen på kontinentet er entydig og har spredd seg fra Nederlandsk fotball. Der har man (høyst forenklet!) gjennom flere tiår speidet spillere ut fra objektive kriterier og sett på potensialet til mulige signeringer. Til slutt har de vurdert pris opp mot potensiale for videresalg.
At du nevner Comolli er interessant, da han er en av de fremste advokatene for å handle spillere "kvantitativt", altså at man (igjen; høyst forenklet!) ser på bestemte parametere og vurderer riktig pris for spillere i forhold til disse. Jeg sier ikke at dette er en kjapp løsning som vil løse alle våre problemer på overgangsmarkedet, men at det er et uutnyttet potensiale her er jeg overbevist om.
Jeg tror også at vi trenger en ny direktør og styreleder.
Det beste hadde vært om Svendsen frivillig sa nei til å bli gjenvalgt, men det tror jeg ikke kommer til å skje. Så jeg håper det finnes noen som er villig til å ta opp kampen med Svendsen på neste årsmøte. |
Svendsen har vel strengt tatt ikke så mye annet å gjøre enn å være styreleder i Rosenborg (samt konsulent), så at han skulle trekke seg frivillig er høyst tvilsomt.
Skutle har vært så lenge i Rosenborg at jeg tror både han og Rosenborg hadde hatt godt av noe nytt, men jeg ser ikke for meg at Skutle ser det på samme måte. |
Skutle burde gått samtidig med Eggen - første gang. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 02.04.2011 11:53 Post subject: |
|
|
Hvor er Rosenborgs Johan Cruijff, mannen som tør å angripe det som skjer i Ajax og forlange oppsigelser, med det resultat at hele styret trakk seg. Han er hentet inn for å gi råd om fotball, økonomi og organisasjon.
Fins det noen med en en historie i Rosenborg, som tør og er villig til å ta et oppgjør med den nåværende makteliten?
Cruijff:
"Dette er kanskje en maktkamp for styret, for de forstår ikke fotball. For øyeblikket gjør styret bare det de har lyst til, og beskytter sine seter. Hvis det blir nødvendig må vi erstatte styret og direktørene."
"Det er latterlig at vi får en smekk på fingrene, fra direktører med null fotballbakgrunn."
"Vi kommer ikke til å gi oss før vi får gjort endringene vi krever på den sportslige siden av klubben."
Hele Ajax-styret sa opp |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 02.04.2011 12:03 Post subject: |
|
|
Det er i bunn og grunn ikke så forbannet vanskelig å fjerne styret i RBK da. Med en benkekandidat med baller, så hadde vi overtatt allerede i 2008. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |