View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 14.12.2005 20:49 Post subject: |
|
|
JellyFish wrote: | Jeg uttrykket meg litt dårlig. Hva jeg mente var at det blir tap x2 fordi vi mister en av våre gode spillere samtidig som de får (enda (sammen med N'helko)) en god spiller. Det er ikke noe vi bør gjøre mot våre konkurrenter. |
Det har du helt rett i. Et spisspar bestående av en Nhleko og Helstad i form vil være veldig fryktinngytende. Det passer Viking perfekt, fordi Gaarde er en god spiller som kan score. Hvis han får returene, mens forsvaret markerer Helstad og Nhleko så blir det sannsynlighet for mål.
Når er det ikke sannsynlig at Helstad faktisk kommer til Viking, men Østenstad har selv sagt at hans store utfordring blir å finne hans erstatning. Jeg tror ikke at han kommer til å nøye seg med hva som helst.
Selv om Viking kan virke amputert så bør folk fortsatt regne de med som en del av topp 6 i TL neste år også! Nå har de faktisk fått en ny organisasjonsmodell på plass. Gi dem et par år, og mer villige investorer... Det kan Rosenborg frykte. |
|
Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 14.12.2005 21:42 Post subject: |
|
|
Litt off topic;
2mas wrote: |
Det er en del faktafeil i artikkelen - Karadas kan jo tidligst komme til sommeren osv., men uansett bør ikke Helstad og RBK ta noen avgjørelser rundt hans framtid før til sommeren. |
Hvorfor mener du at Karadas kan komme tidligst til sommeren da 2mas? Tenker du da på den regelen om maks antall lag pr år?
For jeg har tenkt litt, og må si at den regelen er litt "rar". Ta Thomas Myhre for eksempel: Han har spilt for Sunderland, Fredrikstad og Charlton på under 4mnd! Hvorfor skulle da ikke Karadas ha lov til å spille for Benfica, Portsmouth og RBK? _________________ Veni, vidi, vici! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.12.2005 21:45 Post subject: |
|
|
Fordi at Portsmouth blir en tredjepart i denne saken. RBK og Benfica kan forsåvidt bli enige om en overgang, men Portsmouth har gjerne allerede betalt for å leie ham fram til sommeren. |
|
Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 14.12.2005 21:45 Post subject: |
|
|
Har med sesonger å gjøre. Han dro fra sunderland forrige sesong. Derfor kan han det, vettu.
edit: Jeg prata om Thomas myhre og til mono  _________________
kentosd wrote: | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
Last edited by Makkverk on 14.12.2005 21:47; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 14.12.2005 21:46 Post subject: |
|
|
Karadas er på utlån i Porsmouth, så da må man vel fullføre utlånet. |
|
Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 14.12.2005 22:04 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Fordi at Portsmouth blir en tredjepart i denne saken. RBK og Benfica kan forsåvidt bli enige om en overgang, men Portsmouth har gjerne allerede betalt for å leie ham fram til sommeren. |
Ok. Tenkte ikke på det
Men vi skal ikke se bort ifra at Portsmouth lar Karadas gå allerede i januar. De har tross alt skifta manager nå, og sjansen er vel rimelig stor for at herr Redknapp ønsker å kvitte seg med Karadas ganske kjapt.
Men foreløpig er han Portsmouth spiller frem til sommeren, så det er det ikke noe å gjøre med.
Makken wrote: | Har med sesonger å gjøre. Han dro fra sunderland forrige sesong. Derfor kan han det, vettu. |
Jo det stemmer nok det, men så har ikke Karadas spilt en eneste offisielle kamp for Benfica denne sesongen, sånn sett har han kun spilt for ett lag.
Men uansett syns jeg at denne regelen tjener ingen parter og burde bli avskaffet. _________________ Veni, vidi, vici! |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 15.12.2005 03:59 Post subject: |
|
|
Jeg vil heller ha en spiller som har litt hjerne og teknikk, en Karadas som gladlig ofrer hjernen i en duell.. Jeg har aldri likt han som spiller.. Han var en kompetent tippeligaspiller, men har nådd innkompetanse nivået i Premier Leauge, der blir spillestilen for enkel.. |
|
Back to top |
|
 |
Pablo Junior

|
Posted: 15.12.2005 16:49 Post subject: |
|
|
Skulle helst hatt flere som ofrer både hjerne, beinmarg og blod i duellene. _________________ Restriktive Bever |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 15.12.2005 17:38 Post subject: |
|
|
Jeg vil heller ha en klasse spiss, enn Karadas.. Men hvis RBK skal få tak i en klasse spiss, så må de være villig til å bruke 25- 30 mill, kanskje mer.. Og det bør RBK-ledelsen være åpen for, siden de brukte 10 mill på Ødegård, han er tidenes dyreste spiller i 2.div.. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.12.2005 17:29 Post subject: |
|
|
RA wrote: | Ifølge kilder Rogalands Avis har vært i kontakt med, så har Viking også lagt inn et bud på spissen Thorstein Helstad. Dette skal imidlertid ha blitt avvist av Rosenborg. |
Bra at RBK i det minste kan gjøre noen gode avgjørelser. |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 18.12.2005 17:33 Post subject: |
|
|
Bare vent du, sjefs avgjørelsene ligger i kø her nå, nå går ødegaard, de henter ivers, og slepper helstad.. da synker interessen min for rbk ned til 99% |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 21.12.2005 00:58 Post subject: |
|
|
Brann vil vel et høyere ønske om å få kjøpe Helstad.. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 21.12.2005 01:27 Post subject: |
|
|
Maradona wrote: | Brann vil vel et høyere ønske om å få kjøpe Helstad.. |
Tviler egentlig på det, da Brann er godt forspent i angrepet. De har jo Bengt Sæternes, Robbie Winters og Charlie Miller som kjemper om to plasser, med Dylan MacAllister og Kristian Ystaas som back-up.
Det Brann trenger er en rask midtstopper først og fremst. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.12.2005 01:30 Post subject: |
|
|
Quote: | Tviler egentlig på det, da Brann er godt forspent i angrepet. |
Rygterne florer i hvertfald i Bergen
Ønsker Helstad og Lundekvam _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 21.12.2005 01:33 Post subject: |
|
|
Tror neppe de tenker sånn nede i Bergen. Helstad er bortimot en helt i byen, og han er ytterst velkommen hjem. I tillegg er han en av Norges farligste målscorere, og han er definitivt bedre enn MacAllister og Ystaas, og fullt på høyde med Sæternes, Miller og Winters.
Spørsmålet er hvor mye RBK eventuelt skal ha for Helstad, noe jeg tror blir for høyt. Egentlig har jeg stor tro på at RBK ikke vil selge Helstad heller. |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 21.12.2005 01:35 Post subject: |
|
|
Quote: | Helstads verdi skal være om lag åtte millioner kroner. |
Kiss my black ass. Rosenborg er verdens snilleste fotballklubb, men ren veldedighet for motstanderden driver vi ikke med. |
|
Back to top |
|
 |
Limax Senior
|
Posted: 21.12.2005 02:00 Post subject: |
|
|
Edit: Var for sent ute med link der ja.
Uansett, selger vi Helstad til Brann lurer jeg på hva som foregår nede på brakka! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.12.2005 02:09 Post subject: |
|
|
chrisboy wrote: | Dette vil kanskje se latterlig ut, og jeg vet at det er sagt før, men dette har jeg faktisk fra kilder fra brannmiljøet. Det har vært klart i flere uker at Scharner skulle til Wigan, brann for sin del ville utsette "publiseringen" av denne nyheten så lenge som mulig, av den grunn av at de faktisk har skaffet en erstatter i Heldstad. (som også har hintet til at han ikke liker dagens siuasjon i rbk). Heldstad, er så godt som klar for brann slik ting ser ut nå. |
Les mer: Heldstad så godt som klar for brann |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 21.12.2005 02:11 Post subject: |
|
|
Vi bør vel ikke linke direkte til Vg-netts ryktespredere? |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 21.12.2005 02:12 Post subject: |
|
|
merkelig at Helstad kan dra.. men vi sier nei til Mallorca på Frode Johnsen.. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.12.2005 02:15 Post subject: |
|
|
Inntil det motsatte er bevist, tror jeg Helstad blir på Lerkendal. Men det er ingen som lenger sjokkerer meg. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 21.12.2005 02:44 Post subject: |
|
|
Forsvinner Helstad skal jeg reise til Trondheim og pisse på døra til brakka. Om de virkelig er så trange i toppen at de segler Helstad, da bør de skaffe en spiss som gjøre alle andre spisser i Tippeligaen til skamme. |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 21.12.2005 09:44 Post subject: |
|
|
Dette kan bare ikke skje. Hvem i h..... skal erstatte Helstad?? Frode?? Nei, selger vi han uten å skaffe en BEDRE erstatter kan vi bare avskrive seriemedalje i 2006.
Men; det forundrer meg ikke om folka på brakka kommer med Johnsen og Brattbakk i neste års angrepsrekke. Helstad og Sæternes på topp er helt supert for Brann, da er de garantert å regne med i topp 3 til neste år.. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 21.12.2005 11:39 Post subject: |
|
|
doffen wrote: | Dette kan bare ikke skje. Hvem i h..... skal erstatte Helstad?? |
Jeg er vel i mindretall når jeg sier at jeg vil være glad hvis vi får solgt Helstad for 8 millioner til Brann. Syns han har fått i overkant mye ros pga antallet mål han har scoret i år. Han er noenlunde samme type spiller som Brattbakk, men Brattbakk er etter min mening en klasse bedre.
Selger vi Helstad er det større sjanse for at vi kjøper en virkelig bra spiss til neste sesong. |
|
Back to top |
|
 |
vicente Junior
|
Posted: 21.12.2005 11:57 Post subject: |
|
|
Jeg synes også det er fornuftig å selge Helstad for 8 millioner. Torstein mangler dessverre hodestyrken til å spille midtspiss, den optimale erstatter er etter min mening Azar Karadas. |
|
Back to top |
|
 |
|