View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 14.03.2011 17:54 Post subject: |
|
|
Nordtveit har vel spilt ganske regelmessig for Gladbach i en sterkere liga enn Rogne. Han burde vært ett naturlig alternativ. |
|
Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 14.03.2011 18:36 Post subject: |
|
|
Han spiller for det meste sentralt på midten for klubblaget. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 14.03.2011 19:18 Post subject: |
|
|
Riktig det, men han kan fungere som midtstopper for det. |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.03.2011 20:09 Post subject: |
|
|
Har Dosin vært noe annet enn skuffet de siste to årene? Det er ingen i stallen vår som fortjener landslagsspill. På tide å stikke fingeren i jorda. |
|
Back to top |
|
 |
bæærnt Rutinert
|
Posted: 14.03.2011 20:36 Post subject: |
|
|
For de håpefulle spillerne, om noen, så gjelder det først først å få`n ut av ræva. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 15.03.2011 15:12 Post subject: |
|
|
Pussig det der. Iversen var vel knapt med mens han spilte i RBK, men med en gang han forlater klubben blir han tatt ut ved første anledning. Det forminsker jo ikke akkurat intrykket av at Drillo ikke liker Rosenborg. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 15.03.2011 15:52 Post subject: |
|
|
Danmarks trup til kampene mod Norge og Slovakiet:
Thomas Sørensen, Stoke
Anders Lindegaard, Manchester United
Stephan Andersen, Brøndby
Daniel Agger, Liverpool
Simon Kjær, Wolfsburg
Mathias Zanka Jørgensen, FC København
Lars Jacobsen, West Ham
Daniel Wass, Brøndby
Christian Poulsen, Liverpool
Michael Silberbauer, Utrecht
Kasper Lorentzen, Randers FC
Jakob Poulsen, FC Midtjylland
William Kvist, FC København
Lasse Schøne, Nijmegen
Thomas Enevoldsen, Groningen
Christian Eriksen, Ajax
Michael Krohn-Dehli, Brøndby
Dennis Rommedahl, Olympiakos
Mads Junker, Roda
Nicklas Pedersen, Groningen
Nicklas Bendter, Arsenal
På ingen måte avskrekkende den troppen der. Pussig få forsvarsspillere Olsen har tatt med for øvrig, om man tar med at Agger er usikker til kampen. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 15.03.2011 17:12 Post subject: |
|
|
Blir spennende å se Eriksen i denne kampen. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 15.03.2011 17:16 Post subject: |
|
|
Silberbauer er nok tiltænkt positionen som venstreback, mens Kvist kan vikariere på højreback om nødvendigt. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 15.03.2011 17:39 Post subject: |
|
|
Jeg blir i hvert fall ikke skremt av angrepstrioen, men det kan kanskje ha noe med å gjøre at jeg ikke kjenner veldig godt til Pedersen, også. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.03.2011 18:44 Post subject: |
|
|
Nja, Bendtner er bedre enn alle de norske spissene og når vår største angrepstjerne halter tror jeg ikke vi skal snakke så høyt om manglende kvalitet på topp. |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 15.03.2011 22:12 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Nja, Bendtner er bedre enn alle de norske spissene og når vår største angrepstjerne halter tror jeg ikke vi skal snakke så høyt om manglende kvalitet på topp. |
Joda, men han er jo sørgelig ujevn. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 15.03.2011 22:17 Post subject: |
|
|
Personlig hadde jeg valgt Moa foran Bendtner, men så har jeg jo for lengst innrømmet at jeg ikke klarer å se noen storhet i sistnevnte. Altfor treg, klumpete og ujevn type etter min smak. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 15.03.2011 23:35 Post subject: |
|
|
Jeg holder også Moa foran Bendter, kanskje til og med Pusekleppen. At Carew er vår beste spiss, er i hvert fall ikke sant. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Phoenix Junior
|
Posted: 17.03.2011 18:54 Post subject: |
|
|
Den formodede danske opstilling må være den her:
Sørensen
Jacobsen-Agger-Kjær-Silberbauer
Kvist-Poulsen
Rommedahl-Eriksen-Krohn-Dehli/Enevoldsen
Bendtner
Altså den sædvanlige 4-3-3, men nu hvor Eriksen spiller centralt og vi har de to relativt defensive Poulsen og Kvist som de to bagerste midtpå, er det måske nærmere 4-2-3-1, men det er selvfølgelig blot leg med tal.
Den ønskede danske opstilling
Sørensen
Jacobsen-Agger-Kjær/Zanka-Silberbauer
Kvist/Poulsen - Lorentzen
Rommedahl - Eriksen - Bendtner
Pedersen
Jeg havde helst set Lindegaard på kassen, men Sørensen er stadigvæk ganske stabil og dygtig.
Simon Kjær har været elendig på landsholdet og i Wolfsburg i denne sæson og jeg er virkelig i tvivl om han kan klare opgaven. Zanka har for alvor slået igennem og kunne sikkert udføre arbejdet på samme niveau som Kjær, selv om han til tider kan være ukoncentreret. Silberbauer er nok det bedste bud på den venstre back; man kunne også rykke Lars Jacobsen derovre og så Kvist som højre, men det ville ødelægge LJ og Rommedahls fine samarbejde.
Måske er det mig, der har en for offensiv tankegang, men jeg så hellere Lorentzen med end en af de to defensive midtbanespillere. Er næsten ligeglad hvem af Kvist/Poulsen, der spiller. De gør det begge godt defensivt og har begge afspilsproblemer. Lorentzen er en rigtig god pasningsspiller og har desuden et fint langskud.
Rommedahl og Eriksen er selvskrevne og bliver interessant at se hvor meget ravage Eriksen kan skabe.
Jeg håber at Bendtner spiller som venstrekant. I sidste kval mod Sverige havde han kæmpe problemer som central angriber i den 1.kamp. Her spillede han alene mod Mellberg og Majstorovic og blev ædt levende. I returkampen spillede han venstre kant overfor svage Mikael Nilsson og var rigtig god. Han lagde bl.a. op til målet og havde flere farlige aktioner. Håber på samme effekt her. Han vil nok få det svært mod fysisk stærke Hangeland og istedet ville han kunne skabe mere ravage overfor jeres svage højreback.
Nicklas Pedersen er en rigtig fin kombinationsspiller, der kan holde på bolden og lægge den af til de andre offensive spillere. Desuden arbejder han også ganske hårdt.
MÃ¥ske er opstillingen en tand for offensiv, men tror virkelig at det kan fungere. |
|
Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2769 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 18.03.2011 22:44 Post subject: |
|
|
Er det snakk om at Espen Bugge Pettersen skal stå i mål i landskampen neste uke? Etter å ha sett ham slippe inn noen ganske billige mål mot særpingene er jeg ikke akkurat entusiastisk. Greit nok at han ikke kan gjøre noe med returen som gir 1-0, men hvis han ikke hadde stått så langt ute på det første skuddet hadde han klart å dytte den over isteden. På 2-0 slenger han seg ikke en gang, på et frispark som går 1,5 meter inn fra krysset i keeperhjørnet - og 3-0 er en følge av dårlig reaksjon på heading såvidt under lav keeperhøyde.
Slikt keeperspill fører til massakre i internasjonale kamper. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 18.03.2011 23:01 Post subject: |
|
|
Og i motsatt ende sto en annen nordmann, Magnus Hjulstad, helt fantastisk...
Føler meg sikker på at hvis Jarstein står en grei kamp i morgen, så starter han mot Danmark. |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 19.03.2011 01:01 Post subject: |
|
|
Etter dagens opptreden av Bugge, tror jeg Jarstein starter mot Danmark. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 19.03.2011 01:42 Post subject: |
|
|
Bugge må være en av de mest opphypede spillerne i Norges historie. En dårlig keeper, rett og slett. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 19.03.2011 01:46 Post subject: |
|
|
Nope, det var Opdal, men Bugge er nok ikke langt bak  |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.03.2011 16:54 Post subject: |
|
|
Gianluca Rocchi er dommer. Samme mann som dømte RBK - FCK, om jeg ikke er helt på bærtur. |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
|