| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zeno Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.03.2011 22:02 Post subject: |
|
|
Merker meg at en av de beste spillerene i dansk liga kom til oss for 8,5 mill, noe både klubb og fans synes å være fornøyd med. Dette er 1,5 mill under totalprisen TIL ble tilbudt for kara, noe fansen synes var et hån.
Uansett, velkommen til klubben, Jim!
Regner med at han skal ta over Iversens rolle på dødball også. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 12.03.2011 22:13 Post subject: |
|
|
| Hvordan dette kan bli en bedre deal rent økonmisk enn å bla opp noen lapper for å resignere Demidov forstår jeg ikke. Men tommelen opp for at vi nå har fått den første av fire nødvendige forsterkninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.03.2011 22:30 Post subject: |
|
|
| Hvis dere ikke klarer å se Wangberg sitt enorme potensialet bør dere få sjekket synet deres gutter. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 12.03.2011 22:44 Post subject: |
|
|
Keenoir,
det jeg har sett av Wangberg er en som svært ofte er på etterskudd, mister markering, blir fraløpt og som heller ikke er svært komfortabel med ball. Han taper t.o.m hodedueller mot spillere som er lavere enn ham.
Likevel sier jeg ikke at han kan bli en bra TL spiller - om noen år, men pr tidspunkt er han ikke et sterkt kort i forsvarsfireren.
Andreas Nordvik var nok en bedre spiller. Han var omtrent like god på hodet, rask, god med ball - men hadde også noen av de samme taktiske glippene som Wangberg har. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.03.2011 22:52 Post subject: |
|
|
Wangberg er et mye større talent enn Nordvik. Han har nemlig en fotballhjerne, noe som er helt avgjørende om man skal bli en god midtstopper. Er det noen som virkelig har klart å gjøre det å komme på etterskudd til sitt varemerke, så er det Nordvik.
Wangberg var helt glitrende i våre første treningskamper i vinter, blant annet mot Spartak Moskva. Har virket litt treg og sliten i de to-tre siste kampene, men han kommer tilbake i form igjen. Et stort stoppertalent som bør få mye matching i år. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 12.03.2011 23:38 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | | Wangberg mangler mye for å være en brukbar stopper i TL pr tidspunkt. Det er helt sikkert det Jønsson også har sett. Jeg tror også, som deg, at Høiland godt kan bli makkeren til Jim Larsen. |
Mangler mye for å være en brukbar TL-stopper? Si meg, har du kun sett på opptak av baklengsmål, og ingenting annet? Wangberg har totalt sett vært vår beste midtstopper i sesongoppkjøringen. Og på laget har vi spillere som Bjärsmyr, som har kommet seg til gresk fotball. Vi har Høiland, som har spilt TL i en årrekke, og ble seriemester i 2008. Vi har Lago, som har vært en kurant TL-spiller i flere år for oss. At Wangberg har vært førstevalg i sesongoppkjøringen bør tilsi at han er bedre enn hva du beskriver. Om man mangler mye for å være brukbar, ja da har du ikke mye. Wangberg er en god midtstopper, og kan bli fantastisk. _________________ I'm the man in black |
|
| Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
|
Posted: 12.03.2011 23:40 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Hvordan dette kan bli en bedre deal rent økonmisk enn å bla opp noen lapper for å resignere Demidov forstår jeg ikke. Men tommelen opp for at vi nå har fått den første av fire nødvendige forsterkninger. |
Vel, han kostet en halv Stadsgaard, og Demidov var vel klar for Spania på salgstidspunktet. En god handel av oss. _________________ I'm the man in black |
|
| Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
|
Posted: 12.03.2011 23:41 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Keenoir,
det jeg har sett av Wangberg er en som svært ofte er på etterskudd, mister markering, blir fraløpt og som heller ikke er svært komfortabel med ball. Han taper t.o.m hodedueller mot spillere som er lavere enn ham. |
Snakker du om spilleren som ikke tapte en eneste hodeduell på de første tre treningskampene i vinter? _________________ I'm the man in black |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 13.03.2011 00:59 Post subject: |
|
|
| Stusser litt på at enkelte faktisk kan mene at Wangberg mangler mye på å være en brukbar stopper i TL. Han er en brukbar/god stopper i TL og kanskje enda bedre. Er vel en grunn til at han i flere TL-kamper har vært banens beste og også i treningskamper i år har han vært BB. Hatt en liten formdupp nå, men det kommer. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 13.03.2011 01:09 Post subject: |
|
|
| Grunnen til at han har hatt en liten formsvikt de siste matchene, er et han har spilt mye i år, og ikke er i toppslag. Men det kommer seg. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 13.03.2011 01:21 Post subject: |
|
|
Det er naturlig at en 19-åring varierer i prestasjonene. Det SKAL han gjøre.
Det er naturlig at en 19-åring som har tre Tippeligakamper og en halv kvalikkamp til CL bak seg fra forrige sesong som plutselig blir et soleklart førstevalg gjennom hele pre season blir sliten, og får en formdupp. Synd at den formduppen kommer så tett opptil seriestart, men med hvile mot Viking kan det hende han er i slag igjen allerede til møtet med Brann. Det skal også sies at vi i mange av de kampene Wangberg har spilt i pre season har møtt motstand vi ville møtt i EL/CL. Og han har stort sett kommet greit fra det, uten for store riper i lakken.
Han har sine mangler, som så mange andre. Men jeg anser han for å være et langt større talent enn Nordvik var da han var på samme alder, og han har som 19-åring allerede kommet mye lenger i utviklingen enn Nordvik har gjort i en alder av 24 (23 i skrivende stund) år. Nordvik er nok per tidspunkt bedre enn Wangberg, men marginen er ikke stor og Nordvik blir straks 24 år, Wangberg er 19.
Det er fornuftig å kjøpe en mer etablert spiller som kan avlaste Wangberg i større grad, men som kanskje også kan spille sammen med Wangberg. Det er viktig at vi ikke driver rovdrift på et så stort talent i så ung alder, og da er kjøpet av Jimbobiffen en stor fordel. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 13.03.2011 02:20 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Hvordan dette kan bli en bedre deal rent økonmisk enn å bla opp noen lapper for å resignere Demidov forstår jeg ikke. Men tommelen opp for at vi nå har fått den første av fire nødvendige forsterkninger. |
Isolert sett kunne det kanskje blitt billigere å resignere Demidov. Men det gjør det vanskelig rundt reforhandlinger med andre spillere og kanskje også ved signering av nye. La oss si at Demidov ville ha 3 mill i året - da hadde det vært vanskelig å tilby unge spillere og de litt eldre på utgående kontrakt ny avtale som ligger en million eller to under.
Å si nei til Demidov var prinsipielt riktig sett over tid, da vi ikke kan gi mange spillere flere millioner i året og fortsatt opprettholde en fornuftig økonomi. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4075 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 13.03.2011 02:50 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Keenoir,
det jeg har sett av Wangberg er en som svært ofte er på etterskudd, mister markering, blir fraløpt og som heller ikke er svært komfortabel med ball. Han taper t.o.m hodedueller mot spillere som er lavere enn ham.
Likevel sier jeg ikke at han kan bli en bra TL spiller - om noen år, men pr tidspunkt er han ikke et sterkt kort i forsvarsfireren.
Andreas Nordvik var nok en bedre spiller. Han var omtrent like god på hodet, rask, god med ball - men hadde også noen av de samme taktiske glippene som Wangberg har. |
Enig med Keenoir her... tror Wangberg blir en kjempe når han nå forhåpentligvis får spilletid og trygghet. Kjenner ikke til vår nye spiller her nå, men virker som en dugenes kar med et heildundrenes skjegg som skremmer de fleste. Dette bør være årets stopperpar uten tvil i så måte! Ung talentfull spiller med mye guts og en mer erfaren ved siden av som styrer skuta... _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
sau1 Proff

|
Posted: 13.03.2011 02:57 Post subject: |
|
|
| JohnnyCash wrote: | | Wangberg er en god midtstopper, og kan bli fantastisk. |
Vi faar se paa det.
S. Wangberg er for meg foerst og fremst fremdeles et talent, et stort riktignok. At unggutten skal baere midtforsvaret paa sine skuldre, som den spillende stopperen han nesten naa maa vaere om Jim L-rapportene stemmer, er for mye aa forvente, men ogsaa til de grader gambling med RBKs sportslige satsing, og da isaer ift. Europa-billetter. Unggutter vil variere i prestasjonene, med mindre vi har aa gjoere med et helt ekstraordinaert talent i ren Lucio-klasse, hvis ikke maa vi ha back-ups. Baade Jim og Simen er nye relativt i RBK-gamet, og det - ja, det - bekymrer meg litt. _________________ Oeyvind Hoaas er Gud |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.03.2011 03:47 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Simen (Wangberg) er ung og en bra mann for fremtiden, sier Jönsson til adressa.no. |
Det sier en trener for å kjøpe tid i utviklingen av en spiller. Wangberg blir nok en mer enn brukbar midtstopper, men per i dag holder han ikke det nivået vi forventer av en midtstopper i Rosenborg, alder lagt til side. |
|
| Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 13.03.2011 04:27 Post subject: |
|
|
| HoldBrillan wrote: | - Selvfølgelig ser jeg frem til at spille for Rosenborg, som er en af de største klubber i Skandinavien – og målt på europæisk succes over en årrække den klart største. Samtidig må jeg sige, at jeg i allerhøjeste grad kommer til at savne Silkeborg IF, som er en klub, hvor jeg har udviklet mig rigtigt meget gennem de knap fire år på Søholt. Det har været et fantastisk sted at være, og jeg vil følge intensivt med i SIFs gøren og laden fremover. Og hvem ved – måske bliver det her ikke et ”farvel”, men et ”på gensyn”. Jeg rejser i hvert fald fra Silkeborg IF med en masse gode venner og minder, siger Jim Larsen.
Skulle ønsket slike uttalelser fra TIL :
- Vi har valgt at acceptere et købstilbud fra Rosenborg, som gør Jim Larsen til et af de største salg i SIFs historie og definitivt det største i nyere tid. Selvfølgelig er det specielt at sælge en profil som Jim Larsen i en tid, hvor vi netop har genoptaget en presset Superliga-sæson – men omvendt må vi også konstatere, at vi simpelthen har fået og accepteret et rigtig flot tilbud fra en klub, som spilleren også selv finder meget interessant. Derfor vil vi glæde os over at have været med til at udvikle Jim Larsen fra den næstbedste række til at være en Superligaprofil med landsholdsudtagelser – og efterfølgende at kunne effektuere en transfer til en stærk klub med store europæiske traditioner. Vi er stolte af det her forløb og salg, og vi ønsker Jim Larsen alt muligt held og lykke fremover, siger adm. direktør Kent Madsen fra Silkeborg IF Invest A/S. |
Heia Silkeborg! Håper de berger plassen og... tar sølv i serien. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 13.03.2011 08:54 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Konesseur wrote: | | Hvordan dette kan bli en bedre deal rent økonmisk enn å bla opp noen lapper for å resignere Demidov forstår jeg ikke. Men tommelen opp for at vi nå har fått den første av fire nødvendige forsterkninger. |
Isolert sett kunne det kanskje blitt billigere å resignere Demidov. Men det gjør det vanskelig rundt reforhandlinger med andre spillere og kanskje også ved signering av nye. La oss si at Demidov ville ha 3 mill i året - da hadde det vært vanskelig å tilby unge spillere og de litt eldre på utgående kontrakt ny avtale som ligger en million eller to under. |
Etter logikken om at spillerne signerer kontrakt uten å bry seg om deres markedsverdi, men utelukkende skuler på lønna til sine medspillere. Dessverre tror jeg at de i større grad er bevisst sin markedsverdi, noe som undergraver denne strategien. |
|
| Back to top |
|
 |
Bamse Senior
|
Posted: 13.03.2011 10:40 Post subject: |
|
|
resignere ~e're v2 (fra lat. 'oppheve', eg 'ta seglet av et brev') finne seg i, gi opp, gi avkall på han resignerte til slutt / adj i pf pt: få et r- uttrykk i ansiktet _________________ ______________________________
RBK, ET EVENTYR I SVART OG HVITT |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 13.03.2011 12:31 Post subject: |
|
|
Bamse: Takk!
Ellers mener jeg det er helt riktig av Rosenborg å ikke gi etter for de ville kravene til spillere som overvurderer sin egen markedsverdi. Demi krevde over 3,5 mill i grunnlønn og 4 mill i sof. Rosenborg kan ikke være med på den usunne lønnsspiralen i fotballen og får heller la dem gå som bosman |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 13.03.2011 12:33 Post subject: |
|
|
| ... og adoptere Porto og Lyons modell hvor man selger spillere som har to år igjen på kontrakten og ikke vil forlenge, mens man kontinuerlig speider og kartlegger erstattere slik at klubben tjener penger på overganger, er i forkant og aldri trenger å bli gissel for grådige agenter. |
|
| Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 13.03.2011 12:47 Post subject: |
|
|
| Strand wrote: | | ... og adoptere Porto og Lyons modell hvor man selger spillere som har to år igjen på kontrakten og ikke vil forlenge, mens man kontinuerlig speider og kartlegger erstattere slik at klubben tjener penger på overganger, er i forkant og aldri trenger å bli gissel for grådige agenter. |
Lettere sagt enn gjort... |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 13.03.2011 13:25 Post subject: |
|
|
Jeg tros som sau1 og TomH at vi har en tendens til å romantisere vår egen talentsatsing og anse talentene som mye bedre enn hva de egentlig er. Vi var utrolig heldige for at Henriksen, som er det største talentet, blomstret akkurat i fjor. Talenter bør ikke være bærebjelken i et lag som Rosenborg, derfor er jeg også veldig glad for at Larsen er hentet inn.
Når det er sagt er Wangberg bare 19 år, og et stort talent. I blant annet kampen mot Viking borte med Hamrén, så var han stor. I topp form kan Wangberg detronisere de fleste. Det sagt, så tror jeg det er lettere å være forsvarer under Hamrén enn f.eks Jönsson. Wangberg kommer til å bli en kjempe, det er jeg sikker på, men akkurat nå er han ute av form, og med en sånn fysikk kan man fort gå fra det geniale til det blytunge og elendige når man først daler litt i formen.
Nok Wangberg. I mellomtiden har vi fått vår kjempe i Larsen  |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 13.03.2011 13:33 Post subject: |
|
|
| Eru wrote: | Bamse: Takk!
Ellers mener jeg det er helt riktig av Rosenborg å ikke gi etter for de ville kravene til spillere som overvurderer sin egen markedsverdi. Demi krevde over 3,5 mill i grunnlønn og 4 mill i sof. Rosenborg kan ikke være med på den usunne lønnsspiralen i fotballen og får heller la dem gå som bosman |
Men være med på å kjøpe erstatter til 8.5 millioner kroner og som ikke ligger langt etter lønnsmessig har man råd til. Demidov har vel bevist at han hadde kapasitet til å signere for en klubb i en stor liga. Per definisjon skal spillerne i 11eren være atraktive på det nivået. Totalt sett vil det være mer kostnadseffektivt å tilby høy lønn til spillerne som beviser gjennom spill at de leverer. |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 13.03.2011 13:40 Post subject: |
|
|
http://www.adressa.no/spo...602786.ece
Journalisten i denne videon mener at vi fortsatt leter etter en midtbanespiller. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
|