English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jim Larsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 41, 42, 43  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 12.03.2011 16:34    Post subject: Reply with quote

Hvem har vi solgt til Deportivo?

Hannover kanskje?

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran

PostPosted: 12.03.2011 16:34    Post subject: Reply with quote

georgios wrote:
Godt å lese at de har fulgt han i et par år. Og som Hoftun sier, så har vi mange forsvarere nå, men 3 av de er ikke her når sesongen er over. Pluss at de er for dårlige.

Ser han nevner hurtig, er ikke helt overbevist om det enda, men nå har ikke jeg sett annet enn i stillbilder, samt en horribel takling.

He, he... mulig at en observasjon og konklusjon på flere års følging i kamp veier noe tyngre enn stillbilder... Wink
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 12.03.2011 16:36    Post subject: Reply with quote

Knowrud wrote:
Deportivo La Coruna

Mener du Real sociedad?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Knowrud
Veteran

PostPosted: 12.03.2011 16:38    Post subject: Reply with quote

thoves: Ja, takk for den opprettingen. Tror jeg blandet en viss Moldenser med Demidov faktisk..
Real Sociedad er enda bedre, de ligger enda høyere på tabellen og viser bedre kvalitet enn Deportivo Wink
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 12.03.2011 16:40    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/incomin...194771.ece

Intervju.

- Torgeir Børven
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 12.03.2011 16:43    Post subject: Reply with quote

Men så solgte vi ikke til Sociedad heller, han gikk dit gratis, men vi solgte Kris til Malaga.

Virker som en glad laks han Jimmy, gleder meg til å se hva han er god for på banen.
Back to top
Phoenix
Junior

PostPosted: 12.03.2011 16:44    Post subject: Reply with quote

Tillykke med købet af Jim Larsen. Mon ikke han kan gøre det udemærket i Norge. I Norge spilles alle bolde jo i fjerdes sals højde Wink , så det er guf for ham.

Som tidligere nævnt har han mange ligheder med Michael Gravgaard og efter hans fantastiske efterår 2009, var der da også mange der snakkede om at FCK ville hente ham. Desværre havde Jim Larsen og Silkeborg et forfærdeligt 2010. Det startede med et nederlag i pokalkvarten, som man førte indtil 90.min hvor Jim Larsen lavede selvmål og man røg ud. Silkeborg vandt stort set ikke en kamp efter det og kunne med lidt uheld(Uflaks?) være rykket ud. Jim Larsen spillede, ligesom, resten af holdet en elendig forårssæson i 2010.

Se bl.a. denne video: http://www.youtube.com/wa...i2Xdji3gb0

Han giver bolden væk ved det 1.mål og er fejlplaceret ved 2.mål og bliver snydt ved 3.mål.

Det var meget syptomatisk for hans og Silkeborgs spil i det halvår. Man havde flere håbløse kamp for forsvaret var ikke-eksisterende:
SønderjyskE - Silkeborg 4-0, Silkeborg - FC Nordsjælland 1-4, Silkeborg - AGF 1-4, ESbjerg - Silkeborg 4-0, FC Midtjylland - Silkeborg 3-0.

Han spillede sig dog, sammen med resten af holdet, en del op i anden halvdel af 2010.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 12.03.2011 16:50    Post subject: Reply with quote

Høres ut som en fantastisk signering. Hvis alt som er sagt om han stemmer, så har vi en bedre spiller enn Kris. Kris er nok raskere, men Larsen er nok en bedre hode- og duellspiller.
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 12.03.2011 16:51    Post subject: Reply with quote

Velkommen til Rosenborg, Jim.

Flott kjøp, dog muligens en litt høy pris, likevel en spiller som kan gå rett inn i førsteelleveren.

Bra innlegg, Phoenix. Silkeborgsupportere ser ut til å være en ålreit gjeng.

Uansett, man kan se litt hvilken fart Jimbo har ca 1m ute i klippet Phoenix postet.
http://www.youtube.com/wa...&t=62s

På de klippene synes jeg ikke Jim har nevneverdig mye skyld, med unntak av førstemålet, som er en skikkelig tabbe.
På andremålet ser det ut som venstrebacken opphever offside, og Jim må slite for å løpe inn Randers sin spiss.
På tredjemålet er det dårlig kommunikasjon mellom midtstopperne, og jeg synes ikke Jim bør klandres for mye på det målet.

Last edited by Stubbelur on 12.03.2011 16:55; edited 3 times in total
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 12.03.2011 16:51    Post subject: Reply with quote

Ser det nevnes at han har scoret noen selvmål. Det minner meg om en annen god danske vi hadde på laget.. Razz
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 12.03.2011 17:06    Post subject: Reply with quote

Noen har vel tatt Bragstad-sammenlikninga også. Han hadde tre hver vei et år Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.03.2011 17:07    Post subject: Reply with quote

Husker det ene ble kåret til månedens peneste mål av NRK. En nydelig stupheading i krysset, mener jeg det var.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 12.03.2011 17:12    Post subject: Reply with quote

synes han virket treig i klippene...
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 12.03.2011 17:19    Post subject: Reply with quote

Baf0405 wrote:
Er Stadsgaard på vej væk fra Spanien?
Stadsgaards familie er i øvrigt flyttet til Jylland, da hans far er politimester i Holstebro.

Jeg vet ikke om han er på vei vekk fra Spania, men han har vært ute i kulden i det siste med lite spilletid. Så om han blir sittende på tribunen vil han kanskje hjemover igjen for å få spilletid, som han gjorde når han kom til oss fra Italia.
Ingenting jeg vet, men sitter med følelsen det blir dansk (FCK) om han kommer tilbake til skandinavia. FCK var intresert etter CL kvalikken mot oss.
Håper for han sin skyld han klarer å spille til seg en plass hos Malaga Smile

Velkommen Jimbo!

Last edited by Erik on 12.03.2011 17:26; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zeno
Veteran

PostPosted: 12.03.2011 17:23    Post subject: Reply with quote

Da var alt i orden, og det er bare å ønske han velkommen til Rosenborg. Positivt at de sier han er rask, og cred til Hoftun for 4-årskontrakt.
Back to top
davus
Rutinert

PostPosted: 12.03.2011 19:14    Post subject: Reply with quote

Morsomt å se han på intervjuet, stakkar dansken må tenke:

"Snakker alle nordmænd så grimt som det her?"
sau1
Proff

PostPosted: 12.03.2011 19:35    Post subject: Reply with quote

STs ord beroliger meg. Tror Stig er god til aa finne midtstoppere. Men er usikker paa hvem han skal spille sammen med. Larsen virker ikke aa vaere den mest spillende. Lago og Hoieland har ikke kvaliteter nok til aa ta den rollen. Svenske-faen skulle jo vaert den mest spillende, men har ikke vist det saa langt. Da staar vi igjen med Wangberg. Er trolig en av faa som ikke har blitt imponert over fyren, og mistenker at han har klare tekniske svakheter. Aa spille med Wangberg hele sesongen er gambling. Litt bekymret hvem som passer sammen med Larsen. Kanskje Hoieland utrolig nok er det sikreste valget?
Hjelde
Veteran

PostPosted: 12.03.2011 19:54    Post subject: Reply with quote

Nå får vi virkelig håpe at Thorbjørnsen har rett når han sier at Larsen er "veldig hurtig". Viser det seg derimot at fyren er treig, ja så begynner jeg å lure på Thorbjørnsens vurdering av en spillers evner. Det skal være mulig å finne ut om en spiller er rask eller treig etter å ha fulgt han i flere år...
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 12.03.2011 20:10    Post subject: Reply with quote

Må si 8,5 millioner kroner er en ganske stiv pris, særlig i dagens marked, men blir samtidig beroliget over at Torbjørnsen har fulgt ham i to års tid og at kjøpet ikke er noe soloshow fra Hoftun, men faktisk godkjent fra Torbjørnsen.

Blir spennende å se hvordan han takler overgangen/får utnyttet ferdighetene sine best når han nå går fra å være midtstopper i et bunnlag til Norges beste lag, hvor det ikke er det samme konstante trykket på midtstopperne i kampene. Også derfor det er viktig med midtstoppere ala Stadsgaard for lag som Rosenborg.

Velkommen!
Petrucci
Junior

PostPosted: 12.03.2011 20:16    Post subject: Reply with quote

Stort sett enig med sau1. Wangberg har til gode og overbevise om at han fortjener fast plass. Det skal sies at jeg ikke har sett noen kamper under oppkjøringen. Det jeg imidlertid har sett, er at Wangberg er en klok spiller, han er flink til å lese spillet, så om/når han har spillt noen kamper i strekk og fått det tempoet i kroppen, så vil jeg tro at han blir god i tippeligaen.

Når det gjelder Jim Larsen, så er det bare gjetting og hearsay på forumet. Stemmer det derimot det Torbjørnsen sier, så har vi fått en meget bra stopper, så da spiller det liksom ingen rolle hva vi betalte for han, for det er defensivt vi har blitt svekket de siste månedene.

De som sier at hurtighet er et must, tar feil. God posisjoneringsevne, duellstyrke og spilleforståelse er mye viktigere.
Back to top
Awesome
Rutinert

PostPosted: 12.03.2011 20:47    Post subject: Reply with quote

Ang. at Larsen er listet som DM

Chris Thomas (RBKMedia) skrev følgende:

"Jeg som har skrevet det, men ikke legg for mye i det. Betyr bare at han er kapabel til å spille der også, men midtstopper primært Very Happy"
Bakklandia
Legende

PostPosted: 12.03.2011 20:53    Post subject: Reply with quote

Petrucci wrote:
De som sier at hurtighet er et must, tar feil. God posisjoneringsevne, duellstyrke og spilleforståelse er mye viktigere.

Bare se på Hoftun. Aldri noe ekstrmt hurtigtog, men jaggu stod han ikke stort sett der ballen og motstander'n kom likevel.
TomH
Veteran

PostPosted: 12.03.2011 21:12    Post subject: Reply with quote

Sau1,
helt enig med deg ang Wangberg. De fleste juniorspillere fra egen stall blir skrytt høyt opp på forumet her.

Wangberg mangler mye for å være en brukbar stopper i TL pr tidspunkt. Det er helt sikkert det Jønsson også har sett. Jeg tror også, som deg, at Høiland godt kan bli makkeren til Jim Larsen.
Petrucci
Junior

PostPosted: 12.03.2011 22:07    Post subject: Reply with quote

Interessante observasjoner, TomH. Hva er innlegget ditt basert på?
Back to top
sau1
Proff

PostPosted: 12.03.2011 22:10    Post subject: Reply with quote

Ren observasjon, regner jeg med. Og jeg maa si meg helt enig i analysen. Wangberg er et talent, men foreloepig ikke mer enn det.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 41, 42, 43  Next
Page 13 of 43

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb