| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
doffen Veteran
|
Posted: 14.12.2005 08:52 Post subject: |
|
|
Essediri? Hmmm, hva skal vi med ham?
Mulig han kan brukes som Strand sin erstatter offensivt (selv om han ikke er spesielt målfarlig), men er sannelig ikke sikker på de defensive kvalitetene hans.
Med Storflor, Ødegaard, Helstad, Braaten og Johnsen har vi da nok folk til å dekke 3 plasser på topp? Ville heller sett at vi fikk tak i to skikkelig arbeidshester på midtbanen, enn enda en middelmådig angrepsspiller..
Legg heller spenna i kvalitetsspillere på midten, det er der det er tynnest for tida. Skal vi hente en spiller fra Tromsø må da Lars Iver Strand eller Bernier være bedre vel? |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 14.12.2005 08:55 Post subject: |
|
|
Begynner ærlig talt å bli PISSE lei Høgmo allerede. HVis samtlige TILs spillere er så vanvittig gode, så pakk deg for fan opp dit og tren de da.
Latterlig! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 14.12.2005 08:59 Post subject: |
|
|
Lå ikke Tromsø under oss på tabellen? Er oppover på tabellen vi skal Hødmo, hjelper ikke kjøpe et lag som lå under oss da vet du  |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 14.12.2005 09:26 Post subject: |
|
|
Nå har vel Høgmo strengt tatt bare hentet 1 spiller fra Troms foreløpig, at han vi blir linket til flere kan han vel knapt ta skylda for. Ser heller ikke helt problemet med å hente spillere fra en klubb som er presumptivt dårligere enn oss, hva er det egentlig dere forventer? At vi bare skal hente spillere fra topp 3-lagene,fra FCK?Werder Bremen?Brøndby?Djurgården? Hvor mange overganger er det egentlig mellom to toppkubber i Europa årlig? La oss se f.eks på CL-finalistene fra i fjor. Liverpool henta spillere fra Middelsboro og nedrykka Southampton, AC Milan trengte en ny toppspiss og gikk til bunnlaget Parma. Synes det er helt naturlig at vi henter spillere fra Tromsø. Et godt lag med mange spillere Høgmo kjenner godt fra før - med andre ord, lavere risiko.
Når det gjelder Essediri så må jeg vel si at det ikke er en spiller jeg i utgangspunktet hadde sett på som aktuell for Rosenborg, men når jeg nå ser navnet hans bli nevnt ser jeg et par mulige positive forklaringer:
a) Høgmo ønsker å bruke Daniel Braaten i midten som sin nye superspiss, og trenger bedre dekning på kantene
b) Essediri gir oss flere muligheter på kanten, samtidig som han er en spillertype som kan gå inn i Skjelbreds midtbanerolle i starten av sesongen.
c) Vi trenger en spiller som kan gi oss dekning på de 4 fremste plassene- Essediri passer inn,samtidig som han blir billig ettersom kontrakten hans snart går ut. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 14.12.2005 09:33 Post subject: |
|
|
Etter å ha sett Essediri i flere kamper da jeg studerte i Bodø kan jeg ikke skjønne at han er i stand til å heve RBK. Mannen er jo medgangsspiller deluxe.
Nå trenger RBK spillere som er spesialister på en plass, ikke en drøss med allroundere som kan brukes BÅDE sentralt på midten, som indreløpere OG på kanten framme.
Ødegaard er jo ti hakk bedre enn Essediri, han er norsk og enda yngre. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 14.12.2005 09:36 Post subject: |
|
|
Har en følelse av at Essidiri ikke er den mannen Rosenborg trenger. Etter min mening er han ikke god nok.
Rosenborg har som mål om å bli best igjen i Norge. Så hvorfor går de da ikke etter de beste spillerne? De prøvde seg på Gashi men ga opp med en gang de syntes prisen var for høy. Det er for dårlig. Han bør de by opp til 12-14 mill for. Og det må gå an å ta en telefon ned til Kristiansand og ta en prat med investorene der å lokke de med mange millioner for Hæstad og Strømstad.
Jeg forventer og krever bedre spillere inn til Rosenborg enn Essidiri. Det skulle bare mangle. Og klarer de ikke det er det bare å sparke hele røkla. Da gjør de ikke jobben sin godt nok at da er de ikke kompetent nok til Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.12.2005 09:58 Post subject: |
|
|
Jeg venter på TomHs dom angående Essidiri siden han virker å ha over gjennomsnittet peil på TIL-spillerne. Har du møtt Karim på butikken i det siste TomH?  |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 14.12.2005 10:09 Post subject: |
|
|
Essediri er vel ikke-EU spiller. Derfor er jeg litt skeptisk, men er antageligvis den tredje beste høyrevingen i Norge, men vi har allerede Braaten -som er en av de to beste vingene i Norge sammen med Valencia. Men hvis vi har en mulighet til å hente Valencia, så hadde det vært yppelig for oss.
Valencia har jo flest assist i Tippeligaen.
Last edited by GoldFish on 14.12.2005 10:15; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 14.12.2005 10:10 Post subject: |
|
|
| Litjeggen wrote: |
Høgmo, Koppinen, Hirschfeldt, Bernier, Essidiri - like før vi kan ende opp som ett Tromsenborg her.... |
Ta med Ã…rst og Lars Iver Strand i samme slengen......
Seriøst, jeg syns det begynner å lukte vennetjenester her. De eneste spillerne vi hører om som skal være aktuelle for RBK har/eller har hatt (Rushfeldt) forbindelser til Tromsø. Høgmo skal være veldig forsiktig med dette. Det kan fort slå tilbake.
Skal vi først hente en høyre kantspiller vil jeg heller ha Stian Ohr fremfor Essediri f.eks. Jeg kan ikke med beste vilje se at disse TIL-spillerne er det beste vi kan hente på markedet. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.12.2005 10:19 Post subject: |
|
|
| bj_rn wrote: | | Essediri er vel ikke-EU spiller. |
Han er født og oppvokst i Paris, og har derfor fransk pass. Forstår til.no slik at han først senere fikk tunisisk pass i tillegg. |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 14.12.2005 10:21 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Han er født og oppvokst i Paris, og har derfor fransk pass. Forstår til.no slik at han først senere fikk tunisisk pass i tillegg. |
Ok, viste jeg ikke.
Gutten er ikke allverdens målfarlig- 4 mål på 57 kamper i TL. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 14.12.2005 10:24 Post subject: |
|
|
| Essidiri er Canadisk med fransk pass slik at han går ikke under kvoten på Non EU spillere. Hvis det var noen som var i tvil om det. |
|
| Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 14.12.2005 10:26 Post subject: |
|
|
Hele TIL vært på besøk i Trondheim i høst og vinter. Canada og Tromsø har vært alt Rosenborg og Høgmo har sett etter. Verden er faen meg større enn som så. Det finnes mange gode spillere i Europa.
Og Henke! Det er verdt et forsøk. Det er sportslig utfordring her hos oss. |
|
| Back to top |
|
 |
iKing Junior
|
Posted: 14.12.2005 10:27 Post subject: |
|
|
Fra til.no:
| Quote: | | Essediri spiller høyre kant, er stallens hurtigste spiller, har i tillegg god kondisjon og er meget godt trent. Er dyktig til å ta seg forbi ute på siden, og har en veldig bra innleggsfot. Det er ikke for ingenting han i fjor var inne på topp tre hva angår antall assists i Tippeligaen. |
En rask spiller med god innleggsfot er vel ikke dumt å ha, men det var dette med å kjøpe Drogba i stedet for Rushfeldt da... Det er vel uansett ikke høyre kant vi har dårligst dekning i dette laget. Hva med å gjøre noe med den sentrale midtbanen før vi henter alle Høgmos gamle venner til Lerkendal? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.12.2005 10:27 Post subject: |
|
|
| bj_rn wrote: | | Gutten er ikke allverdens målfarlig- 4 mål på 57 kamper i TL. |
Det er faktisk enda verre: 6 mål på 94 kamper for TIL og Glimt, jf. 100% Fotball.
For øvrig:
Austria Wien vil ikke slippe Sigurd Rushfeldt, og vurderer i stedet å benytte seg av opsjonen på ett års forlengelse.
Les mer: Frigir ikke Rushfeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 14.12.2005 11:38 Post subject: |
|
|
| Stano_11 wrote: | | Essidiri er Canadisk med fransk pass slik at han går ikke under kvoten på Non EU spillere. Hvis det var noen som var i tvil om det. |
Oops. Det ble feil. Han er fra Tunisia men har fransk pass. Som så mange andre spillere fra Afrika. |
|
| Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 14.12.2005 11:39 Post subject: |
|
|
På det lille jeg har sett av tromsø i år har essediri vært mye bedre enn bernier. Og gode innlegg fra høyre har vi vel ikke vært bortskjemte med.
Det er ikke hipp hurra, men forsiktig optimisme. Og kanskje han spiller seg mer verdifull i VM. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.12.2005 11:43 Post subject: |
|
|
Er enig i at behovet for en høyreving kanskje ikke er prekært, men Essediri har en god innleggsfot, noe som vi mangler.
Om vi henter ham, bør Ødegaard snarest drilles inn som høyre indreløper, mens Braaten og Helstad må få slippe til i midten. Gjerne begge to; Braten som hengende spiss. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 14.12.2005 11:51 Post subject: |
|
|
At Austria Wien ikke vil frigjøre Rushfeldt øker egentlig sjansen for at han havner i RBK. Tromsø blir ikke med på noen budkrig...men RBK kan. 5 mill er greit for både Austra og RBK, men neppe noen andre.... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.12.2005 11:53 Post subject: |
|
|
| Tenkte tanken jeg også. Tror ikke Austria krever all verden. De kan vel heller ikke tvinge Rushfeldt til ny kontrakt, sjøl om de har opsjon på forlengelse? Eller kan de det? |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 14.12.2005 11:56 Post subject: |
|
|
Har de opsjon på forlengelse så kan de utvide kontrakten og da må eventuellt andre kjøpe han fri. De ønsker penger..... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.12.2005 12:00 Post subject: |
|
|
Henrik "Henke" Larsson, 34, är på väg att fatta ett sensationellt beslut: Flytta hem till Sverige och spela allsvensk fotboll för Helsingborg redan efter sommarens VM-slutspel.
(...)
- För Henrik finns bara två alternativ - antingen förlänger han sitt kontrakt till och med säsongen 2006/07 eller också flyttar han hem till Sverige. Senast en bit in i januari kommer Henrik att lämna ett besked till Barcelona, säger Rob Jansen.
Läs mera: - Vi ska börja förhandla |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 14.12.2005 13:48 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Hvor mange overganger er det egentlig mellom to toppkubber i Europa årlig? La oss se f.eks på CL-finalistene fra i fjor. Liverpool henta spillere fra Middelsboro og nedrykka Southampton, AC Milan trengte en ny toppspiss og gikk til bunnlaget Parma. |
Ja og så hentede Milan jo også lige Christian Vieri på fra transfer fra Inter, Johann Vogel fra PSV. Liverpool hentede jo også Mohamed Sissoko fra Valencia og Jose Reina fra Villerreal.
Og når Høgmo på EGET initiativ kommer med udtalelser som: "Heller en Drogba enn en Rushfeldt" og så kun går på spillerjagt i Tromsø. Så giver jeg ikke meget fra de udtalelser! _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 14.12.2005 14:02 Post subject: |
|
|
at han vil hente Essidiri kan bety at vi kan få Braaten som midtspiss!
Storflor - Braaten - Essidiri |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 14.12.2005 14:06 Post subject: |
|
|
| Du har ikke glemt mannen med fast plass nå? En viss Herr Frode Johnsen. Tror nok vil kan se lenge etter Braaten som midtspiss.. Så derfor undres jeg litt over at RBK vil ha Essidiri. Tåpelig. Hadde vært bedre med Bernier.. |
|
| Back to top |
|
 |
|